Математичний квест(старша група)
Мета:вправляти у кількісній лічбі в межах 9, формувати у дітей математичну та сенсорно-пізнавальну компетенції. Формувати уявлення про школу, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, удосконалювати визначати наступну та попередню цифру ”сусідів”.Вправляти в умінні розв'язувати задачі. Закріпити знання про геометричні фігури. Розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, вирішувати поставлені задачі, асоціативно-образне мислення, тактильні відчуття, пам'ять, увагу, вміння зосереджуватись. Виховувати активність, самостійність, прагнення надавати допомогу іншим, які опинилися у важкій ситуації.
Хід заняття
(Діти заходять, вітаються до гостей).
Вих.: Ой, що це, діти? (На стільці, накритим тканиною, лежить
портфель). Ця річ вам знайома? (Так). Це портфель. А для чого він? (З
портфелем ходять до школи). Нічого не розумію, як він потрапив до нас у групу. А давайте його розкриємо і подивимось, цікаво, що ж там є?
(Дістає лист). Так це ж лист! Давайте його почитаємо.
«Любі малята! Цей портфель залишили у вас мої учні - лісові
звірята. Вони старанні і сумлінні, добре навчаються, але частину
завдань не встигли виконати, а деякі потребують перевірки. І
тому лісові звірята звертаються до вас за допомогою.
Допоможуть їм, будь ласка. Цікаво було б почути, що ви знаете про
школу, як до неї готуєтесь? Завдання від мене та моїх учнів ви
знайдете у портфелі. Думаю, що ви розумні і кмітливі, зумієте
правильно виконати всі завдання. А в нагороду за це на вас чекає
сюрприз.» Вчителька Сова.
Вих.: Я люблю сюрпризи, а ви, дітки? Тож давайте постараємось.
Виявляється, навіть у звіряток є своя лісова школа. Дітки, ну що,
допоможемо звірятам?
- А ви хочете до школи?
- Хто ходить до школи?
- Чому школярі ходять до школи? (Відповіді дітей).
- Хто навчає школярів?
- А у кого старші братики чи сестрички ходять до школи?
- Чи цікаво їм у школі?
- Як ви гадаєте, чому навчають діток у школі?
- Ви знаєте, як треба поводитися в школі?
- Як потрібно ставитися до шкільного навчання?
Вих.: Ну що ж, бажання є, завзяття є, приступаємо до роботи, бо
навчання - це важлива праця. А перед тим, як почати працювати проведемо математичну розминку, пограємо у гру «Скажи правильно» (із м'ячем)
вихователь кидає м'яч дитині, задає наступні запитання):
- Назви пори року?
- Скільки днів тижня?
- Сьогодні середа?
- На вулиці зима?
- Лід гарячий?
- Назви вихідні дні?
- Яка цифра сховалась у слові сім'я?
- На вербі виросло 5 яблук, а на ялинці - 2. Скільки всього яблук
виросло?
- Що залишиться, якщо з'їсти сливку?(кісточка)
- Скільки горошин в порожній склянці?
- Хто швидше допливе до берега: каченя чи курча? Чому?
- Скільки сонечок на небі?
Отже, вирушаємо на допомогу звірятам. Давайте поглянемо на карту.
Перша зупинка(Музичний зал).
Ой, лисичка зовсім засмучена сидить. Їй потрібно скласти цифри з конструктора lego. Допоможемо?
Кожен з вас витягне надруковану цифру і спробує побудувати її з конструктора.(діти працюють з конструктором).
Молодці, подивіться як зраділа лисичка. Тепер тітонька Сова точно візьме її в лісову школу. А ми вирушаємо за стрілочками на допомогу іншим звірятам.
Друга зупинка.
Цю птаху-скрекотуху знають всі. Вона зазвичай знає всі новини, знає
все, що відбувається. Я от щоб швидше переповідати всім новини, у неї тепер є мобільний телефон. Та от біда, зламався він — зникли майже всі цифри.
Вих.: Просить нас Сорока полагодити телефон, допоможемо і
відремонтуємо?
Діти підходять до столу, де лежать«мобільні телефони», на яких пропущені цифри. Діти, впишіть пропущені цифри (діти працюють індивідуально ) А тепер назвіть пропущені цифри
(відповіді дітей), обміняйтеся «мобілками» і перевірте роботу сусіда (діти перевіряють і вказують на правильність виконаної роботи).
Сорока нам дуже вдячна за допомогу, і ми прямуємо допомагати іншим звірятам за стрілочками.
Третя зупинка(кабінет психолога)
Білочка виконала домашню роботу, полічила горішки і
позначила їх цифрою, але не впевнена чи не допустила помилок.
Потрібно роботу перевірити, якщо є помилки – виправити.
Вихователь роздає дітям карточки-завдання. Діти працюють із ними:
перевіряють правильність роботи, виясняємо чи є помилки.
Вих.: Допомогли і Білочці, дякую вам, малята!
Четверта зупинка(Фізкультурний зал)
А ось і завдання для їжака.
Розвивальна гра з двома обручами
Мета: розвивати вміння класифікувати геометричні фігури одночасно з врахуванням двох ознак; визначати які з предметів задовольняють дві дані умови
Хід гри: на підлозі – два різнокольорові обручі (синій і червоний), обручі перетинаються, тому мають спільну частину. Вихователь пропонує дітям розкласти предмети за двома властивостями – форми і кольору (червоні і круглі). В спільній частині розміщуються червоні круглі предмети.
Молодці. І тут ми справились. Тепер і їжачок може прямувати до лісової школи. А ми прямуємо далі.
П'ята зупинка (кабінет логопеда)
Вовчик має розв'язати задачі. Допоможемо йому у вирішенні.
Три веселі киці
Грались на травиці.
Враз одна сховалась,
Скільки киць зосталось? (Дві)
Півень залетів на тин,
А на тину ще один.
Скільки ж півників усіх?
Полічить-но швидко їх. (Два)
Скачуть жабки - ква-ква-ква,
Ой, яка м'яка трава!
Тут одна, а там їх - дві,
Скільки жабок у траві? (Три)
Їжачок по стежці біг
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось,
Скільки яблучок лишилось? (Шість)
Ой, було у нас мороки
Посварились дві сороки,
На їх шум ще дві примчало,
Скільки разом сорок стало? (Чотири)
Горобець і три синиці
Он летять до годівниці,
Скільки пташечок усіх
Будуть вдячні за обід? (Чотири)
Хто з дітей сказав правильну відповідь, бере цифру і кладе вовкові в корзинку.
Молодці. Тепер вовчик з правильними відповідями може сміло прямувати в лісову школу. Він вдячний нам за допомогу.
Давайте відкриємо нашу карту і побачимо, куди ми попрямуємо далі.
Ой, діти, здається ми всім допомогли і десь тут на нас чекає сюрприз. Діти шукають коробку з винагородою.
Вихователь:
Закінчилась наша гра,
Вже на прогулянку пора.
Працювали ви завзято,
Дуже вправні ви, малята,
А тепер скажіть мені
Що сподобалось, що ні?