Заняття "Математичний квест"

Про матеріал
Мета:вправляти у кількісній лічбі в межах 9, формувати у дітей математичну та сенсорно-пізнавальну компетенції. Формувати уявлення про школу, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, удосконалювати визначати наступну та попередню цифру ”сусідів”.Вправляти в умінні розв'язувати задачі. Закріпити знання про геометричні фігури. Розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, вирішувати поставлені задачі, асоціативно-образне мислення, тактильні відчуття, пам'ять, увагу, вміння зосереджуватись. Виховувати активність, самостійність, прагнення надавати допомогу іншим, які опинилися у важкій ситуації.
Перегляд файлу

Математичний квест(старша група)

Мета:вправляти у кількісній лічбі в межах 9,  формувати у дітей математичну та сенсорно-пізнавальну  компетенції. Формувати уявлення про школу, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, удосконалювати визначати наступну та попередню цифру ”сусідів”.Вправляти в умінні розв'язувати задачі. Закріпити знання про геометричні фігури. Розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, вирішувати поставлені задачі, асоціативно-образне мислення, тактильні відчуття, пам'ять, увагу, вміння зосереджуватись. Виховувати активність, самостійність, прагнення надавати допомогу іншим, які опинилися у важкій ситуації.

Хід заняття

(Діти заходять, вітаються до гостей).

Вих.: Ой, що це, діти? (На стільці, накритим тканиною, лежить

портфель). Ця річ вам знайома? (Так). Це портфель. А для чого він? (З

портфелем ходять до школи). Нічого не розумію, як він потрапив до нас у групу. А давайте його розкриємо і подивимось, цікаво, що ж там є?

(Дістає лист). Так це ж лист! Давайте його почитаємо.

 

«Любі малята! Цей портфель залишили у вас мої учні - лісові

звірята. Вони старанні і сумлінні, добре навчаються, але частину

завдань не встигли виконати, а деякі потребують перевірки. І

тому лісові звірята звертаються до вас за допомогою.

Допоможуть їм, будь ласка. Цікаво було б почути, що ви знаете про

школу, як до неї готуєтесь? Завдання від мене та моїх учнів ви

знайдете у портфелі. Думаю, що ви розумні і кмітливі, зумієте

правильно виконати всі завдання. А в нагороду за це на вас чекає

сюрприз.»         Вчителька Сова.

 

Вих.: Я люблю сюрпризи, а ви, дітки? Тож давайте постараємось.

Виявляється, навіть у звіряток є своя лісова школа. Дітки, ну що,

допоможемо звірятам?

- А ви хочете до школи?

- Хто ходить до школи?

- Чому школярі ходять до школи? (Відповіді дітей).

- Хто навчає школярів?

- А у кого старші братики чи сестрички ходять до школи?

- Чи цікаво їм у школі?

- Як ви гадаєте, чому навчають діток у школі?

- Ви знаєте, як треба поводитися в школі?

- Як потрібно ставитися до шкільного навчання?

Вих.: Ну що ж, бажання є, завзяття є, приступаємо до роботи, бо

навчання - це важлива праця. А перед тим, як почати працювати проведемо математичну розминку, пограємо у гру «Скажи правильно» (із м'ячем)

вихователь кидає м'яч дитині, задає наступні запитання):

- Назви пори року?

- Скільки днів тижня?

- Сьогодні середа?

- На вулиці зима?

- Лід гарячий?

- Назви вихідні дні?

- Яка цифра сховалась у слові сім'я?

- На вербі виросло 5 яблук, а на ялинці - 2. Скільки всього яблук

виросло?

- Що залишиться, якщо з'їсти сливку?(кісточка)

- Скільки горошин в порожній склянці?

- Хто швидше допливе до берега: каченя чи курча? Чому?

- Скільки сонечок на небі?

          Отже, вирушаємо на допомогу звірятам. Давайте поглянемо на карту.

Перша зупинка(Музичний зал).

 Ой, лисичка зовсім засмучена сидить. Їй потрібно скласти цифри з конструктора lego. Допоможемо?

Кожен з вас витягне надруковану цифру і спробує побудувати її з конструктора.(діти працюють з конструктором).

Молодці, подивіться як зраділа лисичка. Тепер тітонька Сова точно візьме її в лісову школу. А ми вирушаємо за стрілочками на допомогу іншим звірятам.

Друга зупинка.

Цю птаху-скрекотуху знають всі. Вона зазвичай знає всі новини, знає

все, що відбувається. Я от щоб швидше переповідати всім новини, у неї тепер є мобільний телефон. Та от біда, зламався він — зникли майже всі цифри.

Вих.: Просить нас Сорока полагодити телефон, допоможемо і

відремонтуємо?

Діти підходять до столу, де лежать«мобільні телефони», на яких пропущені цифри. Діти, впишіть пропущені цифри (діти працюють індивідуально ) А тепер назвіть пропущені цифри

(відповіді дітей), обміняйтеся «мобілками» і перевірте роботу сусіда (діти перевіряють і вказують на правильність виконаної роботи).

Сорока нам дуже вдячна за допомогу, і ми прямуємо допомагати іншим звірятам за стрілочками.

Третя зупинка(кабінет психолога)

 Білочка виконала домашню роботу, полічила горішки і

позначила їх цифрою, але не впевнена чи не допустила помилок.

Потрібно роботу перевірити, якщо є помилки – виправити.

Вихователь роздає дітям карточки-завдання. Діти працюють із ними:

перевіряють правильність роботи, виясняємо чи є помилки.

Вих.: Допомогли і Білочці, дякую вам, малята!

Четверта зупинка(Фізкультурний зал)

А ось і завдання для їжака.

Розвивальна гра з двома обручами

Мета: розвивати вміння класифікувати геометричні фігури одночасно з врахуванням двох ознак; визначати які з предметів задовольняють дві дані умови

Хід гри: на підлозі – два різнокольорові обручі (синій і червоний), обручі перетинаються, тому мають спільну частину. Вихователь пропонує дітям розкласти предмети  за двома властивостями – форми і кольору (червоні і круглі). В спільній частині  розміщуються червоні круглі предмети.

Молодці. І тут ми справились. Тепер і їжачок може прямувати до лісової школи. А ми прямуємо далі.

П'ята зупинка (кабінет логопеда)

        Вовчик має розв'язати задачі. Допоможемо йому у вирішенні.

 

Три веселі киці

Грались на травиці.

Враз одна сховалась,

Скільки киць зосталось? (Дві)

 

Півень залетів на тин,

А на тину ще один.

 

Скільки ж півників усіх?

Полічить-но швидко їх. (Два)

 

Скачуть жабки - ква-ква-ква,

Ой, яка м'яка трава!

Тут одна, а там їх - дві,

Скільки жабок у траві? (Три)

 

Їжачок по стежці біг

Ніс сім яблук на пиріг.

Одне впало, покотилось,

Скільки яблучок лишилось? (Шість)

 

Ой, було у нас мороки

Посварились дві сороки,

На їх шум ще дві примчало,

Скільки разом сорок стало? (Чотири)

 

Горобець і три синиці

Он летять до годівниці,

Скільки пташечок усіх

Будуть вдячні за обід? (Чотири)

 

Хто з дітей сказав правильну відповідь, бере цифру і кладе вовкові в корзинку.

Молодці. Тепер вовчик з правильними відповідями може сміло прямувати в лісову школу. Він вдячний нам за допомогу.

Давайте відкриємо нашу карту і побачимо, куди ми попрямуємо далі.

Ой, діти, здається ми всім допомогли і десь тут на нас чекає сюрприз. Діти шукають коробку з винагородою.

 

Вихователь:

Закінчилась наша гра,

Вже на прогулянку пора.

Працювали ви завзято,

Дуже вправні ви, малята,

А тепер скажіть мені

Що сподобалось, що ні?

 

 

doc
Додав(-ла)
Чорна Наталія
Додано
26 травня 2023
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку