Заняття "Ми у колі дружно ходим і веснянку хороводим"

Про матеріал
Програмовий зміст. Вчити: - уважно слухати музичний твір від початку до кінця; - помічати засоби музичної виразності музичного твору (темп, динаміку, висоту звуків, характер), називати їх; - рухатись розкуто, змінювати рухи згідно зі зміною характеру музичного твору; - отримувати задоволення від самовираження в діях під музику; - грати на металофоні; Розвивати: - співочі навички (виразно вимовляти звуки в словах, легким, без напруження і крику голосом); - вміння одночасно співати і виконувати нескладні музичні рухи; - інтонаційно правильно співати за допомогою музичного супроводу та без нього; - правильно брати дихання під час виконання співу; - елементарні танцювальні рухи (різні перешикування: з кола в пари; розходитися в різні сторонни тощо), злагоджено узгоджувати рухи з рухами партнера, використовуючи міміку, жести; - творчість під час музично- рухової діяльності; -- вчити слухати уважно і зосереджено музичний твір; - розвивати творчу уяву, мислення; - збагачувати музичні враження дітей ТЗН; Поглибити знання: - про обрядові пісні - веснянки; різні види водіння веснянкових хороводів; Виховувати: - любов до народних традицій нашого народу; - пізнавальний інтерес до обрядового фольклору та народної музики; - спонукати до позитивних емоцій на музичному занятті; - бажання творити. Обладнання та матеріали: -фортепіано; CD програвач, диски; - металофон; плазмовий телевізор; - штучна ялинка, весняне дерево; - сніжинки (білого, синього кольору для всіх дітей); - ілюстрації музичних інструментів, таночку «Метелиця»; -білий папір, фарби, пензлики, склянки з водою, підставки для пензликів, серветки. -пташечки з тіста.
Перегляд файлу

Ми у колі дружно ходим і веснянку* хороводим

Музичне заняття

Програмовий зміст.

Вчити:

- уважно слухати музичний твір від початку до кінця;

- помічати засоби музичної виразності музичного твору (темп, динаміку,    висоту звуків, характер), називати їх;

- рухатись розкуто, змінювати рухи згідно зі зміною характеру музичного твору;

-  отримувати задоволення від самовираження в діях під музику;

- грати на металофоні;

Розвивати:

- співочі навички (виразно вимовляти звуки в словах, легким, без напруження і крику голосом);

- вміння одночасно співати і виконувати нескладні музичні рухи;

- інтонаційно правильно співати за допомогою музичного супроводу та без нього;

- правильно брати дихання під час виконання співу;

- елементарні танцювальні рухи (різні перешикування: з кола в пари; розходитися в різні сторонни тощо), злагоджено узгоджувати рухи з рухами партнера, використовуючи міміку, жести;

- творчість під час музично- рухової діяльності;

-- вчити слухати уважно і зосереджено музичний твір;

- розвивати творчу уяву, мислення;

- збагачувати музичні враження дітей ТЗН;

Поглибити знання:

- про обрядові пісні - веснянки; різні види водіння веснянкових хороводів;

Виховувати:

- любов до народних традицій нашого народу;

- пізнавальний інтерес до обрядового фольклору та народної музики;

- спонукати до позитивних емоцій на музичному занятті;

- бажання творити.

Обладнання та матеріали:

-фортепіано; CD програвач, диски;

- металофон; плазмовий телевізор;

- штучна ялинка, весняне дерево;

- сніжинки (білого, синього кольору для всіх дітей);

- ілюстрації музичних інструментів, таночку «Метелиця»;

-білий папір, фарби, пензлики, склянки з водою, підставки для пензликів, серветки.

-пташечки з тіста.

 

Музичний керівник:      В цей ранковий добрий час, музика прийшла до нас.

В нас енергію вселяє, на заняття надихає.

Тож заходьте, діти в зал, узявшись за руки,

Ланцюжком вас поведу в світ чарівних звуків.

Звучить український народний танець «Метелиця» , діти заходять за музичним керівником в зал і виконують рухи, що імітують метелицю. Музичний керівник:              На музичному занятті

Дітки, рівно станьте.

Посміхніться всім навколо

І дружно заспівайте.

Поспівка «Добрий день!»

206693_html_m77d7c2f4

 

Музичний керівник: Нумо, діти, всі під марш

    Покрокуєм на місця!

Під музику маршу діти крокують по залу і сідають на стільчики.

Музичний керівник: Діти, ми заходили на заняття під музику.

    Пригадайте, як називається цей музичний твір?

Орієнтовна відповідь дітей – це танець « Метелиця».

Музичний керівник: Так, це український народний танець «Метелиця».

Пропоную вам закрити оченята і уявити собі під музику, як

Завиває метелиця,

Крутиться, вертиться,

Попід ноги стелиться.

Слухання фрагменту українського народного танцю «Метелиця».(заключне)

Музичний керівник: Що ви уявили під час слухання цього музичного твору?

 До якого типу музики віднесемо цей твір: пісні, танцю чи маршу?

 Так , «Метелиця» —масовий хороводний танець.

А, як танцюють цей танок?

Орієнтовна відповідь дітей. Виконавці стають у коло і різноманітними кружляннями ніби відтворюють картину сніжної заметілі.

Музичний керівник демонструє ілюстрацію танцю «Метелиця».

Музичний керівник: Колись «Метелицю» танцювали під жартівливу пісню, яку співали самі танцюристи. Тепер цей танець часто виконується у супроводі народних інструментів.

 На якому музичному інструменті виконується український народний танець «Метелиця»?

Орієнтовна відповідь дітей. На бандурі.

Музичний керівник: Саме у виконанні бандури мелодії «Метелиці» звучать дуже яскраво, адже звук бандури буває дзвінким, сріблястим або ніжним, м'яким.

Знайдіть серед зображень музичних інструментів бандуру.

На стіні прикріплені зображення музичних інструментів, одна дитина підходить і демонструє указкою зображення бандури.

    А, який характер має танець?

Орієнтовна відповідь дітей. Спочатку неквапливий, стриманий. Веселий.

А потім стає дуже швидким, ніби кружляє метелиця.

Ми  з вами так на початку заняття танцювали «Метелицю», що не помітили, як до зали залетіли сніжинки і заховались на ваших стільчиках. Знайдіть їх. Ці сніжинки не прості: білі – літають високо в небі і співають високими звуками, а блакитні – лежать на землі і заводять свою пісню низькими звуками.

Пригадайте, які звуки ви почули у танці «Метелиця», якщо високі, тоді білою сніжинкою прикрасьте ялиночку, якщо – низькі – блакитну покладіть біля ялинки.

Діти беруть сніжинки і йдуть до ялинки. Звучить музика метелиці.

 

Музично- дидактична гра «Прикрась ялинку».

 

Музичний керівник: Молодці діти, уважно  слухали музику і всі справились із завданням, наша ялиночка стала ось яка красива. Та скоро сніжинки розтануть,

Бо в лісі десь зима

З весною зустрічалася.

І довго між собою

Вони там сперечалися.

У лютому лишень

Такі дива бувають.

Хто знає, як цей день.

В народі називають? 

Діти:   Стрітення.

 

 

Так, це свято називається Стрітення. Воно відзначається 15 лютого. В народі свято Стрітення вважають святом зустрічі Зими з Весною. В цей день починають пробуджуватися від зимового сну звірі, комахи, повертають із теплих країв птахи.

Раділи приходу весни всі: і старі, і малі, і молоді.

 Тільки-но починали танути сніги, виходила молодь на пагорби за  селом, інколи вилазили навіть на дерево й співали пісень, запрошуючи весну скоріше повернутися, принести тепло.

Хлопчик піднімається на стільчик, що стоїть за муляжем дерева і співає разом з музичним керівником   a cappella*.

    Благослови, мати,

    Весну закликати!

    Весну закликати,

    Зиму проводжати!

Пісні, якими закликають весну називаються веснянками або гаївками*. Вони ліричні, мов сама весна, вони славлять родючу землю і весняну працю. А ще , співаючи, обовязково водили хороводи. Починали водити гаївки з того дня, коли вперше закує зозуля.

 Послухайте її спів (музичний керівник запрошує дитину грати  на металофоні нисхіді терції), а тепер спробуйте повторити спів зозулі « ку-ку» (діти співають у супроводі металофона на склад «ку-ку»).

 

Дівчинка:        Ой, зозуленько сива,

  Ти нас розвеселила.

  Як почала кувати –

  Підемо веснянки співати. 

Виконання веснянки «А вже красне сонечко».                                            Діти ведуть хоровод , виводять «струмочок», перешиковуються в два кола, виконують рухи за текстом.

Музичний керівник: Хлопці та дівчата весело співали, жартували.

Діти шикуються в дві колони: в одній - хлопчики, в другій – дівчатка.

Хлопчик:     А чого наші дівчатонька красні?

Бо вони їли пиріжки в маслі,

І сиром посипали,

Сметаною поливали! 

 

 Дівчинка:     А чого наші парубки білі?

Бо вони на обід кота з’їли

І попелом посипали,

Ще й болотом поливали! 

 

 Дівчинка:     Хлопці! Нащо вам музики,

Якщо у вас такі довгі язики?

 

Хлопчик:              Годі дівчатонька жартувати,

Час уже гаївки співати!

Музичний керівник: Ми гаївку заведемо, огірочки заплетемо.

 

Виконання гаївки «Огірочки».

 

Музичний керівник: А от хлопчики під час гаївкових ігор, змагалися у спритності. Вони грали у гру «Кишка-варишка».

Гра «Кишка-варишка»

(Двоє хлопчиків стають спинами один до одного і руками міцно тримають один одного за животи або лікті. Сильно нагинаються вони підносять один одного на плечах, примовляючи «кишка-варишка»).

 

Музичний керівник: Хлопчики, а погляньте, як наші дівчата «Кривий танець» заведуть.

    

Пісня-гра «Кривий танець».

Музичний керівник: Веснянки та гаївки різні за змістом.

В них оспівується ніжне кохання, дівоча врода,

 висміюються негативні риси, але всі вони

 наповнені позитивним настроєм.

Пропоную подивитись відео фрагмент веснянки «Вербовая дощечка». Зверніть увагу, як учасники дійства утворили місточок, по якому йде дівчинка Настенька.

Відео фрагмент веснянки «Вербовая дощечка».

Діти сідають на килим і дивляться.

Музичний керівник: Діти, я дивлюсь на наших гостей, і бачу, що вони так хочуть з нами завести весняний хоровод. Давайте запросимо їх до нас  у коло. Уявіть, що кожен з вас квітка у весняному віночку, а діти - зелений барвінок, ми його заплетемо і веснянку заведемо.

 

Виконання веснянки «Віночок». ( спів  a cappella )

Дорослі беруться за руки, піднімають їх угору,  утворюючи  коло, як віночок. Діти рухаються змійкою між дорослими, ніби заплітають вінок.

Музичний керівник: Ось іде до нас весна

Все навколо ожива.  (присідать)

Травичка прокидається.  (піднімаються)

Квітам усміхаються . ( усміхаються)

Пташки прилітають .  (діти махають руками)

Діти вибігають. ( бігають по колу)

У садочку стрибають.   (стрибають)

На дудочках грають.   (імітують гру)

Весну-красну вітають.   (розводять руки в сторони)

 

 Діти, а вам хотілося б намалювати весну? Я запрошую вас і наших гостей до художньої майстерні.

Відкриваю завіси, за якими стоять столики з фарбами, пензликами, папером.

Діти і гості займають собі місця.

  Скажіть, які кольори принесе із собою весна? (відповіді дітей) Так, взимку було все сіре, біле, а настане веснаі яскраво розмалює природу. Колір природи бачить кожен з вас по- своєму. Але не забудьте про світлі, ніжні кольори, тому, що весна дуже ніжна пора року.  Ваші малюнки будуть незвичні : зобразіть дерева, квіти, сонце переливами кольорових фарб, а не силуетами. Нехай це буде ваша фантазія.(діти під музику малюють).

 

Малювання музики весни.

 

У ваших малюнках стільки краси і ніжності. Весною разом з природою прокидається і наша душа: ми мріємо про любов, про щастя. Сьогодні ми слухали чарівну музику, співали веснянок, грали у народні ігри.

           Весну, за уявленням наших предків, приносили на крилах птахи.

Господині випікали обрядове печиво – жайворонків, голубів. Діти носили

їх по селу, закликаючи весну, співали:

   Пташок викликаю

   Із теплого краю.

   Летіть ластівоньки

   Пасти корівоньки.

Я напекла вам таких пташок.(роздаю дітям) Коли підете на прогулянку візьміть їх із собою, підніміть високо вгору і закличте весну скоріше до нас прийти.

І цій красі ми будемо радіти, тому що в нас ростуть чудові діти.

   Ось і добігло кінця наше заняття.

Вже прощатися пора,

Буду я на всіх чекати,

І за вами сумувати.

До побачення ( співаю).

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку