Заняття "Ми знову раді зустрічі"

Про матеріал

Заняття для учнів 1 або 2 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 1. Ми знову раді зустрічі.

Мета: виховувати у дітей ціннісне ставлення до ближніх, друзів, родичів; вчити допомагати їм, будувати гарні стосунки з однолітками.

Обладнання: прислів’я, папір, кольорові олівці або фломастери, ручки.

 

Хід заняття

  1. Організаційний момент.

    Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

  1. Розкриття теми заняття. Ось і промайнуло тепле літо, а разом із ним і весела пора відпочинку і нових знайомств. Тепер знову ми багато часу будемо проводити разом. Цілий рік ми будемо вчитися, дружити, спілкуватися.

– Як потрібно ставитися до своїх однокласників, друзів, знайомих? Чому?

3. Повідомлення теми й мети.  Сьогодні ми з вами будемо продовжувати вчитися проявляти повагу один одного, підтримувати, допомагати.

4. Подання нових знань.

   Діти, як ви думаєте, як потрібно ставитися до інших? Чому?

 

Звичайно, ми усі хочемо, щоб нас поважали інші люди: друзі, однолітки, сусіди, родичі і ін. Хочемо, щоб вони проявляли до нас своє добро, турботу, щирість. Та ми уже говорили з вами про те, що такі почуття і ми повинні проявляти до всіх людей. Натомість ми отримаємо більше це ж саме зворотньо.

 Потрібно навчитися поважати інших, поважаючи, насамперед, себе.

Потрібно весь час намагатися дотримуватися моральних правил і поважали своїх батьків, вчителів, друзів та навіть незнайомих людей, дбати не тільки про себе, а ще й про інших.

  • Що ж таке повага? Які вчинки говорять про те, що людина когось поважає?

Хочу сказати, що людина, яка вміє поважати інших це успішна людина. І щоб когось поважати не важливо робити якісь красномовні вчинки. Варто лише навчитися уважно слухати і почути, зрозуміти , допомагати, дотримуватись свого слова. Та найголовніше: ніколи не ставити себе вище за когось.

Мозковий штурм.

  • Чи варто поважати людину, навіть якщо вона цього не заслуговує?

Робота з прислів’ями.

 Діти  мають правильно зібрати прислів’я.

 

 

 

 


Всі за одного,

Де на двох вариться,

Де дружніші,

Добре тим живеться,

Що тобі не мило,

Живи для людей,

другому не зич.

де гуртом сіється і жнеться.

поживуть люди і для тебе.

там третій поживиться.

один за всіх.

там і сильніші.


Вправа «Дай гідну відповідь»». Діти стають у коло. Всі учні мають сказати щось приємне і неприємне іншому. Один учень говорить сусідові щось приємне, той має відповісти. Говорить знову щось неприємне, той теж відповідає.

Обговорення вправи.

-Чому після того, коли ви говорили неприємні слова, ви у відповідь теж чули неприємне? Чому?

- Які слова було говорити приємніше?

- Які слова було чути приємніше? Чому?

- Що ви відчували від неприємних фраз? Чому?

- Отже, які слова потрібно говорити один одному, щоб нам було на душі завжди приємно?

 

Робота з казкою..

Чия їжа смачніша?

Жили на світі різні звірі. Якось зібралися вони на великій галявині в лісі й почали сперечатися про те, яка їжа смачніша.

Тигр сказав:

Найсмачніше м’ясо!

Ні, морквина, – заперечив заєць.

– Найсмачніше – це молоко, – сказала кішка.

– Найсмачніше за все банани! – закричала мавпа.

– Неправда, краща їжа – це трава, – ударив копитом кінь.

Звірі так посперечалися, що ледь не побилися. Але згоди так і не дійшли.

Обговорення казки.

  • А яка їжа, на вашу думку, є найсмачніша?
  • Чому звірі не могли дійти згоди?
  • Хто з них мав рацію?

Висновок.

Кожна людина має свою думку. І важливо навчитися вислухати її. І, навіть, якщо вона не збігається з вашою, потрібно поважати цю думку, і людину, що її висловила. Так можна уникнути суперечок.

  • Яким чином можна виявити повагу в даній ситуації?

Вправа «Розбіжності.». Діти називають те, що їх відрізняє одне від одного.

Висновок.

-Ви помітили, що усі ми різні. Та чи потрібно поважати однокласника, якщо він відрізняється від вас?

Обговорення ситуацій.

Давайте знайдемо вихід із даних ситуацій. Не забуваймо, що потрібно поважати один одного.

  Брат (сестра)  зламав твою улюблену іграшку. Що ви будете робити?

  Тобі поставили оцінку «три», а сусідові по парті – «десять».

  Твої знайомі не хочуть брати тебе до гри.

       Ви потрапили в таку компанію, де починають говорити грубі слова.

  Ваш однокласник одягається у дорожчі ( дешевші ) речі від тебе. Твої дії.

Гра «Доповни  речення».

Описати свій вчинок.

1. Я бачу незнайомця і  я…

2. Я бачу, що когось ображають і я…

3. Якщо мені щось не подобається в будь-якій людині, я...

4. Якщо я не погоджуюсь із чиїмось думками, то я...

5. Коли я бачу, що мій друг не може справитись самостійно із завданням, то я…

6. Якщо мій друг досяг гарних результатів на конкурсі, я…

Вправа «Хороші якості мого сусіда по парті». Діти малюють спочатку свого сусіда. А Потім складають асоціативний ряд хороших якостей свого однокласника.  Потім по черзі звітуються.

 Вправа «Дякую». Діти на аркуші паперу пишуть подяку тому, кому вони забули подякувати за хорошу справу. По черзі зачитують.

5. Підсумки заняття. Поважайте своїх друзів, знайомих, рідних однокласників.  Ставтеся до них так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас. Підтримуйте, допомагайте їм. Будуйте гарні відносини. Приходьте на допомогу. І тоді вас будуть поважати інші.

Вправа «Мікрофон».

  • Я запам’ятав, що…
  • Я завжди буду…

– Інших потрібно поважати, тому що…

6. Домашнє завдання. Подаруйте того листа подяки тому, для кого ви його писали, прикрасивши його гарною аплікацією чи малюнком.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку