Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.
Тема 6. Я розумію інших.
Мета: сприяти формуванню у дітей здатності бачити та розуміти емоційні стани у інших, вміння розуміти почуття іншого за мімікою та жестами;створити атмосферу взаєморозуміння в класному колективі.
Обладнання: паперове сердечко, кольорові олівці,м’яч, аркуші паперу.
Хід заняття
1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Поверніться до свого сусіда по парті, візьміть його за руки,подаруйте йому посмішку і привітайтеся.
2. Розкриття теми заняття. Чи бували у вас ситуації, коли ви не можете зрозуміти іншу людину? Чи бували у вас через це конфлікти? Чому?
3. Повідомлення теми й мети.
Сьогодні мова піде про те, як навчитися розуміти інших. Для чого нам портібно вміти сприймати та розуміти людей.
4. Подання нових знань.
Мозковий штурм
– Як ви думаєте, що буде, люди перестануть розуміти один одного?
Нерозуміння один одного приведе до конфліктів і сварок. А розуміння інших людей, їх почуттів і емоцій – важлива передумова ефективного спілкування та вміння знаходити спільну мову. Тому від того, як швидко ми навчимося контактувати із іншими, знаходити спільну мову, залежить те, чи матимемо ми хороші відносини з оточуючими.
Гра «Злови мій погляд». Починає учитель. Він знаходить поглядом дитину.Той, на кого дивиться учитель, має піймати його погляд і швидко встати. Учень стає на місце учителя, а учитель сідає серед дітей.
Вправа «Мої емоції.». Учень показує якусь емоцію (страх, переживання, сміх, гнів, образу). Інші мають її відгадати.
Вправа «Масаж почуттями». Діти в парах мають один одному зробити мажас спини. Але той, кого масажують має відгадати, які почуття «заклав» у свої рухи масажист ( радість, злість, страх, обурення, незадоволення, сум, посмішку)
Гра «Злови м`яч».
Обирається ведучий. Діти сідають в коло навколо нього, тісненько один до одного. За спинами вони передають невеличкий м’ячик. Ведучий має відгадати де м’яч за виразом облич, рухами тіла. Передача м’яча припиняється після сигналу.
Вправа «Я тебе розумію». Одна із дітей, по бажанню, виходить на середину класу, сідає на стільчик і розповідає якусь історію, яка з нею трапилася. Іншим потрібно догадатися, яке почуття відчувала дитина в даний момент. Потім діти по черзі підходять до цієї дитини, дивляться їй в очі, промовляючи: « Я тебе розумію, ти відчував (-ла) при цьому…(називає почуття)».
Вправа «Чарівник». Вчитель зав’язує очі одному учневі. Підводить його до іншого учня ( вони стоять колом). Цей учень тримає за руки свою пару і намагається відгадати з ким він зараз в парі.
Вправа «Зобрази рухами».
Дітям пропонується відобразити своїми рухами якийсь предмет ( гарячий чайник, красива квітка, колючий їжак, веселе сонечко і т.д.)
Гра « Золоте серденько».
Діти пердають сердечко сусідові і називають ту рису його характеру, яка гідна поваги. Починайте зі слів: «Я поважаю (ім'я) за те, що він..».
Вправа «Відгадай мій настрій». Діти малюють свій настрій. Потім усі вгадують , який настрій на малюнку.
5. Підсумки заняття. Часто буває в нашому житті, що не зрозумівши інших, ми ображаємося, сваримося, не хочемо прислухатися. Вчіться розуміти інших, вчіться бачити почуття ваших знайомих, розуміти їх емоції.
Рефлексія.
Вправа «Мікрофон».
6. Домашнє завдання. Поспостерігати за рідними вдома. І коли комусь буде сумно, спробувати утішити його, знайти слова підтримки.
1