Заняття "Мої знання - моя сила"

Про матеріал

Заняття для учнів 1 або 2 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 4. Моя сила в моїх знаннях.

Мета: сприяти розумінню дітьми важливості поповнення своїх знань, показати важливу роль знань у житті кожної людини, розвивати вміння самостійно здобувати свої знання.

Обладнання: папір,м’я.

Хід заняття

1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).

 Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).

  А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).

  Таке велике сонечко. (Руки в сторони).

  Таке веселе сонечко. (Посміхаються один одному).

  Я – сонечко! (Показують на себе).

  Ти – сонечко! (Показують один на одного).

  Ми – сонечка! (Беруться за руки).

  Ми – світимося всі!

2. Розкриття теми заняття. Діти, що роблять люди, коли чогось не знають? Де беруть знання?

3. Повідомлення теми й мети. 

Отож, сьогодні на занятті ми поговоримо про знання. Для чого вони нам потрібні і чи потрібні взагалі? Де їх брати ?

4. Подання нових знань.

Напевне ви чули, що про знання кажуть, що це справжній великий людський скарб, який може знайти і мати кожна людина. Але цей скарб потрібно захотіти знайти. Щоб його отримати потрібно наполегливо вчитися, самостійно працювати і впевнено іти до мети. Не думайте, що знання здобуваються лише у школі. Мудра людина вчиться все своє життя. Потрібно завжди цікавитися наукою, здобувати потрібну інформацію.. Якщо людина  розумна і добра, то знання, які вона має, роблять чудеса, відвертають страшні конфлікти, непорозуміння і навіть війни. Здобувати знання – це велика праця, а успіх приходить поступово і не так швидко, як хочеться.

Людина, яка має знання може легко уникнути непорозуміння, поступитися,  може переконати інших у своїй правоті, може заступитися а іноді навіть і попросити.

Знання це все те, що людина вміє, знає, навчилася робити.

Мозковий штурм

 – Як ви вважаєте, а для чого ще нам потрібні знання? (Щоб отримати професію).

Робота з прислів’ями.


Вік живи —

Людей питай,

За дурною головою

Знання робить

 

а свій розум май!

рукам і ногам немає спокою.

     вік учись.

життя красним.


Вправа «Винахідники».  Спочатку вчитель розповідає про винаходи людства: автомобілі, мобільні телефони, ноутбуки, літаки. А потім пропонує дітям самостійно придумати якийсь цікавий пристрій для полегшення праці людей.

Діти діляться на кілька команд. Виграє та команда, яка запропонує такий винахід, що сподобається всім або багатьом.

Вправа «Мої знання». Діти стають у коло. Вчитель кидає учневі м’яч, і задає питання, а учень повинен намагатися швидко на нього відповісти. 

Запитання:

  •           Що дає корова? (Цукерки, молоко, мед.)
  •           Те, на чому літають у космос. (Велосипед, ракета, трактор.)
  •           Подруга Кая з казки «Снігова королева». (Ліза, Герда, Дана.)
  •           Скільки літер в українському алфавіті? (31, 32, 33.)
  •           Яка сучасна сухопутна тварина найвища? (Кенгу­ру, жираф, кінь.)
  •           Найвищі гори в Україні. (Альпи, Гімалаї, Карпати.)
  •           Частина мови, що означає дію предмета. (Дієслово, іменник, числівник.)
  •           Острів, на якому засновано Січ. (Сицилія, Хорти­ця, Ямайка.)
  •           Село, у якому народився Т.Шевченко. (Сорочинці, Моринці, Хапки.)
  •           Річка-кордон із Польщею. (Дніпро, Удай, Буг.)
  •           Чим вкрите тіло людини? (Лускою, шкірою, ху­тром.)
  • Місце, де продають театральні квитки. (Завод, лі­карня, каса.)
  •           Хто оселився в рукавичці першим? (Мишка, вед­медик, зайчик.)

           Струнний український народний інструмент. (Коб­за, скрипка, балалайка.)

  •           Прилад, за допомогою якого розглядають далекі зірки і планети. (Бінокль, телескоп, мікроскоп.)
  •           Маленька дівчинка, що народилася у квітці. (По­пелюшка, Дюймовочка, Маленька Розбійниця.)

Найменша за розміром пташка (Сорока, колібрі, шишкар)

 

Обговорення вправи.

  • Чи на всі питання ви знали відповіді?
  • Що відчуваєте, коли правильно даєте відповідь на запитання?
  • Чи засмучуєтеся, коли щось не знаєте? Чому?
  • Який висновок ви зробили після цієї вправи?

Робота з  оповіданням.

Втрачений день

В одного батька троє синів - маленьких хлоп'ят.

- Розкажіть, як ви сьогодні прожили день.

 Юрко відповів:

 - Я сьогодні посадив дерево.

Батько сказав:

- Ти сьогодні добре прожив день.

 Миколка відповів:

- Я сьогодні зайчика намалював.

- Ти теж непогано прожив день, - сказав батько.

Петрик відповів:

- Я сьогодні у м'яча грав... І морозиво з'їв.

- У тебе сьогодні втрачений день, - посмутнів батько.

Запитання до тексту оповідання.

  • Чому у Петрика втрачений день?
  • А у вас такі дні бувають?
  •                 Яка мета цього оповідання?

 Вправа «Руховий диктант». Діти мають виконувати диктант для рухів руками , який буде диктувати вчитель. Початкова стійка- руки на рівні грудей перед собою. Наприклад, команда «Одна клітинка вгору, дві клітинки вправо, одна клітинка вгору» означає, що руки потрібно спочатку підняти на рівень голови, потім правіше голови і ще трохи вгору. Спочатку вчитель працює разом із дітьми, а потім діти самостійно.

Завдання:

  1. Одна клітинка вгору, одна клітинка вліво, дві клітинки вниз .
  2. Одна клітинка вниз, одна клітинка вправо, одна клітинка вгору, одна клітинка вліво.
  3. Дві клітинки вправо, дві клітинки вниз, дві клітинки вліво, одна клітинка вгору.

Вправа «Я знаю що…». Діти по-черзі розповідають, що вони знають найкраще, починаючи із слів : « Я знаю…».

Вправа «Я повинен знати…». Діти записують на аркуші паперу 3-4 речення, які починалися б зі слів « Я повинен знати…» (час роботи 5 хвилин).

Після виконання вправи діти зачитують свої відповіді.

5. Підсумки заняття. Наше заняття підбігає до кінця. Сьогодні ми з вами говорили про наші знання, у яких криється сила. Без знань ми не зможемо розвиватися як особистість. Тому весь час потрібно вчитися, багато читати, цікавитися новими речами. Адже розумна та освічена людина спроможна досягнути багато поставлених перед собою цілей. Така особистість шанована у суспільстві, її цінують і поважають. 

Рефлексія.

Вправа «Асоціативний кущ».

До слова «Знання» діти добирають слова, що з ним асоціюються. Вчитель записує на дошці.

6. Домашнє завдання. Розказати своїм батькам, рідним, чому нам потрібні знання.

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку