клас 1 ставлення до діяльності
Тема:
Мої улюблені іграшки та заняття
Кількість занять за темою: 2
Мета: стимулювати дітей до самовираження через різноманітні види діяльності.
Завдання:
Ключові слова: заняття, вільний час, іграшки, гуртки
Необхідне забезпечення: “чарівна паличка” (її можна виготовити самому. Для цього потрібно: взяти паличку довжиною приблизно 40 см, пофарбувати срібною або золотою фарбою; коли фарба висохне, можна прикрасити паличку блискучим папером або різнокольоровими стрічками), скотч.
1. Вступне слово педагога (5 хв.)
2. Гра „Чарівна паличка” (15 хв.)
3. Презентація шкільних гуртків і секцій (10 хв.)
4. Підведення підсумків (5 хв.)
5. Домашнє завдання
Конспект заняття
Етапи заняття |
Зміст |
Вступне слово педагога ( 5 хв.)
Гра “Чарівна паличка” (15 хв.)
До уваги педагога:
Презентація шкільних гуртків та секцій (10 хв.)
До уваги педагога:
Підведення підсумків (5 хв.)
Домашнє завдання
|
Педагог веде мову про те, що крім часу, який діти проводять у школі чи вдома при підготовці домашніх завдань, у них ще є вільний від уроків час. Тому дуже важливо, щоб і цей час проходив цікаво і корисно. Педагог запитує в учнів про те, чим їм подобається займатися у вільний час (коли не навчаються, не роблять уроки)? (Співати, танцювати, малювати, ліпити, читати книжки, грати в ігри, гратися іграшками). Педагог пропонує дітям пограти у гру і розказати про свої улюблені заняття, поділитися з однокласниками враженнями від своїх занять і захоплень, навчити інших дітей, як ще можна цікаво і корисно проводити свій вільний час з друзями і на самоті.
- Подивіться на чарівну паличку, яку я вам принесла. Кожен з вас потримає її в руках і розкаже нам про своє улюблене заняття. Тільки та дитина, яка триматиме в руках чарівну паличку, може говорити. Всі інші мусять уважно слухати. Коли той, хто розповідає, закінчить свою розповідь, він сам вирішить, кому передати чарівну паличку.
Допоможіть дітям розказувати, ставити ім додаткові запитання. Наголосіть на тому, що якщо діти принесли свої саморобки (малюнки, книжки, грамоти, дипломи тощо), вони мають не просто їх показати, а й сказати хоч декілька слів про них.
Педагог розказує дітям про шкільні гуртки та секції й намагається заохотити учнів до відвідування цих гуртків (можна показати поробки, які вони навчаться робити в цих гуртках, або розказати про досягнення та успіхи тих дітей, які вже займаються в цих секціях).
Щоб провести презентацію, треба завчасно зібрати інформацію про всі шкільні гуртки та секції (було б дуже добре, як би у вас була інформація не лише про шкільні, а й про ті гуртки і секції, які працюють поряд зі школою).
В кінці заняття, як підсумок, влаштуйте виставку дитячих робіт і дипломів. Дайте дітям можливість їх розглянути та поділитися своїми враженнями.
Запитайте у батьків про те, які у них були в дитинстві улюблені заняття та які захоплення вони мають зараз. На наступному занятті ми влаштуємо конкурс “Відгадай, що у моєму пакунку”. На конкурс потрібно придумати загадку про свою улюблену іграшку. Якщо не вдасться придумати загадку, можна підготуватися описувати свою іграшку без слів, щоб інші діти відгадали її. Заховайте свою іграшку в пакунок і принесіть на наступне заняття. Не показуйте її нікому, аби ніхто не зміг відразу її відгадати. А для того учня, який відгадає вашу загадку, підготуйте будь-який маленький приз |
Література
Фопель К. Как научить детей сотрудничать? Психологические игры и упражнения: Практическое пособие / Пер. с нем.; В 4-х томах. Т. 2. 2-е изд., стереотип. – М., 2001. – 160 с.: ил.
Тема:
Мої улюблені іграшки та заняття
Кількість занять за темою: 2
Мета: стимулювати дітей до самовираження через різноманітні види діяльності.
Завдання:
Ключові слова: гратися, враження, світ іграшок, іграшка.
Необхідне забезпечення: іграшкові ведмедик, зайчик, котик, плакат “Світ іграшок”, загадки, призи.
1. Гра “Відгадай, що у моєму пакунку” (15 хв.)
2. Бесіда “Про цінність і дбайливе ставлення до іграшок ” (10 хв.)
5. Гра “Ведмедик, зайчик, котик і цуценя “ (10 хв.)
6. Домашнє завдання
Етапи заняття |
Зміст |
Гра “Відгадай, що у моєму пакунку” (15 хв.)
До уваги педагога:
Бесіда „Про цінність і дбайливе ставлення до іграшок” (5 хв.)
Гра “Ведмедик, зайчик, котик та цуценя“ (10 хв.)
До уваги педагога:
Домашнє завдання
|
На середину кімнати виходить перший бажаючий, показує всім пакунок і пропонує відгадати, яка іграшка захована там. Для цього загадує загадку (або за допомогою жестів, міміки, різноманітних рухів описує свою улюблену іграшку).
Якщо комусь з дітей щось не вдається, дозвольте їм описати словами свою іграшку (не називаючи її). У випадку, коли діти не підготуються до цієї гри, запропонуйте їм відгадувати загадки про іграшки.
Педагог звертає увагу дітей на плакат “У світі іграшок” і читає віршик: Скільки іграшок у сина! Є ведмедик і машина, І лисичка, й цуценятко. Що ж ти вибереш, малятко? І машину, й слоненятко, І пухнастеє курчатко, І ведмедика вайлуватого, Що купив недавно тато. Я візьму усіх до себе – З усіма погратись треба. Буду з ними розважаться, Щоб ніхто не ображався.
Інструкція: Я принесла для вас чотири м'які іграшки і залишу їх тут у класі. Щоб вони відчували себе щасливими, їм треба щонайменше десять міцних обіймів на день. У магазині, де я їх купила, продавці не могли обіймати їх так часто, і тому іграшкам було дуже сумно. А тепер вони задоволені, що опинилися тут: від вас вони можуть отримати те, чого їм так не вистачало. - Чи готові ви піклуватися про них? Розкажіть мені, чому потрібно брати іграшки на руки та обіймати їх? Зараз я покладу іграшки в різних місцях. Давайте об’єднаємось у чотири групи (дітей по-черзі називають “котик”, “песик”, “зайчик”, “ведмедик”). Тепер усі “котики” стають навколо котика, “песики” – навколо цуценяти, “зайчики” – навколо зайчика, “ведмедики” – навколо ведмедика. Ви можете по-черзі кожен у своїй групі взяти іграшку до рук, приголубити її, сказати їй щось ніжне і приємне. Потім передайте іграшку своєму сусідові. Таким чином, іграшка обійде коло та отримає від вас ваше тепло і ніжність
Названі м’які іграшки можна замінити будь-якими іншими. Під час гри педагог має акцентувати увагу дітей на цінності будь-якої іграшки, запропонувати дітям кожного ранку обіймати свою улюблену іграшку.
Педагог пропонує дітям розпитати в своїх батьків, бабусь, дідусів про їхні улюблені іграшки та ігри |
Література
1