Інтегроване заняття «Весна прийшла»
Тема: Весна прийшла
Мета: розширити знання дітей про весняні явища у природі, вчити бачити красу довкола себе, словами та емоціями передавати свій настрій, ставлення до баченого і почутого, передавати та відтворювати свої враження у малюнках, використовуючи різні види малювання; продовжувати знайомити дітей з першоцвітами: медункою, фіалкою, проліском, підсніжником, рястом, крокусом, горицвітом, анемоною, зірочником, мати й мачухою, кульбабою. Вчити дітей добирати прикметники, дієслова, придумувати назву для свого малюнка, читати вірші про весну. Розвивати сприймання кольору, спостережливість, вміння передавати характер музики у малюванні, творчу активність. Виховувати бережливе ставлення до квітів та природи.
Матеріали та обладнання: ілюстрації картин із весняним пейзажем, ілюстрації квітів, вірші, загадки, фарби, пензлики, поролончики, ватні палички, зубні щітки, штампики.
Попередня робота з дітьми:
1. Розгляд репродукцій картин та ілюстрацій на весняну тематику.
2. Спостереження в природі.
3. Індивідуальне розучування віршів про весну і весняні квіти.
4. Ознайомлення із нетрадиційною технікою малювання.
Хід заняття:
Вихователь загадує загадку:
Зійшли сніги, шумить вода
Земля вже квіти викида,
Буяє травка молода,
Все оживає,
Коли це буває?
(Навесні)
Вихователь запитує дітей:
– Скільки місяців має пора весна?
– Як називається перший місяць?
Вихователь декламує вірш:
Весна
У березні, у березні
Верба цвіте на березі.
Осика від граків рясна,
Бо вже весна, весна, весна.
І сонця тепле колесо
Зігріло ніжний пролісок,
І дзюркотять потічки
До голубої річки.
(В. Бондаренко)
– А як називаються другий і третій весняні місяці? (Діти відповідають)
– Давайте ми сьогодні відвідаємо з вами «весняний вернісаж».Це виставка картин, на яких зображена природа нашого рідного краю.
Вихователь звертає увагу дітей на пейзажі із зображенням весняної пори року.
– А якими словами можна назвати весну? Весна яка?
Діти підбирають прикметники до іменника «весна».
– Ось бачите, діти, якими гарними словами ми назвали цю пору року. Бо вона дійсно прекрасна. Після довгого зимового сну пробуджуються дерева, оживає і росте молоденька травичка, земля дарує нам чудові запашні квіти. А які первоцвіти ви знаєте? Первоцвіти – це квіти, які першими розквітають навесні.
Діти називають знайомі квіти.
– А ще рано навесні, коли ще лежать сніги, розцвітають крокуси. Вони бувають білими, оранжевими, фіолетовими. Подивіться, яка краса. Не потрібно рвати квіти, щоб милуватися ними. Їх можна намалювати чи сфотографувати і дивитися на цю красу та показувати іншим людям.
Вихователь демонструє ілюстрації весняних квітів. Діти називають відомі і розглядають нові.
– Тому і називають весну кольоровою, квітучою за її чудові квіти. Також весну називають дзвінкоголосою, співучою. Діти, як ви думаєте, чому? (Відповіді дітей) А які пташки до нас прилітають? Дуже багато письменників, поетів, написали твори, вірші про весну:
Весна-чарівниця,
неначе цариця,
Наказ свій послала
Щоб краса вставала
І проліски, і травка
І зелена муравка
І кульбаба рясна
І фіалка ясна –
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять
Голівки підводять
Від сну зимового
До сонця ясного.
– Ми теж деякі вивчили. Давайте пригадаємо їх:
1. Встала весна
Чорну землю сонну розбудила
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила
І у полі жайворонок
Соловейко в гаї
Землю, убрану весною
Вранці зустрічають
2. Ось іде до нас весна
Все навколо ожива:
Підсніжники прокидаються
Проліски посміхаються,
Пташки прилітають,
Дерева листочки одягають.
В гості до дітей заходить Весна:
– А ось і я – весна-красна
Іду лісами, йду лугами
Встеляю землю килимами
Куди ступаю – сонце сяє,
усе навколо оживає,
А ще пробуджую від сну
Я нашу землю чарівну!
Тепло я вам принесла
І сонечка додала.
Щоб міцніли усі діти
Й розцвітали, наче квіти.
– Я почула. що ви мене чекали, такі чудові слова про мене говорили. Тож давайте пограємося з вами.
Гра «Добери слова»
Весна називає слово і ставить запитання, а діти добирають потрібне слово у відповідь.
– Сонечко яке? – Підсніжник який? – Пташки що роблять?– Сонечко що робить? – Струмочок що робить?
– Молодці, діти! А зараз пограємося в гру «Відгадай, яка квітка»
Перші квіти проростають
З цибулиночок малих
Красну весну зустрічають
Розпізнайте, діти, їх.
Весна показує ілюстрації квітів, діти називають їх, вказують на кольори, читають вірші про квіти. Веснапропонує:
– А тепер пограємося у гру «У весняному лісочку». Але спочатку скажіть, що відбувається навесні у лісі? (Діти відповідають).
Психогімнастика «У весняному лісочку»
– Уявіть собі, що ви – сонечко, яке цілу ніч спало.
Час прокидатися – ранок всміхається,
Сонечко сходить, день починається.
Сонячні зайчики скрізь проникають,
Квітам весняним пісню співають.
Діти імітують рухи сонечка, яке встає і сонячних зайчиків, які рухаються у різні сторони.
– Тепер уявіть себе квіточкою:
Пролісок синій першим прокинувся
І на фіалочку він озирнувся.
Доброго ранку, доброго ранку,
В лісі вітаються всі на світанку.
Імітація дітьми рухів квітів, що розцвітають
– Зараз ми станемо травичкою...
Сніг вже розтанув, земля п’є водичку
Всюди росте зелена травичка
Вітер травицю гойдає легенько
Лагідно й тихо – вона ще маленька.
Діти імітують рухи-похитування в різні сторони
– Тепер ми перетворимося на струмочок...
Весняні струмочки цілу зиму спали.
На тепло чекали.
А тепер прокинулись,
Зразу бігти кинулись.
Діти, зловившись за руки, біжать змійкою.
– Чуєте, струмочок дзвінко співає, птахів із вирію він викликає. Зараз ми перетворимося на пташок.
Діти імітують рухи пташок
– А зараз, діти, уявіть, що ми прийшли в ліс. Тепер тихесенько присядемо і послухаємо музику. Що вона нам розкаже? Давайте заплющимо очі і вслухаємося у звуки музики. Що ви собі уявляєте? (Відповіді дітей) А тепер, діти, цю красу, яку ви побачили, яку уявили собі, коли слухали музику, ми відтворимо у своїх картинах. Давайте підійдемо до робочих столів, де на нас чекають фарби і різні інструменти.Ви вже знаєте, що цими всіма інструментами можна малювати. Тож вибирайте їх за своїм бажанням і намалюйте те що ви собі уявили, коли слухали нашу весняну музику. Діти зображують свій малюнок, вихователь і Весна при потребі допомагають дітям. В кінці вихователь пропонує дітям назвати свої картини.
Вихователь: Які гарні ваші малюнки. Я дивлюся на них і уявляю себе у весняному лісі.
Весна: А я, діти, хочу подарувати вам картинки-замальовки із зображенням своїх квітів. Пам’ятайте, що все живе – потрібне на землі. Любіть нашу землю, бережіть природу, милуйтеся її красою, а цю красу передавайте у своїх малюночках.
Вихователь: Дякуємо Весно, що завітала до нас. А ми для Тебе ще й веснянку поведемо.
Веснянка
Весна красна вже прийшла,
Вже прийшла.
І тепло нам принесла,
Принесла.
Ясне сонце угорі,
Угорі.
Засміялось дітворі,
Дітворі.
Славлять весну і пташки,
І пташки.
Зацвітають всі садки,
Всі садки.
Весна: Дякую вам, дітки, за вірші, малюнки, веснянку
Ну а я піду далі лугами і лісами
Встеляти землю килимами.
Заквітчаю різним зелом,
Щоб усім було весело.
Я теплом людей зігрію
І здоров’я всім навію.