Головна мета цієї публікації – обгрунтовано представити найважливіші концептуальні положення щодо гри, які відомі педагогам дошкільної освіти, але загубилися, на наш погляд у освітній практиці.
Відділ освіти Краснопільської селищної ради. Краснопільський ЗДО (ясла-садок) №1 «Малятко»«ГРА – ДЖЕРЕЛО РОЗВИТКУ ДОШКІЛЬНИКА» Підготувала: Кузіна Наталія Вікторівна., вихователь-методист Краснопільського ЗДО (ясла-садок) №1 «Малятко»
Номер слайду 2
Гра- це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишній світ». В. О. Сухомлинський. Гра- це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається цілющий потік уявлень, понять про навколишній світ». В. О. Сухомлинський
Номер слайду 3
Дошкільне дитинство – короткий, але важливий період ствердження особистості. В ці роки дитина отримує початкові знання про навколишній світ, у неї починає формуватися певне відношення до людей, до праці, виробляються навички і звички правильної поведінки, складається характер. Ні для кого не секрет, що діти набагато простіше засвоюють інформацію, піднесену в ігровій формі. Адже саме за допомогою гри дитина проявляє різні сторони характеру, задовольняє свої інтелектуальні та емоційні потреби, формує особистість.
Номер слайду 4
Методична робота Краснопільського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №1 «Малятко» Відділу освіти Краснопільської селищної ради спрямована на сприяння особистісного професійного зростання педагогів, реалізацію їх творчого потенціалу, впровадження інноваційних технологій. Велику увагу при плануванні приділяємо іграм. Зміст ігрової діяльності у закладах дошкільної освіти визначається вимогам Базового компоненту дошкільної освіти та чинними програмами,які реалізують його завдання.
Номер слайду 5
Найвідоміший у нашій країні педагог А. С. Макаренко так характеризував роль дитячих ігор: "Гра має важливе значення в житті дитини, має таке ж значення, яке в дорослого має діяльність робота, служба. Яка дитина в грі, такою багато в чому вона буде і в роботі. По цьому виховання майбутнього діяча відбувається, насамперед, у грі...".
Номер слайду 6
Педагогічне керівництво іграми дітей передбачає необхідність ураховувати основні вікові та індивідуальні особливості їхнього розвитку, а також розвитку їхньої ігрової діяльності в усі вікові періоди. Як стверджують психологи, без знань внутрішніх законів розвитку гри як діяльності намагання управляти нею можуть зруйнувати її.
Номер слайду 7
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми вихователі повинні: знати: особливості ігрової діяльності дітей дошкільного віку; складові методології ігрової діяльності: принципи, теорії гри, об’єктивні закони і закономірності, концепції, підходи, категоріально-понятійний апарат, функції гри, структуру ігрової діяльності, класифікацію ігор; зміст ігрової діяльності у програмно-методичному забезпеченні дошкільної освіти; методичні засади педагогічного супроводу ігрової діяльності дітей дошкільного віку;
Номер слайду 8
уміти: проектувати ігрову діяльність дітей дошкільного віку; використовуючи педагогічні методи і прийоми, які б сприяли засвоєнню теоретичних знань з теорії і методики ігрової діяльності дітей дошкільного віку, розвитку пізнавальних інтересів, формуванню необхідних професійних вмінь і навичок; здійснювати у процесі керівництва грою динамічну мобілізацію всіх її структурних на досягнення позитивного педагогічного результату; забезпечувати розвивально-виховне ігрове середовище у дошкільному навчальному закладі; будувати процес ігрової діяльності на рівнях «педагог – дитина», «педагог – батьки – дитина», «педагог – педагог».
Номер слайду 9
Для успішного керівництва ігровою я як вихователь-методист уважно відстежую актуальні тенденції в галузі дошкільної освіти, намагаюся бути "надчутливим барометром" інновацій. Акумулюю і генерую нові ідеї, ініціативи, які сприяють удосконаленню навчально-виробничого та виховного процесів у навчальному закладі. Виявляю й по крупинках визбирую кращий досвід педагогів, який дає позитивний результат, і поширює його в колективі та за його межами.
Номер слайду 10
У роботі з підвищення професійного рівня педагогічних працівників з теми: «Гра – джерело розвитку дошкільника» мною використовуються різні форми роботи з педагогам: колективні, групові індивідуальні. З метою ефективності організації методичної роботи з педагогічними кадрами є врахування професійної підготовки педагогів. Для цього використовується діагностування педагогів: експрес-опитування, анкетування на виявлення ставлення педагогів до ігрової діяльності, нововведень, самоаналіз рівня фахової майстерності.
Номер слайду 11
Дієвою формою методичної роботи з вихователями та спеціалістами закладу дошкільної освіти є консультування. Консультації надавалися з основного напрямку педагогічного колективу, педагогічної проблеми,а також за індивідувальним запитом. Це консультації з таких тем: Дієвою формою методичної роботи з вихователями та спеціалістами закладу дошкільної освіти є консультування. Консультації надавалися з основного напрямку педагогічного колективу, педагогічної проблеми,а також за індивідувальним запитом. Це консультації з таких тем: «Організована ігрова діяльність в ЗДО - важлива передумова для розгортання самостійних ігор дітей та ознайомлення їх з предметним довкіллям»; «Обладнання сюжетно-рольових ігор в ДНЗ. Методичний порадник»; «Організація та планування ігрової діяльності в ДНЗ»; «Роль ігрової діяльності в житті дитини»; «Як методично правильно організувати самостійну діяльність дошкільників? Методичний порадник»; «Гра-найбільш доступний для дітей вид діяльності», “Розвиток соціальної поведінки дошкільника в грі»; «Гра-задовлення. Методичні рекомендації»
Номер слайду 12
Педагог В. О. Сухомлинський писав: «Молодий педагог швидко стане майстром своєї справи, уникне багатьох помилок, якщо візьме до уваги досвід інших педагогів та буде застосовувати його у своїй практиці».
Номер слайду 13
У нашому закладі було проведене районне методичне об’єднання вихователів за темою: «Мовленнєво – ігрова діяльність як основа розвитку дитячого мовлення».
Номер слайду 14
Семінар – практикум «Граємо з дітьми залюбки»
Номер слайду 15
Семінар-практикум: «Розвиваючі ігри нового покоління в інтелектуальному розвитку дошкільника».
Номер слайду 16
Велику увагу у плануванні і керуванні ігровою діяльністю приділяємо роботі з батьками. Мною була організований і оформлений фотостенд для батьків «Гра - королева дитинства». А також надані консультації: «Ігри та іграшки», «Роль гри в житті та вихованні дитини», «Граємо всюди»,анкетування, бесіди тощо.
Номер слайду 17
БРЕЙН-РИНГна тему:«Підвищення національної культури і свідомості педагогів»
Номер слайду 18
Драматизація казки: “Вовк і семеро козенят”
Номер слайду 19
Ігрова діяльність, як показують теоретичне і практичні дослідження - безсумнівно провідний вид діяльності у дітей дошкільного віку. Завданням батьків, вихователів, вчителів та психологів є саме надання дошкільнятам можливості реалізувати себе у відповідних іграх, спрямовуючи невичерпну енергію дитини на соціально цінні дії - формування поваги до інших, навчання діяти у колективі, підкорятися загальним правилам тощо.