Заняття на тему: « Екологія в картинках».

Про матеріал
Заняття спрямоване на те, щоб розширювати у дітей досвід пізнання людиною навколишнього світу, продовжувати вчити розрізняти живі й неживі об’єкти природи; закріплювати знання про те, що людина є частиною природи, тому існування людини без природи неможливе, розвивати почуття відповідальності, виховувати бажання піклуватися про природу.
Перегляд файлу

 

Заняття на тему: « Екологія в картинках».

 

Мета: розширювати досвід пізнання людиною навколишнього світу, продовжувати вчити розрізняти живі й неживі об’єкти природи;

Закріплювати знання про те, що людина є частиною природи, тому існування людини без природи неможливе. Розвивати почуття відповідальності, виховувати бажання піклуватися про природу.

Матеріал: картинки про природу, шматочки крейди, стаканчики, вода, олівець, папір кольоровий, клей.

Впевнений старт. Пізнавальний розвиток старших дошкільників.

                                             

                                                   Хід заняття

Стук у двері. Заходить листоноша з посилкою.

Листоноша:- Добрий день діти! Це дитячий садок «Ялинка», старша група? Я принесла вам посилку від Мудрої Сови.

Листоноша йде.

Вихователь:- Діти, давайте поглянемо, що принесла нам Мудра Сова.

  •          Що це? (Книга)
  •          Давайте розглянемо її.

 

1 сторінка «Жива та нежива природа».

 

  •          Скажіть, будь ласка, що таке природа?

Діти: - Природа- це все, що розташовується навколо нас, що може існувати незалежно від людини.

  •          Скажіть, що належить до живої природи?

Діти:- птахи, комахи, тварини, риби.

  •          Чому вони належать до живої природи?

Діти:- Тому що вони рухаються, ростуть, їдять, народжуються.

Вихователь:- Так, але є представники природи, які не вміють рухатисьі завжди стоять на одному місці, вони теж живі. Вони народжуються з маленького насіннячка, ростуть, зеленіють, скидають листя і дають людям велику користь. Ви здогадалися про що йдеться?

  •          Діти: - Йдеться про дерева.

 

  •          Вихователь:- Правильно, але не тільки дерева належать до живої природи, а й усі рослини.
  •          Які рослини ви ще знаєте?
  •          Діти, що належить до неживої природи?

Діти: - Вода, сніг, земля, каміння.

Вихователь:- У нас на столах шматочки крейди і дві склянки- одна з водою, друга – порожня. Візьміть крейду і розламайте її.

  •          Що з нею відбулося?
  •          Чи перестала крейда бути крейдою?

Вихователь: - Крейда залишається крейдою. А тепер перелийте частину води в іншу склянку.

  •          Що відбулося з водою?
  •          - А тепер шматочок крейди вкинемо у воду. Що на цей раз відбулося з водою? Чи можна її пити? Чому?

Читання вірша «Збережемо природу»

Не ламай, не ламай

На дереві гілку

Не вбивай, не вбивай

Стрибунця та бджілку

Не брудни, не брудни

 У річці водиці

І не псуй, і не псуй

Джерела й криниці.

 

  •          А що відбувається з квіткою, метеликом, пташкою, якщо їх розділити на частини?

Діти: - Вони загинуть.

Вихователь: - Отже, живі об’єкти- це одне ціле, єдиний організм. Я пропоную вам розглянути картинки, на яких зображено об’єкти живої та неживої природи. Їх слід розділити на дві групи. Давайте обведемо предмети, що належать до живої природи, олівцем зеленого кольору, а предмети, що належать до неживої природи-червоним. А тепер давайте зіграємо в гру «Жива-нежива природа».

Якщо я показую картинку із зображенням живої природи, то ви плескаєте в долоні, а неживої природи- тупаєте ногами.

 

2 сторінка «Людина і природа»

 

Вихователь демонструє картинку із зображенням людини.

  •          Як ви вважаєте, людина належить до живої природи чи ні? Чому?

Діти: - Людина жива, вона народжується, помирає, росте, їсть, дихає.

  •          Чому людину вважають частиною природи?

 

Діти:- Людина не може існувати без природи. Природа її годує, зігріває, навчає.

Вихователь:- Давайте поглянемо, що ще передала нам Мудра Сова.

Виймаємо картину.

Вихователь пропонує дітям розглянути малюнок і сказати, що дає людині природа?

Заходить Сова.

  •          Добрий день, діти. Я так поспішала до вас на заняття. Бачу ви вже читаєте мою книгу. Хто мені відповість на таке запитання: Хто сильніший-людина чи природа?
  •          Істинна сила людини в тому, що вона розумна істота. Людина спочатку повинна подумати, а потім щось робити. Скажіть мені, що буде, якщо людина вирубає всі ліси, спорудить багато будинків, виготовить меблі, осушить болота?

Діти:-Усі дерева зникнуть. А разом зникнуть, і ті, хто живиться листками дерев. Тобто у природі порушиться рівновага.

Люди втручаються в природу дедалі більше. І це втручання не буває для природи непоміченим. Зникають комахи, тварини, птахи. Знищуються ліси, з’являються болота, на яких нічого не росте. Зникає краса, яку дарує нам природа.

Ми з вами на попередньому занятті вчили вірші, загадки про природу і Артем вивчив та розкаже нам один із них:

 

Артем:

 

І хочеться сказати усім людям:

Все на землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра і оту тварину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти- ти лише її частина.

Так, частка-невелика і залежна.

Цю істину сприймай беззастережно,

Якщо береш, то треба й віддавати,

Коли й надалі хочеш царювати!

 

Вихователь:

  •          Людину часто називають царем природи. Як ви вважаєте, чому?
  •          Що ми кажемо людям?
  •          Що нам треба берегти?

 

 

 

Фізхвилинка:

Підемо садом, полем, а чи лугом

Будемо природи вірним другом!

Коли лісом будемо ми йти

Скрізь посієм зерна доброти.

Ці зернята будуть проростати

Спів почуєте душі своєї

Про природу будемо ми дбати,

Вірним другом будемо для неї.

 

 

3 сторінка «Панорама добрих вчинків»

 

Вихователь:- Щоб бути вірним другом природи, треба постійно дбати про неї,

Оберігати, захищати її.

  •          Як ми дбаємо про природу?
  •          Як оберігаємо довкілля, що нас оточує? Погляньте, будь ласка, на це дерево.
  •          Чим ми можемо допомогти цьому дереву?

Діти:- Полити, обкопати, порихлити землю, замазати рани, обрізати сухі гілки, побілити стовбур.

Вихователь:- Бачите скільки добрих справ можна зробити, щоб наше дерево ожило.

  •          Давайте з вами виріжемо по листочку і приклеїмо на малюнок дерева.
  •          Листочки восени якого кольору?

Діти вирізають по одному листочку і наклеюють на малюнок.

 

Вихователь:- Погляньте: наше дерево зазеленіло, на ньому «виросли» добрі побажання дітей. Дерево стало «щасливим» від доброти і турботи дітей.

  •          Гарне наше дерево, діти? Давайте його подаруємо Мудрій Сові.

Мудра Сова: - Дякую, діти. Я теж приготувала вам подарунки.

Роздає емблемо «Юних захисників природи»

Прощається і йде.

 

 

Вихователь:- Діти, ці емблеми потрібно вам вдома з мамами і татами розфарбувати і принести взавтра в дитячий садок. Це буде наша емблема захисника природи. Домовилися?

  •          А тепер скажіть мені, чи сподобалось вам наше заняття? Чому? А що нового ви запам’ятали? Що ви розкажете своїм братикам та сестричкам?

 

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку