Тема: Овочеве місто
Мета: Збагатити словник словами, що означають назву овочів, їх якості і властивості ввести узагальнюючі слова овочі, городні рослини. Учити добирати синоніми , утворювати прикметники за допомогою суфікса –еньк-, відгадувати загадки. Учити описувати овочі, називаючи їх найхарактерніші ознаки.
Учити виразно читати вірші, розвивати інтонацію ,естетичні почуття. Вправляти у складанні речень з сполучником а; розвивати уважність, виховувати вміння працювати за вказівкою вихователя.
Матеріал : Набір овочів: морква, помідор, огірок, капуста; загадки, вірші
Методи і прийоми: метод мотивації, бесіда за запитаннями, гра фізкультхвилинка.
Хід заняття
Ой, подивіться який гарний куточок з’явився у нас в групі. Давайте підійдемо
і побачимо, що там є.(Діти називають, що вони бачать)
- Діти, а ви не скажете від кого ці дарунки. Хто нам їх подарував?(Осінь)
_А яка осінь?(Щедра, багата, золота, холодна)
- Подивіться і скажіть чого ще нам не подарувала осінь?(Міркування дітей)
- Тоді давайте відправимось з вами в овочеве містечко і запросимо жителів цього містечка до себе.
(Діти разом з вихователем ідуть)
Ой, яке гарне містечко. Мабуть у ньому живуть веселі , казкові жителі.
Відгадайте, хто живе у цьому гарному будиночку .(Вихователь загадує загадку)
Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі .(Морква)
-Подивіться, який гарний будиночок, давайте подивимося , чи справді у ньому живе морква.(Діти заглядають у віконечко і справді бачать там моркву. Вихователь дістає моркву із будиночка.)
-Діти, а яка морква?(Вони називають ознаки моркви)
- Давайте заберемо моркву із собою. Даринка візьми морквинку . поклади її до кошика.
(Діти ідуть далі)
Ой, діти подивіться який гарний будиночок .Хто ж у ньому живе ?
Валерія відкрий віконечко і скажи хто живе у такому гарному будиночку.
(Відповідь дитини)
- Діти , а може хтось розкаже нам віршика про помідорчика?
(Дитина розказує вірш В. Сухар «Помідор»)
- Який гарний віршик він так сподобався помідорчику, що він захотів з вами погратися у гру.(Діти утворюють за допомогою суффікса- еньк- прикметники. до іменника помідор)
-Діти, відгадайте хто живе по сусідству з помідором
Довгасті, голчасті
Зеленої масті
Хороші вродили
Щоб їх засолили
З’їмо залюбки
Ми вас…….(Огірки)
Правильно у цьому будиночку живуть огірки. А ви знаєте , що в овочевому містечку живе овочева фея, давайте всі закриємо очі і вона
перетворить усіх нас на огірочків. Закривайте очки.(Діти закривають очі і перетворюються на огірків)
Дидактична гра «Ти хто»
Діти давайте заберемо помідорчика і його сусіда з собою .Даша, візьми помідорчика , а ти Антон візьми огірочка покладіть їх до кошика.
(Діти ідуть далі)
Подивіться, який великий будинок. Цікаво хто у ньому живе?
(Діти відповідають)
- Де росте капуста?(На городі)
- Діти , що потрібно капусті ,щоб вона виросла стала качаном?
(Міркування дітей)
- Що можна приготувати з капусти?(Відповіді дітей)
-А з ким дружить капуста?(Відповіді дітей)
-А може хтось знає вірш про капусту?
(вірш про капусту)
- Діти , капустину ми заберемо і у кошик покладемо. Подивіться скільки друзів у нас з’явилося.
Усі ми овочі зібрали
І у кошик їх поклали
Стиглим соком вони налиті
Вони відомі діточкам
Любим друзям - малюкам
Вони корисні для нас усіх
Для дорослих і малих.
А ви знаєте мені так сподобався огірок я зараз вам про нього розповім
Зразок опису: « Це огірок. Він довгастий, зелений, соковитий, смачний. Всередині у ньому є насіння. Огірок росте на городі. Це городня рослина – овоч. Огірки їдять свіжими солять, роблять салат.»
(Двоє дітей описують овочі за зразком вихователя)
Проводиться фізкультхвилинка
Справа -місто, зліва – ліс
А внизу синіє море,
В небі сонечко сіяє
І за нами промовляє
раз, два, три, чотири, п’ять
Будем дружними зростати
Добре будемо навчатись
І не будем лінуватись
Подивіться, що ви тут бачите?(Овочі)Всі овочі різної форми і різного кольору. Про них можна сказати:
Помідор круглий, а огірок довгастий.
(Діти складають речення із сполучником - а- )
Молодці, а ви знаєте що у овочевому містечку овочі веселі є овочі, які від нас заховалися. Нам треба їх відшукати. Швиденько сідайте за столи і будемо їх шукати.(Діти за допомогою фарби відшукують овочі, які заховалися на аркушах паперу.)