Показове заняття для батьків з дітьми ІІ молодшої групи.
Тема: Подорож у країну веселих звірят (слон).
Мета: формувати уявлення про тварин інших континентів, вчити розпізнавати за зовнішніми ознаками тварин та називати їх, спонукати відповідати на запитання повними реченнями, активно використовувати в своєму мовленні поняття "дика тварина", "свійська тварина"; розвивати увагу, пам'ять дитини; виховувати допитливість, інтерес до дикої природи, бережливе ставлення до тварин.
Матеріали: посилка від слоника та лист, демонстраційний малюнок до віршика "Спати час", картки для розфарбовування (за кількістю дітей), шумові коробочки, розрізна картинка "слон", повітряні кульки.
Оформлення групової кімнати: всюди розвішані малюнки з тваринами Африки.
Хід заняття
І. Вступна частина
1.Діти заходять до групової кімнати під музику "Чунга-чанга". Стають обличчям до батьків та промовляють віршик:
Ми - весела дітвора,
Разом гратись полюбля.
Всіх вітаємо ми радо і бажаємо усім
Весело провести з нами кілька радісних хвилин.
2. Імітування рухів за віршем "Веселі звірята "
Тато, мама та Іванко
Побували в зоопарку.
Бачили всіляких звірів і про них нам розповіли.
Шимпанзе банан гризе,
На спині маля везе.
А коала заблукала,
З дерева в траву упала.
Зебри бігали лугами
З золотими копитами.
Тигр ричить, ричить тигриця,
Пролетіла низько птиця.
І маленьке тигренятко
Шкірить гострі зубенятка.
Жирафа-мама із синочком
Відпочивають в холодочку.
Слон великі ноги має,
Ледве їх переставляє.
Має довгий хобот він,
І маленький має хвіст.
3. Привітання
-Малята, як ви гадаєте, як вітаються слоники? (Діти висловлюють думки: хоботом, вухами чи хвостом).
II. Основна частина.
1. Сюрпризний момент "Посилка від слона".
Стук в двері.
-Хто це стукає до нас?
В групу заносять посилку і лист.
- Давайте прочитаємо його і дізнаємось, хто його прислав до нас. (Діти складають розрізну картинку "слон" і роблять висновок, що лист і посилка від слона).
2.Дидактична гра: «Який слон?» (з імітацією рухів)
-Які у слона вуха? (Великі. Показують)
-Які ноги? (Великі. Переступають з ноги на ногу, тупотять)
-Який хобот? (Довгий. Показують.)
-А який хвостик? (Маленький)
3. Робота за змістом вірша «Спати час» та картиною до нього.
Спати час, заснув бичок,
Ліг у ліжко на бочок.
Та поснули ведмежата,
Тільки слон не хоче спати.
Головою слон хитає,
Так слониху він вітає.
-Що зробив бичок? (Бичок ліг у ліжко)
-А ведмежата? (Ведмежата також поснули)
-А чи заснув слоник? (Ні, слоник не заснув). А чому? (Слоник хоче гратися зі слонихою)
4. Дидактична гра «Свійський чи дикий»
- Бичок – це яка тваринка? (Бичок – свійська тварина) Чому ви так гадаєте? (Тому, що бичок живе поруч із людьми, люди його годують, доглядають за ним).
-А ведмедик? (Ведмедик – це дика тварина) Чому? (Ведмедик живе у лісі).
-А слон? (Діти висловлюють власні думки)
-Слон – також є дика тварина. Але він живе далеко-далеко у Африці, за морями, за лісами. Але він хоче дружити з вами, малята. Тому прислав нам із вами цю посилку. Але посилка не проста, а чарівна, відкрити її можна лише тоді, коли ви виконаєте завдання, які приготував для вас слоник.
5. Дидактична гра: «Тихо – гучно» з шумовими коробочками.
- Покажіть, як ходить слоник. (Вихователь подає гучний звук коробочкою, діти тупотять ногами, як слони).
- Покажіть, як бігає мишка. (Вихователь подає тихий звук іншою коробочкою, а діти бігають тихенько).
Гру можна повторити 2 – 3 рази за бажанням дітей.
6. Зафарбовування квадратів за зразком під спокійну музику.
Діти сідають за столи, у кожного – картка та олівці. На картці – три квадрати
-Розфарбуйте перший квадрат зеленим кольором, другий – жовтим, третій – червоним. ( Звернути увагу дітей на збільшений зразок із зафарбованими квадратами).
ІІІ. Заключна частина.
-Ви виконали всі завдання від слоника. Тепер ми можемо відкрити посилку.
(Діти відкривають посилку і знаходять повітряні кульки із зображеними на них звірятами. Кожна дитина обирає кульку, яка сподобалася найбільше. Під пісеньку «Жар – Африка» малята танцюють з кульками та батьками.