Заняття на тему "Щедрівочки вивчаємо дружно, весело співаємо"

Про матеріал
Вокальне заняття, де діти ознайомлюються та вивчають щедрівки з народного фольклору.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

               Заняття вокального гуртка

 

 

 

« Щедрівочки вивчаємо, дружно й весело співаємо»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розвивальна: сприяти розвитку артистичних здібностей та інтересу до народної творчості ,             

навчальна: розширювати знання  дітей про пісні календарно-обрядового циклу – духовну основу життя народу; закріпити знання  дошкільників  про народні обрядові пісні, зокрема колядки і щедрівки; увести  дітей у світ творчості  Миколи Леонтовича та  ознайомити дітей із хоровим шедевром «Щедрик »  ; розучити  щедрівку «  Го – го – го коза »; формувати вміння емоційно, виразно та творчо виконувати обрядові пісні;

виховна: виховувати музичний смак, патрітичні почуття,  любов і повагу до традицій українського народу та бажання зберегти і передати ці скарби наступним поколінням.  

Музичний матеріал:

                 Валеологічна пісенька- співаночка Л. Арсеневської « Доброго ранку »

                 Вправа на дихання « Задуй свічечку ».

                 Вправа на розпівування звуків « мі –ме – ма –мо –мі ».

                 Вправа на релаксацію  « Хоботок»,  «  Горішок ».

                 Колядка « Добрий вечір тобі », « - повторення.

                 Щедрівка  «  Го – го – го коза  » - розучування.

                 Дидактична гра « Відтвори ритм щедрівочки на інструменті ».

 

        

 

 

 

 

 

 

 

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.     Організаційний момент.

Валеологічна пісенька- співаночка Л. Арсеневської»Доброго ранку»

 Доброго ранку, посміхнись скоріше

 І сьогодні весь день буде веселіше.

 Ми погладим лобик, носика та щічки,

 Будемо красиві, як в гаю сунички

 Розітрем долоні тепліше, тепліше,

 А тепер поплещемо разом сміливіше

 А тепер і вушка ми скоріш потремо

 Посміхнемось знову. Будемо здорові!

2.     Оголошення теми і завдань заняття гуртка.

-         На сьогоднішньому занятті у центрі нашої уваги колядки і щедрівки – це пісні народних зимових обрядів. На нас чекає цікава і захоплива мандрівка до світу обрядової народної творчості. А ще ми ознайомимося із професійною музикою. Створеною на основі колядок і щедрівок. Отож, почнемо.

На  заняттях вокалу  ми вже знайомилися із народними календарно-обрядовими піснями, що пов’язані із зимовими святами.Давайте пригадаємо:

-         Як називаються такі пісні? Наведіть кілька прикладів таких пісень.

-         Яке свято українці величали колядами ?

                                           (відповіді дітей)

 А сьогодні я розповім вам про щедрівки.

Щедрі́вка — українська обрядова  пісня. Співається на  Новий Рік, після Різдва,   із щедрими побажаннями врожаю, здоров'я і достатку на майбутній  рік. Щедрівки співали окремо господареві, господині, хлопцеві, дівчині, усій родині.

Щедрівки, так само як і  колядки  беруть свій початок дуже давно. Це   величальні українські обрядові пісні, які виконуються під Новий Рік і під час  Йордану в  Щедрий Вечір. Вони так само, як і колядки, оспівують величання господаря і його родини. Щедрівки також висловлюють побажання великого врожаю і достатку. Деякі щедрівки мають відбиток образів старого князівсько-дружинного побуту з часів  Київської Русі. У щедрівках, так само, як і в колядках християнського циклу, відбиваються біблійні епізоди, такі, як народження  Ісуса Христа  й поклоніння волхвів і пастухів. 

 

А зараз підготуємося до співу.

 Вправа на дихання. «Задми свічку». Уявіть, що перед вами свічка. Зробіть глибокий вдих і постарайтесь задути свічку, видихнувши повітря (глибокий вдих і видих). Повторюємо вправу 3 рази.

3.     Розспівування

 *  Вправа на розпівування звуків « мі –ме – ма –мо –му » ,  «ланцюгового» дихання.    

* Ла –ла – ла- ла  - ла  кругом зима,

Лі – лі – лі – лі  - літечка нема.

Да – да – да – да – да дарує сніг

Радість діточкам усім.
 

 4.     Виконання вивченої колядки  «Добрий вечір тобі»

-         Виконаймо колядку і щедрівку, поринувши в атмосферу цього чудового свята. Пам’ятайте про правильну співоцьку поставу.

                                (Художнє виконання пісень)

 5.    Перегляд репродукції картини В. Іваніва « Щедрий вечір"

-         Щойно ми відчули, як пісенна творчість передала нам атмосферу свята. Проте ми вже знаємо, що ті самі почуття й життєві явища по - різному відображаються у різних видах мистецтва, адже мова (засоби виразності) різних видів мистецтв є різною.

-         Порівняйте образи на картині із образами народних пісень і скажіть, чи вдалося художникові передати атмосферу народного свята.

-         Хоча мова образотворчого мистецтва відрізняється  від мови музичного мистецтва, проте ці твори об’єднує єдиний образ – образ емоційного піднесення, радості, світла і духовної чистоти.

(Демонстрація репродукції картини)

- А ще, діти, під час  щедрувань обігрувалися театральні дійства: водили козу, Маланку,переодягались в циганів, ангелів. Виконували танцювальні рухи, відображаючи  той чи інший образ.На сьогоднішньому занятті ми розучимо щедрівку «  Го – го- го коза ».

 6.  Розучування  щедрівки «  Го – го- го коза »

·        Демонстрація пісні.

  • А який настрій ви відчули, коли слухали пісню?

                                     ( Відповіді дітей)

  • Діти ,чи сподобався вам ця  щедрівка?

 

·        Визначення побудови музики, до якої належить пісня.

·        Словникова робота.

·        Пофразове розучування  мелодії

·        Виконання першого куплету колядки.

А ще під цю щедрівку можна робити такі рухи ніжками.

  • А зараз ми з вами  розучимо танцювальні рухи, які виконує коза: підскок,  кружляння, показ ріжок, рухи ніжками.
  • Вибір кози.
  • Інсценізація пісні.

- Діти, давайте за допомогою музичних  інструментів відтворимо музичний ритм  щедрівки.

7. Дидактична гра « Відтвори ритм щедрівочки на інструменті »

 Нагадування дітям, як потрібно брати музичні інструменти ( показ )

 А ще під цю щедрівку можна робити такі рухи ніжками.

     ( Розучування поєднання мелодії, рухів та гри на музичних інструментах) 

     Підсумок заняття

-         Сьогодні ми поринули у світ української народної творчості. Ви ще раз переконалися, яке велике значення відіграють традиції у нашому житті, яку духовну красу несуть із покоління в покоління народні звичаї.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
2810
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку