Методична розробка
практичного заняття
Дисципліна: Фізичне виховання
Тема : Спортивні ігри. «Волейбол».
Тип заняття : практичне заняття.
Кількість навчальних годин : 2
Підготувала:
Михайлова Н.П.
викладач фізичного виховання
Актуальність теми:
Волейбол – частина державної системи фізичного виховання. Ігри входять до програми фізичного виховання всіх вищих навчальних закладів України. Для волейболу характерна висока інтелектуальна та емоційна насиченість. Під час занять волейболом у студентів збільшується сила м`язів, укріплюється опорно-руховий апарат, формується правильна осанка. Кожний технічний прийом дозволяє розв’язувати конкретні тактичні завдання що виникають на спортивному майданчику. Унаслідок того, що у волейболі ігрова ситуація змінюється щосекунди, гравець повинен приймати рішення та діяти у відповідь на дії суперника в умовах обмеженого часу. Під час занять у студентів вдосконалюється здібність до прояви волі, сміливості, рішучості, ініціативи, мужність у прийнятті рішень та вміння стримувати негативні емоції. Всі ці якості потрібні медичній сестрі, оскільки у своїй професійній діяльності вона повинна бути стриманою, спритною, вміти швидко приймати рішення.
Навчальна мета (з визначенням рівня засвоєння):
ознайомитися, мати уявлення про: правила безпеки під час виконання ігрових вправ, правила гри у волейбол, техніку пересувань у захисті і нападі, техніку передач м`яча зверху та знизу у русі, техніку подач.
знати: правила безпеки під час виконання ігрових вправ, правила гри у волейбол, техніку передач м`яча зверху та знизу, техніку подач: верхньої та нижньої, техніку пересувань.
вміти:_( виконувати): суддівство гри, передачі м’яча знизу та зверху, подачі м’яча на точність однією з засвоєних подач, прийом м’яча з подачі, передачі м’яча через сітку.
навички (оволодіти): суддівством гри, технікою передачі м’яча зверху та знизу на місці та у русі; технікою подач м’яча зверху та знизу, технікою прийому м’яча з подачі, технікою пересувань, вміти використовувати вивчені елементи у навчальній грі.
Виховна мета:
Виховувати у студентів інтерес до систематичних занять фізичною культурою і спортом, до занять волейболом, виховувати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, прагнення досягти кращих результатів. Виховувати повагу до власного здоров’я.
Забезпечення заняття:
Література:
Основна:
В.Є. Хапко, В.І.Білоус «Волейбол» Київ, 1988;
«Офіційні волейбольні правила»м. Київ; 2001р.;
В.Л. Грубник «Фізична культура(спортивні ігри в школі)», «Ранок», вид. «Веста», 2008.
Мережа Інтернет. Додаткова: В.Є. Хапко «Волейбол -юним» Київ, 1987
А.І.Дубенчук « Волейбол» серія «Спортивні ігри в школі.» 2010р.
№п/п |
Зміст заняття |
Дозу-вання. |
Організаційно – методичні вказівки |
Ι. 1.
2. 3. 4.
5.
6.
7.
8.
|
Підготовча частина заняття. Шикування,привітання, перевірка присутніх. Повідомлення теми та задач заняття. Техніка безпеки під час заняття. Стройові вправи: Повороти на місці: «Праворуч!», «Ліворуч!», «Кругом!». Різновиди ходьби: • На носках,руки на поясі; • На п`ятах,руки за голову; • На зовнішній стороні стопи; • Перекати с п`ятки на носок. Біг: Різновиди бігу: • Приставним кроком, правим боком; • Приставним кроком, лівим боком; • Спиною вперед; • Біг зі зміною напрямку. Ходьба: • Руки вгору-вдих; • Руки вниз-видих. Комплекс загально-розвиваючих вправ у русі: • В.П. руки в замок перед грудьми: 1-руки вперед; 2-в.п. 3-руки вгору; 4-в.п. •В.П руки вгору, в замок. На кожен рахунок відведення прямих рук назад. |
20-25хв. 1 хв.
2 хв. 1 хв.
30с.
20м. 20м. 10м. 20м. 200м.
15м. 15м. 15м. 20м. 20м.
4-6р.
4-6р. |
Шеренга.
Організація діяльності студентів. Чітке виконання.
Звернути увагу на чітке виконання.
Темп середній.
Руки на поясі. Руки на поясі. Темп середній. По сигналу. Відновлення дихання.
Долоні на зовні.
Спина пряма.
|
9.
ΙΙ 1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
ΙΙΙ 1. 2. 3.
4.
5. |
• В.П. - руки за спину в замок. 1-4 – відведення прямих рук назад • Ходьба: - руки в гору,вдих; - руки в низ видих.
Загально розвиваючі вправи на місці:
• В.П. - стійка ноги нарізно,руки на поясі: 1-поворот голови вправо; 2-в.п. 3-поворот голови вліво; 4-в.п. • В.П.- стійка ноги нарізно: 1 - нахил голови вправо; 2- в.п. 3-нахил голови вліво; 4 –в.п. • В.П. руки до плечей: 1-4 колові оберти руками вперед. 5-8 колові оберти руками назад. • Права рука вгору: на кожен рахунок зміна положення рук. • В.П. ноги нарізно: 1- руки вгору ,права нога назад на носок; 2- в.п. 3- руки вгору, ліва нога назад на носок; 4-в.п • В.П. – руки на поясі: 1- нахил вліво; 2-в.п. 3- нахил вправо; 4-в.п. • В.П.- руки зігнуті в ліктях: 1- поворот тулуба вліво; 2- поворот тулуба вправо. • В.П.- стійка ніг нарізно: 1- нахил до лівої; 2- нахил; 3- нахил до правої; 4- в.п. • В.П.- випад лівою ногою вперед, руки на коліно: -пружні присіди; В.п . випад лівою ногою вперед, руки на коліно: – пружні присіди;
• В.П. о.с. 1- руки вгору,прогнутись; 2- нахил вперед, руки в сторони; 3- нахил вниз,руками торкнутись підлоги; 4- в.п. • В.П.- руки на поясі: 1- махи лівою ногою вперед; 2- махи правою ногою вперед. • Стрибки на місці: 1- на лівій нозі; 2- на правій нозі; 3- на двох ногах. • Ходьба на місці.
Основна частина: Постановка завдання: Вдосконалення навичок гри в волейбол. Перегляд відеоматеріалу з техніки виконання:
Обговорення відеоматеріалу
Вдосконалення техніки елементів гри у волейбол. • Передача м`яча зверху у парах;
• Передача м`яча знизу у парах.
• Передача м`яча знизу та зверху у парах .
Гра у колі: • Передачі м`яча гравцю який стоїть у центрі кола;
• Прийом передачі м`яча у колі.
Вдосконалення техніки верхньої та нижньої подачі :
• Показ подачі найкращими гравцями групи.
• Подачі через сітку з різної відстані. • Подачі м’яча на точність однією з засвоєних подач. Бліц – турнір (правила гри): 1. Чи є помилкою дотик м’ячем сітки? 2. Чи є помилкою дотик ігроком сітки? 3.Скільки передач м’яча можливо виконати ігрокам команди після прийому м’яча з подачі? Навчально - тренувальна гра з застосуванням вивчених технічних прийомів. Суддівство гри. Заключна частина. Шикування. Ходьба. Вправи на відновлення дихання: • Руки через сторони вгору – вдих; • Руки через сторони вниз – видих.
Підведення підсумків заняття.
Домашнє завдання: Правила при. Вправи на координацію рухів. |
15м.
10с.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
4-6р.
10р
10р.
4-6р.
10р. 10р.
10р. 10р. 10р. 10с.
50-55хв.
10-12хв.
1хв
8-10хв
8-10хв.
10хв
1 хв.
10-15хв
5хв. 30с 30с.
3-4р.
2хв.
1хв. |
Вперед не нахилятися.
Відновлення дихання.
В колі.
Темп середній.
Амплітуда рухів максимальна.
Амплітуда рухів максимальна. Руки прямі.
Темп середній. Прогнутися назад.
Нахил виконувати чітко в сторони.
Ноги з місця не здвигати.
Ноги в колінах не згинати, торкатися опори.
Звернути увагу на правильність виконання.
Ноги в колінах не згинати.
Ноги прямі.
Руки на поясі. підстрибувати вище. Відновлення дихання.
Мультімедійна презентація
Бесіда.
Відстань 3–5 м Темп середній, відстань 5-7м.
Відстань 4-6 м. Траєкторія польоту м`яча не висока.
Звернути увагу на положення. рук. Правильну постану ніг.
Слідкувати за технікою роботи рук, положенням ніг.
Верхня подача: Гравець стає обличчям до сітки,однією но-гою напівкроку вперед. Лівою рукою підкидає м’яч на висоту півтора метра, правою -замахуєть- ся вгору- назад, прогинаючись виконує удар. Нижня подача: Тулуб нахилений вперед, однією но-гою напівкроку вперед. Лівою ру-кою підкидає м’яч на висоту 20-30см права рука відве-дена назад удар по м’ячу виконується знизу- ззаду, спря-мовуючі його вперед - вгору
Відповідь:
Слідкувати за правильним пере-ходом та виконан-ням вивчених тех-нічних прийомів. Переходом гравців на полі.
Шеренга Шеренга,темп вільний. Колона по 1, по колу. Дихання вільне.
Відзначити студентів які добре працювали протягом заняття. Виставлення оцінок.
|