Заняття на тему: "Спортивні ігри. Волейбол."

Про матеріал
Волейбол – частина державної системи фізичного виховання. Ігри входять до програми фізичного виховання всіх вищих навчальних закладів України. Для волейболу характерна висока інтелектуальна та емоційна насиченість. Під час занять волейболом у студентів збільшується сила м`язів, укріплюється опорно-руховий апарат, формується правильна осанка. Кожний технічний прийом дозволяє розв’язувати конкретні тактичні завдання що виникають на спортивному майданчику. Унаслідок того, що у волейболі ігрова ситуація змінюється щосекунди, гравець повинен приймати рішення та діяти у відповідь на дії суперника в умовах обмеженого часу. Під час занять у студентів вдосконалюється здібність до прояви волі, сміливості, рішучості, ініціативи, мужність у прийнятті рішень та вміння стримувати негативні емоції.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка

практичного заняття

 

 

 

 

Дисципліна:      Фізичне виховання

Тема : Спортивні ігри. «Волейбол».

Тип заняття : практичне заняття.

Кількість навчальних годин :  2

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Михайлова Н.П.

викладач фізичного виховання

 

 

Актуальність теми:

 

Волейбол – частина державної системи фізичного виховання. Ігри входять до програми фізичного виховання всіх вищих навчальних закладів України. Для волейболу характерна висока інтелектуальна та емоційна насиченість. Під час занять волейболом у студентів збільшується сила м`язів, укріплюється опорно-руховий апарат, формується правильна осанка. Кожний технічний прийом дозволяє розв’язувати конкретні тактичні завдання що виникають на спортивному майданчику. Унаслідок того, що у волейболі ігрова ситуація змінюється щосекунди, гравець повинен приймати рішення та діяти у відповідь на дії суперника в умовах обмеженого часу.  Під час занять у студентів вдосконалюється здібність до прояви волі, сміливості, рішучості, ініціативи, мужність у  прийнятті рішень та вміння стримувати негативні емоції. Всі ці якості потрібні медичній сестрі, оскільки у своїй професійній діяльності вона повинна бути  стриманою, спритною, вміти швидко приймати рішення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчальна мета (з визначенням рівня засвоєння):

 

ознайомитися, мати уявлення про: правила безпеки під час виконання ігрових вправ, правила гри у волейбол, техніку пересувань у захисті і нападі, техніку передач м`яча зверху та знизу у русі, техніку подач.

 

знати: правила безпеки під час виконання ігрових вправ, правила гри у волейбол, техніку передач м`яча зверху та знизу, техніку подач: верхньої та нижньої, техніку пересувань.

 

вміти:_( виконувати): суддівство гри, передачі м’яча знизу та зверху, подачі м’яча на точність однією з засвоєних подач, прийом  м’яча з подачі, передачі м’яча через сітку.  

 

навички (оволодіти): суддівством гри, технікою передачі м’яча зверху та знизу на місці та у русі; технікою подач  м’яча зверху та знизу, технікою прийому м’яча з подачі, технікою пересувань, вміти використовувати  вивчені елементи у навчальній грі.

 

Виховна мета:

Виховувати у студентів інтерес до  систематичних занять фізичною культурою і спортом, до занять волейболом, виховувати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість, прагнення досягти кращих результатів. Виховувати повагу до власного здоров’я.

 

Забезпечення заняття:

  • Методична розробка практичного заняття № ­­­­­­­­___
  • М`ячі  волейбольні.
  • Свисток.
  • Волейбольна сітка.

Література:

 

Основна:

В.Є. Хапко, В.І.Білоус «Волейбол» Київ, 1988;

«Офіційні волейбольні правила»м. Київ; 2001р.;

В.Л. Грубник «Фізична культура(спортивні ігри в школі)», «Ранок», вид. «Веста», 2008.

Мережа Інтернет. Додаткова: В.Є. Хапко «Волейбол -юним» Київ, 1987

А.І.Дубенчук  « Волейбол»  серія «Спортивні ігри в школі.» 2010р.

 

№п/п

          Зміст заняття

Дозу-вання.

Організаційно – методичні  вказівки

Ι.

1.

 

2.

3.

4.

 

 

5.

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

7.

 

 

8.

 

 

  Підготовча частина заняття.

Шикування,привітання, перевірка присутніх.

Повідомлення теми та задач заняття.

Техніка безпеки під час заняття.

Стройові вправи:

Повороти на місці:

  «Праворуч!», «Ліворуч!», «Кругом!».

Різновиди ходьби:

• На носках,руки на поясі;

• На п`ятах,руки за голову;

• На зовнішній стороні стопи;

• Перекати с п`ятки на носок.

Біг:

Різновиди бігу:

• Приставним кроком, правим боком;

• Приставним кроком, лівим боком;

• Спиною вперед;

• Біг зі зміною напрямку.

Ходьба:

• Руки вгору-вдих;

• Руки вниз-видих.

Комплекс загально-розвиваючих вправ у русі:

• В.П. руки в замок перед грудьми:

   1-руки вперед;

   2-в.п.

   3-руки вгору;

   4-в.п.

•В.П руки вгору, в замок.

На кожен рахунок відведення прямих рук назад.

20-25хв.

1 хв.

 

2 хв.

1 хв.

 

30с.

 

 

     20м.

20м.

10м.

20м.

200м.

 

15м.

15м.

15м.

20м.

20м.

 

 

 

 

4-6р.

 

 

 

 

4-6р.

 

Шеренга.

 

Організація діяльності студентів.

Чітке виконання.

 

 

Звернути увагу на чітке виконання.

 

 

Темп середній.

 

Руки на поясі.

Руки на поясі.

Темп середній.

По сигналу.

Відновлення дихання.

 

 

 

Долоні на зовні.

 

 

 

 

Спина пряма.

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΙΙ

1.

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

ΙΙΙ

1.

2.

3.

 

 

 

 

4.

 

 

5.

• В.П. - руки за спину в замок.

1-4 – відведення прямих рук назад

• Ходьба:

 - руки в гору,вдих;

 - руки в низ видих.

 

Загально розвиваючі вправи

на місці:

 

• В.П. - стійка ноги нарізно,руки на поясі:

   1-поворот голови вправо;

   2-в.п.

   3-поворот голови вліво;

   4-в.п.

В.П.- стійка ноги нарізно:

   1 - нахил голови вправо;

   2- в.п.

   3-нахил голови вліво;

   4 –в.п.

• В.П. руки до плечей:

   1-4 колові оберти руками вперед.

   5-8 колові оберти руками назад.

Права рука вгору: на кожен рахунок зміна положення рук.

В.П. ноги нарізно:

   1- руки вгору ,права нога назад на носок;

   2- в.п.

   3- руки вгору, ліва нога назад на носок;

   4-в.п

В.П. – руки на поясі:

   1- нахил вліво;

   2-в.п.

   3- нахил вправо;

   4-в.п.

В.П.- руки зігнуті в ліктях:

   1- поворот тулуба вліво;

   2- поворот тулуба вправо.

В.П.- стійка ніг нарізно:

   1- нахил до лівої;

   2- нахил;

   3- нахил до правої;

   4- в.п.

В.П.- випад лівою ногою вперед, руки на коліно:

-пружні присіди;

  В.п . випад лівою ногою вперед, руки на коліно:

– пружні присіди;

 

• В.П. о.с.

   1- руки вгору,прогнутись;

   2- нахил вперед, руки в сторони;

   3- нахил вниз,руками торкнутись підлоги;

   4- в.п.

В.П.- руки на поясі:

   1- махи  лівою ногою вперед;

   2- махи  правою ногою вперед.

Стрибки на місці:

   1- на лівій нозі;

   2- на правій нозі;

   3- на двох ногах.

• Ходьба на місці.

 

 

  Основна частина:

Постановка завдання: Вдосконалення навичок гри в волейбол.

Перегляд відеоматеріалу з техніки виконання:

  • Передач м’яча
  • Прийому м’яча
  • Подачі м’яча

Обговорення  відеоматеріалу

 

Вдосконалення техніки елементів

гри у волейбол.

• Передача м`яча зверху у парах;

 

• Передача м`яча знизу у парах.

  Передача м`яча знизу та зверху у парах .

 

 

   Гра у колі:

• Передачі м`яча гравцю який

стоїть у центрі кола;

                                        

• Прийом передачі м`яча у колі.

 

Вдосконалення техніки  верхньої   та нижньої подачі :

• Показ подачі найкращими гравцями групи.

 

  Подачі через сітку з різної       відстані.

• Подачі м’яча на точність однією з засвоєних подач.

Бліц – турнір (правила гри):

1. Чи є помилкою дотик м’ячем сітки?

2. Чи є помилкою дотик ігроком сітки?

3.Скільки передач м’яча можливо виконати ігрокам команди після прийому м’яча з подачі?

Навчально - тренувальна гра  з застосуванням вивчених технічних прийомів.

Суддівство гри.

Заключна частина.

Шикування.

Ходьба.

Вправи на відновлення дихання:

• Руки через сторони вгору – вдих;

• Руки через сторони вниз – видих.

 

 

Підведення підсумків заняття.

 

 

Домашнє завдання:

Правила при. Вправи на координацію рухів.

15м.

 

 

10с.

 

 

 

 

 

 

 

4-6р.

 

 

 

4-6р.

 

 

 

 

4-6р.

 

4-6р.

 

 

4-6р.

 

 

 

 

4-6р.

 

 

 

 

4-6р.

 

 

4-6р.

 

 

 

 

 

10р

 

 

   10р.

 

 

4-6р.

 

 

 

 

 

10р.

10р.

 

10р.

10р.

10р.

10с.

 

 

50-55хв.

 

10-12хв.

 

 

 

 

 

1хв

 

 

8-10хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

10-15хв

 

 

 

 

 

 

    5хв.

30с

30с.

 

3-4р.

 

 

 

2хв.

 

 

1хв.

Вперед не нахилятися.

 

Відновлення дихання.

 

В колі.

 

 

 

Темп середній.

 

 

 

 

Амплітуда рухів максимальна.

 

 

 

Амплітуда рухів максимальна.

Руки прямі.

 

 

Темп середній.

Прогнутися назад.

 

 

 

Нахил виконувати чітко в сторони.

 

 

 

 Ноги з місця не здвигати.

 

 Ноги в колінах не згинати, торкатися опори.

 

 

 

 Звернути увагу на правильність виконання.

 

 

 

 Ноги в колінах не згинати.

 

 

 

 

Ноги прямі.

 

 Руки на поясі.

підстрибувати вище.

 Відновлення дихання.

 

 

Мультімедійна презентація

 

 

 

 

 

Бесіда.

 

 

Відстань 3–5 м

Темп середній, відстань 5-7м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Відстань 4-6 м.

Траєкторія польоту м`яча не висока.

 

 

 

 

 

 

 Звернути увагу на положення. рук.

Правильну постану ніг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за технікою роботи рук,  положенням ніг.

 

 

 

 

 

Верхня подача:

Гравець стає обличчям до сітки,однією но-гою напівкроку

вперед. Лівою рукою підкидає м’яч на висоту півтора метра,

правою -замахуєть-

ся вгору- назад,

прогинаючись

виконує  удар.

Нижня подача:

Тулуб нахилений вперед, однією но-гою напівкроку

вперед. Лівою ру-кою підкидає м’яч на висоту 20-30см

права  рука відве-дена назад удар по м’ячу виконується знизу-  ззаду, спря-мовуючі його вперед - вгору  

 

Відповідь:

  1. Ні.
  2. Так.
  3.  Три.

 

Слідкувати за правильним пере-ходом та виконан-ням вивчених тех-нічних прийомів. Переходом гравців на полі.

 

 

 

 

 Шеренга

 Шеренга,темп вільний.

Колона по 1, по колу.

 Дихання вільне.

 

Відзначити студентів які добре працювали протягом заняття. Виставлення оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 листопада 2021
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку