Заняття на тему Життя птахів взимку

Про матеріал
Подане заняття екологічного спрямування, яке дозволяє сформувати та розвинути знання учнів про природу, про взаємозв’язки людини з природою, стимулює інтерес до проблем екології, формує бажання захищати тваринний і рослинний світ, виховує екологічну культуру майбутнього господаря нашого спільного дому – планети Земля.
Перегляд файлу

 

У конкурсі взяли участь 13 учнів. Найкращим визнали твір учениці 2 класу Приходько Олександри та учениць сьомого класу Каменецької Єви та Варуши Вікторії.

 

 

 

 

 

 

 

Розробка заняття про птахів

«Життя птахів»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

виконала роботу вчитель

початкових класів

криворізької загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів № 19

Пруднікова Яна Сергіївна

 

 

 

 

Кривий Ріг

2020

Тема: Життя птахів
Мета:створити умови для ознайомлення з птахами, що мешкають в зимовому лісі, встановлення залежності способу харчування птиці від будови дзьоба; сприяти розвитку умінь виділяти особливості зовнішнього вигляду і голосів зимуючих птахів.
Обладнання: комп'ютер,відео-презентація, аудіозапис «Голосу лісу», 

фото і ілюстрації птахів, книги про птахів, виставка малюнків про птахів.
Місце проведення: класна кімната

Форма проведення: урок повторення
План заходу:
1. Організаційний момент
2. Повідомлення мети і завдань уроку.
3. Основна частина уроку
4. Фізкультхвилинка
5. Підсумок уроку.
6. Повідомлення та розяснення домашнього завдання.

Список використаних джерел:

  1. Журнали “Початкова школа”
  2. https://vseosvita.ua/library/den-zimuucih-ptahiv-24874.html
  3. https://naurok.com.ua/konspekt-zanyattya-den-zimuyuchih-ptahiv-16574.html
  4. http://staribabani.ucoz.ru/publ/pochatkova_shkola/den_zimujuchikh_ptakhiv/4-1-0-11
  5. Гільберт Т.Г., Сак Т.В., Природознавство 3 клас. – К.: Генеза, 2013. – 176 с.
  6. Птахи // Природа України в казках та легендах: для дітей мол. та серед. шк. віку / ред.-уклад. О. В. Волаєвич. – Л., 2004. – С. 136-155.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

                                         Хід заняття
І.Організаційний момент.
- Доброго дня, діти! Подивіться один на одного і посміхніться!
На частини не ділиться сонце променисте
І рідну землю не можна розділити,
Але іскорку щастя променя золотистого
Ти можеш, ти в силах між друзям розділити.


-Тож давайте подаруємо один одному частинку щастя та добра. (діти вітаються та посміхаються оточуючим).


- Настрій у насу всіх класний,
А посмішки - справа звична.
Тож хочу побажати всім добра,
Адже урок нам починати вже пора.

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель:Діти скажіть мені чи любите ви розгадувати ребуси. На кожній парті є конверт із завданням, візьміть його та спробуйте розгадати яка ж тема сьогоднішнього уроку.

Тож,хто мені може сказати,яка тема нашого уроку?

Учні:Птахи.

Учитель:Вірно!Сьогодні на уроці ми будемо говорити про птахів, які залишаються у нас зимувати, про те, що їм потрібна допомога, про те, що кожен з нас може зробити добру справу і врятувати птахів від голоду і холоду.

 

ІІІ. Основна частина уроку

 

Учитель:Але для початку давайте пригадаємо з вами , хто такі птахи та що ми про них знаємо?

Учень:Вони створюють красу в природі.

Учень:Вони є санітарами лісу.

Учитель:Так справді вони такі і є, та ще птахи - одні з найпоширеніших тварин на землі. Приблизно 100 мільярдів. Вони і в повітрі, і на суші, і в воді, живуть всюди, в горах і навіть в крижаних просторах. Одні птахи зовсім крихітні, інші - великі, деякі - швидконогі.

- Яка ознака є у всіх птахів, чого немає у інших тварин.

Учень:пірям.

Учитель:Так, а чи всіх птахів гріє піря ?

Учень:Ні, не всіх.

Учитель:Чому ви так вважаєте, поясніть.

Учень:Деякі птахи бояться холоду та голоду, тому змушені на період зими відлітати до теплих країв.

Учитель:Як ми їх називаємо?

Учень:Перелітніми птахами.

Учитель: зараз ми перевіримо, чи знаєте ви перелітніх птахів. Пограємо з вами в гру «Третій зайвий»перед вами картки з назвами птахів, підкреслить тільки тих, які відлитають в теплі краї.

Опис : http://raax.ru/wp-content/uploads/2010/03/%D0%9B%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BA%D0%B0.jpg

  1. Синичка, ворона, лелека.
  2. Ластівка, горобець, голуб.
  3. Горобець, зозуля, сорока.
  4. Синичка, горобець, журавель.
  5. Сова, соловей, дятел

(після виконання перевіряється на правильність виконання завдання колективно).

Учитель: А ось яких птахів можна побачити взимку на наших вулицях ми дізнаємося, прослухавши та відгадавши  їхні голоси.(учні слухають аудіозапис голосів і називають зимуючих птахів).

Учитель:Нущовиготові? Голос 1-дятел.Голос 2- сова.Голос 3- голуб.Голос 4- горобець.Голос 5- ворона.Голос 6- синиця.Голос 7-снігур. Голос 8-сорока.

Учитель:Як називають цих птахів?

Учні: осілі птахи

Учитель:Пропоную вам переглянути відео про наших зимуючих птахів.

https://www.youtube.com/watch?v=39OJ1wHl-zI

Переглянувши відео ви добре справитесь з наступним завданням«Впізнайте птаха за ознаками»я зачитую вам описи птахів, а ви повинні сказати, що це за птах? Готові? Починаємо, слухайте уважно.

  • Хижий нічний птах з великою круглою головою, великими очима й коротким дзьобом. (Сова)
  • Сіренький, метушливий, часто заглядає до нас у вікно. (Горобець)
  • Опис : http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=102780568-39-72&n=21Білобока, чорний хвостик і голівка. (Сорока)
  • Має міцний дзьоб, довгий хвіст, червону латочку на голові і біля хвоста. (Дятел)
  • Прилітає з першим снігом. Має червоні груди. (Снігур)
  • Цю пташку ми впізнаємо по жовтих грудях (Синичка).
  • Чорна і кричить кар-кар (Ворона).

 

Розповідь вчителя: У холодну пору року доступної їжі стає значно менше. Насіння рослин завалені товстим шаром снігу, а червоної горобини і шипшини не вистачає на всіх. Багато птахів гинуть від лютого холоду і голоду. І тільки люди можуть допомогти птахам. Коли нічна температура падає до -10 градусів і нижче, синички за ніч втрачають 10% власної ваги. Голодні, знесилені птахи швидко замерзають. А ось ситій птиці і мороз не страшний. Ось і летять птахи ближче до житла людини, щоб підкріпитися і не замерзнути.

 

ІV. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I

Хвилинка – цікавинка

Учитель:Ваше домашнє завдання на сьогодні було підготувати один цікавий факт з життя птахів. Мі уважно слухаємо:

  • Температура тела птахів на 7-8 градусів вищєчем у людини. Так як птахи НЕ могутпотіті, три чверті вдіхуваного Повітря птах вікорістовує для охолодження .
  • Пір'я птаха важитьбільшеніжйого скелет.
  • Серцептиціб'ється 400 разів на хвилини во время відпочинку и 1000 разів во время польоти .
  • Чому птахи літають у V-подібномуключі? Все це для економіїенергії. Першою, як правило, летитьнайдосвідченіший і старший птах, якийприймає все навантаження на себе. Позадупершоїптиці з боківстворюються два повітряні потоки в якихлетятьнаступні члени зграї з меншимиенерговитратами.
  • Птахи пішливіддинозаврів.

 

V. Підсумокзаняття

Учитель:Сьогодні ми багато нового і цікавогопригадали про зимуючихптахів. А як ми, люди, можемоїмдопомогтиперезимувати і врятувативід холоду і голоду, ми дізнаємося, подивившись фільм. Увага на екран!

D:\птахи\птахи 2020\videoplayback (2).mp4

Учитель: Як люди можуть допомогти птахам узимку?

Учень: Люди можуть зробити для них годівниці.

Учитель:Якою повинна бути годівниця?

Учень: Вона повинна бути захищена від снігу і висіти так, щоб її не змогли дістати коти.

Учитель: На уроках з трудового навчання та разом з батьками теж ви зробили годівниці. Давайте наповнимо їх їжею і розвісимо після уроків на шкільному подвір’ї.(Діти насипають в годівниці пшоно, насіння, крихти хліба).

 

VІ.Повідомлення та роз’яснення домашнього завдання.

Ваше домашнєзавдання на наступний урок, підготуватипам’ятку на тему

« Люди, допомаймо пташкам взимку, тому що ми ж з вами добрі»

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
593
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку