У конкурсі взяли участь 13 учнів. Найкращим визнали твір учениці 2 класу Приходько Олександри та учениць сьомого класу Каменецької Єви та Варуши Вікторії.
Розробка заняття про птахів
«Життя птахів»
виконала роботу вчитель
початкових класів
криворізької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 19
Пруднікова Яна Сергіївна
Кривий Ріг
2020
Тема: Життя птахів
Мета:створити умови для ознайомлення з птахами, що мешкають в зимовому лісі, встановлення залежності способу харчування птиці від будови дзьоба; сприяти розвитку умінь виділяти особливості зовнішнього вигляду і голосів зимуючих птахів.
Обладнання: комп'ютер,відео-презентація, аудіозапис «Голосу лісу»,
фото і ілюстрації птахів, книги про птахів, виставка малюнків про птахів.
Місце проведення: класна кімната
Форма проведення: урок повторення
План заходу:
1. Організаційний момент
2. Повідомлення мети і завдань уроку.
3. Основна частина уроку
4. Фізкультхвилинка
5. Підсумок уроку.
6. Повідомлення та роз’яснення домашнього завдання.
Список використаних джерел:
Хід заняття
І.Організаційний момент.
- Доброго дня, діти! Подивіться один на одного і посміхніться!
На частини не ділиться сонце променисте
І рідну землю не можна розділити,
Але іскорку щастя променя золотистого
Ти можеш, ти в силах між друзям розділити.
-Тож давайте подаруємо один одному частинку щастя та добра. (діти вітаються та посміхаються оточуючим).
- Настрій у насу всіх класний,
А посмішки - справа звична.
Тож хочу побажати всім добра,
Адже урок нам починати вже пора.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель:Діти скажіть мені чи любите ви розгадувати ребуси. На кожній парті є конверт із завданням, візьміть його та спробуйте розгадати яка ж тема сьогоднішнього уроку.
Тож,хто мені може сказати,яка тема нашого уроку?
Учні:Птахи.
Учитель:Вірно!Сьогодні на уроці ми будемо говорити про птахів, які залишаються у нас зимувати, про те, що їм потрібна допомога, про те, що кожен з нас може зробити добру справу і врятувати птахів від голоду і холоду.
ІІІ. Основна частина уроку
Учитель:Але для початку давайте пригадаємо з вами , хто такі птахи та що ми про них знаємо?
Учень:Вони створюють красу в природі.
Учень:Вони є санітарами лісу.
Учитель:Так справді вони такі і є, та ще птахи - одні з найпоширеніших тварин на землі. Приблизно 100 мільярдів. Вони і в повітрі, і на суші, і в воді, живуть всюди, в горах і навіть в крижаних просторах. Одні птахи зовсім крихітні, інші - великі, деякі - швидконогі.
- Яка ознака є у всіх птахів, чого немає у інших тварин.
Учень:пір’ям.
Учитель:Так, а чи всіх птахів гріє пір’я ?
Учень:Ні, не всіх.
Учитель:Чому ви так вважаєте, поясніть.
Учень:Деякі птахи бояться холоду та голоду, тому змушені на період зими відлітати до теплих країв.
Учитель:Як ми їх називаємо?
Учень:Перелітніми птахами.
Учитель: зараз ми перевіримо, чи знаєте ви перелітніх птахів. Пограємо з вами в гру «Третій зайвий»перед вами картки з назвами птахів, підкреслить тільки тих, які відлитають в теплі краї.
(після виконання перевіряється на правильність виконання завдання колективно).
Учитель: А ось яких птахів можна побачити взимку на наших вулицях ми дізнаємося, прослухавши та відгадавши їхні голоси.(учні слухають аудіозапис голосів і називають зимуючих птахів).
Учитель:Нущовиготові? Голос 1-дятел.Голос 2- сова.Голос 3- голуб.Голос 4- горобець.Голос 5- ворона.Голос 6- синиця.Голос 7-снігур. Голос 8-сорока.
Учитель:Як називають цих птахів?
Учні: осілі птахи
Учитель:Пропоную вам переглянути відео про наших зимуючих птахів.
https://www.youtube.com/watch?v=39OJ1wHl-zI
Переглянувши відео ви добре справитесь з наступним завданням«Впізнайте птаха за ознаками»я зачитую вам описи птахів, а ви повинні сказати, що це за птах? Готові? Починаємо, слухайте уважно.
Розповідь вчителя: У холодну пору року доступної їжі стає значно менше. Насіння рослин завалені товстим шаром снігу, а червоної горобини і шипшини не вистачає на всіх. Багато птахів гинуть від лютого холоду і голоду. І тільки люди можуть допомогти птахам. Коли нічна температура падає до -10 градусів і нижче, синички за ніч втрачають 10% власної ваги. Голодні, знесилені птахи швидко замерзають. А ось ситій птиці і мороз не страшний. Ось і летять птахи ближче до житла людини, щоб підкріпитися і не замерзнути.
ІV. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I
Хвилинка – цікавинка
Учитель:Ваше домашнє завдання на сьогодні було підготувати один цікавий факт з життя птахів. Мі уважно слухаємо:
V. Підсумокзаняття
Учитель:Сьогодні ми багато нового і цікавогопригадали про зимуючихптахів. А як ми, люди, можемоїмдопомогтиперезимувати і врятувативід холоду і голоду, ми дізнаємося, подивившись фільм. Увага на екран!
D:\птахи\птахи 2020\videoplayback (2).mp4
Учитель: Як люди можуть допомогти птахам узимку?
Учень: Люди можуть зробити для них годівниці.
Учитель:Якою повинна бути годівниця?
Учень: Вона повинна бути захищена від снігу і висіти так, щоб її не змогли дістати коти.
Учитель: На уроках з трудового навчання та разом з батьками теж ви зробили годівниці. Давайте наповнимо їх їжею і розвісимо після уроків на шкільному подвір’ї.(Діти насипають в годівниці пшоно, насіння, крихти хліба).
VІ.Повідомлення та роз’яснення домашнього завдання.
Ваше домашнєзавдання на наступний урок, підготуватипам’ятку на тему
« Люди, допомаймо пташкам взимку, тому що ми ж з вами добрі»