Заняття "Наш Ковель"

Про матеріал
: узагальнити та активізувати уявлення дошкільнят про рідний край в якому вони живуть, його історичне минуле та сьогодення; дати уявлення про великі міста України, розширити знання про рідне місто; спонукати дітей виявляти інтерес до історії рідного міста; активізувати словник за темою; розвивати психічні процеси та уяву, вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки, бажання цікавитись історією рідного міста, краю, видатними місцями, походженням назв, сприяти формуванню любові до Батьківщини; виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто, його людей.
Перегляд файлу

 

Наш Ковель

Заняття для дітей старшої групи

Вихователі: Гурська О.В.

Мета: узагальнити та активізувати уявлення дошкільнят про рідний край в якому вони живуть, його історичне минуле та сьогодення; дати уявлення про великі міста України, розширити  знання про  рідне місто; спонукати дітей виявляти інтерес до історії рідного міста; активізувати словник за темою; розвивати психічні процеси та уяву, вміння логічно, граматично правильно висловлювати свої думки, бажання цікавитись історією рідного міста, краю, видатними місцями, походженням назв, сприяти формуванню любові до Батьківщини; виховувати почуття патріотизму, національної свідомості, людяності, гордості за рідне місто, його людей.

Матеріал: карта України, вірші про  Ковель, слайди «Ковель», відео.

Хід заняття

Діти, ми з вами народились і живемо на чудовій, мальовничій землі – нашій славній Україні. Це наша держава, наша Батьківщина – земля не тільки наших дідів, а й прадідів.( Дитина читає вірш, а діти по черзі викладають з пазлів карту

 Украіни ).

В Україні є різні міста

І великі, й малі, ще й маленькі

Це  і Харків, і Київ, й Одеса

І Луганськ , і Донецьк,

Це і Львів, і Суми, й Тернопіль

Це і Рівне, й мій рідний Ковель

Діти, а які ще великі міста України ви знаєте?

  Але у нас із вами є ще одна Батьківщина, вона називається мала Батьківщина.

Як вигадаєте, що це може бути? Так, це місто, в якому ми народились і живемо. Кожна людина любить і прославляє своє рідне місто.

(Стук у двері. Заходить кореспондент.)

Доброго дня, любі діти! Я кореспондент з дитячого телеканалу.

Скажіть, в яке місто я потрапив?

А в який дитячий садок?

Скільки вам років?

То ви – майбутні школярі. Так, саме про ваш дитячий садок я нещодавно прочитав в Інтернеті, що тут зростають розумні діти. Отже, сьогодні я буду слухати і записувати ваші розповіді та відповіді, а самих кмітливих буду запрошувати на телепередачу.

Діти, а чи знаєте ви чому ваше  місто так називається? Ось послухайте невелику розповідь про виникнення нашого міста.

Ковель – старовинне українське місто, яке розпочинає свою історію ще з давніх давен, коли тут було староруське поселення. За давньою легендою першим поселенцем у тутешній місцевості був вправний майстер – коваль, тому і село, де він жив назвали Ковле. З часом це слово переросло у сучасну назву міста. Польський король дозволив князю Василю Сангушку утворити з села Ковле місто. Це – потужний залізничний вузол Західної України. Ковельський край був колискою багатьом вченим, письменникам, артистам, імена яких прославили не лише Волинь, а й Україну. В цьому краї  брали наснагу для творчості: Т.Шевченко, І.Франко, П.Куліш, М.Старицький, М.Лисенко, М.Драгоманов. Саме тут Леся Українка черпала наснагу творчості, тут матеріалізувались в її слові одвічні мрії українського народу про волю.

Малята, а зараз уважно роздивіться фотографії  сьогодення та минулого (слайди «Наш Ковель: сьогодення і минуле»).

Бесіда за слайдами.

Що зображено на прапорі та гербі міста?

Кому встановлено памятники  в нашому місті?

А що знайоме ви побачили на фото в минулому?

А в якому місті вам би хотілося жити?(Роздуми дітей).

Діти, а щоб ви могли сказати про ваше місто?

Гра комплімент «Місто яке?»  

Дидактична гра «Передзвін» ( Робота в групах).

Якими гарними словами можна охарактеризувати наше місто?

За що ви любите своє місто?   

 А що таке рідний край? 

Яка річка протікає в нашому місті?

 А звідки можна дізнатися про наше місто? 

Дидактична гра «Щоб я зробив в місті, якби був мером?»

Діти, а чи хотіли б ви побачити місто з висоти? Уявіть, що ми зараз здійснимо подорож над нашим містом аеропланом.(Перегляд  відео про Ковель з висоти та читання вірша А.Семенюка «Мій Ковель»)

Є квітка Волині в моїй Україні –

То місто чарівне в квітучих садах.

У подвигах ратних і мирної днини

Несуть ковельчани його слави стяг.

Приїжджайте, відчуйте як Тур`я хлюпоче,

Як пахнуть тумани в обіймах весни.

Тут Лесина Мавка ваш дух залоскоче

І Ковель назавжди ввійде в ваші сни.

Кореспондент: Малята, побувавши у вас на занятті я дуже багато чого цікавого дізнався про Ковель. Дякую вам.

Діти, ось і закінчилась наша незвичайна подорож рідним містом. Які моменти нашої подорожі вам сподобались найбільше? ( Відповіді дітей ).

Підсумки заняття.

 

                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

                                                                          Без будь-кого з нас Батьківщина

                                                                          може обійтися, але будь-хто з нас

                                                                          без Батьківщини  ніщо.

                                                                          Василь Сухомлинський

 

 

 

Без любові до Батьківщини, готовності примножувати її багатства, оберігати честь і славу, захищати її свободу і незалежність людина не може бути свідомим громадянином і моральною особистістю. Соціально – економічні проблеми сьогодення та пропаганда жорстокості, бездуховності, насильства в засобах масової інформації негативно впливають на моральні цінності підростаючого покоління. Слід відзначити, що цілісна система формування свідомого громадянина, патріота своєї країни на сучасному етапі остаточно не сформована.

Тож з огляду на актуальність означеної проблеми національно – патріотичне виховання дітей є одним з пріоритетних напрямів освітньо – виховної роботи з дітьми дошкільного віку. Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення ( сім’ї, батьківського дому, рідного міста), яке вони бачать щодня, вважають своїм рідним, нерозривно пов’язаним з ними.

Отже, мета даного заняття  -  допомогти дошкільникам навчитися любити свою Батьківщину, зокрема рідне місто, зростати гідним та свідомим громадянина ми своєї країни, міста через включення самих дошкільників у процес відкриття й засвоєння знань, насичення пізнавального процесу емоційними переживаннями, простими і приємними для дітей образами.

 

docx
Додано
6 вересня 2019
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку