Конспект заняття про гуманне та відповідальне ставлення до тварин на тему: «Котики та собачки – наші друзі»

Про матеріал
Це заняття допоможе малятам дізнатися, як доглядати за домашніми улюбленцями: годувати, поїти, утримувати в чистоті, приязно до них ставитися, а також у дітей сформуються навички поведінки під час зустрічі з безпритульними тваринами
Перегляд файлу

Конспект заняття про гуманне та відповідальне ставлення до тварин на тему: «Котики та собачки – наші друзі»

Картинки по запросу раскраски котики и собачки

 

Мета: продовжувати знайомити дітей з домашніми улюбленцями на прикладі кота та собаки; дати знання про те, що слід доглядати за тваринами, годувати, поїти,  утримувати їх у чистоті, приязно до них ставитися; формувати навички поведінки при зустрічі з безпритульними та домашніми тваринами на вулиці; розвивати пізнавальну та творчу активність, уяву, логічне мислення;  заохочувати прагнення дітей проявляти турботу про домашніх тварин; розвивати потребу в спілкуванні з представниками тваринного світу, співпереживання їм, прояв доброти, чуйності;  виховувати любов та турботу до тварин, бажання допомагати дорослим доглядати за ними, гуманне та відповідальне ставлення до тварин.

 

Матеріал: іграшкові котик і собачка, матеріал до гри «Зложи картинку», серія картинок про догляд за домашніми улюбленцями, матеріал до ігор «Хто що їсть», «Нагодуй тваринку», картинки-ілюстрації «Правила поведінки з безпритульними тваринами», фото домашніх улюбленців вихованців групи.

 

Хід заняття

 

Привітання: 

Сонечко встало,

Іде новий день.

Друзі навколо,

Усім: - Добрий день:

 Вихователь звертається до малят:

 Хотіла картинки красиві вам показати і заняття цікаве розпочати, та ось впустила картинки і розсипала. Дітки, а ви вмієте збирати картинки? Допоможете зібрати? Спасибі.

 

Гра «Зложи картинку» (необхідно зібрати зображення кота чи собаки)

 

Вихователь: Як чудово у вас виходить. Всі впоралися? Хто на картинці у Даші? (Собака). А хто у Тимура? (Кішка). Як можна назвати по іншому кішок і собак? (Домашні тварини, наші друзі, пухнастики). Правильно.

Сьогодні ми з вами будемо говорити про наших домашніх улюбленців, котиків і собачок.  

У вас є домашні тварини? (Є!) Хто у Влади? (Котик Кекс). Хто  у Платона? (Котик Коржик). А у кого вдома живе собачка? (Відповіді дітей)

Дітки, а познайомте мене зі своїми домашніми улюбленцями. (Діти розповідають про своїх улюбленців і показують фото)

 

Вихователь: дякую вам малята, що познайомили мене зі своїми друзями. А до нас на заняття збиралися прийти гості. А  хто вони, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.

 

Ця тварина вже від ранку

Нам співає колисанку,

Нявкає, муркоче,

Бо сметанки хоче.

Хто це, діти, за воркотик?

Це пухнастий сірий…(котик).
 

У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…(Пес)

 

 Вихователь: знайомтеся (з-за ширми   з’являються іграшкові котик і собачка), це котик Чорниш і песик Вуханчик. Давайте з ними привітаємось. І послухаємо. Що вони нам розкажуть про себе.

 Вуханчик:

Я сміливий та відважний,

прудкий, вправний та безстрашний.

Маю гарний зір та слух,

в мене бездоганний нюх.

Я чужого відганяю,

та ваш дім охороняю.

 

Чорниш:

Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою,

Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають.

Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм

Очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм.

 

Вихователь: а що полюбляють їсти ваші улюбленці? (Розповіді дітей).

А давайте пограємо в гру «Хто що їсть?» (На столах у дітей картинка з зображенням домашніх улюбленців та картки їжі) Навпроти кожної тваринки покладіть ту картинку, на якій зображено те, що любить їсти тваринка.

 

Вихователь: Молодці справились з завданням.

Годувати тваринок можна спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини та вітаміни. Також ці тваринки полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток). Ні котикам, ні собачкам не можна давати солодкого (наприклад, шоколадку чи цукерки), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.

А тепер давайте пригостимо наших гостей.

 

Проводиться гра «Нагодуй тварину»

 

  А ще наші гості веселі і дружелюбні тваринки, вони дуже хочуть з вами погратися.

 

 Проводиться фізкультхвилинка

У мене друг чотирилапий,
Вранці не дає поспати.
Праву лапу підіймає,
Ніжно хвостиком махає.
Ліву лапку підіймає,
Знову хвостиком виляє.

В мене подружка 1ааме –
Киця гордовита.
Полюбля разом зі мною
Нахили робити:
Раз, два, три, раз, два, три.
Разом нахили роби.

 

Вихователь: дітки, треба піклуватися і доглядати за своїми улюбленцями, тоді вони будуть вас любити і грати з вами. Ось Чорнишу і Вуханчику цікаво,  чи допомагаєте ви вашим батькам доглядати за своїми домашніми тваринками? (Відповіді дітей)

 Молодці! Ви вірно все розповідали. Отже, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, розчісувати їм шерсть, водити в ветеринарну клініку на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо забруднились (але лише з дорослим), гратись з улюбленцем. І ні в якому разі не ображати його.

 

Вихователь: так буває, що люди викидають своїх вихованців на вулицю. Бувають ви­падки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини

Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агре­сивними. Тому потрібно бути обачними.

Діти розглядають картинки-ілюстрації «Правила поведінки з безпритульними тваринами»

Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:

  • замахуватися на собаку палицею, гілкою, рукою, кричати;
  • дражнити незнайому тварину;
  • намагатися відібрати у нього те, що він їсть (гризе);
  • починати бігти, коли ви побачили безпритульну тварину;
  • підходити до мами кішки або мами собаки, у яких є маленькі дитинчата, намагатися їх погладити;
  • тягнути кота за хвіст
  • підходити і гладити незнайомого собаку чи кота.

Вихователь: але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалі­сти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин.. Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапи­ли в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселя­ють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).

Ось і ми з вами зібрали корм для безпритульних котиків і собачок, які проживають тимчасово у притулку для тварин. Ми теж можемо назвати себе волонтерами.

 

Підведення підсумків

- Скажіть, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?

 - Що нового ви дізнались?

- Чи з’явилось у вас бажання допомагати тваринам, у яких немає господарів?

- Я дякую вам за увагу! Ви сьогодні всі молодці! Гарно працювали та багато дізналися.

- Бажаю бути завжди уважними до наших пухнастих друзів і сумлінно дбати про них. Ніколи не зраджуйте своїх друзів і не будьте байдужими!

 

І на закінчення нашого заняття пропоную створити плакат «Поділися добротою з тим, хто поряд із тобою», на якому розмістимо фото наших домашніх улюбленців.

 

 

docx
Додано
17 березня 2023
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку