Конспект заняття про гуманне та відповідальне ставлення до тварин на тему: «Котики та собачки – наші друзі»
Мета: продовжувати знайомити дітей з домашніми улюбленцями на прикладі кота та собаки; дати знання про те, що слід доглядати за тваринами, годувати, поїти, утримувати їх у чистоті, приязно до них ставитися; формувати навички поведінки при зустрічі з безпритульними та домашніми тваринами на вулиці; розвивати пізнавальну та творчу активність, уяву, логічне мислення; заохочувати прагнення дітей проявляти турботу про домашніх тварин; розвивати потребу в спілкуванні з представниками тваринного світу, співпереживання їм, прояв доброти, чуйності; виховувати любов та турботу до тварин, бажання допомагати дорослим доглядати за ними, гуманне та відповідальне ставлення до тварин.
Матеріал: іграшкові котик і собачка, матеріал до гри «Зложи картинку», серія картинок про догляд за домашніми улюбленцями, матеріал до ігор «Хто що їсть», «Нагодуй тваринку», картинки-ілюстрації «Правила поведінки з безпритульними тваринами», фото домашніх улюбленців вихованців групи.
Хід заняття
Привітання:
Сонечко встало,
Іде новий день.
Друзі навколо,
Усім: - Добрий день:
Вихователь звертається до малят:
Хотіла картинки красиві вам показати і заняття цікаве розпочати, та ось впустила картинки і розсипала. Дітки, а ви вмієте збирати картинки? Допоможете зібрати? Спасибі.
Гра «Зложи картинку» (необхідно зібрати зображення кота чи собаки)
Вихователь: Як чудово у вас виходить. Всі впоралися? Хто на картинці у Даші? (Собака). А хто у Тимура? (Кішка). Як можна назвати по іншому кішок і собак? (Домашні тварини, наші друзі, пухнастики). Правильно.
Сьогодні ми з вами будемо говорити про наших домашніх улюбленців, котиків і собачок.
У вас є домашні тварини? (Є!) Хто у Влади? (Котик Кекс). Хто у Платона? (Котик Коржик). А у кого вдома живе собачка? (Відповіді дітей)
Дітки, а познайомте мене зі своїми домашніми улюбленцями. (Діти розповідають про своїх улюбленців і показують фото)
Вихователь: дякую вам малята, що познайомили мене зі своїми друзями. А до нас на заняття збиралися прийти гості. А хто вони, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки.
Ця тварина вже від ранку
Нам співає колисанку,
Нявкає, муркоче,
Бо сметанки хоче.
Хто це, діти, за воркотик?
Це пухнастий сірий…(котик).
У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…(Пес)
Вихователь: знайомтеся (з-за ширми з’являються іграшкові котик і собачка), це котик Чорниш і песик Вуханчик. Давайте з ними привітаємось. І послухаємо. Що вони нам розкажуть про себе.
Вуханчик:
Я сміливий та відважний,
прудкий, вправний та безстрашний.
Маю гарний зір та слух,
в мене бездоганний нюх.
Я чужого відганяю,
та ваш дім охороняю.
Чорниш:
Люблю, як добрі діти гладять шерсть густу мою,
Як дарують всі гостинці, кашку молочко дають.
Та сердитись починаю, як граються хвостом моїм
Очі робляться зелені, я не п’ю тоді й не їм.
Вихователь: а що полюбляють їсти ваші улюбленці? (Розповіді дітей).
А давайте пограємо в гру «Хто що їсть?» (На столах у дітей картинка з зображенням домашніх улюбленців та картки їжі) Навпроти кожної тваринки покладіть ту картинку, на якій зображено те, що любить їсти тваринка.
Вихователь: Молодці справились з завданням.
Годувати тваринок можна спеціальним кормом, у якому є всі необхідні для життя речовини та вітаміни. Також ці тваринки полюбляють каші з м’ясом та рибою (без кісток). Ні котикам, ні собачкам не можна давати солодкого (наприклад, шоколадку чи цукерки), адже цим ми можемо зашкодити маленьким пухнастикам.
А тепер давайте пригостимо наших гостей.
Проводиться гра «Нагодуй тварину»
А ще наші гості веселі і дружелюбні тваринки, вони дуже хочуть з вами погратися.
Проводиться фізкультхвилинка
У мене друг чотирилапий,
Вранці не дає поспати.
Праву лапу підіймає,
Ніжно хвостиком махає.
Ліву лапку підіймає,
Знову хвостиком виляє.
В мене подружка 1ааме –
Киця гордовита.
Полюбля разом зі мною
Нахили робити:
Раз, два, три, раз, два, три.
Разом нахили роби.
Вихователь: дітки, треба піклуватися і доглядати за своїми улюбленцями, тоді вони будуть вас любити і грати з вами. Ось Чорнишу і Вуханчику цікаво, чи допомагаєте ви вашим батькам доглядати за своїми домашніми тваринками? (Відповіді дітей)
Молодці! Ви вірно все розповідали. Отже, якщо у вас проживає песик або котик, то необхідно їх годувати, розчісувати їм шерсть, водити в ветеринарну клініку на огляд та щеплення, вигулювати, купати їх, якщо забруднились (але лише з дорослим), гратись з улюбленцем. І ні в якому разі не ображати його.
Вихователь: так буває, що люди викидають своїх вихованців на вулицю. Бувають випадки, коли тваринка загубилась, і господарі не можуть її знайти, а бувають і такі безвідповідальні господарі, які й не шукають. Так з’являються безпритульні тварини
Пам’ятайте, що життя на вулиці позначається на поведінці тварин. Інколи безпритульні тварини можуть становити небезпеку для людей, а саме: переносити небезпечні захворювання, збиватися у зграї та бути агресивними. Тому потрібно бути обачними.
Діти розглядають картинки-ілюстрації «Правила поведінки з безпритульними тваринами»
Під час зустрічі з безпритульним собакою забороняється:
Вихователь: але є люди, які переймаються долею безпритульних тварин. Це спеціалісти ветеринарних клінік, волонтери та працівники притулків для тварин.. Волонтери тварин – це люди, які допомагають тваринам, що потрапили в біду. Вони забирають тварин із вулиці та шукають для них нові сім’ї. Якщо знайти нову сім’ю одразу не вдається, то тварину тимчасово поселяють у притулок (спеціальне місце, де проживають тварини, у яких немає господарів).
Ось і ми з вами зібрали корм для безпритульних котиків і собачок, які проживають тимчасово у притулку для тварин. Ми теж можемо назвати себе волонтерами.
Підведення підсумків
- Скажіть, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
- Що нового ви дізнались?
- Чи з’явилось у вас бажання допомагати тваринам, у яких немає господарів?
- Я дякую вам за увагу! Ви сьогодні всі молодці! Гарно працювали та багато дізналися.
- Бажаю бути завжди уважними до наших пухнастих друзів і сумлінно дбати про них. Ніколи не зраджуйте своїх друзів і не будьте байдужими!
І на закінчення нашого заняття пропоную створити плакат «Поділися добротою з тим, хто поряд із тобою», на якому розмістимо фото наших домашніх улюбленців.