«Подорож із зимонькою-зимою»
Тематична заняття для дітей старшого дошкільного віку
Музичний керівник
Корякіна Н. С.
Під музику до зали заходять діти, сідають на стільчики
Музичний керівник:
Що за гості поспішають?
Бачу я своїх малят!
Всі проходьте і ставайте,
Всі на місті?
Діти:Так!
Музкерівник:
Перед тим, як розпочати,
Хочу з вами привітатись.
РОЗСПІВКА: «Привітаюсь я з тобою»
Гарно ми всі привіталися, а тепер послухайте казку, яку принісмені лісовий вітерець.
За синіми морями, за високими горами, в густому лісі на узліссі стоїть хатинка,але цей ліс незвичайний. У ньому і птахи, і звірі, і навіть дерева розмовляють. Ось і розповіли вони, що живе в цій хатинці старий, але дуже мудрий дідусь.Є в нього чарівна палиця. Стукне він нею об землю і дива творяться : то сніг іде, то квіти розпускаються, то яблука достигають. А звати того дідуся - Рік. Єу нього чотири доньки. Та такі гарні, що й очей не можна відірвати: добрі,швидкі, ласкаві, але між собою не схожі:
1. Найменша вітає журавлів, пробуджуєполя, небеса, струмки, заквітчує гаї – це Весна.
2. Добра і весела, завжди з квітами і ягодами – це щедре літо.
3. Золотокоса красуня, в золотому намисті, що без пензля і без фарб скрізь
малює золотом листя. Це – Осінь.
А щоб взнати, як звали найстаршу доньку, вам потрібно відгадати загадку:
Трійка, трійка прилетіла.
Скакуни в тій трійці білій.
В санях тих сидить дівиця –
Білокоса, білолиця,
Рукавом махає -
Сріблом все вкриває.
Хто ця красуня?
Діти
Зима!
Музкерівник
Так, малята. Справді, це зима сьогодні у гості до нас завітала. І хоче зимонька запросити нас у цікаву подорож чарівних звуків.
Ви знаєте, що у світі існує безліч звуків, які нас оточують. Звуки є різні, ось послухайте:
Логоритмічна вправа:
У нашому залі тиша – діти притуляють пальчика до рота
А десь шкребеться миша – шкрябають по колінцях
Прислухайтесь: дзеньдзень
Пісеньку муха співає весь день - «дз-дз-дз»
На вулиці чуємо гомін машин – «др-др-др»
Звук у мотора є – «р-р-р»
Звук є у шин – «ш-ш-ш»
Звук є у квітки, є у струмка.
У кожного пісенька лине своя.
Музкерівник:
Бачите, дітки, як багато нас оточує різних звуків? Та сьогодні ми з вами починаємо подорож у всесвіт звуків не звичних, а звуків музичних
(читаю вірші і озвучую їх на інструментах)
На дивних планетах, в музичному краї,
Вітри на сопілочках полечку грають.
(гра на сопілці)
У марші чіткому
Крокують краплини
(гра на металофоні)
І пісня туманів над річкою лине
(гра на дзвониках)
У тому співучому дивному краї
Музичні пригоди на тебе чекають.
Музкерівник:
Всесвіт музичних звуків складається з різних планет, яких не можна знайти на жодній мапі. Проте вони існують.
Де ж ці планети? Де ж цей загадковий всесвіт?
Хто нам в цьому допоможе? Хто розповісти нам зможе?
(Музкерівник дістає Сніжинку – Звуковинку)
Музкерівник:
Ось погляньте-но сніжинка,
Це сніжинка - Звуковинка
І для нас влаштує свято
Ми полинем у світи.
Помандруємо завзято,
Любий друже, я і ти!
А щоб краще мандрувати,
Лижі не забудем взяти.
Координаційна гра: «Ми йдемо на лижах в ліс»
Музкерівник:
Ось перед нами планета барвистої музики.
(На середину ставлю скриньку, питаю в дітей – що це? Відповідь)
Музична скринька – наш друг чарівний,
У всесвіт звуків відкриє шлях зоряний.
Слухання твору «Музична скринька»
Музкерівник:
Скринька наша, відчиняйся,
Відчиняйся чарівна.
Таємниці, гарний настрій
Подарує нам вона.
Діти, давайте зазирнемо в музичну скриньку і подивимось, хто там живе?
(всі разом заглядаємо у скриньку, дістаємо з неї різні предмети /склянки з водою, камінці, мішечки, паперові смужки, дерев’яні ложки, дзвоники, палички)
В скриньці нашій ціле місто,
Назвемо його Дінь-день.
Звукам зручно тут, не тісно,
Вони грають цілий день.
Пропоную дітям утворити звуки різними способами, зокрема:
- Перелити воду зі склянки у склянку;
- Постукати камінцями один об один;
- Подмухати на паперову смужку;
- Пошарудіти мішечком;
- Потрясти пляшечкою з крупою ;
- Постукати дерев’яними ложками одна об одну.
Музкерівник:
А тепер давайте разом спробуємо утворити свій оркестр. (дітям роздаються відерця із дерев’яними паличками)
Оркестр: «Бум-бум»
Музкерівник:
А тепер ми з вами помандруємо до планети Співаночки.
Давайте пригадаємо вже знайому вам пісню.
(Діти пригадують любу пісню з вивченого матеріалу, виконують її самостійно)
Пісня: на вибір
Музкерівник
Так гарно поспівали, та попереду вже на нас чекає планета – Танцюринка.
Тож часу не гаємо,
Танцювати починаємо.
Танок: «Bebishark»
Музкерівник:
Так гарно у нас виходить мандрувати, та час до планети -Ігринки завітати
Пропоную вам, малята
Музикантами всім стати.
В коло гарно станемо
З пляшечками граємо.
Дітки беруть пляшечки. Стають в коло.
ГРА: «Оркестр»
Музкерівник:
Я оркестром диригую,
Музикантами керую.
Ось вам знак – рука моя.
Покажу все чітко я.
Як змахну, хай знає кожний:
Починати грати можна.
Після гри діти сідають на місця.
Музкерівник:
Ось і скінчилася наша подорож,
Цікаво сьогодні було нам мандрувати,
Та час додому вирушати.
Під музику діти виходять з зали.
1