Заняття з розвитку зв՚язного мовлення «Очима людина пізнає світ.»
Мета:Зв՚язне мовлення.Вчити дітей чітко висловлювати свої думки; зв՚язно, послідовно складати описову розповідь, правилно будуючи речення; слухати і розуміти запитання вихователя.
Фонетика.Вправляти у вимові звуків (с,ш,ц,з,ж);розввати фонематичний слух.
Граматика. Вчити правильно вживати іменники в орудному відмінку однини і множини; добирати прикметники та дієслова до іменників. Виховувати бажання берегти очі, дотримуватись правил безпечної поведінки по відношенню до очей.
Обладнання: демонстраційне – приказки про очі, предметна картинка, мотузка, скоромовка, іграшки; роздавальне – фломастери, повітряні кульки,сюжетні картинки.
Хід заняття
Вступна бесіда
Дослідницька діяльність
Наші очі все бачать, все сприймають. По очах можна пізнати настрій людини – радісний, сумний. Недарма в народі кажуть «Очі – дзеркало душі». Уявіть, що ви опинилися в лісі і побачили в зелень одягнуті дерева, різнобарвні квіти і багато красивих пташок. Як легко дихати у весняному лісі!
Вдихніть повітря.
Мовленнєва вправа «Повітря яке?»
Повітря яке?- … (свіже, запашне, приємне)
Чим пахне весна? -…(теплом, квітами, травою)
Давайте почуємо, як летить жук – ж-ж-ж. Задзижчав комарик –з-з-з, налетів вітер –у-у-у і раптом стало тихо-тихо-ц-ц-ц. Послухаймо, як тиша промовляє до нас –ш-ш-ш (діти повторюють за вихователем звуки)
Промовляння дітьми скоромовки
Шепче вітер – ша-ша-ша, шубку білочка знайшла.
Шелестить трава похила, шубку білочка купила.
Шепчеш ти і вірю я шубка в білочки своя.
Ось так різноманітними звуками до нас промовляє природа. Яке диво наші очі! Вони багато чого можуть робити.
Читання вірша
Очі, очі,оченята наші ви близнята.
На світ поглядають, і усе впізнають.
Бачать небо, бачать зорі, ліси бачать, бачать море,
Бачать квіти і луги, бачать світ весь навкруги.
Дидактична гра «Будь уважний»
На столі лежать іграшки. За сигналом вихователя, діти заплющують очі. В цей час вихователь забирає і ховає одну іграшку. За сигналом вихователя діти розплющують очі та повинні сказати, якої іграшки не стало й описати її. Молодці, діти, ваші очі дуже уважні. Завдання було важке і очі , мабуть, втомилися, тому зробимо гімнастику для очей.
Гімнастика для очей
Мої очі оченята (доторкання кінчиками пальців під очима)
Вміють, уявіть, багато:
Можуть мружиться на сонці ( сильно закрити очі)
Зазирати у віконце (витягнути вперед шию і пильно вдивитись)
Можуть плакати – ридати ( імітація плачу)
Вміють весело моргати (почергове підморгування)
Вміють очі усміхатись, ( усміхнений погляд)
Навіть дуже дивуватись ( щиро відкриті очі)
Свої очка я люблю (легке пригладжування)
І завжди їх бережу.
Промовляння чистомовки
Жи-жи-жи – очі бережи,
Жа –жа –жа – у них твоя краса,
Жу –жу – жу – я теж їх бережу,
Бо хочу я пізнати світу всю красу!
Дидактична гра « Що корисно, що шкідливо?»
Діти на основі картинок будують речення.
Ви назвали багато правил, яких неодмінно дотримуватися, щоб очі завжди добре бачили, пам՚ятайте,що очима ми пізнаємо світ, без них зникли б всі кольори і все довкола було б темним і сумним. А зараз я пропоную, щоб ви взяли кульки, яка вам подобається. Уявіть, що це ваше обличчя,тож намалюйте свій портрет і обов՚язково веселі очі.
Малювання «Мій портрет»
У вас вийшли чудові портрети, але головне, що у всіх веселі очі. Ваші очі і надалі допоможуть вам бачити в оточуючому світі все цікаве, прекрасне, але потрібно завжди пам՚ятати про правила бережного поводження з очима.