Заняття "Очима людина пізнає світ"

Про матеріал
Заняття з розвитку мовлення, яке має на меті увчити дітей чітко висловлювати свої думки; зв՚язно, послідовно складати описову розповідь, правилно будуючи речення; слухати і розуміти запитання вихователя.
Перегляд файлу

                  Заняття з розвитку зв՚язного мовлення                                                                                                           «Очима людина пізнає світ.»    

Мета:Зв՚язне мовлення.Вчити дітей чітко висловлювати свої думки; зв՚язно, послідовно складати описову розповідь, правилно будуючи речення; слухати і розуміти запитання вихователя.

Фонетика.Вправляти у вимові звуків (с,ш,ц,з,ж);розввати фонематичний слух.

Граматика. Вчити правильно вживати іменники в орудному відмінку однини і множини; добирати прикметники та дієслова до іменників. Виховувати бажання берегти очі, дотримуватись правил безпечної поведінки по відношенню до очей.

Обладнання: демонстраційне – приказки про очі, предметна картинка, мотузка, скоромовка, іграшки; роздавальне – фломастери, повітряні кульки,сюжетні картинки.

 

                                       Хід заняття

Вступна бесіда

  • Діти, подивіться у вікно, що ви бачите? (дерева, кущі, небо.)
  • Які дерева ви бачите?
  • Якого кольору небо?
  • Якого кольору дерева? Заплющіть очі. – Що ви бачите? – Для чого нам очі?
  • За допомогою очей ми пізнаємо світ.Ми можемо доторкнутися івідчути, що це квітка, але не побачивши її не можемо сказати якого вона кольору. Ми можемо почути спів пташки, але не побачивши її не можемо сказати,як вона виглядає.

 

                Дослідницька діяльність

  • Пройти по мотузці, покладеній на підлогу, із закритими очима.
  • Сказати що намальовано на картинці?

Наші очі все бачать, все сприймають. По очах можна пізнати настрій людини – радісний, сумний. Недарма в народі кажуть «Очі – дзеркало душі». Уявіть, що ви опинилися в лісі і побачили в зелень одягнуті дерева, різнобарвні квіти і багато красивих пташок. Як легко дихати у весняному лісі!

Вдихніть повітря.

 

Мовленнєва вправа «Повітря яке?»

        Повітря яке?- … (свіже, запашне, приємне)

        Чим пахне весна? -…(теплом, квітами, травою)

Давайте почуємо, як летить жук – ж-ж-ж. Задзижчав комарик –з-з-з, налетів вітер –у-у-у і раптом стало тихо-тихо-ц-ц-ц. Послухаймо, як тиша промовляє до нас –ш-ш-ш (діти повторюють за вихователем звуки)

   Промовляння дітьми скоромовки

Шепче вітер – ша-ша-ша, шубку білочка знайшла.

Шелестить трава похила, шубку білочка купила.

Шепчеш ти і вірю я шубка в білочки своя.

     Ось так різноманітними звуками до нас промовляє природа. Яке диво наші очі! Вони багато чого можуть робити.

  • Що роблять очі?... (бачать, сумують, радіють, дивляться, плачуть)

                       

                     Читання вірша

Очі, очі,оченята наші ви близнята.

На світ поглядають, і усе впізнають.

Бачать небо, бачать зорі, ліси бачать, бачать море,

Бачать квіти і луги, бачать світ весь навкруги.

 

   Дидактична гра «Будь уважний»

 

На столі лежать іграшки. За сигналом вихователя, діти заплющують очі. В цей час вихователь забирає і ховає одну іграшку. За сигналом вихователя діти розплющують очі та повинні сказати, якої іграшки не стало й описати її. Молодці, діти, ваші очі дуже уважні. Завдання було важке і очі , мабуть, втомилися, тому зробимо гімнастику для очей.

 

            Гімнастика для очей

Мої очі оченята     (доторкання кінчиками пальців під очима)

Вміють, уявіть, багато:

Можуть мружиться на сонці     ( сильно закрити очі)

Зазирати у віконце  (витягнути вперед шию і пильно вдивитись)

Можуть плакати – ридати  ( імітація плачу)

Вміють весело моргати   (почергове підморгування)

Вміють очі усміхатись, ( усміхнений погляд)

Навіть дуже дивуватись ( щиро відкриті очі)

Свої очка я люблю       (легке пригладжування)

І завжди їх бережу.

 

 

            Промовляння чистомовки

Жи-жи-жи – очі бережи,

Жа –жа –жа – у них твоя краса,

Жу –жу – жу – я теж їх бережу,

Бо хочу я пізнати світу всю красу!

 

  • Як ви думаєте, чи потрібно берегти очі7 Що для цього потрібно робити?

 

      Дидактична гра « Що корисно, що шкідливо?»

Діти на основі картинок будують речення.

  • Шкідливо дивитись телевізор, сидячи близько нього;
  • Шкідливо сидіти довго за комп՚ютером;
  • Корисно в сонячну погоду носити сонцезахисні окуляри;
  • Корисно щодня вмивати обличчя;
  • Корисно робити масаж очей;
  • Корисно вживати овочі і фрукти.

Ви назвали багато правил, яких неодмінно дотримуватися, щоб очі  завжди добре бачили, пам՚ятайте,що очима ми пізнаємо світ, без них зникли б всі кольори і все довкола було б темним і сумним. А зараз я пропоную, щоб ви взяли кульки, яка вам подобається. Уявіть, що це ваше обличчя,тож намалюйте свій портрет і обов՚язково веселі очі.

 

Малювання «Мій портрет»

У вас вийшли чудові портрети, але головне, що у всіх веселі очі. Ваші очі і надалі допоможуть вам бачити в оточуючому світі все цікаве, прекрасне, але потрібно завжди пам՚ятати про правила бережного поводження з очима.

 

C:\Users\Oksana\Desktop\фото люба\фото.jpgC:\Users\Oksana\Desktop\фото люба\фото1.jpg

docx
Додано
18 вересня 2022
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку