Конспект заняття по аплікації в середній групі «Осінній букет»
Мета: Створення аплікації осіннього букета з засушених листків.
Завдання:
1. Закріпити вміння впізнавати дерево за зовнішнім виглядом листка;
2. Продовжувати вчити утворювати нові слова (лист з горобини - горобиновий і т. д.);
3. Вчити використовувати в роботі природий матеріал (сухе листя, вправляти в наклеюванні сухого листя.
4. Закріпити властивості засушених листків (листя тендітні, можуть кришитися)
5. Розвивати орієнтування в просторі при складанні композиції на аркуші паперу.
6. Розвивати дрібну моторику пальців, координацію руху руки, творче мислення, посидючість, спостережливість.
7. Виховувати вміння доводити роботу до кінця.
Попередня робота: розгляд репродукцій з осінніми пейзажами, спостереження за осінньою природою, листопадом, збирання листя для засушіванія.
Матеріал: висушене листя, вирізані деталі вази, клей, ножиці.
1. Організаційний момент
Привіт, діти! У нас на занятті сьогодні гості, давайте з ними привітаємося.
Д : Здравствуйте.
Сьогодні на вулиці похмуро і сиро, але нам весело нам від наших усмішок, адже кожна посмішка - це маленьке сонечко, від якого стає тепло і добре. Тому ми з вами будемо частіше посміхатися один одному і дарувати свою радість оточуючим.
2. Бесіда про осінь.
Яка зараз пора року? За що ми любимо осінь? Чому осінь називають золотою? Вона немов художник розфарбовує дерева різними кольорами: червоним, жовтим, помаранчевим, бордовим. І дощ ранньої осені йде незвичайний - з яскравих листя - листопад.
- На вулиці так багато різних красивих листочків. А що ми з вами зможемо з них зробити? (Зібрати букет, зробити саморобку, засушити і т. д.)
На прогулянці ми з вами назбирали листочки з різних дерев і поклали їх сушити. Подивіться, що у нас вийшло?
3. Д / і «З якою гілки дитинко?»
Вихователь показує засушений листочок, а діти визначають, з якого дерева прилетів кожен листок.
(Цей листочок з берези, значить він березовий, цей листочок з горобини, значить Горобиновий, з клена - кленовий, з дуба - дубовий і т. Д.)
Вихователь: Молодці, всіх «діток» дізналися. Давайте і ми перетворимося в листочки і трошки відпочинемо.
Физкультминутка. листочки
Ми листочки осінні, (Плавне погойдування руками вгорі над головою)
На гілках ми сидимо.
Дмухнув вітер - полетіли. (Руки в сторони)
Ми летіли, ми летіли
І на землю тихо сіли. (Сіли)
Вітер знову набіг
І листочки все підняв. (Плавне погойдування руками вгорі над головою)
Закружляли, полетіли (Крутяться)
І на землю знову сіли. (Діти сідають на місця)
4. Робота над аплікацією.
- А як ви думаєте, що можна зробити з наших засушених листочків? (виріб, аплікацію)
На ділянці ми гуляли,
З дерев листя облітали.
Ми зібрали їх, сушили,
І в картину перетворили.
Всім друзям на подив. (показ зразка).
• Розгляд зразка:
- Що тут зображено? З чого зроблений букет? А ваза?
Вихователь: Щоб наша робота була красивою і акуратною потрібно розім'яти руки.
• Пальчикова гімнастика «Осіннє листя»
Раз два три чотири п'ять.
(Загинати пальчики, починаючи з великого)
Будемо листя збирати.
(Стискають і розтискають кулачки)
Листя горобини,
Листочки тополі,
Листя осики,
Мамі осінній букет віднесемо.
( «Крокують» пальчики по столу).
• Створення зображення на аркуші паперу. (Індивідуальні вказівки, допомога)
(У дітей на столах лежать висушені осіннє листя, заготівля вази, лист для основи)
Завдання: Скласти з листя букет, помістивши його в вазу. Робити все треба дуже обережно. Чому? Листя тендітні, можуть кришитися.
• Приклеювання деталей.
За бажанням можна доповнити композицію.
Підсумок:
- Що сьогодні робили? Що дізналися нового?
Діти розглядають роботи один одного, милуються ними, радіють