Тема: Осінній квест
Мета: вчити дітей працювати за маршрутом, розвинути знання дітей про ознаки осені (рання, пізня, золота), вчити в грі утворювати слова-ознаки про характерні особливості осінньої пори, формувати вміння вимовляти звук «ш» в дієсловах (шурчить, шарудить, шелестить, шепотить, та ін. ), закріпити вміння працювати з графо смужками на тему «Осінь», розказувати вірш П.Воронька «Зайчика злякались», утворювати присвійні прикметники в грі «Чиї сліди» (заячі, лисячі, вовчі), використовуючи прийом мнемотехніки, за допомогою оповідання В.Сухомлинського «Дивний мисливець» формувати естетичне сприйняття природи, розвивати зв’язне мовлення. Виховувати доброзичливе ставлення до природної краси рідного краю.
Матеріал: відео «Осінь», оповідання В.Сухомлинського «Дивний Мисливець», карта-маршрут, загадка про осінь, д/г – асоціація «Яка осінь», д/г «Три осені», д/г «Графосмужки «Осінь», д/г «Склади з частин ціле», д/г «Посортуй сміття», д/г «Можна – не можна в природі», д/г «Чиї сліди», д/г «Три сестри».
Словник: дивний, мисливець, фотохудожник або майстер фото; золота, рання, пізня, різнобарвна, багряна, золотисто-червона, вітряна, морозна, дощова, грибна; шепоче, шарудить, шурчить, шипить, шурхотить, шелестить; сміття, сортування, скляне, паперове, металеве, гумус, небезпечне; вересень, жовтень, листопад.
Хід:
В.: Загадка:
В садах, лісах блукає,
В жовті шати одягає,
Золотисту стелить постіль –
Жде сестричку білу в гості.
(Осінь)
В.: (відео Осінь) ознака осінньої пори – її пишнобарвність. Це справжній карнавал кольорів у природі. Осінь приваблює розмаїттям барв, що надає їй особливої урочистості. Природа святкує зрілість, розкішну та пишну. Осінь наче всміхається на прощання і охоче дарує свою красу і багатство. Задумлива, некваплива, гордовита ступає по землі осінь, уособлюючи в собі щедрість.
Ми з вами, діти, отримали запрошення на карнавал осінніх барв.
відмовитись від гостинного запрошення і негайно вирушаймо в осінню подорож. На допомогу нам, Осінь, дає маршрут, крокуючи яким ми навчимося визначати характер осені, дізнаємось про її братів та особливості їх темпераменту, познайомимось з дивною людиною, яка нас навчить мистецтву фотографії і ще ми будемо справжніми дослідниками.
Отже, беремо маршрут та визначаємо схему руху.
Маршрут руху 1 2 - 3 45
1 листочок – «відшукайте дерево дуб, роздивившись його листя ви дізнаєтесь,які я маю риси характеру».
Д/г – асоціація «Яка осінь?» - розвивати вміння добирати слова ознаки ( золота, рання, багряна, пишнобарвна, дощова, грибна, золотисто-зелена, похмура, вітряна, сіра).
В.: Осінь посміхається нам усіма барвами світу! Посміхнемось їх у відповідь.
2 листочок – відгадайте загадку , в якій говориться про дерево і воно вам допоможе дізнатись про моїх трьох братів.
Загадка:
Чорно-біла одежина,
Зверху – листяна хустина
Як весна – дарує сік,-
Пємо радо цілий рік.
(береза)
Д/г «Три осені» - розширити і закріпити знання про три періоди осені (рання , золота, пізня) та природні зміни під час кожного з них; формувати вміння класифікувати ознаки осені по періодам та називати місяці осені.
В.: Діти, ви справжні молодці, ви назвали три періоди осені: рання, золота, пізня та правильно їх класифікували. Як же звуть трьох братів осені. (вересень, жовтень, листопад).
4 листочок – Відшукайте корзину, в якій ви почерпнете знання про те, як правильно сказати про осінь в теперішньому, минулому, майбутньому часі.
Д/гра «Графосмужки «Осінь» - розвивати вміння дітей складати речення за графічними зображеннями у різних часах (теперішньому, минулому, майбутньому).
4 листочок – Відшукайте сонячну галявину під назвою «Дивний мисливець», де ви навчитеся мистецтву фотографії.
В.: Діти, надрукуйте фото і розкажіть, яких тварин вам вдалося сфотографувати.
Д/г «Склади з частин» - розвивати вміння складати з частин ціле та вміння складати речення «Я сфотографував…»
В.: Як ви думаєте , чи важко бути фотографом митцем? (відповіді дітей)
Дійсно, професія фотохудожник і складна, і цікава – вона потребує багато витримки та вміння побачити красу навколишнього світу. Я впевнена в тому, що кожен із міг би стати справжнім митцем природи,а не мисливцем тварин.
5 листок – Відшукайте на вічнозеленому дереві вірш Платона Воронька та прочитайте його. На допомогу вам прийдуть ось ці сліди, викладіть їх до цього дерева та назвіть, які звірі тут ходили.
Д/г «Чиї сліди» - вовчі, ведмедячі, лисячі, заячі.
Вірш Платона Воронька діти читають, використовуючи прийом – мнемотехніка.
|
|
|
|
|
|
В.: Про цей вірш? Чи треба боятися природи? Чи бояться нас лісові мешканці?
Дійсно, у всього живого своє життя .
прибрати та винести до баку зі сміттям.
Д/г «Посортуй сміття» - прилучати дітей до збереження природи Землі, навчати сортувати сміття та запам’ятовувати кольори кожному виду відходів.
В.: Нам з вами навіть вдалося не тільки прибрати сміття, але й посортувати його. Яке сміття ми можемо переробити на виробництві та зробити вторинні вироби. (пластикове, паперове, металеве, скляне, органічне сміття).
В.: Що ми можемо зробити, щоб в природі люди не смітили? ( створити правила що можна робити в природі та що не можна робити в природі).
Д/г «Можна – не можна у природі» - розвивати логіку, увагу, мислення, мовлення дітей; сприяти розширенню знань дітей про екологічне становище нашої планети; продовжувати виробляти уміння аналізувати події та доходити відповідного висновку; виховувати екологічну свідомість, любов до природи, бажання зберігати природу Землі.
В.: Назвіть ці правила. (діти називають правила поводження в природі).
В.: Ось і закінчилась наша осіння подорож. Осінь подарувала нам надзвичайні враження розкрила риси свого характеру, познайомила зі своїми братами місяцями та не плюндрувати красу природи, навчила бути другом природі.
Антонівський д/з №26
Херсонської міської ради
м. Херсона
Освітня подорож
тема «Осінній квест»
вихователь
старшої логопедичної групи №3
Калініченко Т.О.