Інтегроване заняття, ознайомлення з природою+розвиток мовлення, малювання
Тема: як допомогти дивовижній весні.
Мета: створити умови для милування красою природи, допомогти дітям втілити свої враження від краси у малюнках та образотворчому мовленні; розвивати художню-естетичність сприймання творів, в єдності змісту та форми; вчити дітей малювати, використовуючи техніку монотипія. Виховувати, любов до пізнання прекрасного.
Матеріали: ілюстрації про різні періоди весни; картини Ірини Яршан виконані в техніці монотипії; фарби, папір, шпалери.
Хід заняття:
Організаційний момент:
Вихователь: діти зверніть увагу як весело стали цвірінькать горобці на вулиці – радіючи, що скоро прийде весна. Горобчики сповіщають нам, що весна починається зі стрітення, вона вперше показує землі свою ніжну красу. Читання вірша В. Орлов «Весняна казка»:
У зими гостей нема
В крижаній твердині
Залишається сама
В найміцніших стінах
Тут вітриська навісні
Тут замки потрійні
бо коштовності весни
Є у кожній скрині
В скрині спить весняний грім
Хмари – ланцюжками
Дощик торочками
В сніговій перині
Спить зима на скрині
Але марні сни зими –
Строк її минає
Вже прокинулись громи –
Гуркіт їх лунає
Тут ховає від усіх
Величезні скрині
І лежить на скринях тих
Паморозь та іній
Срібла й золота нема
Інша це скарбниця:
Заховала тут зима
Сонце полонила,
Притягла його сюди
В скриню зачинила
І здійсню я залюбки
Заповітню мрію –
Увесь світ я навіки
Кригою накрию!
Хоч кричи хоч не кричи
Скрізь струмочки сині
Золоті несуть ключі
Відчиняти скрині.
- Звернення до дітей: діти ви добре запамятили, які коштовності феї Весни ховає зима у своїх снігових крилах?
Мотивація: ми маємо допомогти Весні зібрати свої коштовності адже без них вона не зможе бути дужою щоб перемогти Зиму.
- Намалюємо усі весняні скарби.
Діти розглядають картини виконані в техніці монотипії.
Пальчикова гімнастика. Вихователь демонструє дітям як правильно малювати використовуючи секрет техніки монотипії (струмочки, легкий вітерець, ланцюжок хмаринок).
Під аудіозапис діти малюють.
- Як чудово, що ми з вами допомогли феї Весні перемогти зиму!
То разом розглянемо, що в нас вийшло і порадіємо тому, що принесла весна на землю.
- Вихователь, я буду починати, а ви продовжувати.
- Небо на весні зовсім не таке як у зимку, воно ... (блакитне, високе).
- По йому пропливають хмаринки, вони ... (білі, пухнасткі, легкі).
- Пташки радісно ... (співають, цвірінькають).
- Будують свої ... (будинки, гнізда).
- Тихенько діти замріть на хвилинку (слухання співу пташок і капання бурульок аудіозапис).
Фізкультхвилинка.
Читання казки М. Пляцьківського «Бурульки»
«Гей, крижані бурульки,
Від чого плачете? –
Спитав допитливий Горобчик.
- Ми плачемо від страху, - відповіли бурульки
- А чого ви боїтесь
- Зітхнули маленкі крижинки –
- Якщо ми розтанемо, то зірвемся з даху і розібємося ...
- А ви, вчіться літати – тоді все буде гаразд! Поцвірінькав тай полетів.
Добре легко йому радить тільки хіба крижані бурульки можуть літати. А якщо б вони і справді літали, тоді б стояв у небі дзвін! І лунал над дахами над сонними деревами, полями весела крижана пісенька!
- Намалюємо діти бурульки, що плачуть і сумують. Допоможемо бурулькам стати веселими. Можливо, саме вони маленькі бурульки наповнять струмочки весняною водою. Тож давайте разом зустрінемо Весну. Виходимо на вулицю в добрий час, нема таких співаночок як у нас, ми навіть не помітимо як станеться диво дивне і Весна фея прийде до нас.