Тема: « Пізнаєм світ разом»
Мета: збагачувати знання дітей про звичаї та традиції свого краю; вправляти в умінні визначати символіку своєї країни; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати любов до рідного краю.
1. Розгадування загадок про українську символіку
- І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна. (Калина)
***
-
Ноги на полі,
Тіло в стодолі,
А голова на столі. (Пшениця).
***
Що два тижні зелениться,
Що два тижні колоситься,
За два тижні одцвітає,
Ще два тижні наливає
І два тижні підсихає? (Жито)
***
У борг зерно візьме -
Паляницю поверне. (Поле)
***
Море безкрає
Золотом сяє,
Котить поволі
Хвилі шовкові. (Пшеничне поле).
***
З поля зжинають,
У млині перетирають,
В печі гублять,
Клянуться, що люблять. (Хліб)
***
-
На землі великій є одна країна:
Гарна, неповторна, красна, як калина.
І живуть тут люди добрі, працьовиті.
І скажу, до речі, ще й талановиті.
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші складають
Про ліси і гори, і про синє море.
Про людей і квіти. То скажіть же, діти,
Що це за країна? (Наша славна Україна!)
***
А під снігом задрімав.
Щоб у синю сукенчину
Одягнуть весняну днину. (Барвінок)
***
-
Кучері в річку опустила
І про щось зажурилась,
А про що вона сумує,
Нікому не говорить. (Верба)
***
-
В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди. (Соловей)
***
-
Сплелися у коло
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український… (Вінок)
***
-
Говорить доріжка —
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)
***
-
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
***
-
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ... (Батьківщини)
2. Розфарбуй віночок
3. Складання розповіді про Батьківщину (за картиною «Міст у Києві» )
-
Що зображено на картині?
-
Що ви бачите на передньому плані? А на задньому?
-
Як ви гадаєте, яку річку намалював художник?
-
Як називається цей міст (пішохідний міст)?
-
Уявіть, що ви стоїте на цьому мості. Відчуваєте, як теплий весняний вітерець пестить ваші обличчя?
-
Що ви бачите перед собою?
-
Які запахи відчуваєте?
-
Які кольори переважають на цій картині?
4. Бесіда: « Що ми розкажемо про Україну друзям з Європи?»
-
Як зветься наша Батьківщина?
-
Який у нас прапор?
-
Що символізує наш герб?
-
Розкажіть про українські страви.
-
Які рослини символізують нашу державу?
-
В якому вбранні раніше ходили українці?
-
Розкажіть про свої друзів.
-
Чим полюбляють займатися у вільний час?
-
Ваші улюблені ігри?
-
Діти за допомогою вищесказаних питань складають розповідь про Україну для друзів з Європи.
5. Лист нашим друзям з Європи (діти складають пропонуючи свої ідеї)
Доброго дня. Пишемо вам з країни ___________. Проживаємо ми у невеликому містечку ______________ та відвідуємо __________________ групу, яка знаходиться у садочку ___________. Нам дуже приємно що саме вам ми відправляємо ___________. Хочемо вас запросити до нашого _____________, та більш детальніше розповісти про його пам’ятки, а саме: ___________________________________________________________________________________________________________________________________. Особисто ми полюбляємо відвідувати ________________________________, тому що ____________________________________. А ще б хотіли розповісти про наш садочок, адже тут ми ________________________________________
___________________________. Також ходимо на екскурсії_______________
____________________. У нас тут дуже цікаво, тому що ми святкуємо _____
_________________________________________________________________. У нас ще є дуже багато чого цікавого вам ____________. З нетерпінням чекаємо _____________. З повагою діти _____________________.