Заняття «Подорож до картинної галереї»

Про матеріал
Інтегроване заняття старший дошкільний вік. «Подорож до картинної галереї». Програмовий зміст: Познайомити з творчістю художника - пейзажиста Івана Степового, продовжувати знайомити з творчістю І.І. Левітана. Закріпити знання про осінь, про види живопису (портрет, натюрморт, пейзаж). Вчити складати описову розповідь по пейзажній картині й придумувати до неї свою назву, поглибити сприйняття картини за рахунок підключення аналізаторів. Розвивати мовлення, розумову діяльність дітей, позитивні емоції, уяву. Виховувати в дітей почуття любові до рідної природи, милуватися її красою. Активізувати словник: Галерея, натюрморт, пейзаж, портрет.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

старший дошкільний вік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Вихователь: Лавріщева Н. А.

                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

м. Новомосковськ

 

Програмовий зміст: Познайомити з творчістю художника  - пейзажиста Івана Степового, продовжувати знайомити з творчістю І.І. Левітана. Закріпити знання про осінь, про види живопису (портрет, натюрморт, пейзаж). Вчити складати описову розповідь по пейзажній картині й придумувати до неї свою назву, поглибити  сприйняття картини за рахунок підключення аналізаторів.  Розвивати мовлення, розумову діяльність дітей, позитивні емоції, уяву. Виховувати в дітей почуття любові до рідної природи, милуватися її красою. Активізувати словник: Галерея, натюрморт, пейзаж, портрет.

Матеріал: картини по видах живопису портрети, пейзажі, натюрморти; картина І. Левітана «Золота осінь»;  картина І. Степового «Осінній парк»; музика ;  палітри на кожну дитину; музика Чайковського «Вересень Жовтень Листопад»

Попередня робота: перегляд презентації  «Які  бувають картини?», «Розгляд картин знаменитих художників»; перегляд книги «Художники  Дніпропетровщини».

Хід:

-       Діти сьогодні вранці я зустріла листоношу і він передав листа (в листі запрошення). Діти нас запрошують на екскурсію, у картинну галерею.

Діти підходять до воріт картинної галереї, а вона заплутана нитками й на кожній висять плями із завданнями:

-       Чим пише художник картини?

-       На чому пише картини?

-       Що потрібно художнику для роботи? (масляні фарби, мольберт, пензлі, полотно…)

-       Для чого потрібна палітра художнику?

-       Яких художників ви знаєте?

-       Які картини Ісаака Левітана ви знаєте?

-       Назвіть українських художників ви знаєте?

 

(Діти заходять до кімнати де висять картини)

-       Діти, я здогадуюся чиї це витівки, це шкідлива  Пляма робить нам перешкоди, щоб ми не потрапили в картину галерею, але нам це не перешкода. (Виходить Пляма)

Пляма – Так це я. Я зараз зіпсую всі картини, чого вони тут висять. Вони такі не гарні, а я зроблю гарними і ніхто мене не зупинить.

-       Зачекай, не займай картини! Вони нам  подобаються, вони дуже гарні.

Пляма – А ви хоч знаєте, що це висить на стіні?

(Відповіді дітей. Вони розглядають картини, які розвішені  по видах живопису на першій стіні висять портрети, на другій натюрморти, на третій пейзажі.).

  - Діти, розглянете картини на цій стіні як їх можна назвати одним словом, що їх усіх поєднує?   (портрет)

Якщо бачиш, що з картини

Хтось дивиться  на нас -

Або принц у плащі старинному,

Або в робі верхолаз,

Балерина чи козак,

Або Микола, твій сусід, -

Ця картина називається ...(портрет)

- На цій стіні нашої картинної галереї зібрані картини, які назвемо одним словом...(натюрморт)

Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі,

Або морс в склянім графині,

Або квіти в кришталі,

Або грушу або торт,

Або всі предмети зразу, -

Знай що ці картини звуться  (натюрморт)

 -     Діти, ці картини теж можна об'єднати одним словом, це...? (зображена природа, це пейзаж).

Якщо бачиш на картині

Намальовано струмок,

І ялину й білий іній,

Поле, сад або хмарини,

Ця картина називається...(пейзаж)

-       Діти, скажіть яка картина вам тут знайома?

       -    Хто її написав? Як вона називається?

Розглядання картини.(картина вже була розглянута дітьми у вільній діяльності якийсь час назад).

Цю картину написав художник Ісаак Ілліч Левітан. Він жив давно, був дуже бідний. Найбільше на світі  Ісаак. Левітан  любив  природу й за своє коротке життя написав багато картин про красу й багатство нашої чудової природи. Цю картину Левітан  назвав «Золота осінь»

-       Який настрій був у художника, коли він писав цю картину?

-       Які кольори використав художник?

Пляма – Які розумні діти так багато знають про художників, про картини.

 

-       А  тепер я вас запрошую в наступний зал нашої картинної галереї, де перебуває картина, що особливо мені подобається.

Діти підходять й бачать картину й декілька «плям» на ній.

-     Ну, Плямка вереда й тут постаралася нашкодити.

Пляма – Пробачте, я більше не буду.

-     Сідай Плямка разом з дітьми і давайте ми тепер уважно розглянемо цю картину.

(Поки діти сідають на стільчики,  вихователь прибирає з картини паперові плями) .

Перед вами картина Новомосковського  художника – пейзажиста Івана Степового. Картина середнього розміру, обрамлена в дерев’яну рамку.

- Діти, про яку пору року художник написав картину? Скажіть осінь яка на цій картині? (засмучена, похмура, тепла, гарна й т д).

 

Читання вірша Якова Щоголіва «Осінь» (під музику)

Висне небо синє,

Синє, та не те!

Світить, та не гріє

Сонце золоте.

Темная діброва

Стихла і мовчить

Листя пожовтіле

З дерева летить.

Хоч би де замріла

Квіточка одна;

Тільки червоніє,

Що горобина.

Здалека під небом,

В вирій летючи,

Голосно курличуть

Журавлів ключі.

Бесіда по картині  (моделювання плану складання розповіді)

-  Як би ви  назвали картину?

-  Що осінь зробила з деревами?

-  Що розташовано по обидва боки картини?

-  Що розташовано вдалині?

-  Яке небо зобразив художник?

-  Яка погода? Чому?

Психогімнастика «Входження в картину».

  « 1-2-3 в осінньому лісі опинись»

(вихователь повторює повністю розповідь,  а діти виконують дії по ходу розповіді).

  • Діти огляньте навколо. Наступила осінь. Після осіннього  дощику свіже, чисте і тепле. Давайте подихаємо цим повітрям.
  • Якщо подивимось на небо, що ми там побачимо? Блакитне гарне небо, яке радує око. 
  • Зверніть увагу на дерева. Дерева одягнулися в золоті плаття.
  • Ми осінні золоті листочки. Подув осінній вітерець, зірвав листочки і полетіли вони на доріжки, на калюжки. Вкрили доріжки різнобарвним килимком.
  • Поторкайте воду в ріці. Вода стала в ріці холодної й студеної.
  • Як красиво в осінньому пару після дощику!

-       Діти мені дуже сподобалась ця картина. Я б хотіла щоб ви розповіли про цю картину.

(Розповіді дітей по картині 1-2 дітям, при цьому нагадую щоб діти використовували у своїх розповідях те, про що говорили сьогодні при розгляданні картини.)

Пляма – Молодці, за ваші чудові розповіді. У мене є чарівні палітри і я хочу з вами пограти.

Гра – емпатія  «Ми художники». (діти беруть пензлі і малюють уявну картину )

-  У що ж  Льоня одягне дерева? ( У золоті плаття)

-  Які стовбури намалює Віка?(темні, мокрі після дощу)

-  Яке небо намалює Софія? (блакитне з хмарами )

-  Яку доріжку намалює Максим?(устелену осіннім листям)

-  Яку воду в калюжах намалює Олена? (холодну й студену).

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку