Заняття з розвитку
психоемоційної сфери
з дітьми старшого дошкільного віку.
«Веселка настрою»
Вихователь: Лавріщева Н. А.
Програмовий зміст: ознайомити дітей з поняттями «емоції» та «настрій»; вчити розуміти власні почуття; розвивати здатність до емпатії ; створювати позитивний настрій, знижувати емоційне напруження; розвивати неординарне мислення, фантазію.
Хід заняття:
1. Вправа «Назви своє ім'я і привітайся»
Запитання:
• Що таке «настрій»? Яким він може бути? Що хочеться робити, коли у вас гарний настрій?
• А коли настрій поганий? Що можна зробити, щоб покращити свій настрій? Розпізнавання емоцій (розгляд фотографій людських облич, які символізують певний настрій).
2. Гра «Гойдалка настрою»
Діти парами сідають одне навпроти одного, по черзі зображують мімікою певний настрій та відгадують його.
3. Вправа «Заспокійливі слова»
Одна дитина вдає, ніби плаче, решта намагається її заспокоїти. Якщо поряд хтось плаче, Спитай його: «Чому?» Погано, друже, ти повір, Плакати самому.
Запитання:
• Діти, як ви гадаєте, якого кольору сумний настрій?
• А веселий настрій? Якого кольору щастя?
• А якого кольору горе?
А сьогодні в мене горе —
Не посидиш на огорожі,
В чехарду не можна грати,
Навіть на траві лежати,
I не можна грати в м'яч, —
Хоч від горя сядь та й плач!
I за що мені ці муки?
Запитання:
• Як ви думаєте, діти, що трапилось? (Діти висловлюють свою думку: «Одягнув нові я брюки!!!»)
• Як ви гадаєте, горе це чи ні?
Яким може бути справжнє горе?
• Чому кажуть «почорнів від горя»?
4. Гра «Веселка настрою»
У кожної дитини — кружечки кольору веселки, дорослий називає емоцію або почуття, діти піднімають кружечок, колір якого вважають відповідним названій емоції.
5. Малювання «Мій найкращий день»
6. Рухлива гра «Коли весело тобі, роби так!»
Діти по черзі, стоячи в колі, на слова «роби так» показують певні рухи, ; решта дітей повторюють їх.
Якщо весело тобі, ти роби так...
Якщо весело тобі, ти роби так...
Якщо весело тобі,
Другу поруч посміхнись,
Якщо весело тобі, ти роби так...