Завдання для козенят
Конспект заняття з безпеки життєдіяльності
для дітей старшого дошкільного віку
Мета: продовжувати розширювати уявлення дітей про безпечну поведінку; формувати потребу дотримуватись здорового способу життя; розширити знання дітей про те, що є корисним і що є шкідливим для їхнього здоров’я; сприяти запобіганню пожеж, що виникають з вини дітей; закріпити правила дорожнього руху.
Хід
Вихователь. Одного разу у лісі трапилася історія. Вийшла мама коза погуляти, травички пощипати, і натрапила на конверт, який лежав на пеньочку. Сіла вона на пеньок розгорнула лист і почала читати:
Шановна мама Коза!
Я знаю яка біда може трапитись з вашими козенятами, тому хочу, щоб ви навчили їх берегтися. У конверті є завдання для кожного козеняти. Коли вони справляться їх життя і здоров'я буде у безпеці.
Лісовик.
Вихователь. Козенята виконали ці завдання і мама Коза вирішила, що діти в садочку теж мають це знати.
Вихователь. Давайте ж поглянемо, які завдання приготував Лісовик.
Перше завдання. Дидактична гра «Збери аптечку». Серед набору картинок вибрати те, що має бути в аптечці для першої допомоги. Розповісти про таблетки. Вивчити правило «Ліки – не цукерки». Закріпити номер швидкої допомоги «103».
Друге завдання. Обговорення та моделювання ситуації «Пожежа».
– Черговий пожежної частини слухає.
- Алло, пожежні! Негайно приїздіть сюди. Пожежа! Горимо!
- Назвіть адресу. Куди їхати?
- Сюди! До нас!
Вихователь. Правильно викликала пожежних дівчинка?
- Яких помилок вона припустилася ?
Давайте повторимо, як треба викликати пожежних.
Потрібно набрати номер 101.
Чітко сказати: - У нас пожежа. Назвати адресу, ім’я та прізвище.
Ось і пригадалося літо. Ми з вами дуже любимо полежати на пісочку, щоб відпочити, позасмагати. А чи не чекає нас небезпека? У піску можуть бути небезпечні предмети. Які?
Третє завдання. Гра «Небезпечні предмети».
(У ємності з піском зарито небезпечні предмети: іграшкові ніж, поламана іграшка, голка, ножиці, металеві кришки та інші). Запропонувати дітям віднайти ці предмети.
Четверте завдання. Розглядання плакату «Дорожній рух».
діти переходять дорогу на зелене світло для пішоходів;
діти катаються на велосипеді на проїжджій частині;
діти граються на проїжджій частині;
люди дорогу переходять дорогу по пішохідному переходу;
люди обходять автобус позаду;
хлопчик тримає велосипед в руках коли переходить дорогу;
діти переходять дорогу на жовте світло.
П’яте завдання. Розглядання слайдів «Обережно незнайомець».
Коментування дій дитини. Висновок – стерегтися незнайомих людей.
Шосте завдання. Дидактична гра «Корисна їжа».
Закріпити прислів’я «Щоб здоровими зростати – корисну їжу треба вживати».
Сьоме завдання. Відгадування загадок.
Лісом він котився з ревом,
Їв кущі, траву, дерева.
А коли напивсь води -
Стих і згаснув назавжди. (Вогонь)
Нагостри його і ріж -
Все поділить рівно… (Ніж)
Два кільця,два кінця,
а посередині цвяшок (Ножиці)
Вічка як нема, тоді:
«Хто там?» - запитай завжди.
Якщо будуть там мовчати,
То й не треба (відчиняти!)
Знайте, друзі: дітворі
Можна тільки у дворі
Гратись, бігати, стрибати
Чи м’яча гуртом ганяти.
На дорозі знає ж кожний –
Гратися ніяк … (не можна)!
Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Трикольорові очі
Я маю недарма...
(Світлофор)
Вихователь. Ось і ми з вами справилися з усіма завданнями. То ж знаємо як поводитись у різних ситуаціях. Ви сьогодні були розумними і кмітливими.
Безцінний скарб, що ми здоров’ям звемо
Із юних літ нам треба берегти.
Адже нічого більше нам не треба,
Щоб тільки всі здоровими були.