Захід спрямований на формування здорового способу життя та корисних звичок; свідомого ставлення до свого здоров'я; вміння творчо мислити, працювати в команді для пояснення переваг здорового способу життя та навичок толерантної поведінки.
Тема Поки ви ще невеличкі, виробляйте добрі звички!
Мета: формувати
здоров'язбережувальну компетентність
- вчити позбавлятися шкідливих, набувати корисних звичок;
- сприяти формуванню корисних звичок;
- виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя;
інформаційно-комунікативну
- поглибити знання учнів про корисні та шкідливі звички, їх вплив на здоров'я людини;
- вчити розпізнавати корисні та шкідливі звички;
- розвивати вміння доводити власну позицію
загальнокультурну
- формувати вміння працювати в команді;
- розвивати навички толерантної поведінки;
соціальну
- виховувати свідоме ставлення до здоров'я
- творчо мислити і продуктувати ідеї для пояснення переваг здорового способу життя.
Форма: заняття- подорож з елементами тренінгу
Обладнання: ілюстрації на тему; слова на картках; зелені й оранжеві картки у дітей, відео-презентація з теми заняття.
Хід заняття
Організація початку заняття
- Я дуже рада бачити вас усіх такими красивими і здоровими . Сподіваюся, що ви прийшли із чудовим настроєм.
Хвилинка психологічного настрою.
Є звички – квітки, звички – як дуби, є гарні звички, звички є погані. Вони сильніші за людей, а люди - їх раби, схиляють голови, наче каторжани.
Повідомлення теми і мети заняття
- Про що ми сьогодні дізнаємось?
З цих рядків ви могли зрозуміти, що піде мова на нашому занятті про звички.
Хочу запросити до «Країни корисних звичок». Знання корисних звичок, постійне їх використання завжди зберігало нам здоров’я.
Девіз нашої подорожі: Посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — пожнеш характер, посієш характер — пожнеш долю.
- Як ви розумієте його?
Актуалізація досвіду дітей
Прийом-гра «Мікрофон»
Звичка – це ...
Корисні звички це - ...
(Діти перераховують відомі їм звички – і корисні, і шкідливі).учні сигналізують картками: зелені – так, червоні – ні
Зустріч з сестрою медичною з теми «Корисні і шкідливі звички»,
перегляд презентації
Гра «Так чи ні»»
1. Чи згодні ви, що зарядка - запорука бадьорості та здоров’я? (так)
2. Чи згодні ви, що жуйка зберігає зуби і навіть може замінити зубну пасту? (ні)
3. Чи згодні ви, що загартовування повинне бути регулярним, без пропуску днів? (так)
4. Чи згодні ви, що хокей, лижі, фігурне катання – літні види спорту? (ні)
5. Чи згодні ви, що не можна гладити незнайомих собак, кішок? (так)
6. Чи згодні ви, що із липи можна зробити чай та мед? (так)
7. Чи згодні ви, що сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі? (так)
Подорож Містом Здорового Способу Життя
«Мозковий штурм»
І наша зупинка – місто Здорового способу життя
В цьому місті живуть тільки здорові люди, які завжди підтримують здоровий спосіб життя.
- А хто до нас завітав у гості? Лікар, якого люблять
всі діти на світі. Він помандрує з нами містом ЗСЖ.
- Діти, а що таке ЗСЖ
- Правильно. Здоров'я не існує саме по собі, воно
не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Давайте визначемо в грі, що корисно, на вашу думку, а що шкідливо.
Гра «Корисно-шкідливо»
учні сигналізують картками: зелені – корисно, червоні – шкідливо
Виконувати ранкову гімнстику;
Дотримуватись режиму дня;
Гризти нігті;
Довго дивитися телевізор;
Вживати алкоголь;
Правильно харчуватися;
Спілкуватися з людьми;
Говорити неправду.
Робота в групах
Ми опинилися на вулиці корисних звичок.
Напишіть, найбільше корисних звичок на долонях
– Корисних звичок багато. Важливими звичками, які сприяють зміцненню здоров'я дівчат і хлопців, є пунктуальність, охайність, ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, дотримання правил особистої гігієни.
– Вичищені звечора черевики, вчасний телефонний дзвінок, ранкова зарядка, виконане прохання батька чи матері – теж початок формування корисних звичок. Вони допомагають дотримуватися розпорядку дня, не втомлюватися не дратуватися через прикрі дрібниці, радувати рідних і друзів, добре вчитися, зберігати здоров'я. Корисні звички саме тому так і називаються, бо приносять людині користь.
– Важливо набувати корисних звичок з дитинства. Тоді шкідливі звички просто не сформуються. Ті, хто досягли успіху в житті, цілеспрямовано культивували свої корисні навички.
Кожна група свою відповідь прикріплює до плакату.
- А зараз ми потрапили в провулок шкідливих звичок.
– Які шкідливі звички ви знаєте? (Приклади шкідливих звичок: облизую пальці, гризу нігті, сьорбаю, коли їм, колупаюся в носі, кидаю сміття, сварюся, не реагую на зауваження, б'юсь, не допомагаю вдома, лінуюся прибирати, багато сиджу за комп'ютером, телевізором, пізно лягаю, не буваю на вулиці, не люблю митися і прати білизну, їм багато солодкого, не роблю гімнастику, пробував курити тощо.)
- Шкідливими звичками є неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин. Навіть міцна від народження людина під впливом шкідливих звичок поступово втрачає здоров'я. Здавалося б, дрібниця – викинута порожня пляшка біля урни, вчасно не повернута другові книжка, маленька брехня батькам. Та непомітно такі вчинки стають звичками. На жаль, шкідливими. Адже неохайність, безвідповідальність, нечесність характеризують людину, на яку не можна покластися в житті. Ніхто не хоче мати безвідповідального, нечесного, неохайного друга.
Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку. Таких, як ці…
Перегляд відео-презентації
1слайд
Дитя цигарку витягає,
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є погане,
Хлопчина в організм запхав.
Та ще й в залежність від цигарки
Потрапив хлопець, як в капкан.
Не допоможуть слово й лайки,
Тепер над ним - цигарка Пані.
2слайд
І друга погана звичка,
Заходить, часом, наче гість.
Бо в хаті свято, часом, сяє.
Горілка в пляшці на столі.
Хлопчина, деколи буває,
Ще й вип 'є чарочки малі.
Бо теж попробувати хоче,
Що то татусь біленьке п 'є.
А потім й сам собі захоче
И тихцем горілочки наллє.
А яд такий усе руйнує,
Найперш страждає голова.
Всі центри там паралізує...
Біда великою бува.
3слайд
Дівчата й хлопці -слабаки.
Під вплив частенько підпадають.
Спочатку все це, наче, сміх,
Та час летить, вони страждають.
Наркотики страшна біда.
І молодими помирають...
А вороття нема... Шкода...
Поглянь, яке чарівне небо
Нас кличе в синю висоту!
Яке життя довкіл прекрасне!
Яке чарівне сонце ясне!
І неповторна кожна мить!
Й життя у кожного єдине.
А ти у світі цім -Людина!
І хай біда тебе мине.
В хворобі щастя не буває.
Лише в здоров’ї щастя є!
Відгадування загадок
- Айболить привів нас на проспект загадок. З яких вони вулиць?
Продукт смачний, поживний, як ліки - ефективний.(Мед)
Рослина містить нікотин, здоровю дуже шкодить він. (Тютюн)
Знають і дорослі й діти, що не все корисно пити. В житті погану грає роль. Здоров'я ворог - ... (алкоголь)
На ньому бавитись не слід бо дуже небезпечний ... (лід)
Чисте, напоєне запахом квітів, дихати без нього не можна. (Повітря)
Хто дружить із нами буде – всі незгоди він забуде. Виросте міцним, здоровим, переможе всі хвороби. (Вітаміни)
- що необхідно для здоров'я?
- що небезпечне для здоров'я?
Рольова гра - дискусія в групах
- А зараз ми опинились на Правильній площі.
Розігруються ситуації. Представники від груп виступають.
Ситуація 1. Уяви собі, що тобі вперше в житті запропонували закурити. Запропонуйте варіанти відмови.
Ситуація 2. Оля прийшла на день народження до Галі. Галя запропонувала їй випити пів-келиха шампанського. Запропонуйте варіанти відмови.
Ситуація 3. Катя та Ірина подруги. Катя пробувала вживати наркотики й неодноразово переконувала Ірину також спробувати. Але Ірина відмовилась, тому що знала про небезпечні наслідки вживання наркотиків. Запропонуйте варіанти відмови.
- Ой, погода зіпсувалась. Що робити, лікарю?
Закріплення набутих знань
Метод незакінченого речення
Як про здоров'я дбаєш, так і ... (маєш)
Найбільше вітамінів у ... (фруктах)
Не читайте книгу у ... (ліжку)
Без здоров'я немає ... (щастя)
Рефлексія
- Інформацію про шкідливі звички ви отримали? А який зробили вибір?
- Наш заняття закінчемо такими словами: скажемо разом:
"Дружно "Ні" всім шкідливим звичкам на землі!".
(Всі записані на відривних аркушах шкідливі звички – порвемо і викинемо, щоб ненароком вони не пристали до малят.)
Поки ви ще невеличкі-
Виробляйте добрі звички,
Щоб здоров'я зберегти
І щасливими рости.
Є погані звички й гарні,
Хай погані йдуть від нас!
А хороші звички, славні,
Набувайте, в добрий час!
Виставка учнівських робіт
Список використаних джерел:
1. Класний керівник у сучасній школі: Метод, посібник / В.М.Оржеховська, О.І.Пилипенко, С.В.Кириленко таін. К.: ІЗМН, 1996.
2. Хромова О.Л., Кравченко Т.В. Вчимося виховувати // Шкільний світ. - 2000. -№22.
3. Презентація для дітей http://prezentaciy.ucoz.rui/
4. Вчитель вчителю http://teacher.at.ua