Тема: «Подорож у країну Економіка»
(старша група)
Мета: Дати дітям елементарні економічні поняття: банк, реклама, підприємець,конкуренція. Закріпити правила економічного і бережливого ставлення до всього, що їх оточує, керуватись ними, втілювати набуті знання в повсякденному житті.
Закріпити знання про професії людей, що здійснюють певні операції з реалізації продуктів праці (продавець, підприємець). Формувати у дітей початкові уявлення щодо фінансових категорій (гроші, ціна, вартість), знайомити з діями, що пов’язані з цими поняттями.
Розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, інтерес до оточуючого життя.
Виховувати особистісні якості дошкільнят, пов’язані з економічною діяльністю (працьовитість, ощадливість, економічність, бережливість, раціональність).
Обладнання: Казковий замок, реклами, калькулятори, макети магазину, торгівельні прилавки, ваги, іграшкові гроші, макет банку.
Хід заняття
Вихователь: За високими горами, за далекими морями, стояв високий казковий замок королівства Економії. І жила в ньому королева Економіка. Шлях до королівства важкий і тернистий. Щоб дійти до замку, вам пропонують дати відповідь на багато запитань,виконати безліч цікавих завдань. Королева прислала запрошення на сайт-садочка. Дістатися до замку можна розумним і кмітливим дітям, які не бояться труднощів, можуть подолати всі перешкоди. Ви готові йти в королівство?
Діти, на вашу думку, що таке економія? (відповіді дітей).
Добре,вирушаємо в дорогу.
Зупиніться всі на мить,десь водичка біжить.
Треба кран нам прикрутить, щоб водичку зупинить.
- Чому ми повинні економити воду? Кому потрібна вода?
Уявіть,якщо залишити кран на ніч, з нього крапатиме крапля, то за цей час буде повне відро води. А в цілому будинку?
Вода – це дар природи. Без неї не існує нічого живого. Якщо ми будемо витрачати її бездумно, то в майбутньому нам води не вистачатиме.
А ось подивіться: це не сонечко блищить, у нас лампочка чомусь горить. Вимкнемо її у цю мить, бо не одна гривня згорить.
- Як ви думаєте, чому потрібно економити електроенергію? Чи завжди дорослі вимикають зайві лампочки вдома? Нагадуйте їм, будь ласка.
Королева Економіка пропонує погратись в економічну гру «Оціни вчинок».
1.Ситуація: « Рано вранці зазирнуло яскраве сонечко у вікно Юриної кімнати. Прокинувся Юрко , солодко позіхнув, потягнувся, увімкнув світло в кімнаті і почав робити гімнастику».
Яку помилку допустив Юрко? А як би ви зробили?
2.Ситуація: « Вирішила Оленка випрати сукню своєї ляльки. Вибрала найбільшу миску, налила в неї води по самий верх, взяла мило й почала прати. Дуже старалася дівчинка, і сукня стала чистою і красивою. А чи правильно зробила Оленка? Чи не допустилася вона помилки?
Ось і королева просить всіх нас економно використовувати воду, електроенергію,бережливо відноситись до своїх речей, не псувати їх, не ламати меблі, бо це все коштує грошей. А скільки людської праці затрачено,матеріалів, щоб виготовити ці речі!
Далі, наближаємось до магазину. Що тут на вашу думку, продають?
Продукти харчування. Зараз ми собі в дорогу купимо і смаколиків , і соку. Ось подивіться,які комп’ютери стоять на касах. Ми заплатили кошти на касі. Касир видав чек.
Скільки ми заплатили коштів? Вісім гривень (3+5=8), сік коштує 3 гр., а смаколики-5 гр. Що дорожче : сік чи смаколики? На скільки? Касир показує дітям, як працює комп’ютер на касі.
А куди з магазину потрапляють гроші? В банк. А з банку гроші йдуть на зарплати працівникам різних професій.
Ми з вами наближаємось до базару. Подивіться, скільки тут яскравих плакатів! А називається це одним словом – реклама.
Як ви думаєте, діти, навіщо тут реклама? Так, щоб привертати нашу увагу. Де ми зустрічаємось з рекламою? По телебаченню, в парках, кафе. А ще реклами прикрашають місто.
Хто підкаже, що купити, де знайти потрібну річ?
Допоможе нам реклама, що не спить і день і ніч.
На парканах, на вітринах, на екранах, на машинах,
У тролейбусі й метро – нас запрошують бюро.
Ідіть, ідіть, летіть, біжіть, наш товар хутчіш купіть.
А що ще може реклама?
Вам реклама і підкаже, і порадить, вкласти кошти звабить.
Бо тепер, як не кажіть, без реклами важко жити.
Далі підприємці рекламують свої товари: іграшки, посуд, овочі,фрукти. Вони цікавляться тим, які товари потрібні людям, привозять ці товари і продають. Між підприємцями існують змагання, конкуренція. У кого товар кращий і дешевший, у того швидше купують.
Конкуренція товарів у магазині, на базарі.
В повсякденному житті, у нашому побуті.
Не злічити всіх товарів, магазинів та базарів.
Зроду так ведеться: всюди конкуренція!
Підходимо до підприємця. Дивимось, які товари тут продають, запитуємо ціну товару. А поруч такі ж товари, але ціни на них вище. На скільки дорожче, дешевше? Діти купують товар. Їм зважуть яблука, моркву.
Ось вже бачимо замок. Виходить Королева Економіка. Дякує дітям, що вони прийшли до неї, подолавши такий нелегкий шлях, зрозуміли навіщо економити воду, електроенергію, предмети повсякденного вжитку. Дарує пам’ятки «Економіка води,світла в повсякденному житті, правила поводження з предметами повсякденного вжитку».