Заняття "Подорож у Країну іграшок" ейдетичного змісту для дітей молодшого дошкільного віку

Про матеріал
Закріпити та поглибити уявлення дітей про іграшки, правильне вживання узагальнюючого слова: іграшки. Вчити складати описову розповідь про іграшку користуючись піктограмами. Розвивати образну пам'ять, творчу уяву, зв'язне мовлення ейдетичними прийомами.
Перегляд файлу

Заняття ейдетичного змісту для молодшої групи

«Подорож у Країну Іграшок»

Мета. Закріплювати та поглиблювати уявлення дітей про іграшки, правильне вживання узагальнюючого слова - іграшки; назви кольорів: рожевий, фіолетовий, жовтий. Формувати вміння складати описові розповіді про іграшки, користуючись мнемотаблицею, називати їх характерні ознаки; утворювати від заданих слів зменшувально-пестливі форми. Вправляти у правильності вимови звуків з, ж, ш, ч,  за допомогою чистомовок. Удосконалювати артикуляцію звуків, мовний апарат, дикцію.

Учити відгадувати загадки, слухати запитання вихователя і відповідати на них повними  реченнями; збагачувати словник дітей назвами іграшок, їх властивостей і дій з ними; познайомити з піктограмами, які зображують іграшки. Спонукати дітей до активного мовлення, до обґрунтування своєї думки, творчої діяльності.

 Розвивати образну пам’ять, творчу уяву, увагу, зв’язне мовлення ейдетичними прийомами; розвивати асоціативне мислення за допомогою звукових, предметних, графічних асоціацій; тактильну чутливість, дрібну моторику пальців рук за допомогою Су-джок терапії (масажних кульок).

 Виховувати комунікативні навички, доброзичливі взаємини в колективі, бережливе ставлення до іграшок, бажання ними гратися, інтерес до художнього слова.                

 

Матеріал:  зображення автобуса, дошка, різні іграшки, скринька з іграшками (будинок, мишка, машина, ведмедик, м’ячик), аудіозапис різних звуків,  мнемотаблиця "Іграшки" для опису іграшок, масажні м’ячики у коробці трьох кольорів, 3 обручі, музичний супровід, вірші, загадки, піктограми із зображенням іграшок, "чарівна торбинка" з іграшками (лялька, мишка, дзига, машина, пірамідка), "чарівна паличка",  пазли, персонажі Чаклунка, Карлсона (дорослі).

 

Діти, сьогодні до нас на заняття прийшли гості. Подивіться на них, привітайтеся з ними.

 Діти:                                       Ми гостей вітаємо

                                                 Здоров’я їм бажаємо.

Давайте зробимо коло.

Психогімнастика

 Зібрались діти в коло.

 Подивилися навколо.

                                                   Я твій друг

                                                   І ти мій друг.

          Міцно за руки візьмемося

                І один одному посміхнемося.

 

Малята, скажіть, чи хотіли б ви зі мною відправитись у цікаву подорож?  А на чому можна подорожувати?

Сьогодні я запрошую вас у мандрівку до Країни іграшок, де живуть незвичайні мешканці. А на чому будемо мандрувати, дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

              Від села і до села.

                         Де дорога пролягла

                         Перевозить дім людей:

                         І дорослих і дітей.

Діти: Автобус!

 

Молодці! Ми з вами будемо подорожувати на автобусі. Ось на такому.

(Показую на зображення автобуса на дошці). 

 Хто керує автобусом? (Водій)

Кого перевозить автобус? (Людей)

Вірно. Людей, яких перевозить автобус, називають пасажирами. Зараз ми з вами станемо пасажирами і відправимось у подорож до Країни іграшок.

Ставайте один за одним, сідаємо у автобус. Я буду водієм.

(Звучить музика під яку діти виконують відповідні рухи).

 

Ось ми і приїхали до казкової Країни іграшок. Нас зустрічають мешканці Іграшкової країни - іграшки. Подивіться на них, які вони всі гарні та красиві.

Скажіть, ці іграшки однакові? (Ні). Вони різні. Іграшки бувають різних кольорів. Ще іграшки різняться за розміром: бувають великі або маленькі, а на дотик гладенькі, шорсткі, тверді чи м’які. Іграшки виготовлені з різних матеріалів: заліза, гуми, пластмаси, дерева, глини та тканини. Малята, ви хочете познайомитись з іграшками, які живуть в Країні іграшок?

Сідайте на стільчики і будемо знайомитись. 

 

      Сядьте рівно, усміхніться.

                                                  Всі до мене поверніться,

         Спинки дружно порівняйте

                                                  І загадку відгадайте.

Слухайте уважно.

 Ось кільце, іще кільце.

                                                  Усі кільця я зберу

 Та на стержень одягну.

     Вийде башточка чудова -

                                                  Різнокольорова!     (Пірамідка)

Вірно, молодці!

 Знайди, Богдан, пірамідку. Що це? (Ставить на стіл)

Пірамідка - це моя улюблена іграшка. Я вам розповім про неї, а допоможе мені ось ця чарівна табличка.

(Розглядаємо табличку).

Подивіться на першу картинку. Як називається іграшка? Дивіться на цю картинку, де зображена палітра. Якого пірамідка кольору? Далі зображені геометричні фігури.  Якої форми пірамідка? Наступна картинка - кружечки. Якого вона розміру, велика чи маленька? Дивимось далі. З якого матеріалу зроблена, яка вона? Далі. З яких частин складається, що у неї є? На цій картинці зображена рука. Яка на дотик іграшка, тверда, м’яка, гладенька? Тут зображений чоловічок. Розкажіть як пірамідкою можна гратися?

Послухайте, діти, мою розповідь про пірамідку. (Беру в руки іграшку)

Я буду розповідати і дивитися на чарівну табличку.

"У мене пірамідка. Вона різнокольорова, кругла, велика, пластмасова. У неї є стержень, кільця та верхівка. На дотик вона гладенька, тверда. Пірамідку можна розбирати та складати".

От ми і познайомились з пірамідкою. (Ставлю на поличку)

 

Малята, дивлячись на цю табличку можна розповісти про будь яку іншу іграшку. Продовжуємо знайомитися з мешканцями Країни іграшок. Пригадайте загадки про іграшки, які ви знаєте.

Дівчинка.                            Все, як в мене:

                                               Ручки й ніжки.

                                               Покладу її у ліжко,

                                               Пісню заспіваю і заколисаю. (Лялька).

 

Віка, знайди серед іграшок ляльку. Розкажи про неї, дивлячись на табличку, а я буду тобі допомагати. (Розказує)

Покажи як можна колисати ляльку.

 Хлопчик.                             Всі його ногами б’ють,

                                               Відпочити не дають.

                                               Він не журиться, не плаче -

                                               На зеленім полі скаче!   (М’яч)

 

Настя, знайди м’яч. Розкажи нам про нього, дивлячись на табличку.

Пропоную погратися м’ячиками, зробити масаж своїх долоньок.

У Країні іграшок живуть ось такі гарні м’ячики.

(Роздаю м’ячики з коробки, потім встають)

                                  Су-Джок терапія масажними кульками

З рук у руки м’яч стрибає

(перекладання з долоньки на долоньку)

І до неба підлітає

(підкидання невисоко вгору)

Ой, який же він прудкий,

Гарний м’ячик мій новий!

(кругові рухи долонями)

Вгору, вниз і навпаки,

Ледь торкаючись руки

(прямі рухи долонями вперед-назад)

Скаче швидко м’ячик мій,

І не скажеш йому "Стій!"

(постукування по подушечках пальців)

Я затисну його трішки,

Як стискає лапу кішка.

(Почергове стискання у долонях)

Кожним пальцем м’яч притисну,

Маю вправу я корисну.

(притискання кожним пальчиком)

 

Молодці! Діти, у вас м’ячики різних кольорів. У кого рожевий м’ячик покажіть, підніміть угору рожеві м’ячики, (жовті, фіолетові). Мілана, якого кольору у тебе м’ячик? і т.д. Ось тут лежать обручі , теж різних кольорів. Вам треба покласти свій м’ячик у обруч такого самого кольору.

(Діти кладуть кульки у обруч і сідають)

Молодці! Всі м’ячики лежать правильно.

Малята, ми з вами познайомились з мешканцями Країни іграшок.

 Як можна назвати їх одним словом? 

Скажемо разом голосно: " Іграшки". А тепер скажемо тихо.

 Мешканці Країні іграшок дуже люблять всіх дітей і з нетерпінням чекають їх до себе у гості, щоб погратися з ними. А ви, малята, любите гратися іграшками? Підійдіть до них і оберіть собі іграшку. (Беруть і сідають). Покажіть, як ви любите свою іграшку, пригорніть її до себе, погладьте, назвіть її лагідно.

Запитую кількох дітей: "Ярику, як назвеш машину лагідно?"

Малята, коли ви бережно ставитесь до іграшок, не кидаєте, не ламаєте їх, то іграшки завжди залишаються для вас вірними друзями.

                                             Ви іграшки не ламайте,

                                             Гарнесенько їх складайте.

                                             То вони завжди, малята

                                             Захотять із вами грати.

Давайте зараз пограємо з іграшками - потанцюємо з ними танок.

 

Під дитячу пісеньку про іграшки діти танцюють

 Обережно поверніть іграшки на те місце, де ви їх взяли. (Сідають)

Діти, подивіться на іграшки. Скільки тут іграшок, багато чи мало?

Так, багато. Але мені здається, що в Іграшковій країні мешканців повинно бути більше. Деяких іграшок не вистачає. Де ж поділись іграшки? Невже їх зачарувала хитра Чаклунка?

 

(Звучить музичний супровід і заходить хитра Чаклунка).

 

 

Чаклунка: ( з чарівною торбинкою, чарівною паличкою і піктограмами)

Доброго дня, дітки. Я - Чаклунка. Але не зла, а хитра. Я живу у Країні Іграшок, люблю  з ними гратися і зачаровувати їх. Нещодавно я гралася і зачарувала  деякі  іграшки так, щоб їх ніхто не зміг впізнати. Якщо ви впізнаєте іграшки, то допоможете їм знову стати справжніми і вони з’являться з моєї "чарівної торбинки".

Гра "Зачаровані іграшки"

Діти, давайте допоможемо іграшкам. Врятуємо їх від хитрої Чаклунки.

Виставляє на дошку по одній піктограмі: лялька, мишка, дзига, машина, пірамідка.

Я вказую на зображення: "Подивіться на цей малюнок і скажіть про яку іграшку ви подумали? Чому? "

Після кожної відповіді знімаю малюнок, а Чаклунка виставляє іграшку на стіл.

Чаклунка: Молодці, дітки! Ви мене перехитрили, впізнали зачаровані іграшки і вони знову стали справжніми. Ви такі добрі, чемні дітки. Я хочу з вами погратися. Ось я почаклую своєю чарівною паличкою, і зроблю так, що ви самі станете іграшками.

Паличко чарівна, в повітрі ти змахни,

                                    Всіх діток на іграшки перетвори!

Фізкультхвилинка

(Діти рухаються під музичний супровід музкерівника по всьому килимку)

 

Перетворились дітки на ’ячики.

Ми – веселі, спритні м’ячики.  Пострибали м’ячики!

Ми – швидкі машинки.  Поїхали!

Ми – красиві ляльки.  Потанцюємо!

Ми -  крилаті літачки.  Полетіли!

Ми – вайлуваті ведмедики.  Ходимо перевальцем. 

 (Сідають,Чаклунка прощається і виходить. Заходить Карлсон із скринькою у руках.)

Карлсон: Доброго дня, малята! Я - Карлсон з мультику. Ви мене впізнали?

 Коли я поспішав до вас, то зустрівся з хитрою Чаклункою. Що вона робила у Країні іграшок? Невже когось зачарувала?

 

Ні, Карлсоне, все гаразд. Наші дітки з нею подружились. Я бачу у тебе в руках незвичайну скриньку. Вона мені дуже подобається.

 Що у цій скриньці? Покажи.

 

Карлсон: Малята, цю скриньку я приніс для вас. А що у ній ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку

На полицях всі живуть

                                                  І до себе діток ждуть.

                                                  Стоять вони в куточку,

                                                  З ними весело вам гратись

                                                  Цілий день в садочку.   (Іграшки)

Карлсон: Так. Ці іграшки не звичайні, а чарівні.

Давайте дістанемо швиденько іграшки  і послухаємо як вони можуть звучати.

Гра "Як іграшки звучать"

( Карлсон дістає по одній іграшці, виставляє на стіл, включається аудіо запис на кожну іграшку і вихователь коментує).

Мишка – шарудить папірець, бо мишка так шарудить у нірці.

Будинок – риплять двері, бо їх забули зачинити.

М’ячик – стукіт, бо він скаче по доріжці.

Машина – свист свистка, бо її зупинив поліцейський.

Ведмедик - гудуть бджоли, бо він любить мед.

(Іграшки не прибираються)

А тепер, малята, вчинемо навпаки. Послухайте звук і скажіть:

 «Що це за іграшка? Чому?»

Карлсоне, нам твої іграшки дуже сподобались.

Карлсон: Ці чудові іграшки залишаться з вами і стануть новими мешканцями Країни іграшок.

 

А ми, діти, подякуємо Карлсону за цікаві іграшки і заспіваємо  для нього веселу пісеньку-чистомовку.  (Стають у коло,співають, супроводжують слова рухами)

Чистомовка

 

             Шина – шина, шина – шина – у Мишка швидка машина

             Воз - воз - воз, воз - воз - воз - ось веселий паровоз

             Чі - чі - чі, чі - чі - чі - є у діточок м’ячі

             Жа – жа – жа, жа – жа – жа – заховалось ведмежа

             Щу – щу – щу, щу – щу – щу – ляльці сукню полощу

             Жу – жу – жу, жу – жу – жу – я до іграшок біжу.

 

(Сідають , Карлсон прощається і виходить)

Малята, у Країні іграшок не все так гарно. В ній живуть не тільки нові, а і поламані іграшки, якими ніхто не грається.

Розкажіть, будь ласка, як потрібно грати іграшками, щоб вони не зламалися і ще довго радували нас.

(Відповідь дітей)

Так, не залишати їх на підлозі, на них можуть наступити. Не кидатися іграшками, адже вони можуть зламатися. Після ігор необхідно класти іграшки на місце. Ми про це вчили віршики. Пригадайте їх.

З іграшками добре гратись,

                                             Та не можна забувати,

                                             Що не треба їх ламати.

                                             На частини розбирати.

 

Люблять в дитсадку малята

                                             Дружно іграшками грати.

                                             Їх не б’ють, не розкидають.

                                             А бережуть і доглядають.

 У Країні іграшок поламані іграшки живуть на далекій полиці у своїх будиночках-коробочках, де їх ніхто не бачить. Вони сумують і хочуть повернутися до дітей. Малята, давайте допоможемо мешканцям Іграшкової країни.

Якщо ви складете картинки-пазли, то зможете їх побачити. А справжній майстер зуміє полагодити зламані іграшки і ними знову будуть гратися діти.

Гра "Склади картинку"

(Підходять до столів і складають пазли під музичний супровід)

Молодці! Ви склали дуже гарні іграшки. Вони вам вдячні. Наша подорож непомітно закінчилась. Нам час повертатись до садочку. Автобус нас чекає.  Сідайте в автобус, ставайте один за одним. 

(Під музику виконують рухи). 

 

Ось і приїхали ми в наш садок.

У яку країну ми з вами подорожували?

Хто живе у Країні іграшок?

Як треба ставитись до іграшок?

Вам сподобалась наша подорож?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          

1

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку