Заняття "Пустотлива хмаринка" | Молодший вік

Про матеріал
Мета: пояснити причини виникнення дощу; формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Перегляд файлу

Пустотлива хмаринка

Спрямованість змісту: Екологічне виховання.
Вікова група: Молодша група.
Тема: «Пустотлива хмаринка»
Мета: пояснити причини виникнення дощу; формувати у дітей пізнавальний інтерес до природи; розвивати спостережливість; спонукати дітей експериментування; розвивати творчі здібності та комунікативні навички дітей; сприяти створенню у дітей радісного емоційного настрою.
Тип: фронтальне
Вид: інтегроване

Хід заняття:

В:Дітки, сьогодні я хочу запросити вас у казку. Сідайте рівненько і слухайте тихенько казку «Про неслухняну хмаринку».
Була собі хмаринка гарна і пустотлива,і любила вона віх передражнювати, перекривляти. Летить вона якось по небу і бачить - зайчик-вуханьчик. Вона гукає: «Зайчику!», а зайчик подивився у небо і побачив великого зайчика з великими довгими вухами і куцим хвостиком, образився зайчик: «Не дражнись, хмаринко, будь- ласка!». Хмаринка засміялась і полетіла далі. Летить вона, сміється і думає, кого ж мені ще подражнити, а ж бачить цуценятко біжить. «Привіт, цуценятко!». «Привіт, хмаринко!», песик підніс голову догори і побачив такого ж песика як і він сам, але чомусь сумного. «Не дражнись, будь-ласка, хмаринко!», сказав песик. А хмаринка посміялась і полетіла далі. І так вона літала по небу ще довго-довго, і всіх кого зустрічала хмаринка передражнювала і насміхалася. А згодом і її вже всі стали називати не хмаринкою, а то зайчиком, то ведмедиком, то квіточкою. А вона все кричала: «Ні, я хмаринка, я хмаринка!». Але ніхто її вже не чув. Тоді хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.

В: Дітки, скажіть мені, будь-ласка, коли хмаринки плачуть, то що буває?
Д:Дощик.
В:А що ж таке дощик?
Д:Це краплинки води.
В:Правильно, а давайте ми зараз нашу хмаринку спробуємо розвеселити, не дивлячись, що вона була дуже нечемною. Давайте ми їй розкажемо віршик про дощик.
Д:Дощик, дощик, ти вже злива,
Плаче груша, плаче слива.
Ти періщить заходився,
Соловейко застудився,
А тепер лежить під пледом
П'є гарячий чай із медом.

В:Молодці, гарно розповіли віршик, а зараз вставайте на ніжки, підходьте до мене і ми з вами трішки відпочинемо і вмиєм наші личка чистенькою водичкою.

(Фізхвилинка)

Наберем водички з чистої кринички,
Будемо вмиватись, будем промовляти,
Водичко, водичко, умий моє личко,
Рожеве та біле, мов яблучко спіле.
Хлюп, хлюп, водиченька,
Хлюп, хлюп на личенько,
І на ручки, і на ніжки. Хлюп, хлюп, хлюп.

В:А тепер, дітки, я вас запрошую до нашої дослідницької лабораторії. А ви знаєте, що це таке дослідницька лабораторія?
Д: Це місце де проводять досліди.
В: Молодці. Сідайте за столики і зараз ми з вами, за допомогою дослідів, дізнаємося як утворюється дощ. Перед вами стоять тарілочки з водою. Уявіть собі, що це не просто вода, а справжня річка чи озеро. Скажіть мені, яка вода у ваших уявних річках та озерах?
Д: Чиста та прозора.
В:А ще у вас на столах лежать губки. Якого вони кольору і на що схожі?
Д:Сині, схожі на хмаринки.
В:Візьміть губку в руки. Яка вона, важка чи легка?
Д:Легка.
В:Так, поки що вона легка, як хмаринка. А зараз наберіть в губку ось так трішки води, занурте її у нашу уявну річку. Тепер губка стала важчою?
Д: Так.
В: Тепер стисніть губку. Що ми бачимо? Д:1де дощ.
В: Ось так, дітки, малесенькі краплиночки води з річок, озер, морів та океанів випаровуються, підносяться в небо і утворюють хмаринки. Коли в хмаринках стає дуже багато води, як у наших губках, тоді вона стає темною, важкою і з неї починає капати дощик. Скажіть мені, який буває дощик?
Д:Сильний і дрібний.
В: Як називається сильний дощ?
Д:Злива.
В:Давайте ми з вами ще раз глянемо на наш дощик. Якщо водичка у наших річках чиста, то дощик капає який?
Д: Чистий,
В:Так, молодці. Гляньте, що ще є у нас на столах?
Д:Чорна фарба і пензлик.

В:Давайте ми уявимо, що це не фарба, а бруд, яким погані люди забруднюють водойми. Візьміть на
пензлик трішки цього бруду і забрудніть свої річки. Якою стала вода?

Д: Брудною.

В:А тепер знову візьміть свої губки-хмаринки і опустіть їх у нашу уявну річку. Який дощик пішов із цієї хмаринки?

Д:Брудний.

В:Вам приємно буде гуляти під таким дощем?

Д: Ні.

В:А як ви думаєте, якщо такий брудний дощик проллється на овочі та фрукти,

ростуть в саду та на городі, їх можна буде їсти?

(Пролити брудну воду з губки на муляжі овочів та фруктів)

Д: Ні, томущо вони будуть брудні.

В:То який ми можемо зробити висновок?

Д:Не можна забруднювати водойми.

В:Молодці, дітки. Ой, ми зовсім забули про нашу хмаринку, вона кудись зникла. Ви хочете, щоб вона знову з'явилась?

Д:Так.

В:А що потрібно для того, щоб з'явилась хмаринка?

Д:Вода.

В:Правильно. Ось у мене є водичка, але вона не проста, а чарівна, і вона допоможе нам відшукати хмаринку. Якого кольору вода?

Д:Синя.

В: Ось у нас на столі лежить чистий аркуш паперу і губки. Візьміть губки, легенько вмокніть їх у синю водичку і повністю зафарбуйте чистий аркуш.

(Діти зафарбовують аркуш, на якому восковою свічкою нанесено малюнок)
В: Що з'явилось на аркуші?

Д: Хмаринка і краплинки.

В:Скільки хмаринок,

Д: Одна.

В:А краплинок скільки?

Д:Багато.

В:Давайте порахуємо.

Д:П'ять.

В: Чого більше краплинок чи хмаринок?

Д:Краплинок.

В:Як ви думаєте, хмаринці сподобалось наше заняття? Який в неї настрій? Як ви здогадалися?

Д:Веселий, тому що вона посміхається.

В: Хмаринці вже час вирушати далі, тож давайте ми попрощаємось з хмаринкою
і нашими гостями.

Д: Допобачення.

docx
Додано
16 жовтня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку