2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Заняття (різновікова група) "Цікава водичка з чистої кринички"

Про матеріал
Заняття проходить у вигляді подорожі дітей казками. Мандруючи, малята вивчають властивості води, її користь та значення у природі. Завдяки найпростішим дослідам з водою, дошкільнятам прищеплюється дослідницький підхід до пізнання властивостей води.
Перегляд файлу

Конспект заняття: "Цікава водичка з чистої кринички"

Тема: Вода та її властивості.

Мета:  Дати дітям уявлення про основні властивості води: прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини; розвивати активне пізнавальне ставлення до природи, дослідницький підхід до пізнання властивостей води; сприяти створенню теоретичної бази для інтелектуального розвитку дошкільнят. Уточнити уявлення дітей про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в приміщенні). Сформувати у дітей знання про значення води в житті людини: вода - джерело життя; вода необхідна для підтримання та забезпечення життя людини. Прищеплювати бережливе ставлення до води. Активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами по темі заняття. Виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу, виховувати правильне ставлення до свого здоров'я.

Матеріали та обладнання: вода,склянки, фарбники,лід,

Хід заняття

1.Організаційний момент.

- Добрий  день малята любі хлопчики й дівчата.

— Ви сьогодні вже проснулись?

— Добрий день!

— Мамі зранку усміхнулись?

— Добрий день!

— Радо вас садок вітає!

— Добрий день!

— Настрій кожен гарний має?

— Добрий день!

— Станьте разом в дружнє коло!

— Добрий день!

— Вас вітають всі навколо!

— Добрий день!

— Треба всім нам привітатись!

— Добрий день! (Вітається по черзі кожна дитина.)

— Дружно й голосно сказати:

— Добрий день!

А чи любите ви подорожувати? Мелодія «Облака»

Жила-була хмаринка, весела і пустотлива. Дуже любила вона мандрувати по небу, подорожувати над полями, над лісами, але найбільше їй подобалося всіх передражнювати, копіювати.

Якось летить вона по небу і бачить – Котик Смугастик на сонечку гріється і гукає:

- Котику! Смугастику!

Котик глянув на небо і побачив там великого гладкого кота, з довгими вухами і маленьким хвостиком.  Образився Смугастик:

- Не дражнись, будь ласка, Хмаринко! – а вона зареготала  і полетіла далі. Летить вона, сміється і розмірковує: «Кого б мені ще подражнити?». Аж бачить –  Зайчик-Вуханьчик під кущиком дрімає.

- Привіт, Зайчику! А де твої вуха? – підняв Зайчик погляд угору і побачив дивного зайця, такого як він але з короткими вухами і довгим хвостом.

- Не дражнись,  будь ласка,  Хмаринко, сказав ображено Зайчик.

А хмаринка засміялася і полетіла далі. Летить далі і бачить, пасеться на моріжку Корівка. Хмаринка гукнула:

  - Корівко-Ласунко, дай молочка! – тай сховалася. Корівка подивилася на небо, а там якась незнайома корова з великими рогами, з дуже довгим хвостом,  не таким як у неї, і з великими зубами. Корівка аж злякалася:

- Ой Хмаринко, що ж ти мене передражнюєш. Будь ласка не роби так. 

   А Хмаринка засміялася  і полетіла  собі далі. І так літала вона по небу, літала  і всіх кого бачила  всіх передражнювала, перекривляла. А згодом її вже стали називати то квіточкою, то півником, то мишкою, то зайчиком. А вона все кричала:

- Ні я Хмаринка! - але її вже ніхто не чув. Всі вже знали хто вона є насправді. Хмаринка дуже образилася, засмутилася і заплакала.

Вихователь: А скажіть мені, будь ласка, коли хмаринка плаче, що буває?

А хто знає, що таке дощик? Так, це крапельки водички, що падає з неба. А ви любите дощик? Не любите?

А я навчу вас любити дощик! Уявіть собі, що дощик теплий-теплий, весняний, з-за хмаринки жартівливо визирає сонечко і запрошує вас умитися

Мухична фізкульт-хвилинка (винести хмаринку і повісити в групі)

Дощик (танцюють)

 

Вихователь: Ось бачите, яким веселим може бути дощик. Якою корисною може стати його водичка.

І Хмаринка також не любить довго плакати. Коли хмаринка весела і радісна – дощик закінчується. Давайте розвеселимо хмаринку, розкажемо їй віршики про дощик і про водичку, можливо вона стане слухняною, перестане дражнитися і не буде плакати.

  1. В білу хмарку, ніби в кошик

Цілий день збирався дощик,

Потім вітерець у ліс

Дощик в кошику поніс.

  1. А вода – це справжнє диво!

Як прожити без води

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

  1. Є вода – ростуть ромашки,

Ліс, сади, рясні поля,

Це чудово для людини

І радіє вся земля.

Вихователь: Молодці, гарні віршики, Хмаринка зраділа, перестала плакати, усміхнулася й пообіцяла, що дражнити нікого більше не буде та й полетіла собі далі, а вас я запрошую до нашої дослідницької лабораторії.

Вихователь: Погляньте, малята, хто це чекає-зустрічає вас у нашій лабораторії? Так, це наша знайома Хмаринка. Вона вирішила оселитися у нашій групі та кожного ранку дізнаватися з яким настроєм ви приходите в садочок. Давайте ми зараз поділимося з нашою новою знайомою своїм емоційним станом. (Діти обирають смалики-краплинки, які відповідають їхньому настрою та кріплять під хмаркою)

Дидактична гра «Де  живе вода?». (Діти йдуть по групі роблять зупинки)

- У куточку природи: водаживить рослини. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (Приклеюють велику крапельку)

- Близько мийки в їдальні: помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеюють велику крапельку)

-В ігровому куточку: вода потрібна, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Приклеюють велику крапельку)

- Біля столу, на якому стоїть графин з водою: вода потрібна, щоб ми могли її пити. (Приклеюють велику крапельку)

  кімнаті гігієни: вода потрібна, щоб діти могли мити рукчки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні процедури. (Приклеюють велику крапельку)

- Діти а тепер давайте порахуємо крапельки, які живуть у нас в груповій кімнаті, щоб  Хмаринка знала скільки їх.

(Всі разом рахують крапельки)

Молодці, малята, бачите, скільки користі може принести звичайна водичка. Вода – одне із найбільших багатств на Землі.

Дослід із глобусом

Сьогодні ми будемо з вами великими дослідниками і дізнаємося дуже багато  цікавого про воду. Ми живемо на планеті Земля. Якщо поглянути на неї зверху, вона нагадує кулю. На Землі є дуже багато води і тому згори вона здається блакитною. Ось такою (вихователь показує глобус).

Вода – це моря, річки, озера  вода тече з крана, дощиком ллється з неба. 

— Діти, ви вже знаєте, що це? (Глобус, макет нашої планети) І якщо ми в групі стільки використовуємо води, то уявіть, скільки її потрібно на планеті!

— Зараз я його покручу. Який колір переважає? Що позначено блакитним кольором? (Вода)

— Чому? (Більшу частину Землі вкрито водою.)

— Діти, а чи замислювались ви над тим, як було б на Землі без води? Не зеленіла б трава; не росли б квіти, дерева; не було б тварин, птахів; не було б нас людей.

 

Адже ви хочете ще більше дізнатися про водицю-сестрицю? Нам допоможе у цьому гра:

Народна гра «Струмочок»

Діти струмочком йдуть під музику по групі, на зустріч їм -  дід з казки «Ріпка».

Вихователь. Добрий день, дідусю! Чому ти такий засмучений?

Дід. Посадив ріпку, а вона не росте! І сонечко гріє її, і земельку розпушив, а вона ніяк! Може, ви підкажете, що я не так роблю?

Вихователь. Діти, чого дід не зробив?

Діти. Не полив!

Вихователь. Рослини слід поливати. Ось ростуть дві квіточки. Одну своєчасно поливають, а іншу — забувають. Яка квітка краща? (Та, що поливають.) А памятаєте, наш город на підвіконні, давайте дідусеві покажемо які у нас овочі вирослии, бачиш, дідусю, ми їх поливали, на сонечко виставляли. Отже, дідусю, йди поливай свою ріпку і нехай росте велика-привелика, а ми тобі допоможемо її витягнути, коли виросте, гукай нас!

Дідусь: Дякую, старенький став, геть забув, що поливати треба. Побіжу швиденько поллю, хай росте швидше!

 

Вихователь: Прощавай, дідусю, а ми, малята, рухаємося далі. (стають «струмочком»)

Діти зустрічають Іванка з казки «Сестриця Оленка і братик Іванко».

Іванко. Куди це поділася моя сестричка? Мені так хочеться пити, а криниці ніде не бачу! Мабуть, нап’юся я з козячого копитця! (Нахиляється.)

Вихователь. Іванку! Ти що хочеш робити? Невже ти і справді питимеш цю воду?

Іванко. Ащо?

Вихователь. Діти, чи можна пити воду з копитця? (Ні) Чому? (Відповіді дітей.) Зараз ми покажемо тобі, Іванко, яка ця вода. (В пісочниці набирають пісочку в скляночки з водою і фільтрують в групах: перша група – через марлевий фільтр, друга – через ватний, третя - паперовий).

 

Дослід «Фільтрація води»

 

Іванко. Я зрозумів! Воду пити слід чисту, очищену, а не брудну!

Діти бачать криницю.

Вихователь.  Діти, розкажіть Іванкові, де знайти чисту воду, щоб напитися? В калюжці-копитці брудна, а де чиста? (В криниці) А ось, Іванко, і криниця! (підходять до макету кринички, зробленої в групі) Кажуть, діти, що в криниці вода незвичайна, чиста, джерельна! Скуштуймо!

Вихователь набирає воду з криниці та напуває дітей.

Вихователь:  Подивіться, якого кольору водичка? Скуштуйте. Яка водичка на смак? Понюхайте? А який запах має вода? Отже, ми можемо зробити висновок, що вода прозора, без кольору, без запаху і смаку.

Діти сідають на галявині.

Вихователь: ( розповідає легенду «Джерело»).

— З давніх-давен на землі українській жили люди сильні, добрі, красиві. Звідки вони брали ту красу і здоров’я? Виявляється, вони пили студену воду з джерельця. Джерельце — це місце, де із землі витікає водичка. Навколо нього люди будували криниці. Пили воду, умивалися, ставали дужими і здоровими.

  

Слухання казки В. Сухомлинського «Криниця»

 

Полілог за прослуханим

— Що трапилося біля криниці?

— Чи добре вчинив хлопчик?

— Чому?

— Кому він завдав шкоди?

— Як слід ставитися до природи?

 

А тепер ми підійшли до нашої дослідницької лабораторії. Ми вже знаємо, що вода потрібна для всього живого, воду пють люди, тварини, без води не ростуть рослини, воду з брудної можна зробити чисту профільтрувавши її.

 

/Вода в пляшечках,скляночки, камінчики, фарби, серветки, ложечки, цукор, сіль, лимонна кислота /

 

А зараз пропоную дослідити, які властивості та якості має вода.

Ми щоно куштували воду без смаку і запаху. Але ж вона може бути і зі смаком. Зі звичайної води можна приготувати різні напої. Якщо у воду додати сіль, якою вона буде на смак? Спробуйте язичком.  (Солоною) А цукор? (Солодкою) А лимон? (Кислою)

— Візьміть ложечки і насипте у воду ті речовини, що є у вас на столах. Ретельно розмішайте і скуштуйте. Якою стала вода? (Відповіді дітей.) Що ви в неї додавали?(Відповіді дітей.)

   А якщо у воду покласти камінчик, ви бачите його? Це значить, що вода яка? (прозора)

   А якщо пензликом добавити у воду фарби, то вода набуде певного кольору,

А зараз видно камінчик у водичці? Ні.

 

 А ще вода може бути чарівною. Дослід «Фонтан» (барвники – зелений, жовтий, червоний, синій; сода, оцет, склянки)

Вихователь: Діти, як ви думаєте, чи було б можливе життя на землі, якщо раптом зникла б вода? Чому? /Відповіді дітей/

Вихователь: Ой,     скільки  цікавого  і  корисного  ми   дізналися,  але  вже час завершувати наші пошуки.  Діти чи сподобалось вам заняття? З ким ви познайомились? Що нового дізнались? А що найбільше сподобалося або запамяталося? /Відповіді дітей/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2020
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку