Заняття «Розвивайчик»
(старша група)
Програмовий зміст: Закріплювати знання дітей з математики. Продовжувати вчити лічити в межах першого десятка, розрізняти і називати геометричні фігури. Розвивати кмітливість, математичне мислення, пам’ять. Виховувати увагу, зосередженість, самостійність у виконанні математичних завдань.
Продовжувати вчити розрізняти і позначати звуки відповідними фішками. Розвивати мовлення дітей. Вчити дітей самостійно добирати слова, описуючи різні предмети. Дати дітям цілісне уявлення про ґудзик, характеризуючи його з різних боків. Формувати у дітей світогляд, збагачуючи і поповнюючи їхні знання. Удосконалювати дрібну моторику пальців.
Хід заняття.
Вихователь: Завжди радісно зустріти поруч друга. Правда, діти? Діти: Так.
Вихователь: Дуже корисно уміти все робити. Правда, діти? Діти: Так.
Вихователь: А як важливо розуміти все на світі, Правда, діти? Діти: Так.
Вихователь: Тож до справ беремось — Навчимось і розберемось. А усіх, хто є в гостині. Привітаємо ми нині.
Діти: Добрий день!
Дитина: Ми Вам хочемо сказати, Що ми діточки завзяті. Мрієм знати все довкола. Бо підемо скоро в школу. Ну а там не до забави: Цифри, віршики і вправи.
Вихователь (до гостей): Ось так!
Диктична гра «Так чи ні».
Вихователь: Зіграти хочеться мені
Разом з вами в «Так чи Ні».
Я вже питання задаю —
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак.
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
Вихователь:
Сьогодні вам будуть запропоновані завдання, які дають змогу з’ясувати, наскільки добре ви розмірковуєте, думаєте, порівнюєте предмети, знаходите в них спільне та відмінне, чи готові ви до навчання в школі.
А перед тим, як ви сядете за столи, ми з вами проведемо розминку: закрийте, будь-ласка, очі я буду задавати вам запитання, а ви будете показувати відповіді на пальчиках.
(Діти сідають за столи).
Покладіть ту цифру, яка відповідає кількості трикутників, квадратів, кругів і т.д.
Галявина. На галявині жовтий кружечок із цифрою-це середина квітки. Ця цифра вказує на те. Скільки пелюсток має бути.
(Виклавши пелюстки, діти рахують їх, починаючи від першої.)
У вас у всіх є будиночки. Номера цих будиночків складаються із трьох суміжних цифр. А в нас тільки одна. Потрібно заповнити порожні клітинки суміжними цифрами і ми отримаємо номер будинку.
Вихователь: Молодці, добре виконали завдання.
А зараз подивіться на дошку, які кумедні картинки. На них якісь дивні чоловічки. Ось цей наче співає, а цей чомусь похмурий. На картинках зображено звуки. Дивіться, це-голосний звук, він співає, а це - приголосний, в нього ротик прикритий, він сумний.
Голосні звуки-це такі звуки, які можна проспівати. Отож усі разом проспіваємо їх.
( Діти співають: А, О, У, И, Е, І. )
А всі інші звуки - приголосні.
А як же відрізнити голосні звуки від приголосних? Це дуже легко. Головне уважно слухати. Я буду називати звуки, а ви показуєте відповідний знак.
(Діти показують).
Дидактична вправа «Опиши предмет»
Вихователь:
Діти, подивіться на ці силуети. Це чорний будинок, а це чорне дерево. їх наче хтось зачаклував. Спробуємо роз чаклувати їх: давайте розмалюємо будинок і дерево, але не фарбами, а словами.
(Діти добирають означення до заданих слів: дерево - зелене, високе, білокоре, струнке; будинок-яскравий, казковий, двохповерховий, гарний).
Після цього вихователь повертає дерево і будинок іншим боком.
Дидактична вправа «Сліди»
Вихователь:
А що це за сліди? Уважніше придивіться до них і поміркуйте - хто міг залишити такі сліди.
(Діти висловлюють свої припущення).
Вихователь:
А що це за диво тварини? Придумайте їм назви.
Собаколис, білкозаєць, свиноведмідь...
Цих тварин також хтось зачаклував. Давайте роз чаклуємо їх.
(Діти розчаровуються).
Вихователь розсипає на столі перед дітьми різні ґудзики, дає їм роздивитися, взяти до рук. Обмінятися враженнями. Потім пропонує розповісти про те, які з них сподобались, Який найкрасивіший. Поступово педагог переводить розмову в лексичні вправи:
Творче ігрове дидактичне завдання:
викласти з ґудзиків квітку, гусеницю, будинок, чебурашку.
1