Заняття – тренінг «Мода»
Мета заняття: збагачувати знання учнів про моду й модні тенденції в одязі; викликати інтересдо професій художньо-естетичного циклу; розширити знання дітей про правильне використання одягу протягом дня; навчити комплектувати свій гардероб потрібними речами; розвивати здібності учнів у творчих пошуках власного стилю одягу, своєї внутрішньої краси; сприяти розвитку творчого мислення, фантазії; виховувати своє Я, естетичний смак, бажання бути охайним, дбайливо ставитись до предметів одягу.
Обладнання: правила тренінгу, папір, олівці, маркери, презентація, навчальний фільм для дітей «Одяг», картки.
Хід заняття
І.Організаційна частина.
1.Вступне слово вчителя.
2.Привітання. Вправа «Комплімент»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. Дивлячись в очі сусідові, потрібно сказати декілька добрих слів. Той, кому вони адресовані, киває головою й говорить: «Дякую, мені дуже приємно!».
3. Ознайомлення з правилами тренінгу.
Діти, перед початком нашого заняття, ми згадаємо і повторимо правила, якими будемо користуватися під час нашої роботи. ( вчитель демонструє на екрані правила)
- називати учасників по імені;
- ставитися до товаришів з повагою;
- бути доброзичливим, толерантним, активним;
- говорити по черзі, не перебивати;
- не давати порад, що повинні робити інші, а чого не повинні;
- поважати кожного учасника;
- бути уважним, виявляти чуйність, співчуття;
-бути ввічливим і позитивним.
4.Вправа «Очікування» ( продовж речення)
Від тренінгу очікую …
Наш тренінг буде …
На тренінгу я буду …
ІІ. Основна частина.
1.Повідомлення теми заняття. Відгадування загадки.
- Для того щоб дізнатися про що будемо говорити, відгадайте загадку.
Ця дівчина не проста,
До змін завжди вона готова.
Встежиш за нею – твоя заслуга,
Тільки не зловиш ніколи.
То сукня червона, то біла спідниця,
Малий капелюх чи краще без нього…
Їй зовсім одягу не шкода,
Ця дівчина – цариця … (Мода).
- Ви молодці! Світом моди! А що ж таке «мода»?
Мода – це те, що подобається людям у цей час.
2.Вправа «Асоціативний кущ».
- Діти, я пропоную вам згадати все, що виникає у вашій пам’яті, стосовно цього слова.
( краса, взуття, одяг, стиль, зачіска, сучасний,домашній, святковий, спортивний, діловий)
3. Слово вчителя.
- До одягу люди завжди ставилися з пильною увагою. В Україні споконвіку казали: «Шануй одежу в дворі, вона тебе в людях». Таке ставлення до свого зовнішнього вигляду цілком виправдане. Адже одяг — це те, у чому ми йдемо поміж люди. Недбале ставлення до нього й нині сприймають як неповагу до себе.
-В усі часи за допомогою одягу люди прагнули справити враження на інших.
-Якою, на вашу думку, має бути модно вдягнена людина?
- Чим вона відрізняється від інших?
- Чи може така людина мати неохайний, непривабливий вигляд?
4. Гра «Показ моди»
-Ви приготувались і одягнулись в улюблений одяг .
Значить, кожен із вас вже має свій стиль. Це не те, що всі носять, а те, що личить саме вам і підкреслює вашу неповторність! Я запрошую вас на показ мод. Для цього потрібно по черзі пройтися, зупинитися та розповісти про те, у що ви одягнені й взуті.
5. Перегляд навчального фільму для дітей «Одяг».
-А хто створює одяг? (модельєр)
-Діти, хто такий модельєр? (Модельєр — спеціаліст, який розробляє і створює сучасний одяг.)
- А як з’являється модний і гарний одяг?
-Пошиття одягу починається зі створення ескізу, вибору тканини, відповідних ниток і ґудзиків. Модельєр, окрім основного одягу, добирає також і аксесуари до нього — капелюхи, рукавички, шарфи, туфлі. Далі працює кравець, який розкроює тканину. А вже потім за роботу береться швачка. І врешті-решт ви отримуєте одяг своєї мрії.
- Я пропоную вам спробувати себе в ролі модельєра. Для цього ви об’єднаєтесь у 5 груп. ( групи формуються за кольором)
6.Гра «Юні модельєри»
- Уявіть, що ви потрапили на виставку. Кожній групі необхідно презентувати свій експонат. А саме: спортивний, домашній, діловий, сучасний, святковий.
(Кожна група отримує завдання на картках, що необхідно обговорити, висловивши свою думку про моду, відповідність одягу й уміння обирати одяг для певного заняття).
7.Гра «Доповни костюм»
Кожна група отримує зображення костюма (сукні).
Завдання: домалювати аксесуари (сумочку, шарфик, взуття, прикраси, краватку) і презентувати свою роботу.
-Так, стиль – відмінна особливість кожної людини, але такою ж особливістю може бути і здоровий спосіб життя, різні корисні звички, вміння правильно харчуватись та займатись спортом і т. д. Бо здоров’я — найдорожче, що в нас є. Це те, що визначає нашу тривалість життя. Зараз набуло популярності вживання корисної їжі, якісної води та дихання очищеним повітрям. Усе це вважається модним. Бути здоровим — красиво, модно, стильно, класно.
А що означає бути здоровим?
- Навіщо бути здоровим?
- Що впливає на здоров’я людини?
8.Слухання й обговорення казки «Секрети здоров’я»
-Так, щоб бути здоровим, потрібно займатися фізкультурою й фізичною працею, дотримувати режиму дня, повноцінно й правильно харчуватися. Я називатиму поради, а ви будете «ловити» тільки правильні, плескаючи в долоні.
9.Гра «Спіймай правильну пораду»
10.Створення колажу « Що модно?»
-А зараз ми колективно зробимо колаж «Що модно?».
-1 група – створює колаж «Модно - одягатись так, щоб підкреслити свою
неповторність» 2 група - «Модно - мати корисні звички». 3 група – «Модно - правильно харчуватись» , 4 група - «Модно - займатися спортом».
( після чого діти презентують свої роботи).
ІІІ. Оцінка тренінгу.
-Діти, вам сподобалось наше заняття?
1.Інтерактивна вправа «Обери позицію».
-Діти, сьогодні ми з вами дізналися багато нового про моду і якою вона буває, з’ясували що означає бути модним і головне бути охайним, ввічливим та добрим!
-Я читатиму твердження, відповідаючи на яке ви маєте обрати позицію
«Так», «Ні», «Вагаюсь», встати у відповідні кутики в класі де розміщені зелений, червоний та жовтий листок, і обґрунтувати свій вибір.
Модним треба бути для того, щоб мати багато друзів.
Бути собою та любити життя – це модно.
2.Самооцінка роботи на уроці.
-Покажіть за допомогою жестів, як ви оцінюєте свою роботу на сьогоднішньому уроці?
-Дякую всім за працю! Молодці! Будьте здорові та модні!
Використані інтернетресурси:
1.https://urok-ua.com/konspekt-zanyattya-pro-odyah-v-dnz/
2. metodistkherson.ucoz.ua/TrudOTM/Yrok_
3. http://metodportal.com/node/34972
4. http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-odyag/