КЗ «Солоницівська гімназія «Перлина»»
Відкритий захід
Заняття
Ознайомлення із соціумом
Різновікова група № 6 «Світлячок»
Вихователь: Загорулько Валентина Михайлівна
2020
Блок: Чарівний світ казки!
Тема дня: Казковий дивосвіт»
Заняття: ознайомлення із соціумом
Тема: «У світі науки чарівної»
Завдання:
-
розкрити дітям важливість знань про казки та казкових героїв, що навчають нас життя;
-
вчити аналізувати ситуацію, спонукати дітей застосовувати наявні знання про предметний та навколишній світ на практиці;
-
продовжувати учити дітей висловлювати свою точку зору, активізувати зв’язне мовлення;
-
поповнювати активний словник різними частинами мови, чітко відповідати на запитання;
-
закріпити вміння бережливо відноситися до себе та свого здоров’я;
-
розвивати у дітей цікавість до казок, пізнавальну активність;
-
виховувати гуманні почуття, доброзичливість, увагу.
Матеріали: мольберт, ілюстрації, геометричні фігури, предмети. Аркуш паперу на кожну дитину, фарби, олівці, фломастери.
Хід заняття.
Пропоную дітям утворити коло.
-
Давайте всі привітаємось: - Добрий день!
Дружно, голосно сказати: - Добрий день!
Вліво, вправо повернутись: - Добрий день!
Туди-сюди усміхнутись: - Добрий день!
Дружно всі, не відставайте: - Добрий день!
-
Діти, ви любите казки? Сьогодні не звичайний день. Ми можемо запросити до нас казочку.
Вірш.
Казок чимало є на світі, і веселих, і сумних,
Хіба зможемо прожити ми без них?
Казка стукає у двері, привітаємо її:
«Казко, казко, нам з’явись, покажись і розкажись!»
-
А яка казка до нас стукає, ми дізнаємось, якщо розгадаємо загадку:
Сидить зайчик на пеньку,
Дуже гірко плаче.
Лисичка в хаті на печі
Від радості скаче (Зайчикова хатинка)
(Мольберт, частини ілюстрації до казки роздаю дітям).
-
Розвивальна вправа «виклади казку»
Мета: закріплювати вміння орієнтуватися у просторі, розвивати зв’язне мовлення.
-
Посередині стоїть хатинка
-
З хати визирає лисичка
-
Вгорі – хмаринки
-
Внизу – кучугура снігу
Ускладнення:
-
У правому верхньому кутку сніжинка
-
У лівому верхньому кутку сонце
-
У правому нижньому кутку – ялинка
-
Бесіда за змістом казки:
-
Як зайчик залишився без хатинки?
-
Чи правильно вчинила лисичка? Можна забирати чуже?
-
Щоб ви сказали лисичці зустрівшись з нею?
-
Кому сподобалася ця гостя-казка? Як називається?
( А хтось іще проситься до нс у гості; звуки уваги. Мабуть знову казка)
-
Інсценування казки «Колобок» - геометричні фігури.
-
До нас завітали герої знайомої нам казки, подивимося, і вгадаємо з якої вони казки? (колобок – жовте коло; ведмідь, голова – великий круг, тулуб – овал, вуха – малі круги, лапи – овали коричневі; лисиця – з трикутників, голова та тулуб – трикутники, вуха – малі трикутники, хвіст – прямокутник оранжевий)
Бесіда за змістом казки «Колобок»
Наш герой такий веселий,
Втік він вранці із оселі.
Не побіг, а покотився
Та у лісі опинився (Колобок)
-
З якої казки цей герой?
-
Яку пісеньку співав?
-
Кого зустрів у лісі?
-
Чи подобається вам кінець казки?
-
Можна без дорослих гуляти? Слухняний був колобок?
-
Що може статися, якщо не слухатися?
-
Треба повторювати поведінку цього героя?
Ускладнення: давайте разом придумаємо добрий кінець цієї казки.
Фантазії дітей, уміння висловлювати свої думки, складання коротеньких розповідей з 2- 3 речень.
Ось допомогли колобку, а казочка ця називалася...?
-
Фізкультхвилинка – музична
За казками ми пішли
Не одразу їх знайшли
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали,
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на раз,
А на два ми піднялись,
І за руки узялись,
Всі по колу ми пішли
Наші казочки знайшли.
-
- Діти, а хто вам читає, розповідає казки? Давайте назвемо знайомі нам казки. Кому яка казка подобається найбільше?
-
Зараз я запрошую вас у казкову майстерню, де можна скласти і намалювати нашу незвичайну казочку. (діти сідають за столи. На столах у кожного великий аркуш паперу, фарби, олівці, фломастери).
-
Для того, щоб з’явився герой нашої казки треба на середину аркуша поставити три великі мокрі клякси, закрити аркуш, погладити і сказати чарівні слова: «Пальчиками гладжу, казочку розкажу
Наш герой посміхнись, і скоріше ти з’явись!»
-
Тепер відкриємо аркуш і подивимося у кого який герой з’явився.
-
Діти, це каляка-маляка.
-
А щоб казка вийшла справжня її треба починати словами: «Жила-була Каляка-Маляка у шухляді стола, там завжди було тихо і темно.
Не було в неї друзів, знайомих, тож вирішила вона подорожувати і побачити навколишній світ.
-
А зараз беріть інструменти для малювання і намалюємо, що у кого зустріла ваша Каляка-Маляка. Як вона подорожувала ви розкажете у своїй казці.
Ускладнення: діти малюють знайомі предмети, зафарбовують їх та придумують зустріч казкової Каляки-Маляки.
Розповідь своєї казки, аналіз ситуацій.
Підсумок. Який казковий герой вам сподобався? Чому навчають герої казки? Кому ви б хотіли ще допомогти?