Заняття з розвитку мовлення в молодшій групі
Тема. Казкова скринька
Завдання: закріпити знання дітей про персонажів народних казок; розвивати вміння слухати та відповідати на питання, креативне мислення, діалогічне, монологічне мовлення, дрібну моторику засобами пальчикової гімнастики; виховувати любов до казок, взаємодопомогу.
Матеріал: ілюстрації до казок, скриня з казковими героями, LEGO конструктор.
Хід заняття
1. Організаційний момент. Вітання в колі: Треба дружно привітатись Добрий день! Друзям голосно сказати:
Добрий день!
Ти навколо повернись,
Добрий день!
Всім, хто поруч посміхнись
Добрий день!
2. Гра «Чарівна скринька».
– Діти, уважно подивіться, що нового з’явилося в нашій кімнаті? (Скринька )
– Давайте підійдемо ближче, а раптом, там щось сидить страшне. Ми як відкриємо, а воно вистрибне. Прикладемо вушко, послухаємо. Тихо. Мовчить, не говорить, не шумить. Відкриємо? Не можемо…
3.Пальчикова гімнастика.
Ось висить замок міцний, Непростий, а чарівний. Потягли його на себе, постукали І відчинили.
4.Поява казкових героїв.
1.Колобок ( співає)
Я по коробу метений, Я на яйцях спечений, Я від баби утік, Я від діда утік, Я від зайця утік, Я від вовка утік, Від ведмедя утік, І від тебе утечу!
– А який наш Колобок? (Невеличкий, кругленький, рум’яний, веселенький…)
– Як він сюди потрапив? ( Утік від баби і діда)
– Що можна зробити, щоб врятувати , Колобка від Лисиці?( Повернути бабі й діду)
2.Маша і Ведмідь.
Марійка – це дівчинка. А ось – ведмідь. Про них є казка і мультик.. Марійка – жвава та непосидюча, аж занадто. Тому ведмедикові, який любить лад і спокій, з Марійкою не завжди буває легко. 5. Гра «Що у кого є ?». У Ведмедя є голова, а у Марійки…(голівка) У Ведмедя є спина. а в Марійки…(спинка) У Ведмедя є передні лапи, а в Марійки… ( руки) У Ведмедя є задні лапи, а у Марійки…(ніжки) У Ведмедя є морда, а у Марійки є …(обличчя) У Ведмедя є шерсть ,а в Марійки…(волосся) У Ведмедя на лапах кігті, а в Марійки на пальчиках…(нігті)
6. Фізкультхвилинка «Маша лісом мандрувала».
Маша лісом мандрувала Ягоди, гриби збирала
Милувалася квітками І віталася з пташками
І незчулося дівча Заблудилося в кущах
Бачить на узліссі хатка Це оселя ведмежатка
Дівчинка зайшла в хатину Попросилась на гостину
Маша пічку розтопила швидко тісто замісила
І ведмедику як слід Теж спекла смачний пиріг
А в печі зварилась каша Господиня наша Маша
Кошик десь знайшла в комірці Склала всі свої гостинці
Пиріжечками накрилась І принишкла, притаїлась
А ведмедик, з’ївши кашу, Взяв, поніс додому Машу.
7.Двоє поросят.
– А ці герої як сюди потрапили? (Від вовка сховалися)
– Нагадайте, що сталося. (Ніф-Ніф і Нуф-Нуф були ледачими. Вони й думати не хотіли про роботу, байдикували з ранку до вечора. Тільки те й робили, що гралися у свої поросячі ігри, стрибали й перекидалися, тому й хатинки збудували собі нашвидку)
– Де ще могли сховатися від вовка двоє ледачих поросят?
– Яку хатинку збудував собі Наф- Наф?
– Пропоную збудувати і для Ніф-Ніфа з Нуф-Нуфом гарний дім з цеглинок.
8. Конструювання «Дім для поросят» з LEGO цеглинок.
Хоч півсвіту обійдеш,
Обійдеш, обійдеш,
Кращу хатку не знайдеш,
Не знайдеш, не знайдеш!
Найлютіший хижий звір,
Хижий звір, хижий звір,
Не злякаємось, повір,
Ти повір, ти повір.
Лютий Вовк у ліс утік,
В ліс утік, в ліс утік
І не вернеться повік,
Вже повік, вже повік!
9.Підсумок.
Ми з вами вчасно врятували Колобка, допомогли Маші помиритися з ведмедиком, побудували будинок для двох ледачих поросят. Герої казок дякують нам за допомогу і обіцяють прийти до нас знову. А сьогодні ми їм говоримо: «До побачення!»