Інтегроване заняття з розвитку мовлення та художньо – продуктивної
діяльності в середній групі
Тема. Під ялинкою у лісі. Мета: вчити дітей складати самостійно розповіді за темою вірша, малювати прості сюжети, передаючи веселий настрій віршованого тексту; розвивати мовлення дітей, уміння фантазувати, відчуття кольору, форми й композиції, виховувати любов до художнього слова, образотворчої діяльності.
Матеріал: коробка з кольоровими олівцями, сім казкових паперових гномів, великий аркуш паперу з намальованим казковим будинком, фломастери чи олівці.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
– Я знаю, що ви дуже любите малювати. Я приготувала для вас сюрприз.
Принесла вам коробочку з кольоровими ...
Носики в нас кольорові:
Білі, чорні та бузкові,
Жовті й сині на кінці.
Це, звичайно,…(олівці)
– Мабуть, у кожного з вас є свій улюблений колір. (Розповіді дітей)
2. Побудова сюжетної лінії заняття.
– Сьогодні я хочу познайомити вас з моїми давніми друзями – лісовими гномами.
В казковому лісі жили сім маленьких смішних гномів. А звали їх так: Красунчик, Апельсинчик, Баклажанчик, Кульбабич, Булька, Кущик, Морячок. Трішки незвичайні імена, так? А це тому, що наші гномики дуже любили малювати і у кожного з них був свій улюблений колір. У Красунчика – червоний ( виставляємо гномика у червоних штанцях і червоному картузику і т.д.), у Апельсинчика – оранжевий, у Баклажанчика – фіолетовий, у – Кульбабича – жовтий, у Бульки – голубий, у Кущика – зелений, у Морячка – синій.
Жили вони в бідній хатині в глухому лісі. (виставляємо зображення лісової хатинки)
3. Пальчикова гімнастика.
Стоїть хатка за вікном( утворюємо дах)
В нім живе веселий гном (показуємо капелюшок на голові)
Ми постукаємо гарненько(кулачком по столу)
І подзвонимо тихенько (рухи, ніби тримаємо дзвіночок)
Гном нам двері відчиняє (запрошуємо увійти)
І у хату закликає.
В хатці з дощечок настил(прикладаємо долоньку до долоньки)
А над ним – дубовий стіл (кулачок, прикритий долонькою)
Поруч – стілець з високою спинкою ( кулачок і долонька)
А на столі – виделка з тарілкою
Різні страви на столі,
Пригощайтеся малі!
4. Продовження сюжетної лінії заняття.
Була гарна погода, починалася весна. Птахи робили колиски для своїх пташенят. Дерева колихалися разом із подихами теплого вітру. Раптом лісом пронеслася сильна злива і маленькі чоловічки залишилися без житла. Звернулися вони до лісових мешканців, своїх друзів, і попросили знайти для них у лісі хороший будинок.
Звірі і птахи розбіглися та розлетілися в усі кінці лісу і скоро принесли добру новину: на одній галявині знайшли вони чудовий маленький будиночок.
Сім маленьких чоловічків попрямували до нової оселі, голосно співаючи свою веселу пісеньку: «Хе, хо! Хе, хо!»
5. Фізкультхвилинка «Гноми».
Зранку гноми в ліс пішли… (Ходьба на місці)
По дорозі гриб знайшли… (Нахили вперед, руки на поясі)
Нахилились, подивились… (Нахили )
Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)
У корзинку все зібрали До хатинки поспішали
6. Художньо - продуктивна діяльність.
– Ось і будинок. Він був дуже гарним, але все, що знаходилося в будинку і навколо нього було чорно - білим.
(Беремо великий аркуш паперу, олівці і разом з дітьми починаємо фантазувати і замальовувати).
Під ялинкою у лісі
Гноми поселились,
А під сонячним промінням
Квіти розпустились.
Гноми пензлики взяли
І роботу почали:
Розфарбовують ялинку
І суничку, і малинку,
І ромашку, і дзвіночок,
І чорницю, і дубочок.
Розфарбують цілий ліс –
Перейдуть на сінокіс.
Подивіться, любі друзі,
Вже вони малюють в лузі.
Як яскраві олівці,
Наші гномики усі.
7. Підсумок.
– Ну що, діти, сподобалися вам гноми? Яка гарна хатинка вийшла у них.
Вони добрі і частенько допомагають людям. Сподіваюся, що і нам допоможуть і виконають всі наші бажання…