Інтегроване заняття з правового виховання: «Всі діти мають право на повноцінне харчування». Тема: «Вітаміни в моєму житті».
Вихователь: Лавріщева Н. А.
|
Програмовий зміст. Дати дітям поняття про вітаміни та їх види, розкрити їх роль у житті людей, про місце овочів і фруктів у харчуванні.
Вчити розуміти цінності свого життя, відповідальності за збереження здоров’я, зв’язано та послідовно висловлювати свої думки.
Розширити і закріпити знання дітей про право «Всі діти мають право на повноцінне харчування». Закріпити знання дітей про те, що для повноцінного харчування необхідні овочі та фрукти, які містять лікарські властивості для здоров’я людей. Закріпити назви овочів та фруктів.
Розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, мовлення дітей.
Виховувати культуру правильного харчування, бажання і уміння піклуватися про своє здоров'я.
Обладнання. Сюжетні картинки до розповіді, три будиночка (оранжевого, жовтого, зеленого кольору), предметні картинки із зображенням овочів та фруктів, чашки з соком.
Попередня робота. - Дидактичні ігри: «Впізнай на смак»; «Чарівний мішечок» (на розпізнавання овочів і фруктів); «Овочевий та фруктовий магазин»; «Що потрібно для борщу, а що для компоту?».
Прислів'я та приказки, загадки, вірші.
Хід заняття:
Добрий день вам, любі діти,
Рада вас вітати!
Щастя та добра вам
Сьогодні побажати!
Хочу я вам розповісти одну пригоду, яка сталася із вашими ровесниками Андрійком та його сестричкою Оксанкою.
«Для Андрійка день минув у турботах: він будував фортецю. Сестричка його, Оксанка, теж не сиділа без діла — перед дзеркалом вертілася. А в цей час під їхніми дверима товклися якісь двоє: кістлявий тип з поганими зубами і бліда дівиця з порожньою кліткою в руках.
— Гадаєш, вийде? — прошамкотів кістлявий. А був це Поганий Апетит.
— Ох, не знаю! Діти зараз такі вреднющі — зарядку роблять, загартовуються... — схлипнула Лінь-Утома.
В клітці у неї сиділи Мікроби, тому їх і не було видно. Задумала ця невесела компанія до Андрійка з Оксанкою потрапити — дитячий рум'янець забрати! Як тільки злодюги опинилися у квартирі, їх оточило різнокольорове військо:
— Чого завітали? — грізно запитав командир у зеленому мундирі.
Мікроби у клітці загарчали, а Поганий Апетит розреготався:
— Вперше бачу, як цукерки гніваються!
— Ми — не цукерки, а Вітамінчики-Вітергінчики! Стоїмо на варті здоров’я. Андрійка та Оксанку скривдити не дамо!
I маленькі воїни почали закидати небажаних гостей снарядами-вітамінами. Поганий Апетит одразу в полон здався — адже сили в нього слабенькі. Лінь-Утома хотіла всіх байдиками виснажити, та її легко подужав Вітергінчик в оранжевому мундирі. Найдовше пручалися Мікроби, але і їх приборкати вдалося.
Аякже! Поганому Апетитові, Ліні-Втомі та хворобам нічого робити там, де є Вітамінчики-Вітергінчики. Тому вони і подобаються Андрійкові та Оксанці. А ще тому, що ці вітаміни й справді смачні, як цукерки: помаранчеві, лимонні, суничні або зі смаком тропічних фруктів чи лісових ягід. Чом би й вам не потоваришувати з Вітамінчиками-Вітергінчиками? Нехай і у вас будуть надійні та смачні захисники.»
— Якщо б до вас прийшов «Поганий Апетит» та «Лінь-Утома», ви могли б упоратися з ними?
— Хто допомагав би вам подолати названих гостей?
— А якби Оксанка та Андрійко не вживали Вітамінчиків-Вітергінчиків, що могло б з ними статися?
— Щоб прийти вам на допомогу, я пропоную здійснити подорож по Вітамінній стеженні. Чому вітамінній? Тому, що в будиночках живуть вітаміни.
(В груповій кімнаті розкладені столи у вигляді доріжки. На столах будиночки.
Будиночок оранжевого кольору. З віконечка виглядає вітамін «А». Всередині будиночка кошик, в якому знаходяться продукти, що містять вітамін «А» — морква, апельсин, груша, лимон та інші.
Будиночок жовтого кольору. З віконечка виглядає вітамін «В». Всередині будиночка кошик, в якому знаходяться продукти, що містять вітамін «В» — огірок, кукурудза, картопля, груша, слива, лимон, цибуля та інші.
Будиночок зеленого кольору. 3 віконечка виглядав вітамін «С». Всередині будиночка кошик, а якому знаходяться
продукти, що містять вітамін «С» — огірок, помідори, цибуля, часник, груша, яблука, абрикоси, слива, вишня, суничка, калина, апельсин та інші)
—Але перед тим, як розпочати подорож, я хочу вам сказати, що означає слово «вітамін».
Ви хочете дізнатися про це?
«Віта» (з латинської) означає життя. «Немає вітамінів — немає життя». Для того, щоб мати життя, бути здоровими, всі люди повинні добре харчуватися. Тобто вживати корисну їжу, багату на різні вітаміни,
Щоб дзвінкі пісні лунали,
Щоб усі все поважали,
3 вітамінами, любі діти,
Треба вам усім дружити,
— Тож завітаємо в гості до першого будиночка. Хто виглядає з віконечка?
—Так, діти, в цьому будиночку знаходиться кошик з різними продуктами, в яких міститься вітамін «А». Ми їх розглянемо.
(Діти з вихователями розглядають овочі й фрукти, роблять свої висновки).
— Якщо ви будете вживати ці продукти, ви будете гарно рости, фізично розвиватися.
Далі, мандруючи Вітамінною доріжкою, ми потрапимо в гості до вітамінчиків-близнюків. І теж подивимось, в яких продуктах вони живуть.
(Діти з вихователями розглядають овочі та фрукти, роблять свої висновки).
—Вживаючи ці продукти, ви будете
здоровими, ваше серце добре працюватиме, м'язи розвиватися, а шкіра буде здорова, чиста та гладенька.
— Ось ми прийшли до будиночка зеленого кольору. Хто проживає в цьому будиночку? Хочете дізнатися?
(Розгляд продуктів в будиночку, спілкування з дітьми).
—Діти, якщо ви будете їсти ці продукти, то ви ніколи не будете хворіти простудними захворюваннями.
— Діти, а що можна зробити або зварити із цих овочів та фруктів?(Зварити борщ, суп, зробити салат.)
Д/гра «Зроби салат»
— Діти яка зараз пора року? (осінь) Осінь яка? (пізня осінь)
— Діти осінь щедра принесла дарунки. А що подарувала осінь? (овочі та фрукти)
— Фруктів було багато всі з’їсти не змогли, а що приготувала мама вам з цих фруктів? (відповіді дітей)
— Діти і я вам приготувала ось подивіться. (Вихователь показує вирізані силуетні картинки із зображенням фруктів.)
— Діти із чого це варення?
— Варення зі слив.
— Варення із яблук.
— Варення із черешень.
— Варення із малини.
— Варення із вишні.
— Варення із полуниці.
— Варення із груші.
— Як сказати по іншому?
— Сливове варення.
— Яблучне варення.
— Черешневе варення.
— Малинове варення.
— Вишневе варення.
— Полуничне варення.
— Грушеве варення.
— Молоці гарно ви відповідали. Тож я запрошую вас відвідати дитяче кафе «Солодка краплина».
— Ви будете маленькими дегустаторами і скажете мені, із чого виготовлений той чи інший сік.
(Вихователь пригощає дітей різними соками).
— Ось і закінчилася наша подорож. Ми познайомилися ближче з кожним вітаміном. Думаю, що кожен запам'ятав, яке важливе значення вони мають у вашому житті. А ще, вживаючи вітаміни, в кожного із вас буде хороший апетит, гарний настрій, ви не будете відчувати втоми, а будете гарно рости та розвиватися. Адже кожна людина має право на повноцінне харчування.
1