Конспект інтегрованого заняття з дітьми молодшого віку
«Весняна пташка»
Освітні завдання: розпочати роботу над ознайомленням дітей з народними святами, обрядами та традиціями; виховувати інтерес до народних свят, бажання зробити приємне близьким; розвивати вміння співпрацювати у парах; розвивати дрібну моторику рук, сенсорні здібності; вчити дітей декорувати з елементами народних орнаменті (лінії, крапки, мазки); продовжувати закріплення диференціації кольорів; активізувати словник дошкільників навими словами – жайворонк, пензлик, назви кольорів.
Обладнання: фартухи, солоне тісто, форми пташок, борошно, серветки, пензлики, зображення жайворонка, аудіо запис співу пташок.
Столи розташовані квадратом (з’єднані)
Хід заняття:
Діти сидять на килимі. Матусі за столами.
Вихователь вмикає аудіо запис співу пташок.
Вихователь: Діти, послухайте, хто це співає? (відповіді). Так, це голос весняної пташки – жайворонка. (заносить пташку). Мабуть, жайворонок прилетів до нашої групи, щоб сказати, що вже зовсім скоро прийде весна! Давайте розглянемо пташку (опис вихователем пташки – тулуб, голова, крила, лапки. Звернути увагу на колір).
Вихователь: давайте ще послухаємо – що нам проспіває пташка (аудіо запис співу). Жайворонк тілько що розповів мені, що в Україні є традиція – щоб швидше прийшла весна треба розповісти вірш про весну – веснянку та спекти весняне печиво.
Дитина читає вірш про веснянку:
Весна іде! Тепло несе!
Кричать дівчатка й хлопчики.
«Цвірінь! Цвірінь! Журбу покинь!» -
Клопочуться горобчики!
Вихователь: Для того, щоб ми з вами приготували печиво – ми запросила ваших мам для допомоги. Тож давайте швидше розпочнемо!
Одягають фартухи. Починають додавати у солоне тісто борошно, місять., розкатують тісто, видавлюють формами пташок.
Вихователь: Діти, тепер наше печиво потрібно запекти, щоб поті прикрасити його.
Форми з печивом забирає помічник вихователя та виносить з групи.
Вихователь: А поки печиво випікають ми з вами трішки відпочинемо.
Діти з матусями виходять на килимок.
Пальчикова гімнастика «Пташенята в гнізді»
Полетіла пташка-мати (руки в сторону, імітація рухів крил)
Малюкам жуків шукати (долонька гладить долоньку).
А малята не літають (руки біля плечей, рухи долоньками як крилами).
Із гніздечка виглядають (оберти головою вліво-вправо).
Помічник вихователя приносить спечені, але не розмальовані пряники.
Вихователь: діти, настав час прикрашати наших пташенят. Подівяться, як я це роблю (показ вихователем). А тепер спробуйте самостійно: візьміть правильно пензлик, спробуйте малювати кожним пензликом. Будьте охайними та уважними.
Починають розмальовувати. Звучить приємна весняна мелодія (спів патшок).
Вихователь: діти погляньте, які гарні пташки у нас вийшли. Запитує у дітей, яким кольрами малювала дитина, що саме малювала (крапочки, рисочки, хвильки тощо).
Вихователь: діти, наше печиво буде готове аж ввечорі, але ваші матусі справжні господині, які для вас вдома приготували ще одне весняне печиво, яке ви зможете скуштувати зараз.
Але спочатку попрощаємось з нашим весняним гостем.
Дитина читає вірш:
«В небі жайворонки в’ються,
Заливаються-сміються.
Грають, дзвонять цілий день.
І щебечуть, і співають
Із весною світ вітають».