Конспект – заняття з патріотичного виховання в старшій дошкільній групі «Моя сі`я»

Про матеріал
дати уявлення про сім’ю, хто її складає. вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, учити розповідати про свою родину за фотографіями. Збагачувати словниковий запас , що означають назву людей в родині: мама, тато, дідусь, бабуся, сестра, брат. Виховувати у дітей любов до родини та батьків.
Перегляд файлу

Конспект – заняття з патріотичного виховання в старшій дошкільній групі

«Моя сі`я»

Мета:  дати уявлення про сім’ю, хто її складає. вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, учити  розповідати про свою родину за фотографіями.

Збагачувати  словниковий запас , що означають назву людей в родині:  мама, тато, дідусь, бабуся, сестра, брат.

Виховувати у дітей любов до родини та батьків.

Обладнання:  дидактичні ігри «сім’я», «хто мене любить», фотографії родин дітей, український вірш –«Колисанка»,  вірш В. Герман « Кошеня забило лапку»,  вірш К. Перелісної « «Галюся».

Тип: групове

Ігровий прийом :

За « круглим столом» діти розглядають свої фотографії.

Ви-хователь: Малята!  Сьогодні ви принесли фотографії, на яких є ви та ваші найрідніші й найближчі люди — мами, татусі, братики, сестрички, а, може, у когось тут є і дідусь, і люба бабуся. Давайте ж їх розглянемо. Ось перша фотографія. її нам приніс ... (називаю дитину.) хто на фотографії? як звати тата? а маму? чи є у тебе брат (сестра)? як його (її) звати?(Кожна дитина розповідає про своїх рідних ).

озкажи про свою маму. яка вона? як вона називає тебе? а як ти її звеш? як називає тебе тато?

Пальчикова гімнастика « моя сім’я»

-Дітки , давайте  уявімо,  що  кожен пальчик — це хтось із нашої сім'ї.

Перший пальчик — наш дідусь,

Другий пальчик — то бабуся,

Третій пальчик — наш татусь,

А четвертий — то матуся,

А мізинчик — наш малюк.

Дидактична гра «покличемо ласкаво»

ихователь запитує дітей, як вони можуть ласкаво звернути­ся до рідних.)

Вихователь:

-Дітки, скажіть , а хто для нас найрідніший ? Хто нас доглядає , годує , допомагає у вирішенні проблем , приголубит ,коли нам важко? Так , це наша Матуся , як звернемося до мами? (вихователь допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)

-А ще хто у нас є сильний ,можливо трішечки суровий ,але завжди прийде на допомогу . Так , це наш Татусь, як ми  ласкаво звернемося до тата? (таточку, татусю.) 

- Є ще у нас так ніжна і лагідна бабуся , яка також приголубит і пожаліє.  Як покличемо лагідно бабусю? (бабусю, бабусенько.) 

-А хто вас бере з собою на риболовлю до ставка, або ж у ліс по гриби, так це -  дідусь.  Як звернемося лагідно до дідуся? (дідусю, дідусенько.) 

іти  разом  із вихователем  вимовляють  слова-назви  родичів у кличній формі.

Вихователь. Дітки , скажіть , ось ми своїх рідних назвали лагідними словами, а як ставляться до тебе твої рідні? (Діти відповідають : люблять,  піклуються,  доглядають,  допомагають, жаліють,  бавлять.)

Проспівування українського народного вірша-колисанки.

Мати сина -колихала,

колихаючи співала:

«Ніч заходить,  треба спати,

коло тебе рідна мати.

Я тебе  нагодувала,

і сповила,  і  приспала.

Колишу  тебе,  співаю,

спи,  дитино,  баю-баю...

Вихователь.

- Послухавши колисанку , скажіть чим  схожа ваша  мама з колискової пісеньки на вашу маму? (Діти відповідають: вона лагідна, ласкава, дуже любить свою дитину, хвилюється за неї.)

Читання вірша  В.  Германа  «Кошеня  забило лапку».

Кошеня забило лапку,

сіло й гірко плаче.

Притулилося до мами

біль притих неначе.

Вихователь.

-А чому кошеняті стало легше,  коли воно притулилося до мами? (Діти відповідають:  мама втішить,  приголубить.) 

- А  вам, коли боляче, стає легше поруч з мамою?(Діти відповідають).

Читання та творча обробка вірша К .Перелісної

« Галюся»

У Галюсі є мамуся,

у матусі є мамуся,

а мамусина матуся

 то Галюсина бабуся.

А у тата є татусь,

Для Галюсі він — дідусь!

і ще знайте,  що Галюся

 внучка діда і бабусі!

( Діти,  вживаючи  вказівні  слова,  показують на малюнку  героїв вірша -  наприклад:  «Ось Галюсина  мама, а це — її тато...».

Дидактична  вправа  « Хто  мене  любить ».

іти  називают ь членів  сім’ї дивлячись на фото , розповідають, хто його любить і за що,  називають  імена   членів  родини.)

Підсумок заняття.

Сюжетно – рольова гра « Сім’я ».(Проводиться у ігровій кімнаті).

 

doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
2084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку