Конспект – заняття з патріотичного виховання в старшій дошкільній групі
«Моя сі`я»
Мета: дати уявлення про сім’ю, хто її складає. вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків, рідних дорослих і дітей, ласкаві назви членів родини в кличній формі, учити розповідати про свою родину за фотографіями.
Збагачувати словниковий запас , що означають назву людей в родині: мама, тато, дідусь, бабуся, сестра, брат.
Виховувати у дітей любов до родини та батьків.
Обладнання: дидактичні ігри «сім’я», «хто мене любить», фотографії родин дітей, український вірш –«Колисанка», вірш В. Герман « Кошеня забило лапку», вірш К. Перелісної « «Галюся».
Тип: групове
Ігровий прийом :
За « круглим столом» діти розглядають свої фотографії.
Ви-хователь: Малята! Сьогодні ви принесли фотографії, на яких є ви та ваші найрідніші й найближчі люди — мами, татусі, братики, сестрички, а, може, у когось тут є і дідусь, і люба бабуся. Давайте ж їх розглянемо. Ось перша фотографія. її нам приніс ... (називаю дитину.) хто на фотографії? як звати тата? а маму? чи є у тебе брат (сестра)? як його (її) звати?(Кожна дитина розповідає про своїх рідних ).
-Розкажи про свою маму. яка вона? як вона називає тебе? а як ти її звеш? як називає тебе тато?
Пальчикова гімнастика « моя сім’я»
-Дітки , давайте уявімо, що кожен пальчик — це хтось із нашої сім'ї.
Перший пальчик — наш дідусь,
Другий пальчик — то бабуся,
Третій пальчик — наш татусь,
А четвертий — то матуся,
А мізинчик — наш малюк.
Дидактична гра «покличемо ласкаво»
(Вихователь запитує дітей, як вони можуть ласкаво звернутися до рідних.)
Вихователь:
-Дітки, скажіть , а хто для нас найрідніший ? Хто нас доглядає , годує , допомагає у вирішенні проблем , приголубит ,коли нам важко? Так , це наша Матуся , як звернемося до мами? (вихователь допомагає дітям правильно сформувати слова у кличній формі: «мамочко, матусенько, мамуню, матусю.»)
-А ще хто у нас є сильний ,можливо трішечки суровий ,але завжди прийде на допомогу . Так , це наш Татусь, як ми ласкаво звернемося до тата? (таточку, татусю.)
- Є ще у нас так ніжна і лагідна бабуся , яка також приголубит і пожаліє. Як покличемо лагідно бабусю? (бабусю, бабусенько.)
-А хто вас бере з собою на риболовлю до ставка, або ж у ліс по гриби, так це - дідусь. Як звернемося лагідно до дідуся? (дідусю, дідусенько.)
(Діти разом із вихователем вимовляють слова-назви родичів у кличній формі.
Вихователь. Дітки , скажіть , ось ми своїх рідних назвали лагідними словами, а як ставляться до тебе твої рідні? (Діти відповідають : люблять, піклуються, доглядають, допомагають, жаліють, бавлять.)
Проспівування українського народного вірша-колисанки.
Мати сина -колихала,
колихаючи співала:
«Ніч заходить, треба спати,
коло тебе рідна мати.
Я тебе нагодувала,
і сповила, і приспала.
Колишу тебе, співаю,
спи, дитино, баю-баю...
Вихователь.
- Послухавши колисанку , скажіть чим схожа ваша мама з колискової пісеньки на вашу маму? (Діти відповідають: вона лагідна, ласкава, дуже любить свою дитину, хвилюється за неї.)
Читання вірша В. Германа «Кошеня забило лапку».
Кошеня забило лапку,
сіло й гірко плаче.
Притулилося до мами
біль притих неначе.
Вихователь.
Читання та творча обробка вірша К .Перелісної
« Галюся»
У Галюсі є мамуся,
у матусі є мамуся,
а мамусина матуся
— то Галюсина бабуся.
А у тата є татусь,
Для Галюсі він — дідусь!
і ще знайте, що Галюся
— внучка діда і бабусі!
( Діти, вживаючи вказівні слова, показують на малюнку героїв вірша - наприклад: «Ось Галюсина мама, а це — її тато...».
Дидактична вправа « Хто мене любить ».
(Діти називают ь членів сім’ї дивлячись на фото , розповідають, хто його любить і за що, називають імена членів родини.)
Підсумок заняття.
Сюжетно – рольова гра « Сім’я ».(Проводиться у ігровій кімнаті).