Тема. «Відшукаємо кольори веселки»
Мета:
Закріпити знання дітей про веселку, з яких кольорів складається. Закріпити цифри та лічбу, вміння орієнтуватися в просторі, ділити слова на склади, робити звуковий аналіз слів, складати речення за допомогою мнемотаблиць,підбирати слова антоніми.
Розвивати дрібну моторику рук, мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення.
Сприяти формуванню дружніх взаємин між дітьми. Виховувати звичку працювати спільно, вольові навички на шляху до досягнення поставленої мети.
Хід заняття:
Вихователь:
Візьмемось за руки, станемо у коло
Хай радість та посмішка сяють навколо!
Сонечко встало - іде новий день!
Любі малята - усім добрий день!
Вихователь:
- Ой! Хтось до нашого віконця стукає!( Підходить до вікна і бере різнокольорові метелики).
- Дітки, подивіться, які різнокольорові метелики завітали до нас! Давайте розглянемо яких вони кольорів (кольори веселки). Що вони вам нагадують? Вірно, веселку.
- Ось, послухайте яка пригода сталася з цими метеликами:
- Була собі веселкова країна. І жили в цій країні маленькі веселкові метелики. А називали їх так, тому що були вони як веселка різнокольорові.. І ось одного разу в країну ввірвався сердитий вітер і роздмухав всіх веселкових метеликів, і веселка згасла.
- Метелики просять допомогти їм знайти веселку.
- Вони принесли із собою підказки, як її можна повернути.
- Давайте пригадаємо який перший колір у веселки. Так, червоний. Отже, відкриємо підказку від червоного метелика.
1. Гра " Мікрофон"
- Який наступний колір у веселки? (Жовтогарячий). Будемо виконувати завдання жовтогарячого метелика. Цей метелик любив говорити усе навпаки і пропонує нам пограти у таку гру.
2. Гра "Скажи навпаки"
- Завдання якого метелика ми будемо відкривати наступним?
(Жовтого).
Цей веселковий метелик пропонує нам взятися за руки і вирушити далі у пошуки веселки.(Сідають за столи).
- Давайте поглянемо, яке завдання нам залишив жовтий метелик.
3. ( Поділ на склади, звуковий аналіз слів).
- Зелений метелик пропонує нам трішки відпочити.
4. Фізкультхвилинка
Треба трохи відпочити,
Тулуб вліво нахилити,
Вліво-прямо, вправо-прямо.
Ой, цікава наша вправа!
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Будем весело стрибать.
У колінах зігнем ноги,
Ледь торкаємось підлоги.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Будем далі працювать.
Вихователь: давайте пригадаємо який колір іде після зеленого.(Голубий).
Що ж нам приготував голубий метелик?
5. (Складання речень за мнемотаблицями.)
Вихователь: завдання якого метелика ми будемо відкривати зараз? (Синього).
Цей метелик пропонує нам трішки порахувати.
6.( Гра з прещіпками).
Вихователь: залишився фіолетовий метелик. Він залишив нам загадку:
Я із гуми, надувна,
Як повітря я легка,
Міцно мотузок тримай
Та мене не відпускай!
(повітряна кулька)
Цей метелик підготував вам листки із кульками. Але тут щось не вистачає. Так, їх потрібно закінчити, домалювати знизу нитку і розфарбувати в один із кольорів веселки.Цю роботу ви будете виконувати по двох. А щоб дізнатися з ким ви будете працювати і яким кольором розфарбовувати отримаєте ось такі колоьорові кульки.
Щоб кульки у вас получилися гарні зробимо пальчикову гімнастику:
Старший встав - не лінувався
Вказівний за ним піднявся.
Розбудив сусід його
Той свого, а той свого.
Встали вчасно всі брати -
На роботу треба йти!
Вихователь: ось і виконали ми завдання всіх веселкових метеликів. А веселка повернулася? Зараз ми побачимо! Ура! Появилася!
Вихователь: Молодці! Ось ви добре впоралися з усіма перешкодами і знайшли всі кольори веселки.
Але що веселка! Якби ви лінувалися, часто сварилися, то і наше диво б не вийшло. Але ви молодці! Ви були дружні і старанні! Будьте завжди такими, і у вас все вийде!
На пам'ять про мандрівку веселка вам дарує свої метелики.
На цьому наша веселкова мандрівка закінчена.
Рефлексія. Що вам найбільше сподобалося робити? Що було важко робити?