Календарно-тематичне планування з образотворче мистецтво 5 клас на 2024-2025 н.р. складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальноі середньоі освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. 224 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна), 6 клас на 2024-2025 н.р. складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальноі середньоі освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2023. 240 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна) та 7 клас на 2024-2025 н.р. за Модельною навчальною програмою «Мистецтво. 7 - 9 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Кондратова Л. Г.).
Княгининівський ліцей № 34
Календарно-тематичне планування
з образотворчого мистецтва
для 5 - 7 класу
на 2024 - 2025 н.р.
Учителя: Білінець Є.С.
Розклад проведення уроків
|
|
понеділок |
вівторок |
середа |
четвер |
п’ятниця |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
1 |
8.30 -9.10 |
2 |
9.25- 10.10 |
3 |
10.25 – 11.10 |
4 |
11.25 – 12.10 |
5 |
12.25 – 13.10 |
6 |
13.25 -14.10 |
7 |
14.20 -15.05 |
8 |
15. 15 -16.00 |
9 |
16.10 -16.55 |
Календарно-тематичне планування уроків
образотворчого мистецтва для 5 класу (НУШ)
Календарно-тематичне планування складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2022. 224 с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна).
1 година на тиждень
І семестр – 17 год., ІІ семестр – 18 год.
Скорочення: СМ — сприймання мистецтва, ХТД — художньо-творча діяльність
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||||||||||||||
5-А |
5-Б |
5-В |
|
||||||||||||||
Перший семестр |
|||||||||||||||||
Народне і професійне мистецтво |
|||||||||||||||||
1 |
Тема 1. Зародження образотворчого мистецтва Виникнення образотворчого мистецтва, первісне мистецтво, ритм. СМ: фото наскельних розписів печер Альтаміра (Іспанія), Куева-де-лас-Манос (Аргентина) тощо, орнаменти різних народів світу. ХТД: «Наскельні зображення». Малювання на зім'ятому папері (імітування поверхні каменю чи стіни печери) |
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
Тема 2. Мистецтво, яке лікує Арттерапія, творчість, творчий процес, монотипія.
СМ: Н. Енгл «Тиша», М. Башкірцева ХТД: «Мій настрій». Відтворення власного настрою за допомогою кольору |
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
Тема 3. Зрозуміти мову графіки Графіка, основні засоби графіки (лінія, крапка, штрих, пляма, тон), рисунок як вид графічного мистецтва, різноманітність графічних матеріалів.
СМ: Т. Шевченко «Дерева», І. Репін «Портрет ХТД: «Світ навколо мене». Використання графічних матеріалів (за вибором учня) для створення тематичної композиції |
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
Тема 4. Мистецтво ілюстрації Види графіки (станкова, прикладна, комп'ютерна), книжкова ілюстрація.
СМ: А. Дюрер «Носоріг», «Заєць», приклади прикладної та комп'ютерної графіки, ілюстрації ХТД: «Ілюстрація до улюбленої казки». Створення ілюстрації до одного з найяскравіших епізодів твору (графічні матеріали за вибором учня). |
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
Тема 5. Зрозуміти мову живопису Живопис, колір, колорит. СМ: С. Васильківський «Полтавщина», "Весняний день", К. Моне «Руанський собор», І. Труш «Промені сонця», «Сосни на скелі», Й. Бокшай «Озеро в горах», «Синевір», М. Бурачек «Дахи Софійського собору в Києві», «Яблуні в цвіту». ХТД: «Пейзаж рідної землі». Зображення пейзажу за уявою (гуаш або акварель) |
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
Тема 6. Розмаїття світу живопису Види живопису (станковий, монументальний, театрально-декораційний, мініатюра).
СМ: І. Репін «Запорожці пишуть листа турецькому султану», К. Костанді «Гуси», М. Башкірцева ХТД: «Прикрашу свій дім». Створення ескізу для стінопису власного дому або будівлі школи, коридору чи класної кімнати (гуаш або акварель) |
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
Тема 7. Чи може камінь говорити? Скульптура, види скульптури (рельєф, кругла скульптура; монументальна, декоративно-монументальна, станкова, дрібна пластика), засоби виразності скульптури (об’єм, фактура, пластика).
СМ: М. Манізер пам’ятник Т. Шевченку ХТД: створення проєкту, що може прикрасити шкільне подвір'я (пластилін) |
|
|
|
|
||||||||||||
8 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
Тема 8. Музика, що застигла в камені
Архітектура, вимоги до архітектури
СМ: фото архітектурних споруд (Михайлівський Золотоверхий монастир (м. Київ), Львівський Національний Академічний театр опери та балету ХТД: «Будинок моєї мрії». Зображення будинку (графічні матеріали) |
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
Тема 9. Краса народного мистецтва Народне мистецтво, стилізація, орнамент, види орнаментів (геометричний, рослинний, зооморфний, антропоморфний). СМ: приклади стилізації рослин та тварин або комах, фото керамічних та різьблених виробів з орнаментами, писанок, килимів, приклади орнаментів різних народів. ХТД: «Чарівний орнамент». Стилізування рослин або тварин, створення орнаменту зі стилізованих зображень |
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
Тема 10. Краса та чарівність народного розпису Декоративно-прикладне мистецтво, розпис, види розпису (за призначенням). СМ: Л. Гарбузенко «Криниця роду», фото розписів інтер'єру, екстер'єру, речей побуту, одягу; репродукції робіт Т. Пати, П. Павленко, О. Пилипенко.
ХТД: «Диво розпис». Варіанти завдань: |
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
Тема 11. Цінність ажурного мистецтва Витинанка, матеріали та інструменти для витинання, типологія витинанок, симетричні витинанки. СМ: Л. Гарбузенко «Степова квітка», приклади витинанок різних народів світу (Україна, Польща, Китай, Литва та інші). ХТД: «Магія витинанки». Створення простої симетричної витинанки |
|
|
|
|
||||||||||||
13 |
Тема 12. Краса керамічного мистецтва Кераміка, керамічні вироби, косівська кераміка, опішнянська кераміка та інші. СМ: фото з прикладами керамічних виробів (трипільських, косівських, опішнянських, васильківських тощо), приклади керамічних іграшок. ХТД: «Моя народна іграшка». Ліплення фігурки тваринки за мотивами народної іграшки (пластилін) |
|
|
|
|
||||||||||||
14 |
Тема 13. Дизайн, його види Дизайн, дизайнер/дизайнерка, види дизайну (графічний, промисловий, дизайн одягу, дизайн середовища). СМ. Світлини з роботами дизайнерів у різних галузях (одягу, середовища, промисловості тощо). ХТД: «Я — дизайнер!», «Я — дизайнерка!». Створення ескізу настільної лампи або крісла на основі обраної рослини |
|
|
|
|
||||||||||||
15 |
Тема 14. Одяг, як частина нашого образу Дизайн одягу, видатні дизайнери/ дизайнерки одягу України та світу. СМ. Світлини з колекціями одягу кращих дизайнерів/дизайнерок України та світу.
ХТД: «Я — дизайнер!», |
|
|
|
|
||||||||||||
16 |
Тема 15. Художня фотографія Художня фотографія, фотограф, фотосушка. СМ: світлини Ж. Н. Ньєпсона «Вид з вікна» (1826 р.), А. Федецького, зображення фотоапаратів різних років випуску (від перших до сучасних). ХТД: за вибором учнів:
Створення фото «Світ за вікном». |
|
|
|
|
||||||||||||
17 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
Другий семестр |
|||||||||||||||||
Взаємодія і синтез мистецтв |
|||||||||||||||||
18 |
Тема 16. Різдво прийшло Різдво, Вертеп, вертепна вистава, різдвяна зірка, колядники.
СМ: Н. Юсипчук-Коваленко «Гуцульське Різдво», І.Фартух «Різдво», К. Трутовський «Колядники в Україні», М. Білас «Колядники», ХТД: створення сюжетної композиції «Колядники» |
|
|
|
|
||||||||||||
19 |
Тема 17. Лялька в театрі Театр, театр ляльок, види ляльок (рукавична, тростьова, маріонетка, пласка лялька, ростова), види театрів ляльок. СМ: фото із зображеннями різних видів ляльок, театральними виставами різних театрів ляльок. ХТД: створення ляльки для театру ляльок |
|
|
|
|
||||||||||||
20 |
Тема 18. Театральна афіша — запрошення у світ театру Афіша, завдання та вимоги до театральної афіші. СМ: Ж. Беро «Афішна тумба Морріса на Єлисейських полях», А. Муха «Афіша до вистави Вікторьєна Сарду «Жисмонда», приклади театральних афіш до дитячих спектаклів. ХТД: афіша до улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
21 |
Тема 19. Розповідь театральної завіси Сценічний простір, складові сценічного простору, театральна завіса. СМ: фото різноманітних театральних завіс театрів світу (Віденська народна опера, Львівський Національний Академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької, Одеський національний академічний театр опери та балету та ін.) ХТД: ескіз театральної завіси до улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
22 |
Тема 20. Як народжується декорація Сцена, лаштунки, задник, декорація, сценографія, художник-декоратор, художниця-декораторка. СМ: фото із зображеннями різних декорацій, ескізи декорацій до театральних вистав (М. Добролежа, М. Саневич, В. Єременко). ХТД: Завдання за вибором учителя:
«Моя професія — художник-декоратор/ художниця-декораторка» Створення задника |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
23 |
Тема 21. Магія створення театральних декорацій Макет сценічного простору, матеріали для створення макетів сценічного простору. СМ. Фото макетів сценічного простору різних театрів. ХТД. «Макет декорацій для улюбленої вистави». |
|
|
|
|
||||||||||||
24 |
Тема 22. Загадки і секрети бутафорії Бутафорія, матеріали для бутафорії, художник-бутафор, художниця-бутафорка. СМ: фото предметів бутафорії до різних вистав. ХТД: створення бутафорії для улюбленої вистави |
|
|
|
|
||||||||||||
25 |
Тема 23. Театральний костюм — складова сценічного образу Театральний костюм, сценічний одяг, художник з костюмів. СМ: роботи художників з костюмів — О. Баклан, А. Петрицького, Л. Братченка, Г. Фісан, М.Добужинського, Л. Бакста, В. Риндіна, Д.Нарбута та інших. ХТД: «Театральний костюм для персонажа з улюбленої вистави». Створення ескізу театрального костюму |
|
|
|
|
||||||||||||
26 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
27 |
Тема 24. Художник і цирк Цирк, циркова вистава, робота художника/художниці у цирку.
СМ: фото з циркових вистав різних цирків світу, репродукції робіт художників/художниць (М. Шагал «Великий цирк», Л. Найт «Три клоуни», ХТД: сюжетна композиція «Циркова вистава» або «Ми у цирку» |
|
|
|
|
||||||||||||
28 |
Тема 25. Чарівний світ мультиплікації: мальовані мультфільми Анімація, мультиплікація, види анімації (лялькова, графічна (мальована), пластилінова, комп’ютерна), процес створення мальованого мультфільму. СМ: кадри з вітчизняних і зарубіжних мультфільмів («Фантасмагорія», «Казка про солом’яного бичка», «Як козаки ..» та інші). ХТД: «Яким я бачу власний мультфільм». Створення власного персонажа (різні емоції, рухи) до мультфільму |
|
|
|
|
||||||||||||
29 |
Тема 26. Відкриття лялькової та пластилінова анімації Лялькова анімація, процес знімання лялькового мультфільму. СМ: кадри з лялькових мультфільмів («Маленький принц», «Цирк ліліпутів», «Йшов трамвай дев’ятий номер» та інші).
ХТД: «Мій герой/героїня пластилінового мультфільму». Створення герою/героїні |
|
|
|
|
||||||||||||
30 |
Тема 27. Мистецтво і медіа Медіа-арт, види медіа-арту (комп'ютерна графіка, відео-арт, нет-арт тощо). СМ: приклади медіа-арту («Цацки. Народний піксель-арт», роботи українських і зарубіжних художників/художниць). ХТД: створення нет-арту (нерухомого зображення, яке хотілося б розмістити в інтернеті) на тему власних захоплень або постер про клас чи школу |
|
|
|
|
||||||||||||
31 |
Тема 28. Телебачення як мистецтво Телебачення, історія появи та розвитку телебачення, робота художника/художниці на телебаченні. СМ: фото з телевізорами різних років випуску, приклади дизайну телестудій для різних видів телепрограм (новини, шоу, передачі про тварин тощо). ХТД: створення дизайну шкільної телестудії (рисунок, колаж, макет за вибором учителя) |
|
|
|
|
||||||||||||
32 |
Тема 29. Інсталяція як форма сучасного мистецтва Інсталяція, матеріали для інсталяції.
СМ: приклади інсталяцій різних художників/художниць (Е. Муро, М. Ротшильд,
ХТД: створення інсталяції для привернення уваги до проблем збереження природи або розповіді про свій клас («Наше навчання» або «Канікули — |
|
|
|
|
||||||||||||
33 |
Тема 30. Музеї — скарбниці шедеврів. Музей, види музеїв (історичні, мистецькі, етнографічні, літературні тощо). СМ: фото експозицій різних музеїв України та світу (Національний художній музей України, Музей Лувр, Музей Право, Музей писанкового розпису тощо). ХТД: створення власної віртуальної виставки
|
|
|
|
|
||||||||||||
34 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
35 |
Підсумковий урок. Урок-виставка |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
6 клас (НУШ)
1 година на тиждень
І семестр – 17 год., ІІ семестр – 18 год.
Календарно-тематичне планування складено до підручника: Людмила Аристова, Наталія Чєн. Мистецтво : Підручник для 6 кл. закладів загальної середньої освіти. Київ : УОВЦ «Оріон», 2023. 240с., іл.; за модельною програмою «Мистецтво» (авторки Л. Масол, О. Просіна).
https://drive.google.com/file/d/18IimFCgQpJ4rQlxT2BTpPD4Y1xxjeK0-/view
Скорочення: СМ — сприймання мистецтва, ХТД — художньо-творча діяльність
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
||||||||||||||
6-А |
6-Б |
6-В |
|||||||||||||||
Перший семестр |
|||||||||||||||||
Жанри мистецтва |
|||||||||||||||||
1 |
Тема 1. Палітра мистецьких жанрів Поняття «жанр», жанри образотворчого мистецтва (анімалістичний, натюрморт, пейзаж). СМ: Г. Роннер-Кніпп «Кошенята, що грають з віялом», Ю. Журавель «Мирослав Скорик», Ф. Снейдерс «Фрукти у мисці на червоній скатертині», Ж. Беро «Бульвар капуцинок», В. Христенко «Твердині України. Білгород Дністровський». ХТД: «Мої літні враження». Зображення дня зі свого відпочинку на канікулах. |
|
|
|
|
||||||||||||
2 |
Тема 2. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр у скульптурі Поняття «анімалістичний жанр», різновиди анімалістичного жанру, анімалістичний жанр в скульптурі, скульптор/скульпторки, які працювали та працюють в анімалістичному жанрі. СМ: світлини із зображенням тварин із печери Ласко (Франція), Скіфської пекторалі із Товстої Могили, пам’ятників тваринам (Пам’ятник Хатіко в Токіо (Японія), О. Шамшура «Пам’ятник вірності», К. Скритуцький «Їжачок в тумані», Г. Маркс «Пам’ятник бременським музикантам»). ХТД: 1. «Мій домашній улюбленець». (Техніка виконання: ліплення.) 2. «Образ тварини в скульптурі». Проєкт пам’ятника тварині (тварина-герой, улюблена тваринка, герой літературного твору чи мультиплікаційного фільму). |
|
|
|
|
||||||||||||
3 |
Тема 3. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр в живописі та графіці Художник/художниці, які працювали і працюють в анімалістичному жанрі (графіка, живопис), пропорції тварин. СМ: А. Дюрер «Заєць», Г. Роннер-Кніпп «Двоє спаніелів чекають на полювання», В. Аверін «Телята». ХТД: 1. «Моя улюблена тваринка». Зображення тварини у спокої. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.) 2. «Моя улюблена тваринка на прогулянці». Зображення тварини у русі. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.)ХТД: «Світ навколо мене». Використання графічних матеріалів (за вибором учня) для створення тематичної композиції |
|
|
|
|
||||||||||||
4 |
Тема 4. Світ тварин в образотворчому мистецтві. Анімалістичний жанр в декоративному мистецтві Стилізація, майстри і майстрині декоративного мистецтва, які створювали та створюють роботи в анімалістичному жанрі. СМ: А. Пікуш «Сімейка», світлини з прикладами сирної іграшки, яворівської іграшки, бубнівської та косівської кераміки, М. Примаченко «Загроза війни» та «Голубка розпустила крила, хоче на землі миру». ХТД: «Чарівна тварина». Створення декоративного образу тварини (на прикладі робіт Марії Примаченко або за власним баченням). |
|
|
|
|
||||||||||||
5 |
Тема 5. Світ речей в образотворчому мистецтві. Побудова натюрморту Натюрморт. Знайомство з композиційною грамотою натюрморту. СМ: В. Геда «Натюрморт зі срібним глеком і пирогом», М. Караваджо «Кошик з фруктами», К. Білокур «Сніданок», схеми побудови натюрмортів. ХТД: 1. «Тихе життя моїх речей». Зображення натюрморту з простих предметів з натури (побудова натюрморту з урахуванням лінійної перспективи). 2. «Що про мене розповість натюрморт». Зображення натюрморту з натури з предметів, які є в шкільних рюкзаках (побудова натюрморту з урахуванням лінійної перспективи). |
|
|
|
|
||||||||||||
6 |
Тема 6. Світ речей в образотворчому мистецтві. Живописне вирішення натюрморту. Натюрморт. Кольорове або графічне вирішення натюрморту. Локальний колір. СМ: С. Малиш «Натюрморт із золотою монетою», К. Петерс «Луговий стіл», Ф. Галіція «Вишні в срібній вазі», Я. Барткевич «Бузок біля вікна». ХТД: «Колір у натюрморті». Зображення натюрморту з простих предметів з натури (кольорове рішення). |
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
Тема 7. Світ речей в образотворчому мистецтві. Декоративний натюрморт. Стилізація в натюрморті. СМ: Н. Кочунк «Натюрморт», Д. Вокер «Натюрморт», П. Пікассо «Натюрморт з фруктами на столі», О. Екстер «Натюрморт». ХТД: «Декоративний натюрморт». Техніка виконання: графіка, живопис або аплікація (на вибір). |
|
|
|
|
||||||||||||
8 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
9 |
Тема 8. Світ природи в образотворчому мистецтві. Пейзаж (сільський, міський, гірський, марина, фантастичний тощо) Поняття «пейзаж», види пейзажів. Пейзаж гірський. СМ: Джотто ді Бондоне «Втеча до Єгипту», Чен Їшоу «Літній вітерець», Т. Яблонська «Тиша», І. Айвазовський «Дев’ятий вал», Р. Мотузок «Водяний млин», Т. Шевченко «Хата батьків Т. Г. Шевченка», У. Чжень «Рибалка», Цзен Хоус «Гори і ріки». ХТД: 1. «Мелодія гір». Зображення гірського пейзажу у стилі китайського живопису (туш або одного кольору (бажано чорного)). 2. «Гірські нескорені вершини». Зображення гірського пейзажу за уявою. |
|
|
|
|
||||||||||||
10 |
Тема 9. Світ природи в образотворчому мистецтві. Сільський пейзаж Сільський пейзаж, лінійна перспектива, повітряна перспектива. СМ: М. Вольштейн «Дорога на Дебальцево», М. Хоббема «Авеню в Мідделхарні», С. Васильківський «Весняний день в Україні», М. Раєвська-Іванова «Сільський пейзаж», П. Левченко «Хата», В. Перета «Весна. Потічок». ХТД: «Село на нашій Україні — неначе писанка, село». Зображення сільського пейзажу з урахуванням лінійної та повітряної перспектив. |
|
|
|
|
||||||||||||
11 |
Тема 10. Світ природи в образотворчому мистецтві. Міський пейзаж Міський пейзаж, лінія горизонту (низька, висока і така, що поділяє площину аркуша майже навпіл). СМ: Ш. Меріон «Париж. Малий міст», Я. Мерфі «Венеційський канал», Д. Манн «Нічне місто», Мікеланджело «Капітолійський пагорб у Римі», К. Піссарро «Авеню де л’Опера, ефект снігу вранці». ХТД: «Улюблене місто». Зображення міського пейзажу з урахуванням лінійної та повітряної перспектив. (Техніка виконання на вибір — графіка, живопис.) |
|
|
|
|
||||||||||||
12 |
Тема 11. Світ природи в образотворчому мистецтві. Декоративний пейзаж Образ природи в декоративному мистецтві, стилізація природних форм. СМ: О. Пілюгіна «Білий вітер», М. Тимченко «с. Лебедин, де бував Т. Шевченко», А. Куліш «Рідна хата», А. Шульц «Мій ліс», Е. Оджала «У горах». ХТД: «Декоративний пейзаж». Створення декоративного пейзажу. (Техніка виконання на вибір — витинанка, аплікація, декоративний живопис.) |
|
|
|
|
||||||||||||
13 |
Тема 12. Світ природи в образотворчому мистецтві. Фантастичний пейзаж Фантастичний пейзаж, відмінність фантастичного пейзажу від реалістичного, художники/художниці, які створюють фанастичні пейзажі. СМ: роботи О. Янссон, Р. Олбінського, В. Рекуненко. ХТД: 1. «Фантастичний пейзаж». Створення власного чарівного світу. (Техніка виконання на вибір — живопис, графіка, аплікація, декоративний живопис.) 2. «Місто майбутнього». Створення фантастичного пейзажу. |
|
|
|
|
||||||||||||
14 |
Тема 13. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет (подвійний, парний, груповий, парадний, камерний, автопортрет тощо) Історія виникнення жанру портрету, його види; особливості пропорцій та будови голови. СМ: А. Манастирський «Запорожець», К. Робертсон «Леді Луїза Ролл», О. Новаківський «Автопортрет з дружиною», Рафаель Санті «Портрет Аньоло Доні», «Портрет Маддалени Доні», Р. Баришніков «Дівчина в українському вбранні», М. Ступінський «Мирослав Скорик». ХТД: 1. «Портрет». Намалюйте обличчя людини з урахуванням пропорцій. (Техніка виконання на вибір.) 2. «Автопортрет». |
|
|
|
|
||||||||||||
15 |
Тема 14. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет в аплікації Портрет в техніці «аплікація», художники/художниці, що створюють портрети в техніці «аплікація». СМ: Е. Феррейра «Гаррі Поттер», роботи Джона Ед Де Вера, Д. Олдершоу «Марлон Брандо», Е. Франс «Одрі Гепберн». ХТД: 1. «Автопортрет» в техніці «аплікація». 2. «Портрет улюбленого актора/акторки чи літературного героя/літературної героїні» в техніці «аплікація». |
|
|
|
|
||||||||||||
16 |
Тема 15. Світ людини в образотворчому мистецтві. Портрет. Пропорції постаті людини Поняття «пропорції», головні пропорції постаті людини. СМ: В. Чаус «Розмова», Леонардо да Вінчі «Вітрувіанська людина», Г. Семирадський «Біля джерела», Д. Чаус «Прима», М. Раєвська-Іванова «Автопортрет з моделлю». ХТД: «Мої роздуми», «Я читаю (малюю, дивлюсь у вікно тощо)». Зображення фігури людини у стані спокою. (Техніка виконання на вибір.) |
|
|
|
|
||||||||||||
17 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
Другий семестр |
|||||||||||||||||
Створюємо проєкт |
|||||||||||||||||
18 |
Тема 16. Релігійний жанр в образотворчому мистецтві Релігійний жанр, іконопис, теми релігійного жанру. СМ: Ікона Різдва Христового, О. Охапкін «Різдво. Святе сімейство», П. Неллі «Мадонна з немовлям», Мікеланджело «П’єта», Г. Ласло «Зима. Різдво», середньовічний перський манускрипт, що зображує Мухаммеда, Авраама та Ісуса у спільній молитві. ХТД: «Різдво», «Релігійне свято», «Традиції святкування». Створення роботи релігійного жанру. (Техніка виконання на вибір.) |
|
|
|
|
||||||||||||
19 |
Тема 17. Міфологічний жанр в образотворчому мистецтві Поняття «міфологічний жанр», «алегорія», міфи України. СМ: бюст Зевса (Італія), Н. Пуссен «Малого Зевса вигодовують молоком Амалфеї», С. Боттічеллі «Весна», Фонтан Бартольді (Франція), О. Стратійчук «Вакх», А. Базилевич ілюстрації до «Енеїди» І. Котляревського, О. Кульчицька «Воз’єднання України». ХТД: 1. «Міфи або легенди України». Створення ілюстрації до цих легенд. 2. «Фея Фантазії», «Муза Знань», «Фея Захоплень та Натхнення». Створення уявного казкового образу. (Техніка виконання на вибір: графіка, живопис.) |
|
|
|
|
||||||||||||
20 |
Тема 18. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Фронтальна перспектива Поняття «інтер’єр», фронтальна перспектива для побудови зображення інтер’єру. Поняття «інтер’єр». СМ: Адріан ван Остаде «Майстерня художника», Я. Вермер «Молочниця», С. Райдер «Відбите світло», Д. Бібієна «Архітектурна фантазія», М. Дюкер «Інтер’єр вілли з видом на сад». ХТД: 1. «Моя затишна кімната». Зображення інтер’єру власної кімнати у фронтальній перспективі. (Техніка виконання — графіка.) 2. «Класна кімната моєї мрії». Зображення інтер’єру шкільного класу майбутнього. (Техніка виконання на вибір.) |
|
|
|
|
||||||||||||
21 |
Тема 19. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Інтер’єр в етнічному стилі Поняття «етнічний стиль», особливості етнічного стилю, етнічний стиль в інтер’єрі. СМ: світлини із зображенням інтер’єрів, В. Кричевський «Селянська хата на Поділлі», «Селянська хата на Полтавщині». ХТД: «Я — дизайнер/дизайнерка інтер’єру». Зображення інтер’єру (оселя, шкільна їдальня, готель тощо) в етнічному стилі. (Техніка виконання на вибір.) Робота у групах
Доповідь за опрацьованим матеріалом. |
|
|
|
|
||||||||||||
22 |
Тема 20. Інтер’єр в образотворчому мистецтві. Кутова перспектива Кутова перспектива у побудові зображення інтер’єру, СМ: К. Холсе «Інтер’єр з віолончеллю», П. Левченко «Інтер’єр з кріслом», С. Райдер «Відбите світло». ХТД: «Мій майбутній офіс». Зображення інтер’єру в кутовій перспективі (власний майбутній офіс або сучасна класна кімната, кімната з музичним інструментом тощо). (Техніка виконання на вибір.) |
|
|
|
|
||||||||||||
23 |
Тема 21. Побутовий жанр у народному мистецтві Побутовий жанр у різних видах декоративного мистецтва. СМ: М. Білас «Косівський базар», С. Стародубцева «Чумацький шлях — осінь», Е. Левадська «На Івана Купала», О. Пілюгіна «Зустріч», О. Рапай «Коломийка», В. Свида «Весною на полонину». ХТД: «Наталка Полтавка». «Свято». Оберіть сюжет та техніку виконання для власної роботи (витинанка, колаж або аплікація.) |
|
|
|
|
||||||||||||
24 |
Тема 22. Побутовий жанр в образотворчому мистецтві Побутовий жанр, художники і художниці, що працювали і працюють у побутовому жанрі. СМ: світлини із зображенням стінописів з побутовими сценами (Стародавній Єгипет), розписів ваз (Стародавня Греція), П. Брейгель-старший «Дитячі ігри», П. С. Крейєр «Сільські працівники в Абруццо», Д. Сарджент «Колодязь у Венеції», М. Полякова «Заплітаючи коси», Т. Яблонська «Весна». ХТД: «Мої уподобання», «Родинне свято», «Мій веселий, дружній клас». Створення роботи у побутовому жанрі. (Техніка виконання на вибір.) Робота у групах
«Оживіть» картини. Розповідь про заняття, уподобання персонажів, їхні думки тощо. |
|
|
|
|
||||||||||||
25 |
Тема 23. Історичний жанр Поняття «історичний жанр», історія розвитку історичного жанру. СМ: Т. Шевченко «Смерть Лукреції», Л. Каффйєрі «Октавіан Август і Клеопатра», бюст Нефертіті, О. Роден «Громадяни Кале». ХТД: «Історична подія». Створення роботи на історичну тему (будь-яка історична подія у світовій історії або історична особистість). Робота у групах Обрання одного/однієї з художників/художниць, які працювали в історичному жанрі. Підготовка про нього/неї розповіді та презентації. Доповідь за опрацьованим матеріалом. |
|
|
|
|
||||||||||||
26 |
Тема 24. Українська історія в творах митців Графічні, живописні, скульптурні твори, присвячені історичним подіям та історичним особистостям України. СМ: Н. Тітов «Покрова», О. Сластіон «Проводи на Січ», В. Баринова-Кулеба «Благословіння», С. Якутович «Тарас Бульба», О. Мурашко «Похорон кошового», М. Богдан «Гетьмани. Молитва за Україну», О. Рідний «Меморіал жертвам Голодомору», Монумент заглиблим чорнобильцям в Царичанці, М. Дьяченко «Хрещені вогнем», А. Орльонов «Становлення нації», Б. Куркуль «Степан Вікторович Чубенко», О. Шупляк «Велика битва України з Мордором 2022», М. Пітчук «Мотанка перемога. Київське Полісся». ХТД: 1. «Особистість в історії». Створення роботи на історичну тему. 2. «Історична подія». Створіть роботу на історичну тему (будь-яка історична подія в Україні). Робота у групах Пошук інформації про героїв/геройок вашої місцевості. Підготовка про нього/неї розповіді. Ознайомлення однокласників зі знайденою інформацією. Створення плакату вдячності тим, хто захищає нашу Батьківщину. |
|
|
|
|
||||||||||||
27 |
Тема 25. Батальний жанр Поняття «батальний жанр», історичний розвиток батального жанру. СМ: Скіфський золотий гребінь із кургану Солоха, Е. Томпсон «Шотландія навіки!», А. Орльонов «Взяття Кафи», М. Самокиш «Бій Максима Кривоноса з Яремою Вишневецьким», Ю. Коссак «Король Ян Собєський благословляє атаку поляків на турків під Віднем 1683 року». ХТД: «Цей подвиг люди мусять знати!», «Цей бій триватиме довічно». Створення роботи батального жанру. |
|
|
|
|
||||||||||||
28 |
Урок узагальнення/мистецтво рідного краю |
|
|
|
|
||||||||||||
29 |
Тема 26. Жанри зустрічаються Поєднання жанрів в одній роботі. Приклади таких робіт. СМ: В. Холлар «Голова-ландшафт», Юс де Момпер «Алегорія зими», О. Шупляк «Мені тринадцятий минало», Д. Арчимбольдо «Літо», «Портрет імператора рудольфа ІІ в образі Вертумна», «Весна». ХТД: «Химерні образи». Створення роботи, в якій поєднаються різні жанри образотворчого мистецтва. |
|
|
|
|
||||||||||||
30 |
Тема 27. Жанри мультиплікації (пригодницький жанр та фентезі) Різноманітність жанрів мультиплікації, світова та українська різножанрова мультиплікація, жанр фентезі та пригодницький. СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Попелюшка й таємниця чарівного каменю», «Вікінг вік», «Пригоди Паддінгтона», «Як приборкати дракона», «Дикі предки», «Пригоди капітана Врунгеля», «Викрадена принцеса: Руслан і Людмила». ХТД: «Мій власний мультфільм». Зображення епізоду (кадру) власного мультфільму. |
|
|
|
|
||||||||||||
31 |
Тема 28. Жанри мультиплікації (екранізація літературних творів, розважальне видовище) Особливості екранізації літературних творів, створення образів літературних героїв у мультиплікації, передавання емоцій героїв мультиплікаційних фільмів. СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Попелюшка» «Горбань із Нотр-Даму», «Мулан», «Лис Микита», «Пригоди Котигорошка та його друзів», «Мавка. Лісова пісня». ХТД: «Мій улюблений персонаж». Створення образу персонажа для мультфільму за мотивами твору української літератури (розкриття не тільки зовнішнього вигляду, а й емоцій). |
|
|
|
|
||||||||||||
32 |
Тема 29. Жанри мультиплікації (навчальні мультфільми) Особливості створення навчальних мультфільмів, відповідність мультфільму віку дітей. СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Бажаємо все знати/The Way Things Work», серіалу «Книга- мандрівка. Україна», казковово-пізнавального серіалу «Моя країна Україна». ХТД: «Мій мультфільм для навчання». Створення кадру власного навчального мультфільму (про всесвітню історію чи історію України, українську мову або літературу, географію чи мистецтво). |
|
|
|
|
||||||||||||
33 |
Тема 30. Жанри мультиплікації (жанри аніме) Поняття «аніме», «манга» СМ: кадри з мультиплікаційних фільмів «Її завітна мрія», «Наруто», роботи японської художниці Нацуме, присвячені українцям. ХТД: 1. «Яким/якою я бачу героя/героїню аніме». Створення власного/власної героя/героїні у стилі аніме.
Створення комікс-манґи на тему, яка турбує. |
|
|
|
|
||||||||||||
34 |
Урок узагальнення |
|
|
|
|
||||||||||||
35 |
Підсумковий урок. Урок-виставка |
|
|
|
|
||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
ПЛАНУВАННЯ З ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА
1 година на тиждень
І семестр – 16 год., ІІ семестр – 19 год.
Календарно-тематичне планування складено до підручника Мистецтво: підручник інтегрованого курсу для 7 кл. закладів загальн. середн. освіти/Л. Г. Кондратова. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2024. 3 – 272 с.
ISB1 978-966-10-8766-
Підручник створено за Модельною навчальною програмою «Мистецтво. 7 - 9 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Кондратова Л. Г.).
https://drive.google.com/file/d/1gdIzcgcOwlzTqKb5BCEn85dyoP0AjY2J/view?pli=1
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|||
7-А |
7-Б |
|||||
1 урок
|
Мистецтво відчиняє двері Завдання:Створити тематичну композицію «Моя Україна» |
|
|
|
||
2 урок |
Мистецтво рідного краю Завдання: Створити колективне панно «Мій рідний край» |
|
|
|
||
3 урок
|
Шляхами народного мистецтва Завдання: Розпиши у петриківському стилі тарілку для одноразового використання. Техніка виконання акрилові фарби.
|
|
|
|
||
4 урок |
Українське етнічне мистецтво Завдання: Створити для власного гаджета стилізовану аватарку «Я з України», використовуючи українську символіку. Можна вик Photo Lab.
|
|
|
|
||
5 урок
|
Етнічне мистецтво інших народів Завдання: Створити модель стилізованого українського вбрання одягу жіночого або чоловічого (за вибором) з урахуванням традицій і сучасної моди
|
|
|
|
||
6 урок
|
Імпровізація, обробка в мистецтві Завдання: Створити для воїна чи ветерана війни патріотичний подарунок (за вибором) стилізований браслет, мозаїчне панно або декоративний розпис «Я люблю Україну!»
|
|
|
|
||
7 урок
|
Аранжування та стилізація в мистецтві. Тематичне оцінювання Завдання: Виконай завдання за вибором: створити модель сучасної вишиванки, або створи на папері в клітинку червоно-чорний ескіз візерунка для вишивки і закодуй слово «Слава Україні!», або за допомогою конструктора створи орнамент |
|
|
|
||
8 урок |
Традиції та нове трактування в мистецтві Завдання: Створити аплікаційну роботу із зображенням двох предметів керамічного посуду (за вибором) зі стилізованим опішнянським розписом. |
|
||||
9 урок |
Перевтілювання в мистецтві Завдання: Створити сюжетну витинанку або витинанку «Дерево життя»
|
|
|
|
||
10 урок
|
Багатство голосів і барв Завдання: Створити мотанку-оберіг для захистника, захистниці.
|
|
|
|
||
11 урок |
Різнобарвність звуків та кольорів Завдання: Створити стелізований декоративний пейзаж. |
|
|
|
||
12 урок |
Подих імпровізації та творчості в мистецтві Завдання: Створити стилізований натюрморт «Соняхи» за зразком або за власним задумом. Техніка виконання - акрил |
|
|
|
||
13 уроки |
Електронне аранжування та цифрова стилізація Завдання: Створити репліку на картину художниці Дж. Кембел «Стилізований кіт» |
|
|
|
||
14 урок |
Танцювальні та портретні стилізації Завдання: Створити стилізований графічний автопортрет. |
|
|
|
||
15 урок |
Сторінками європейських мистецьких конкурсів та виставок Завдання: Створити стилізовану композицію «Коляда». Техніка виконання - акрил |
|
|
|
||
16 урок |
Шляхами сучасного мистецтва. Тематичне оцінювання Завдання: Створення новорічно-різдвяних прикрас за зразком або за власним задумом. |
|
|
|
||
17 уроки |
Мистецькі явища та тенденції сьогодення Завдання: Створити композицію з використанням фронтальної лінійної перспективи «Моя вулиця». Техніка виконання - графічні матеріали (за вибором).
|
|
|
|
||
18 урок |
Мистецькі поєднання Завдання: Створити екстер'єр сучасного будинку в українськоу стилі у кутовій перспективі. |
|
|
|
||
19 урок |
Енергія ритму в мистецтві Завдання: Створити ескіз інтер'єру сучасного житла. Використай фронтальну перспективу в зображенні. Техніка виконання – кольорові олівці. |
|
|
|
||
20 уроки
|
Історія легенд Завдання: Уяви парк, який тобі хотілося б створити у рідному місті/селі та зобрази його в композиції «Парк моєї мрії». Техніка виконання – кольорові олівці. |
|
|
|
||
21 урок |
Популярне в сучасності Завдання: Створити з пластиліну скульптурне зображення ангела за зразком або за власним задумом. |
|
|
|
||
22 урок |
Авторські пісні й новий живопис Завдання: Створити абстрактний пейзаж , імпровізуючи з кольорами та формами, що відповідають твоєму настрою або створити вітраж –декоративну композицію за зразком або за власним задумом. |
|
|
|
||
23 урок
|
«Ансамблеве мистецтво та монументальний живопис Завдання: Створити ескіз муралу, темою якого є перемога і МИР в Україні.
|
|
|
|
||
24 урок |
Від шансону до екомистецтва Завдання: Створити екоплакат, екокартину або колаж зі сміття, газет, журналів. |
|
|
|
||
25 урок |
Театральні та фотошедеври Завдання: Створення скрапбукінгу за обраним стилем |
|
|
|
||
26 урок |
Від музики до інсталяцій Завдання: Створити інсталяцію з паперу |
|
|
|
||
27 уроки |
Сучасні музичні тенденції та дизайн. Тематичне оцінювання Завдання: Створити малюнок за допомогою світла |
|
|
|
||
28 урок |
Цифрове мистецтво Завдання: Створити власну 3D модель з використанням QR коду |
|
|
|
||
29 урок
|
Танцюють і малюють усі Завдання: Створити ескіз напису свого імені в стилі графіті. Техніка виконання на папері – ручки, фломастири, олівці. |
|
|
|
||
30 урок |
Нові тенденції в мистецтві Завдання: Створити ескіз інтер'єру «Моя кімната» на папері (фломастирами чи олівцями) або на власному гаджеті з використанням онлайн-програми для дизайну |
|
|
|
||
31 урок |
Цікаве в кіно, мультиплікації та дизайні Завдання: Створи для себе чи друга ескіз зачіски або шкільного костюма за вибором. |
|
|
|
||
32 урок |
Музика масових свят, шоу та фешн-індустрія Завдання: Створиескіз одягу для себе чи для друга/подруги та створи принт на одязі онлайн. |
|
|
|
||
33 урок |
Новітні технології в мистецтві Завдання: Створи на чисто білій пластиковій тарілці свій унікальний малюнок у техніці дудлінг. |
|
|
|
||
34 урок |
Мистецтво не знає кордонів Завдання: Створи пластилінову картину «Мій домашній улюбленець» або «Літо золоте» |
|
|
|
||
35 урок |
Сучасні мистецькі тенденції. Тематичне оцінювання. Підсумковий урок Завдання: Створи декоративне панно або намалюй пейзаж із літніми квітами «Літні квіти». Техніка довільна. |
|
|
|
||
|
|
|
|
|
||
1