Заняття вокального гуртка "Кришталева мозаїка"

Про матеріал
Це розробка заняття вокального гуртка. Підходить і для звичайного уроку муз.мистецтва у школі
Перегляд файлу

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\myzika_volshebnitsa.jpgТема заняття: КРИШТАЛЕВА МОЗАЇКА

Зустріч із піснею (зведене заняття підготовчої молодшої і старшої групи)

Мета:  збагатити знання учнів про українську пісню, вчити дітей слухати і співати українські народні пісні

Завдання:

  •                 Формувати стійкий інтерес гуртківців до музичної культури свого народу;
  •                 Розвивати в процесі музикування відчуття ритму та музичного слуху;
  •                 Грамотно, емоційно співати, передаючи характер пісні через власне виконання;
  •                 Відроджувати звичаї, традиції та обряди нашого народу, виховувати любов до народної творчості

Обладнання: диски, синтезатор, комп’ютер

 

 

А пісня - це душа. З усіх потреб потреба.

Лиш пісня в серці ширить межі неба.

На крилах сонце сяйво їй лиша —

Чим глибше пісня, тим ясніш душа.

 

Хід заняття

 

І.Організаційний момент.

 

1.Музичне привітання.

 

Добрий день вам, милі люди!

Хай нам щастя-доля буде,

Не на день і не на рік,

А на довгий-довгий вік.

 

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети заняття

Вступна бесіда.

Керівник гуртка. Сьогодні на занятті ми у котрий раз зустрінемось із найпоширенішим музичним вокальним жанром – піснею.

Яке диво дивне —пісня ! Яку владну силу таїть вона в собі! Минають віки, змінюються суспільні устрої, потрясають світ нищівні війни, на зміну одним поколінням приходять інші — у кожного свої смаки, свої уподобання. А пісня залишається, через усі злигодні й поневіряння проносить вона свій первісний чар, свою нев'янучу молодість.

Отже, сьогодні ми з вами виконуватимемо пісню «Ой, єсть в лісі калина» в кількох варіантах.

 

Підготовча молодша група нам покаже класичне виконання цієї пісні, а щоб старші не сумували, я вам пропоную розділитися на групи і виконати творче завдання: написати мелодію до вірша, який називається «Пісня – душа народу»

 

ІІІ. Основна частина.

Виконання пісні «Ой єсть в лісі калина»

Перед тим як співати,  давайте пригадаємо які є основні правила співу (діти відповідають).

Підготовка до виконання пісні. C:\Users\Наташа\Desktop\загружено.jpg

А)Дихальна гімнастика Стрельнікової.

Б) РОзспівка.(за слайдами)

 

Виконання пісні «Ой єсть в лісі калина»

А) Вчитель

Б) ансамбль

 

 Виконання пісні «Ой єсть в лісі калина» з шумовими інструментами»

 

Легенда про калину.

Керівник гуртка. Діти , а чи знаєте ви казки про калину?

Гуртківець розповідає легенду.

Жили колись в одному селі мати Вербена та її дочка Калина. Мудра й мила зростала дівчинка – мало хто вже таких діток пам’ятає. А до того ж чарівниця вона була: всі трави із землі піднімала, пташок лікувала, дерева від хвороб рятувала. Не було дитини вродливішої і добрішої душею. Та довідались про чарівницю Калину вороги. Вирішили її згубити, щоб землю українську багату завоювати, хворості і зло на людей напустити.

День був ясний, мов золотом гаптований, коли пішла дівчинка коси травами розчісувати, горобчиків годувати, льон, дощем прибитий із землі піднімати. Довго ходила Калина, стомилася, до криниці прибилася. Схилилася над нею, у жменю води взяла і краплиночку пташці дала. Аж раптом почула рідний неньчин голос із здаля: «Калино, Калино, не пий водиці…» Дівчина дуже хотіла пити й не звернула на це увагу. Та тільки-но перші краплі до губ піднесла, пташина маленька крилом їх знесла. Вдруге воду до губ піднесла – і навік деревом – калиною над водою зросла…

Бігла мати. Плакала. Шукала, та вже доньки любої не застала. Натомість гарне і пишне деревце стояло, сльозинки-намистинки сіяло. Схилилася мати над криницею, затулила серцем ту воду-кровицю і проросла над нею вербицею Минуло від тоді багато років, та матуся-верба все оберігає водні джерела, аби люди ніколи не зазнали лихих чарів.

Керівник гуртка. Українську народну пісню ми часто чуємо в обробках композиторів. Що означає слово обробка?(Обробка – музична видозміна пісні)

 

Давайте і ми виконаємо нашу пісню в сучасній обробці.

 

Виконання «Ой єсть в лісі калина» в сучасній обробці

Керівник гуртка .  Як ви думаєте збагатилася пісня чи втратила від того, як ми її змінили?(Ні, пісня стал просто іншою, сучаснішою, цікавішою).

 

 Ритмічна хвилинка.

Давайте трішки активно відпочинемо. Ритмічний оркестр (Виконання ритмічних малюнків під пісню «ой єсть в лісі калина»).

 

Слухання музики. Робота в групах.

Багато українських співаків, гуртів звертаються до народної пісні. Сьогодні ми з вами послухаємо колектив, який був популярним на протязі багатьох років  - це «Тріо Мареничи». Давайте пригадаємо, що значить тріо?(Тріо – це колетив з трьох музикантів)

 Про колектив нам підготувала інформацію Поліна. (Розповідь про колектив «Тріо Мареничів»)

Щоб цікавіше було прослуховуваим твір, пропоную виконати  завдання:

І група – замалювати кульки кольорами, які би ви бачили після прослуховування пісні

ІІ група – зробити колаж «Природа», згідно характеру музики

ІІІ група – з поданих пісень вибрати схожі і заспівати

 

Отже, «Тріо Мареничів» і українська народна пісня «Ой у гаю при Дунаю».

Бесіда за прослуханим твором.

А) Який характер пісні? C:\Users\Наташа\Desktop\загружено (1).jpg

Б)Як звучить голос у пісні?

В) Чи збагачує чоловічий голос звучання тріо чи навпаки заважає?

Г) Чи змогли артисти передати вокально зміст твору?

Керівник гуртка. А тепер , давайте подивимось роботи груп.

Підсумок роботи в групах.

Ви – молодці, гарно працювали, гарно відповідали на питання, були артистичні і уважні.

 

Показ композиції «Пісня – душа народу»

Тепер подивимося на роботу старшої групи. Діти, вам було дане завдання, за поданим текстом скласти мелодію. Текст уу двох груп був однаковий, це вірш, який написала  Надія Красоткіна «Пісня — душа народу»

Прошу представити готові твори.(Діти виконують свої пісні).

 

 

5Пісня — душа народу

Тут зібрані пісні, немов душа народу.

Відкрий котрусь і серцем доторкнись.

У світлу пору і в часи незгоди

Вони й сьогодні зазвучать, як і колись.

 

Народна пісня - це велике диво.

У ній душа дитинна в світ летить.

Вона весела, світла, пустотлива,

То щирим сумом раптом зазвучить.

 

Народна пісня. Найдорожча, мила.

Вона в душі щоденно й уві сні.

Над цілим світом розпускає крила...

Там, де людина, там її пісні.

 

Обговорення почутого з наймолодшими.

Дітки, чи сподобалися вам пісні, які заспівали старші гуртківці, ваші друзі? (Діти відповідають)

Що було однакове, а що відрізнялось в пісні двох груп (Мелодії – різні, текст однаковий)

Чи відповідають мелодії тексту. (Діти відповідають)

Чим відрізняється пісня «ой єсть в лісі калина» від пісні «Пісня – душа народу»

(«Ой єсть в лісі калина» - народна, а «Пісня – душа народу» має авторів)

 

ІІІ етап Підсумок занятя.

Сьогодні на занятті ми знову згадали найпопулярніший музичний жанр – пісню. Ми зверталися і до народних пісень, і до авторських. Вами пророблена сьогодні велика творча робота. Діти, завжди звертайте до пісні , вона – ваш друг. Пісня з вами і поплаче і пожартує, заколише вас, підніме ваш дух. Співайте в родині і научайте інших співати українську пісню.

До нових зустрічей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додав(-ла)
Krishtalska Natalia
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
882
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку