Заняття "Я- успішна людина"

Про матеріал

Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 8. Я – успішна людина.

Мета: сприяти формуванню у дітей бажання наполегливо працювати, досягати гарних результатів та поставленої мети у будь-яких справах, вміння долати перешкоди та страх бути переможеним, долати труднощі.

Обладнання: котушка нитки, кольорові олівці, папір,котушка нитки.

Хід заняття

1. Організаційний момент. Доброго дня, діти!

Давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.

«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.

Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»

-          Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)

Пропоную з таким настроєм провести це заняття і отримати задоволення від власних успіхів.

2. Розкриття теми заняття. Кожен із вас має свою мрію, якусь ціль життя. Давайте розкажемо про неї (Діти розповідають).

3. Повідомлення теми й мети.  Сьогодні ми будемо говорити про те, що потрібно робити для того, щоб вони здійснилися. Чи можуть вони збутися самостійно, чи для цього потрібно докласти певних зусиль. Як долати перешкоди  для їх досягнення і не боятися долати труднощів.

  4. Подання нових знань.

Подумайте, чи ставили ви перед собою якусь мету і чи важко вам було  досягти успішного її здійснення? (Відповіді дітей). Отож, успіх – це досягнення поставлених цілей та гарних результатів у будь-якій справі. Дуже важливо, щоб під час досягнення успіху людина не зупинилась. Оскільки, якщо одна мета досягнута, то автоматично з’являється інша. Не потрібно лінуватися, не можна боятися труднощів, потрібно бути наполегливому і старанному. Важливо весь час рухатися вперед, навіть тоді, коли трапляються такі ситуації , які не дуже подобаються.

Не думайте, що домогтися успіху може лише та людина, яка робить щось особливе. Зовсім ні. Це означає, що можна стати успішним і тоді, коли ми робимо звичні для всіх речі, які роблять і інші, але робити їх потрібно краще від інших. Так що успіх – це те, чого люди домагаються лише завдяки своїй активності, своїм здібностям, звичкам.

Не завжди досягають успіху талановиті люди. Щоб успішно робити якусь справу, потрібно дуже наполегливо трудитися, докладати максимум зусиль, не покладаючи рук, не зупинятися. Не слід зразу розчаровуватися і зупинятися, якщо спочатку щось не виходить. Потрібно пробувати знову і знову.Тільки тоді можна стати успішним.

Мозковий штурм.

  • Як ви вважаєте, які якості  допоможуть досягти успіху саме вам? Чому?

Робота з текстом казки.

Зірочка успіху

Якось зі школи поверталися додому двоє хлопчиків, мали велике завдання з підготовки до контрольної роботи з математики. Обом їм хотілося отримати добрі оцінки та бути успішними учнями. Та ось один сказав: «Добре було б зустріти чарівника, щоб отримати чарівну допомогу на здійснення бажання ». Як зненацька перед ними з’явився сивий-сивий дідусь та сказав: « Я вже старий. Мені вже вона не потрібна ось ця зірочка успіху, а вам буде корисною. Тримайте її, користуйтеся на добро. Але будьте розумними при цьому… Бо важливі як Думки ваші, так і Справи….».

Сказав, та й зник. Зраділи хлопці! Тепер успіх у них в руках. Подивилися вони на зірочку та й побачили, що вона зліплена, створена з двох частин, на яких щось майже непомітно написано. Та не було часу та бажання у хлопчиків, на радощах, роздивлятися надписи. Поділили вони зірочку на дві частинки ( начебто чесно поділили, не посварилися) та й розбіглися по домівках до контрольної роботи готуватися. Вдома перший з хлопчиків прочитав надпис на зірочці :«Думки». Та й вирішив, що головне тепер, це думати про себе саме найкраще, бути впевненим в собі, підтримувати себе добрим настроєм та думками: «Я все зможу, переможу, я найкращий, дуже розумний». Однак, такі думки відволікли хлопця від роботи, так що завдання він і не виконав та прийшов на уроки без них. Інший хлопець цілий день та вечір робив-робив приклади, задачі розв’язував, але прийшовши на контрольну роботу, зовсім розгубився, навіть злякався, бо ні одної доброї думки про себе не мав, ніякої віри в те, що зможе виконати всі завдання.

 Оцінки в обох хлопців були незадовільними. Поверталися хлопчаки сумні додому, несли свої частинки зірочки. Та ось знов перед ними з’явився сивий сивий дідусь-чарівник. Посміхнувся він та й сказав горе-школярам: «Тепер ви зрозуміли, що Успіх і в навчанні, і в спорті, і в дорослому житті складається з двох невід’ємних нероздільних частин. Це : добрі позитивні думки (настрій, уявлення) та дії (справи), націлені на досягнення мети. Знайте, що досягти своєї мети можна, коли не тільки віриш в успіх, в себе, в свої сили, але й підтримуєш це своїми справами, діями, зусиллями, а ще щоденною працею чи тренуваннями».

                 (І.В. Гармаш).

Запитання до тексту казки.

  • Чому обоє хлопчики отримали незадовільні оцінки?
  •  Чи можна лише добрими і хорошими думками добитися успіхів? Чому?
  • А чи можна досягти успіху тоді, коли не віриш у позитивний результат? Чому?


         Гра « Ланцюжок успіхів». Діти думають над тим , у кого з класу вони взяли б хороший приклад, щоб досягти в житті успіху. Один кінець нитки з котушки даю першому учню, який розмотує котушку і дає продовження нитки тому, кого він надумав. Наступний учень продовжує гру, віддаючи кінець нитки тому, на кого вказав. Таким чином утворюється довгий ланцюжок успіхів.

Вправа «Винагорода за успіхи». Діти виходять на середину класу і розповідають про свої успіхи, які вони уже досягли. Усі плескають.

Вправа « Намалюй успіх». Діти мають намалювати, як на їх думку, виглядає успіх. Потім кожен демонструє свій малюнок і пояснює.

 Гра «Успішніший математик». Трьом командам на дошці приклади. Учні ланцюжком вибігають до дошки і розв’язують приклади, кожен свій. Виграє та команда, яка швидше за всіх і правильно розв’яже свої приклади.

 Метод «Прес»

  • Як ви вважаєте, що не вистачило тим командам, які не змогли перемогти?
  • Що потрібно робити, щоб перемогти і досягти успіху?

 Вправа «Формула успіху».

-Пригадайте свої найсерйозніші неудачі. Чому вони вас навчили? Що ви зрозуміли?

Давайте голосно повторимо за мною таку формулу успіху: Бажання + праця+ власні помилки+ терпіння і наполегливість= успіх

 Вправа «Мої мрії». Діти розповідають, про що вони мріють.

  Обговорення вправи.

Мозковий штурм

Що потрібно робити, щоб ваші мрії збулися?

 5. Підсумки заняття. Пам’ятайте, ваше життя зміниться лише тоді, коли ви почнете діяти, а не лише мріяти.  Не забувайте твердо вірити, що у вас обов’язково все вийде, ніколи не зупиняйтеся на досягнутому, розвивайтеся, завжди будьте в русі, ідіть вперед, самовдосконалюйтеся.. Будьте впевненими у своїх знаннях, діях, вчинках.

Рефлексія.

Вправа «Асоціативний кущ».

До слова «УСПІХ» діти добирають слова, що з ним асоціюються. Вчитель записує на дошці.

6. Домашнє завдання. Розказати своїм батькам, рідним про свою мрію і те, що будете робити, щоб досягти успіху.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скороднянська Світлана Миколаївна
    Дякую, мені сподобалися вправи, обов'язково проведу із учнями таке заняття.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
3985
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку