Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.
Тема 9. Я в колективі.
Мета:сприяти формуванню у дітей вміння гарно контактувати в колективі, без конфліктів гідно вирішувати спільну справу, відчуття взаємодопомоги, відповідальності та взаємоповаги.
Обладнання: малюнки, сірники, друковані літери.
Хід заняття
1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Давайте повернемось один до одного, посміхнемось і скажемо гарні слова, потиснувши один идному руки.
2. Розкриття теми заняття. Кожен день , діти , ми проводимо спільно у колективі. Разом ми спілкуємося, контактуємо, вирішуємо якісь справи. Але бувають моменти, коли мине можемо порозумітися один з одним, не можемо спільно вирішити якусь справу. Чи були у вашому колективі такі прикрі ситуації? (Діти розповідають).
3. Повідомлення теми й мети. Сьогодні ми з вами будемо вчитися контактувати між собою в колективі, гідно вирішувати спільну справу без конфліктів, підтримувати та допомагати один одному, поважати думку співбесідника.
4. Подання нових знань.
Виконувати якісь доручення в колективі іноді буває досить нелегко. Щоб гарно виходила якась робота потрібно уміти слухати один одного, зрозуміти і допомогти напарнику.
Метод «Прес»
–Як ви гадаєте, коли буде легше вирішити якусь справу: самотужки чи з колективом? Чому?
– А чи зможете ви вирішити якусь проблему, якщо будете весь час сперечатися із думкою інших, не будете до неї прислухатися
Отож, щоб добитися гарних результатів у вирішенні проблем, потрібно без конфліктів домовитися один з одним, поважаючи думку інших.
Робота в парі. Потрібно з’єднати прислів’я.
Один і камінь не підніме,
Дружно - не важко,
І ліс шумить дружний,
Разом і горе
легше переноситься.
а нарізно - хоч кинь.
а світом і гору перенесемо.
коли багато дерев.
Гра «Домовитися без слів». Діти мають виконати завдання вчителя, але при цьому вони не можуть говорити словами. Спілкування може бути лише мімікою і жестами. Завдання до гри:
2) Побудувати два кола –зовнішнє і внутрішнє, ставши обличчям один до одного.
Обговорення вправи.
Вправа «Малюнок на спині». Вчитель заздалегідь намалював на трьох аркушах паперу якийсь предмет. Діти стоять у три колони, причому кожен наступний бачить спину попереднього. Вчитель на спині останнього учня з колони малює зображення з листка. Учні мають перемалювати малюнок, який відчув на спину того, хто стоїть попереду. Ті, хто стоїть попереду мають намалювати малюнок на аркуші паперу. Малюнки звіряються з малюнками вчителя. Виграє та команда, малюнок якої найбільше схожий на вчительський.
Вправа «Весела лічба». Вчитель каже число (воно не повинне перевищити кількості учнів у класі). Названа кількість дітей має встати. Учні не можуть говорити вголос. Домовитися повинні мімікою. У виконання вправи потрібно домогтися синхронності, але діти не повинні радитися.
Обговорення вправи.
Вправа «Однакові - різні» Учні мають поспілкуватись один з одним і віднайти схожість і відмінність між собою. Кожен , звертаючись до сусіда говорить таку фразу : « Ми з тобою однакові тим, що …, але різні тим, що…». Наприклад: « Ми з тобою схожі тим, що любимо читати, але різні тим, що я люблю кішок, а ти – собачок.»
Вправа «Разом до перемоги» Три команди дітей мають мовчки виконати завдання вчителя на швидкість. Побудувати з сірників такі фігури: трикутник, шестикутник, будиночок, корабель, рибку.
Вправа «Лист-побажання». Вчитель заздалегідь приготував листочка з іменами учнів. Роздає їх будь-кому. Завдання написати гарні, приємні, позитивні побажання тому, чиє прізвище написане на листочку. Після виконання завдань, лист-побажання передається адресату.
Обговорення вправи.
Вправа «Ручки - співрозмовнички». Діти утворюють два кола: внутрішнє і зовнішнє. Повертаються обличчям один до одного, утворивши пари. Вчитель дає команди, а діти мають мовчки їх виконати руками.
Команди:
1. Привітатися з допомогою рук.
2. Поборотися.
3. Помиритися.
4.Висловити підтримку.
5. Пошкодувати.
6. Висловити радість.
7. Побажати успіху.
8. Попрощатися.
Вправа «Склади слова». Діти діляться на команди. Кожній команді роздаються букви . Діти мають скласти слова з цих букв. Вчитель має записувати точний час виконання завдань. Виграє та команда, яка швидше утворила свої слова.
(Слова: школа, учень, книга, зошит, вчитель).
5. Підсумки заняття. ви маєте знати, що будь-яка колективна робота буде гарно робитися лише тоді, коли ви будете чути один одного, розуміти, поважати, підтримувати, не конфліктувати.
Рефлексія.
Вправа «Мікрофон».
- Найбільше мені сподобалося…
6. Домашнє завдання. Намалювати дружній колектив.
1