Заняття "Я знаходжусь в колективі"

Про матеріал

Заняття для учнів 2-3 класів, яке спрямоване на виховання почуття гідності в дітей на основі особистісно зорієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Пропоновані виховні заняття відповідають принципам наступності та перспективності в роботі з учнями, включають елементи превентивного виховання та інтерактивні форми роботи.

Перегляд файлу

Тема 9. Я в колективі.

Мета:сприяти формуванню у дітей вміння гарно контактувати в колективі, без конфліктів гідно вирішувати спільну справу, відчуття взаємодопомоги, відповідальності та взаємоповаги.

      Обладнання:  малюнки,  сірники, друковані літери.

Хід заняття

1. Організаційний момент. Доброго дня, діти! Давайте повернемось один до одного, посміхнемось і скажемо гарні слова, потиснувши один идному руки.

2. Розкриття теми заняття. Кожен день , діти , ми проводимо спільно у колективі. Разом ми спілкуємося, контактуємо, вирішуємо якісь справи. Але бувають моменти, коли мине можемо порозумітися один з одним, не можемо спільно вирішити якусь справу. Чи були у вашому колективі такі прикрі ситуації? (Діти розповідають).

3. Повідомлення теми й мети.  Сьогодні ми з вами будемо вчитися контактувати між собою в колективі, гідно вирішувати спільну справу без конфліктів, підтримувати та допомагати один одному, поважати думку співбесідника.

  4. Подання нових знань.

Виконувати якісь доручення в колективі іноді буває досить нелегко. Щоб гарно виходила якась робота потрібно уміти слухати один одного, зрозуміти і допомогти напарнику.

Метод «Прес»

–Як ви гадаєте, коли буде легше вирішити якусь справу: самотужки чи з колективом? Чому?

– А чи зможете ви вирішити якусь проблему, якщо будете весь час сперечатися із думкою інших, не будете до неї прислухатися

Отож, щоб добитися гарних результатів у вирішенні проблем, потрібно без конфліктів домовитися один з одним, поважаючи думку інших.

 Робота в парі. Потрібно з’єднати прислів’я.


Один і камінь не підніме,

Дружно - не важко,

І ліс шумить дружний,

Разом і горе

 

легше переноситься.

а нарізно - хоч кинь.

а світом і гору перенесемо.

коли багато дерев.


Гра «Домовитися без слів». Діти мають виконати завдання вчителя, але при цьому вони не можуть говорити словами. Спілкування може бути лише мімікою і жестами. Завдання до гри:

  1. Вишикуватися за зростом.
  2. Поділитись на дві групи, причому кількість хлопчиків і дівчаток у кожній має бути однакова.

2) Побудувати два кола –зовнішнє і внутрішнє, ставши обличчям один до одного.

Обговорення вправи.

  • Чи відчули ви труднощі під час виконання завдань?
  • Чи відчували ви потребу у словах?
  • Що допомогло вам виконати завдання?

Вправа «Малюнок на спині». Вчитель заздалегідь намалював на трьох аркушах паперу якийсь предмет. Діти стоять у три колони, причому кожен наступний бачить спину попереднього. Вчитель на спині останнього учня з колони малює зображення з листка. Учні мають перемалювати малюнок, який відчув на спину того, хто стоїть попереду. Ті, хто стоїть попереду мають намалювати малюнок на аркуші паперу. Малюнки звіряються з малюнками вчителя. Виграє та команда, малюнок якої найбільше схожий на вчительський.

Вправа «Весела лічба». Вчитель каже число (воно не повинне перевищити кількості учнів у класі). Названа кількість дітей має встати. Учні не можуть говорити вголос. Домовитися повинні мімікою. У виконання вправи потрібно домогтися синхронності, але діти не повинні радитися.

Обговорення вправи.

  • Чи сподобалась вам ця гра?
  • Чи важко вам було виконати завдання?
  • Що помогло у виконанні завдання?

Вправа «Однакові - різні» Учні мають поспілкуватись один з одним і віднайти схожість і відмінність між собою. Кожен , звертаючись до сусіда  говорить таку фразу : « Ми з тобою однакові тим, що …, але різні тим, що…».  Наприклад: « Ми з тобою схожі тим,  що любимо читати, але різні тим, що я люблю кішок, а ти – собачок.»

 Вправа «Разом до перемоги»  Три команди дітей мають мовчки виконати завдання вчителя на швидкість. Побудувати з сірників такі фігури: трикутник, шестикутник, будиночок, корабель, рибку.

Вправа «Лист-побажання». Вчитель заздалегідь приготував листочка з іменами учнів. Роздає їх будь-кому. Завдання написати гарні, приємні, позитивні побажання тому, чиє прізвище написане на листочку. Після виконання завдань, лист-побажання передається адресату.

 Обговорення вправи.

  • Чи сподобалась вправа?
  • А що не сподобалося? 
  • Які висновки зробили для себе. (Висловлювання кожного учня.)

Вправа «Ручки - співрозмовнички». Діти утворюють два кола: внутрішнє і зовнішнє. Повертаються обличчям один до одного, утворивши пари. Вчитель дає команди, а діти мають мовчки їх  виконати руками.

Команди:

1. Привітатися з допомогою рук.

2. Поборотися.

3. Помиритися.

4.Висловити підтримку.

5. Пошкодувати.

6. Висловити радість.

7. Побажати успіху.

     8. Попрощатися.

Вправа «Склади слова». Діти діляться на команди. Кожній команді роздаються букви . Діти мають скласти слова з цих букв. Вчитель має записувати точний час виконання завдань. Виграє та команда, яка швидше утворила свої слова.

 (Слова: школа, учень, книга, зошит, вчитель).

5. Підсумки заняття.  ви маєте знати, що будь-яка колективна робота буде гарно робитися лише тоді, коли ви будете чути один одного, розуміти, поважати, підтримувати, не конфліктувати.

Рефлексія.

Вправа «Мікрофон».

- Найбільше мені сподобалося…

  • Я зрозумів…

6. Домашнє завдання. Намалювати дружній колектив.

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку