Заняття "Як дошкільники вірші складали" (для старшого дошкільного віку)

Про матеріал
Під час цього заняття діти невимушенно римують слова, знайомляться з художньою формою - сінквейн. Розповідають вірш за поданою схемою Розвивають мовлення, активний словник, поширюючи його українськими словами, дієприкметниковими зворотами, словами антонімами, та близькими за звучанням.
Перегляд файлу

Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)№2 «Журавка» управління освіти Рубіжанської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Як дошкільники вірші складали»

(заняття для дітей старшого віку)

                                                   

      

 

 

                                                   

                                       Підготувала:

                                                                  Вихователь: Старицька Н.Ю.

                                                             спеціаліст другої категорії

 

 

 

 

 

 

 

м.Рубіжне

2019

Програмний зміст: Вчити дітей вигадувати рими до поданих слів, добирати їх на слух, закінчувати речення римою. Складати невеликі вірші та сінквейни. Розповідати вірш за поданою схемою. Добирати прикметники, дієприкметники до іменника, складати речення з чотирьох слів. Розвивати мовлення, активний словник дітей поширюючи його українськими словами, дієприкметниковими зворотами, словами антонімами, та близькими за звучанням. Виховувати культуру мовлення, дбайливе ставлення до тварин рідного краю, бажання допомогти у складній ситуації.

Словник: Їжак, їжаченя, їжачок, вовк, лисиця, низько, близько, знайшов, пішов, сів, закінчив, колючок, курчаток, край, діти, усмішка, синичка, весна.

Матеріал: Вірш «Докажи слівце» Ждона Чіарді, вірші Ігоря Січовика. Схема для розказування вірша «Засмутився їжачок».

Демонстраційний матеріал: Картинки з зображенням: лисиці, вовка, ведмедя, їжака, квітки, весни.

Роздатковий матеріал: Картки з зображенням: цибулі, собаки, кішки, вишні, слона.

 

Хід заняття:

Діти сьогодні до нашого затишного і привітного садочка завітало дуже багато гостей. Навіть сонечко зраділо і посміхається нам і гостям. Тож, давайте з ними привітаємося:

До нас гості прийшли,

Гості дорогі прийшли.

Ми гостей вітаємо

Здоровя їм бажаємо.

Вихователь: Діти коли сьогодні я готувалася до заняття на нашу електронну пошту прийшов лист. Давайте його всі разом прочитаємо.

(лист від Незнайка).

Вихователь: Я гадаю що ми з вами можемо допомогти Незнайкові, тому що знаємо як складати вірші, для цього у нас є різні ігри і завдання. І виконавши всі завдання ми запишемо їх за допомогою веб - камери та всі файли відправимо Незнайкові на електрону пошту.

Вихователь: Тож час приступати до завдань не будемо гаяти часу!

 

І.  Д/г «Докажи слівце»

Час уже нам гру почати –

Навпаки слова казати.

Наприклад, слово високо,

А навпаки, це - …(низько)

Тепер кажу: далеко,

Відповідай-но - … (близько)

Я засмутився: загубив,

Ти вигукнеш - … (Знайшов)!

Тепер промовлю: зупинись,

Що скажеш ти? - Пішов!

Я зауважу: хлопець встав,

Ти заперечиш:сів.

Я гру веселу цю почав

ЇЇ ти …(закінчив)

 

ІІ. Д/г «Відгадай загадки»

  1. Вночі їй завжди півник сниться.

Вона не курка, а …(Лисиця)

  1. У наділлю на Хрещатик

Квочка привела… (Курчаток)

  1. Ходить лісом їжачок,

В нього шубка з … (Колючок)

        ІІІ. «Римування»

Край – рай, грай. Вибирай

Жити – радіти

Діти – квіти

Усмішка – книжка, мишка, кішка

Весна – красна, рясна, ясна

Хмаринка – рослинка, краплинка, хвилинка

Синичка – рукавичка, сестричка

Їжачок – павучок, черв’ячок

         ІV. Розказування віршу по опорній схемі.

          V. Пальчикова гра «Їжача і вовченя»

Якось йшло їжаченя

Лісом - гаєм навмання

(кисть однієї руки кладуть на великий палець іншої, пальці якої спрямовані вгору і трохи розставленні.)

Раптом бачить – вовченятко,

Все ж хижак, хоч ще й малятко…

(вправа «Пес»)

Їжача як сполошилось –

На клубок перетворилось!

Вихователь: Ми наближаємося все ближче і ближче, до вміння складати вірші. А зараз ми спробуємо скласти сінквейн, за допомогою наступних вправ:

 

         VІ Вправа з сигнальними картками

Вихователь: Вибери слово найбільш відповідне до змісту

 

Лисиця – доброта, хитрість, злість

Вовк - захист, зло, радість

Заєць – хвалько, боягуз, хоробрість

Їжак – м’якість, доброта, колючий

Ведмідь – білий, великий, косолапий

Квітка – Колюча, тендітна, яскрава

Листя – М’які, зелені, молоді.

Весна – Многоголоса, красна, похмура

 

       VІІ «Підбери слово до картинки»

Вихователь:Яке відповідає на запитання Який? Яка?Яке?)

Цибуля, хмара, лимон, кіт, пес, вишня.

 

 

       VІІІ. Складання синквейну

Весна.

Яка? (2 слова)               Радісна, зелена

Що робить? (3слова)   Йде, чарує, надихає

Речення (4 слова)         Несе радість у дома

Іменник (1слово)          Красна

 

 

Іжак

Який?            Колючий, маленький

Що робить?  Полює, шукає, несе

Речення         Несе яблуко на спині

Іменник         Трудівник

 

Вихователь: Тож дошкільнята ви виконали всі вправи давайте спробуємо всі разом скласти віршик, наприклад про яскраве сонечко яке заглядає нам у віконечко.

 

      ІХ Складання вірша за бажанням

Вихователь: Діти всі завдання ми відзняли на веб –камеру тож вже час надіслати їх Незнакові. А поки я буду відсилати зробимо фізхвилинку.

 

Х.Фізкультхвилинка «Їжачок»

Їжа,їжа,їжачок

Весь в колючках твій бочок

Їжачок встає раненько

Миє шийку він гарненько

З ранку підмітає хатку

І виходить на зарядку

1,2,3,4,5,

Хоче сильним швидко стать.

Вихователь: Зараз я перевірю чи відправилися файли?Так всі файли передані.

Лунає звук нового повідомлення

Вихователь:О, діти на нашій електронній пошті з’явився новий лист від Незнайка. Зараз я його зачитаю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Свірська Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
1800
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку