Заняття "Замок Олени Премудрої" (для дітей старшого віку)

Про матеріал
Підсумкове заняття для дітей старшого віку, допоможе вихователям, вихователям - методистам виявити рівень знань дітей на кінець року за програмою "Українське дошкілля"
Перегляд файлу

Програмний зміст: Закріплювати знання дітей з освітньої лініїї «Дитина в соціумі» за Базовим компонентом дошкільної освіти; про склад числа в межах 10, навик порівнювати суміжні числа. Закріплювати уміння порівнювати числа за допомогою знаків «більше», «менше», «дорівнює»; вирішувати задачі та приклади на додавання та віднімання. Закріплення понять : доба, тиждень, пори року. Вправляти в умінні виокремлювати слово як самостійну смислову одиницю із потоку слів, визначати наголос. Удосконалювати вміння складати речення, графічно його зображувати; закріплювати вміння робити звуковий аналіз слів, диференціювати гласні, тверді і м’які приголосні звуки; виокремлювати перший звук у слові. Закріплювати вміння дітей складати розповідь за поданою схемою; розповідати скоромовку за мнемотаблицею; до прикметників добирати іменник. Розвивати зв’язне мовлення дітей, мислення, пам'ять, фонематичний слух. Виховувати працьовитість, поважне ставлення до відповідей товаришів.

Матеріал: замок з Лего, замки та ключі,  лист, картинки з питаннями, предметні картинки, набір «Розбір речення та слова», «Вивчаємо математику», задачі, приклади, схема звукового аналізу слова, музичний супровід чаклунство, картки для порівняння чисел, цифри.

Хід заняття:

В одному красивому місці, де дзюрчав струмок, цвіли незвичайної краси квіти і повітря було чисте і свіже, стояв чудовий замок. У цьому замку жила одна чудова дівчина - Олена Премудра. Багато часу вона проводила за книгами і тому була дуже освічена і розумна. За розум і кмітливість її не злюбив злий чаклун. Він обплутав замок злими чарами. Подивіться, скільки замків навісив він на двері. І кожен замок зачарований. Цілий тиждень сиділа Олена Премудра  зі сльозами на очах і не знала, як їй бути, як впоратися з чарами злого чаклуна. Але ось одного разу, над її  замком пролітала чарівниця Фея. Вона побачила, яка біда трапилася з Оленою Премудрою та її замком і вирішила їй допомогти. Фея сказала: «Я знаю, як скинути злі чари і перемогти злого чаклуна. Треба виконати всі його завдання без помилок, саме сьогодні,  ти отримаєш ключі від цих замків і чари спадуть ». «Але я сама не встигну, як мені бути. Адже завдань дуже багато »- сказала дівчина. «Я знаю, хто тобі допоможе. У місті Рубіжному є дитячий садок «Журавка», в групі «Сонячник» діти дуже розумні та кмітливі, вони із задоволенням тобі допоможуть виконати частину завдань. Звернись до них по допомогу ».

Олена Премудра написала лист і відправила нам  поштою.

Вихователь: Діти, ви хочете прочитати цей лист. Тоді давайте швидше прочитаємо.

      «Доброго ранку, дорогі малята! Пише вам Олена Премудра. Мені дуже потрібна ваша допомога. Справа в тому, що мій замок зачарував злий чаклун. І здолати його я зможу тільки з вашою допомогою. Вам необхідно дуже постаратися, щоб виконати всі завдання правильно і тоді мій замок розчаклується . Допоможіть мені. Ваш друг Олена Премудра ».

Вихователь: Діти, ви хочете допомогти? Тоді нам треба поквапитися.

  1. замок  Вікторина «Скоро в школу»

Завдання дітям проголошує вихователь, діти відповідають:

  • Як називається місце, звідки вирушають потяги? (Вокзал)
  • Хто живе в морі (Перелік морських жителів)
  • Як називається лікар, який лікує зуби? (стоматолог)
  • Хто споруджує будинки? (будівельник)
  • Як тебе називають коли ти приходиш до лікаря?(пацієнтом)
  • Що робити, якщо ти знайшов на вулиці невідомий предмет? (не чіпати його. повідомити дорослих про знахідку)
  • Ким ти будеш, коли підеш до школи (учнем)
  • Хто навчає дітей у школі (учитель)
  • Що треба робити якщо бабуся сильно занедужала? (викликати «швидку допомогу» за номером 103)
  • Яке місто є столицею України (Київ)
  • В якому місті ти живеш,  якої області? (Луганська обл.. м. Рубіжне)
  • Назви країну у який ти живеш?(Україна)
  • Які державні символи України ти знаєш? (Герб, гімн, прапор)
  • Ти народився і живеш в Україні, отже ти – (Українець)
  • Як називається найбільша річка України? (Дніпро)
  • Назви моря України (Чорне та Азовське)

Вихователь: Давши правильні відповіді ми змоги отримати 1 ключ до замка, і тепер зможемо його відчинити.

2замок.

Д/Г «Склади речення» Вихователь пропонує дітям з заданим словом скласти речення з 2-х; 3-х; 4-х слів. Викласти його схему на столах та на дошці.

Д/Г «Спіймай звук»

Вихователь демонструє дітям предметні картинки, діти визначають положення заданого звука у слові (на початку, в середині, в кінці).

Звуковий аналіз слова

Діти індивідуально роблять за столами, та біля дошки. Поділити на склади, поставити наголос.

Вихователь: Тепер у наших руках вже і другий ключ, можемо відчинити наступний замок.

3 замок

Складання розповіді за сюжетною картинкою «Лисиця та заєць» по схемі. Біля дошки працюють 3 дитини

Розповідь: Лисиця живе у норі. Лисиця зголодніла й вийшла з нори. Вона підкралася до куща. За яким сидів заєць. Заєць побачив лисицю, вискочив та втік.

Вихователь:Діти вам сподобалась ця розповідь? Давайте її пригадаємо ще раз.1. Де живе лисиця? 2.Чому вона вийшла з нори? 3.Де сидів заєць?*

4. Чому заєць втік? 5. Чи вдалося лисиці спіймати зайця?

Розповідання скоромовок за мнемотабицями

Вихователь: Вже третій замок ми можемо відчинити. Тож трошки відпочинемо и будемо далі розв’язувати складні завдання від чаклуна.

Фізкультхвилинка

Щось не хочеться сидіти

Треба трохи відпочити

Руки вгору, руки вниз

На сусіда подивись

Руки вгору, руки в боки

Вище руки підніміть

А тепер їх опустить

Плигніть, діти кілька раз

За роботу, все гаразд!

4 замок. Математичні завдання

Зроби вправу» Вихователь показує цифру, каже на 1,2 більше або менше. Діти відповідають.

Д/Г «Більше - менше».  Діти індивідуально виконують вправи, визначають який знак треба поставити (більше, менше, дорівнює).

Д/Г «Виріши приклад». Діти індивідуально виконують завдання за столами, та на дошці. (додавання, віднімання, дорівнює)

Д/Г «Виріши задачу». Згадати з дітьми складові задачі. Одна дитина працює біля дошки, всі інші за столами викладають роз’яснення задачі.

 Вихователь: Тож всі математичні завдання ми розв’язали, та отримали четвертий ключ, можемо відчинити замок під номером 4. Щоб відчинити п’ятий замок потрібно дати відповіді на запитання чаклуна.

1. В'язані, шкіряні, робочі, теплі. (Рукавиці)

2. Білий, чорний, свіжий, черствий, житній, пшеничний. (Хліб)

3. Зелене, червоне, кисле, солодке. Наливне. (Яблуко)

4. Шкільний, телефонний, дверний. (Дзвінок)

5. Грибний, проливний, що мрячить, сліпий. (Дощ)

6. Колючий, красива, запашна, червона, біла. (Роза)

8. Слизьке, запашне, дитяче, банний. (Мило)

9. Глибока, дрібна, літаюча. (Тарілка)

10. Скільки частин у добі? Які?

11. Скільки днів у тижні? Назвіть робочі дні. Назвіть вихідні дні.

12. Скільки в році пір року? Назвіть їх.

13. Назвіть зимові; весняні; літні; осінні місяці.

Вихователь: Подивіться у нас вже з’явився 5 ключ, и зараз ми відчинимо його. Та розчаруємо чари покладені на Олену Премудру. Відчиняємо двері замку, та діти отримують подарунки.

 

 

docx
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку