Комунальний заклад «Бериславський медичний фаховий коледж»
Херсонської обласної ради
Методична розробка відкритого заняття з
англійської мови (за професійним спрямуванням)за темою :
“ Human Body. Nosce te ipsum”.
Розглянуто та затверджено
на засіданні циклової комісії
гуманітарної та соціально –
економічної підготовки
Протокол № 4 від 26.11. 2020р
Голова ЦК _____________О.М Запорожець
м.Берислав
НАВЧАЛЬНО – МЕТОДИЧНА КАРТКА ЗАНЯТТЯ
Тема : «« Human Body. Nosce te ipsum».
Курс: II ( ІII семестр)
Спеціальність: « Лікувальна справа»
Кількість навчальних годин : 2
Місце проведення: кабінет англійської мови
Вид заняття : комбіноване
Тип заняття : удосконалення знань, умінь і навичок
1 Актуальність теми: Будова людського тіла, внутрішня і зовнішня будова тіла людини розкривають перед майбутніми медичними працівниками всі їх подальші дії . Знання з теми будова тіла людини використовуються не лише при загальному огляді пацієнта, а також і при складних хірургічних втручаннях в разі потреби. Наука, яка вивчає будову тіла людини , напряму повязана з іншими медичними науками такими як геронтологія, педіатрія, кардіологія та інші.
2 Навчальні цілі:
- закріпити знання термінології з теми « Анатомія», засвоїти нову лексику латинською мовою, вивити схожість та відмінність між анатомічною термінологією в латинській та англійській мовах, скласти англо – латино – український словник термінів з анатомії.
3 Розвиваючі цілі: - створити умови для розвитку логічного мислення у здобувачів знань ( на основі порівняльного аналізу), розвитку памяті, усного мовлення, розпізнавати іноземну мову викладача та товаришів на слух.
- розвивати навички читання, письма , говоріння, аудіювання;
- формувати навички вимови та мовленнєву реакцію студентів;
- розвивати навички контролю та взаємоконтролю;
- формувати навички роботи в парах та групах;
-
4 Виховні цілі :
- створити умови для розвитку у здобувачів знань комунікативної культури, поваги до культури і цінностей інших країн та національностей.
- виховувати культуру спілкування;
- виховувати професійну етику та компетентність майбутніх медичних
працівників;
Міжпредметні зв’язки: анатомія., латинська мова, українська мова.
Очікувані результати реалізації заняття:
Студенти повинні знати:
- лексичний матеріал до теми (структуру людського організму, називати
основні системи тіла людини та їх основні функції);
Студенти повинні вміти:
- вживати лексичний матеріал під час мовлення та письма;
- знаходити зв;язок між лексичними одиницями та застосовувати їх у
мовленні;
- розрізняти терміни « анатомія», « фізіологія».
- вести мову про системи людського організму та їх основні функції;
-здобувати необхідну інформацію під час аудіювання та читання тексту;
- усно і письмово висловлювати власні думки відповідно до теми;
Очікувані результати: скласти англо – український словник термінів з теми «Анатомія», вдосконалити знання, навички студентів з теми.
Структура заняття:
1.Організаційний момент (3хв)
2.Повідомлення теми і мети заняття (2хв)
3.Мотивація начальної діяльності ( 5 хв)
4.Актуалізація знань (10 хв)
5.Застосування знань та умінь в новій ситуації ( 55 хв)
6Контроль засвоєння, обговорення допущених помилок та їх корекція ( 2 хв)
7. Рефлексія (3хв)
8.Підведення підсумків (2 хв)
Забезпечення заняття:
1. English for Medical Students - Англійська мова для студентів-медиків:
підручник / А.Г. Саблук, JI.B. Левандовська. - К.: ВСВ «Медицина»,
2012. С . 262 – 266;, 2008.
2. Video:
- (https://www.youtube.com/watch?v=Ae4MadKPJC0,\
Роздатковий матеріал,мультимедійна презентація, картки з названням органів латинською та англійською мовами для перекладу,підручники, англо – українські та латинські словники.
PROCEDURE
After this lesson the students should be able to:
Попередня підготовка заняття:
(Організація заняття, перевірка присутніх по журналу)…
(Привітання, відмічання присутніх.)
- Good day, dear students and colleagues!
- I am glad to see you!
- Salvete, collegаe! Salvete, studentеs!
- What date is it today?
- What day is it today?
- And today we have an open lesson.
Методи контролю знань: індивідуальна перевірка знань, репродуктивна бесіда, створення проблемних ситуацій, метод вправ.
Хід заняття
Phonetics exercises. A tongue twister.
All I want is a proper cup of coffee,
Made in a proper copper coffee pot
I may be off my dot
But I want a cup of coffee
From a proper coffee pot.
Прочитайте, будь ласка, крилатий вираз латинською та англійською мовами, постарайтесь перекласти ї або здогадайтеся про її значення. На слайді: «Nosce te ipsum! –Cognize yourself!”
- Як ви розумієте цей вираз. Студенти пропонують свої варіанти.
Nosce te ipsum
Смисл фрази довгий час залишався загадковим для сучасників та викликав багато тлумачень..
Сократ
Особливе значення даній фразі « Nosce te ipsum,Пізнай самого себя» надавав Сократ.
Людина і тіло, яким вона користується, не є одне й те саме..Що ж таке сама людина?? Сама людина, за твердженням Сократа, є саме те, що користується тілом, а те, що користується тілом ми називаємо душею. Таким чином людина є душа, яка керує тілом як своїм інструментом, а значить Бог, який закликає пізнати самого себе , закликає його пізнати свою душу…
Введення в іншомовну атмосферу. (5 хв)
Warming – up.
Word`s cloud.
Студенти читають слова, говорять переклад
(Слова на слайді демонструються присутнім).
II. Основна частина заняття.
Listening and watching the video about the Human body from National Geographic.
www.youtube.com/watch?v= Ae4MadKPJCO
After – listening activity.
1.How many major systems are in the human body? Name them, please/
2.What is a human body?
3.How many bones are in the adult people?
4.How many kinds of muscles are in the muscular system?
5.What do we know about integumentary system?
6.What can you say about the cardiovascular system?
7. What are the main organs in the urinary system?
8. What organ which help us in the process of breathing?
Pre- reading activity.
Англійська з транскрипцією. |
Латинська мова ( початкова форма слова, родовий відмінок, рід). |
переклад |
|
||
trachea [trəˈkiːə] windpipe [ˈwɪndpaɪp] |
trachea, ae, f |
трахея |
gullet [ˈgʌlɪt] esophagus [iːˈsɔfəgəs] |
esophagus, i, m |
стравохід, глотка |
thorax [ˈθɔːræks] chest [ʧest] |
thorax, acis, m |
грудна клітина |
heart [hɑːt] |
cor, cordis, n |
серце |
lung [lʌŋ] |
pulmo, onis, m |
легеня |
artery [ˈɑːtərɪ] |
arteria, ae, f |
артерія |
vein [veɪn] |
vena, ae, f |
вена |
gland [glænd] |
glandula, ae, f |
залоза |
brain [breɪn] |
cerebrum, i, n encephalon, i, n |
мозок |
muscle [mʌsl] |
musculus, i, m |
м’яз |
eye [aɪ] |
oculus, i, m |
око |
stomach [ˈstʌmək] |
gaster, tris, f |
шлунок |
liver [ˈlɪvə] |
hepar, atis, n |
печінка |
spleen [spliːn] |
lien, enis, m |
селезінка |
kidney [ˈkɪdnɪ] |
ren, renis, m |
нирка |
skull [skʌl] |
cranium, i, m |
череп |
finger [ˈfɪŋgə] |
digitus, i, m |
палeць |
foot [fʊt] |
pes, pedis, m (стопа, нога) |
ступня |
bone [bəʊn] |
os, ossis, n |
кістка |
head [hed] |
caput, itis, n |
голова |
ear [ɪə] |
auris, is, f |
вухо |
Reading the text.
Working with the topical vocabulary
Anabolism |
Анаболізм |
Anatomy |
Анатомія |
ATP |
Аденозинтрифосфорна кислота |
Catabolism |
Катаболізм |
Cell |
Клітина |
Homeostasis |
Гомеостаз |
Metabolism |
Метаболізм |
Organ |
Орган |
Pathology |
Патологія |
Physiology |
Фізіологія |
Tissue |
Тканина |
Muscular |
М’язовий |
Systems |
Системи органів |
Circulatory |
Кровообігу |
Digestive |
Травна |
Respiratory |
Дихальна |
Intergumentary |
Покривна |
Urinary (excretory) |
Сечовидільна |
Nervous |
Нервова |
Endocrine |
Ендокринна |
Glands |
Залози |
Hormones |
Гормони |
reproductive |
Репродуктивна система |
Reading of the text
Everyone is interested in the body and how it works. Anatomy studies the body structure. Physiology is the term for the study of how the body functions. These two sciences are closely related. They form the basis for all medical practice. Any changes in the structure of the body or its functions are considered a disease and are studied as a science of pathology.
All living things are organized from very simple levels to more complex levels. Living matter begins with simple chemicals. These chemicals are formed into complex substances that make living cells - the basic units of all life. Specialized groups of cells form tissues, and tissues may function together as organs. Organs make up systems of organs, which maintain the body.
There are following systems of organs in the body:
- skeletal system (it supports the body);
- muscular system (it allows the body to move);
- circulatory system with lymphatic system transport nutrients, oxygen and other substances to the body cells and carry away waste materials;
- digestive system (it takes food in and converts it into substances that the body
cells can use);
- respiratory system (it takes oxygen in and releases carbon dioxide from the
blood);
- integumentary system means the skin and its appendages: hair, nails, sweat and oil glands;
- urinary or excretory system (it eliminates waste products and water);
- nervous system (it receives stimuli and controls responses; memory and reasoning also belong to the nervous system occurring in the brain);
- endocrine system (it produces hormones for regulation of growth, metabolism, reproduction);
- reproductive system is concerned with the production of offsprings.
All the chemical reactions needed to sustain life we call metabolism. Metabolism can be divided into two types of activities: catabolism and anabolism.
Catabolism is the breakdown of complex substances into simpler ones. Anabolism is the building of body materials.
The energy obtained from the breakdown of nutrients is used to form a compound of the cell we call ATP (adenosine triphosphate).
There are many kinds of fluids in the organism. Extracellular fluids carry nutrient substances to and from the cell, bathe the cell, transport substances in and out of the cell. Intracellular fluid is in the cell.
Homeostasis is the steady state of the organism that maintains a state of balance within the body: body temperature, composition of body fluids, heart rate, respiration rate, blood pressure. Homeostasis is maintained by feedback. Any changes in the body balance lead to norm violation, this mechanism is described as negative feedback.
After-reading activity
Are the sentences true or false?
1. Anatomy is the study of how the body functions.
2. Pathology is the science of diseases.
3. The smallest unit in the organism is the cell.
4. An organ is the unity of tissues that functions together.
5. Homeostasis is the balance in the organism.
6. Intracellular fluid carries nutrients to the cells.
Problem question.
(Студенти відповідають на поставлене проблемне питання, висловлюють свої думки, слухають одне одного).
(Наступний етап нашої роботи – це переклад речень. Кожен із вас обирає по 1 реченню. У ньому одне англійське слово замінено латинським терміном. Ваша задача – перекласти речення і визначити про який термін йде мова. Потім поставити це слово в речення та перекласти його. На виконання даного завдання у в кожного є по декілька хвилини. При виконанні роботи ви можете проконсультуватися із своїми товаришами).
(На слайдах речення..Студенти їх читають та роблять переклад).
Кістки захищають та підтримують органи тіла.
Шия з’єднує голову з тулубом.
Ми можемо слухати вухами.
(Нирки допомагають відділяти мочу від крові).
(Однією з функцій печінки є засвоєння (переробка) хімічних речовин).
( Шлунок – це полий м’язовий орган, розташований між стравоходом
та дванадцятипалою кишкою).
The bony framework of the head which consists of 22 bones is called the cranium (cranium, i, m). - skull.
(Кістковий каркас голови , який складається з 22 кісток, називається черепом).
(Палець (на руці) – це частина верхньої кінцівки та одна з рухливих частин кисті).
(Орган у верхній лівій частини черевної порожнини, зліва від шлунку - це селезінка).
10. Pes is the part of the body that goes in a shoe. (pes, pedis, m) - foot
(Ступня – це частина тіла, що ходить у черевику).
The right answers;
Summarizing.
Lerning app.
Solve the puzzles, Anagram solving. Choose the right answers.
Виставлення оцінок. Завдання додому