ЗАНЯТТЯ З ДІТЬМИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ У НИХ ОСНОВ БЕЗПЕКИ ТА НОРМ ПОВЕДІНКИ В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

Про матеріал
Мета: дати дітям поняття про те, що сірники в жодному випад¬ку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі; розвивати почуття відповідальності за себе та свої вчинки; виховувати любов до природи та формувати поняття, щокожна людина є часткою навколишнього світу, і негарний вчинок, навіть ніким не помічений, може спричинити непоправні наслідки. Продовжувати роботу з розвитку художнього смаку, вправляти в умінні відтворювати навколишній світ, працюючи колективно.
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ З ДІТЬМИ ЩОДО ФОРМУВАННЯ У НИХ ОСНОВ БЕЗПЕКИ ТА НОРМ ПОВЕДІНКИ В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ

C:\Users\User\Desktop\буклет\7622f9_6338a7266e3346179c7a491f6d88c8a8_mv2.jpg

Заняття в старшій групі

 

ЗАНЯТТЯ «ЗОБРАЖУВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ»

(до розділу «Пожежна безпека»)

Тема. Пожежа в лісі

Мета: дати дітям поняття про те, що сірники в жодному випад­ку не повинні слугувати іграшкою, користуватися ними можуть тільки дорослі; розвивати почуття відповідальності за себе та свої вчинки; виховувати любов до природи та формувати поняття, щокожна людина є часткою навколишнього світу, і негарний вчинок, навіть ніким не помічений, може спричинити непоправні наслідки. Продовжувати роботу з розвитку художнього смаку, вправляти в умінні відтворювати навколишній світ, працюючи колективно.

Вид діяльності: колективна аплікація з рваного паперу.

Обладнання: ілюстрація із зображенням палаючого лісу та наля­каних тварин, що рятуються від пожежі; тонований аркуш ватма­ну; набір кольорового паперу, пензлики, клейстер, серветки.

Словничок: лісова пожежа, стихійне лихо.

Попередня робота: розглядання плакату «Дітям про вогонь».

Хід заняття

Вихователь просить дітей уважно роздивитись ілюстрацію.

Вихователь. Діти, чому в лісі така паніка? Куди біжать твари­ни? Яка небезпека на них чатує? (У лісі сталася пожежа, тваринам загрожує полум'я.)

А як ви гадаєте, що могло спричинити виникнення лісової пожежі? Чи можуть бути причетні до пожежі тварини? Гроза? А люди? Яким чином? (Люди могли покинути вогнище, кинути запалений сірник та ін.)

Ось послухайте, яка історія сталася з малими пустунами в одній казковій історії.

Вихователь читає вірш.

Нерозумні кошенята

Кошенята в ліс зібрались,

Що узяти — не вагались.

Хоч вони і малюки —

Захопили сірники:

— Як же в лісі без багаття? —

Непокоїлись вусаті...

Вітер полум'я розніс,

Застогнав сторічний ліс —

Не одне він літо стрів,

Та за мить одну згорів!

 

Вихователь. Так, ліс росте не одне десятиріччя, а деякі дерева — навіть кілька століть. Безжальне полум'я швидко знищує його за декілька днів, а то й годин! При цьому дуже страждають тварини — навіть, якщо вони не загинуть, їм ніде буде жити, нічим харчуватися. А згарище не заростає дуже тривалий час, інколи роками! Ось сьогодні ми відтворимо цю картину, а потім проекспонуємоїї для інших дітей, щоб усі знали, до чого можуть призвести пустощі з вогнем у лісі.

Фізкультхвилинка

Тягне ліс гілки до неба,

Бо рости ще довго треба.

(Руки вгору, потягнутися.)

Ліс під вітром нахилився

Та рости не зупинився.

(Нахили вперед-назад, ліворуч-праворуч.)

 

Процес творення

Діти по черзі підходять до аркуша та розміщують деталі майбутньої картини. Вихователь коригує їх дії, допомагає сприймати та відтворювати перспективу (перший план — збільшене зображення, задній план - зменшене). Звертає увагу на акуратність у виконанні роботи, стимулює та заохочує малоактивних дітей.

 

Підсумок заняття:

Пустощі та необережне поводження з відкритим вогнем можуть призвести до лиха. Багаття в лісі можна розводити тільки за умови дотримання суворих вимог пожежної безпеки (обкопування вогнища, засипання попелу землею та залиття водою найменших іскор).

 

УЗАГАЛЬНЮЮЧЕ ЗАНЯТТЯ «ДИТИНА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ»

(до розділу «Безпека на дорозі»)

Тема: Вулиця та транспорт. Чого нас навчили?

Мета: узагальнити знання дітей, отримані протягом перебування в ДНЗ; дати уявлення про призначення дорожніх знаків, форму­вати основні правила поведінки в громадському транспорті; вчити правильно обходити транспорт, що стоїть; закріпити знання проосновні запобіжні знаки дорожнього руху; виховувати уважність, дисциплінованість; продовжувати виробляти еталон поведінки на дорозі та в транспорті, орієнтуючись на етику взаємовідносин і в суспільстві.

Обладнання: медальйони із зображенням трамваю, тролейбуса, автобуса та автомобілів, жезл, свисток та міліцейський кашкет, стільці чи лава для гри «Пасажири», аркуш ватману із зображен­ням світлофора.

Словничок: регулювальник, жезл, перон.

Попередня робота: екскурсія до перехрестя, спостереження за транспортом.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні ми будемо грати в цікаву гру «Водії га пішоходи». Та спочатку для розминки ми розгадаємо кросворд.

Кросворд «Дорожній»

По горизонталі:

  1. На дорожній перехід

Чимчикує ... (пішохід).

 

5. Трьома очима

На стовпчику блима.

(Світлофор.)

 

6. До вокзалу на перон Підкотив новий ... (вагон).

 

7. Полосатий кінь прибіг, На шосе тихенько ліг.

                                                                (Зебра).

8. Той, що в транспорті сидить, —

     Їде він, а не біжить!

                                                                         (Пасажир.)

По вертикалі:

  1. Придивіться — за порогом,

Ви побачите ... (дорогу).

 

  1. Відшукайте той вагон,

Що приїхав на ... (перон).

 

  1. З ранку й до ночі Возить всіх охоче.

Об'їжджає Землю-глобус

     С пасажирами ... (автобус).

 

Вихователь. А тепер ми вирушимо на екскурсію нашим рідниммістом. І для цього за допомогою лічилочки оберемо водіїв міського транспорту та міліціонера-регулювальника. Інші діти будуть пасажирами та пішоходами.

Лічилочка

З двору їхала машина,

Шелестіли ноги-шини.

Вільне місце, наче, є.

То сідай — воно твоє!

Гра «Водії та пішоходи»

Діти перетинають перехрестя, виконуючи відповідні правила та накази регулювальника.

Вихователь. А я якось їхала в тролейбусі з роботи. Втомилася, хотілося скоріше доїхати та відпочити. Та поряд зі мною сиділа дівчи­на, яка весь час дуже голосно розмовляла по телефону. Це всім зава­жало, і я згадала одного віршика про таку ж невиховану лисичку. Ось послухайте:

Вихователь читає вірш.

Лисичка-нечема

— Я в автобусі, сестричко! —

В телефон кричить лисичка.

— Тут машини під віконцем,

Кішка ніжиться під сонцем;

Ось хмариночка набігла,

Кішка вже кудись побігла.

Й знову в трубку: — Гей, привіт!!!

Ще й кричить на всенький світ!

Від рудої щебетушки

В пасажирів в'януть вушка!

 

Вихователь. Ото бачите, як вона розмовляла — говорити ні про що, от вона що бачить — про те й розповідає! Аби не мовчати. Як ви гадаєте, які правила поведінки порушила лисичка? Чому не можна голос­но спілкуватись в транспорті? А які ще ви знаєте правила поводження и громадському транспорті? (Діти відповідають на запитання.)

Давайте ще пограємось у гру. Для цього нам треба обрати водія та кондуктора. Інші діти будуть пасажирами.

Гра «Пасажири»

Діти грають в пасажирів. При цьому закріплюють такі правила походження в громадському транспорті:

— заходити та виходити спокійно, не штовхати інших пасажирів;

— поступатися місцем малюкам, хворим та літнім людям, бо їм стояти небезпечно    

— можна під час руху не втриматись та впасти;

—  говорити так, щоб чув лише співбесідник;

— не їсти, бо їжа може забруднити сидіння чи сусідів;

— не смітити в салоні;

— не виглядати у відчинене вікно.

Після закінчення гри діти збираються біля вихователя. Він пропонує послухати віршик.

Про кумедне ведмежа

— Ой! В автобусі тіснява,

А ведмедику цікаво:

Зможе він цукерку з'їсти

І морозивом заїсти?

Всюди плями пречудові —

Не прості, а кольорові:

На сорочці в лисенятка,

На плечі у вовченятка...

Добре все й у ведмежати —

Лиш в підлогу влипли п'яти!

 

Підсумок заняття:

Ми живемо поряд одне з одним, тож повинні дотримуватись загальноприйнятих правил, щоб нікому не заважати. Розтлумачити та засвоїти» таке правило: «Моя свобода закінчується там, де починається свобода іншої людини!».

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку