Заняття з духовно-морального виховання для старшого дошкільного віку «Праця та відпочинок – Божа настанова»

Про матеріал
Заняття з духовно-морального виховання для старшого дошкільного віку «Праця та відпочинок – Божа настанова» Мета: Вчити дітей розуміти значення праці та відпочинку в житті людей, що праця і відпочинок є установою Божою, як день і ніч. Уточнити знання дітей про відпочинок, що надмірна праця виснажує людину. Продовжувати розвивати вміння орієнтуватися у часі – повторити назви днів тижня. Виховувати працелюбність та вміння відпочивати, наводити приклади, коли людина є співтворцем Божим. Виховувати бажання надавати перевагу активним формам відпочинку.
Перегляд файлу

Заняття з духовно-морального виховання

для старшого дошкільного віку

«Праця та відпочинок – Божа настанова»

Мета:  Вчити дітей розуміти значення праці та відпочинку в житті людей, що праця і відпочинок є установою Божою, як день і ніч. Уточнити знання дітей про відпочинок, що надмірна праця виснажує людину. Продовжувати розвивати вміння орієнтуватися у часі – повторити назви днів тижня. Виховувати працелюбність та вміння відпочивати, наводити приклади, коли людина є співтворцем Божим. Виховувати бажання  надавати  перевагу активним формам відпочинку.

Матеріали: дитяча Біблія,  презентація або ілюстрації: день, ніч, місяць, зірки, сонце, пейзажі. Картинки для ігор -  зображення знарядь праці та працівників.  Вірш  Миколи Вересюка «Дні тижня».

Біблійні тексти:   Буття 1, 2:2-4, Іван 5:17 (Біблія в пер. Івана Огієнка)

 

Хід заняття:

               -Діти, відгадайте загадки:

Один баранець пасе тисячі овець. 
                               (Місяць і зірки)
             Золоте сховалося, а срібне показалося. 
                                            (Сонце і місяць)

Коли мати входить в хату, Всіх вона вкладає спати.

А як батько заходить, Всіх на ноги підводить.

Хто зуміє відгадати: Що за батько, що за мати? (День і ніч) 

-         Молодці, тепер пограємо в гру.

Рухлива гра «День і ніч»

Діти стають колом, у центрі якого ведучий – «Сонце».  Під час команди ведучого: «День!» учасники гри повертаються обличчям до Сонця і піднімають руки догори. А коли ведучий подає команду: «Ніч!», гравці повертаються до Сонця спиною, присідають, закриваючи обличчя руками.

-         Діти, а Хто створив цей світ, день та ніч? Подивіться, яка чудова в мене є книга, ви знайомі з нею. (Показ Біблії) Бог через цю книгу вчить нас, як бути щасливими.  (Дивимось ілюстрації або презентацію).

-Щоб створити небеса і землю, Бог працював. Він зібрав води в одному місці, і з’явилася суша. Він зробив, щоб на ґрунті росли трави, рослинність і дерева. Він створив сонце, місяць і зірки. Він створив усе живе в морі й на суші. Потім Він помістив Адама і Єву на землю, щоб дбати про неї та панувати над усіма іншими живими істотами.  

 

-         Молодці, попрацювали, трохи втомилися, тепер хочеться відпочити, так? Навіть у Біблії написано, що треба і працювати і відпочивати.

 Сам Бог побажав явити власну творчу діяльність у формі праці та відпочинку, тож людині треба наслідувати Бога і в тому, і в іншому.  Послухайте, що написано у Біблії.

   «І скінчив Бог дня сьомого працю Свою, яку Він чинив. І Він відпочив у дні сьомім від усієї праці Своєї, яку був чинив. І поблагословив Бог день сьомий, і його освятив, бо в нім відпочив Він від усієї праці Своєї, яку, чинячи, Бог був створив. Це ось походження неба й землі, коли створено їх, у дні, як Господь Бог создав небо та землю».   У вченнях і на власному прикладі Небесний Батько та Ісус Христос показали нам, що праця має велике значення і на небі, і на землі. Ісус сказав: “Отець мій працює аж досі,—працюю і Я”.  Він також сказав: “Ми мусимо виконувати діла Того, Хто послав Мене”. Про Кого Він сказав?

  Велике значення має наше ставлення до праці. Наведена далі історія розповідає про одного чоловіка, який у своїй роботі бачив більше ніж інші. (Дивимось ілюстрації або презентацію). Один чоловік проходив повз каменоломню і побачив трьох чоловіків за роботою. Він запитав кожного з них, що вони роблять. Їхні відповіді представили різне ставлення до тієї самої роботи. “Я видобуваю камінь”,—відповів перший робітник. А другий відповів: “Я заробляю три золотих у день”. Третій чоловік посміхнувся і сказав: “Я допомагаю будувати дім Божий”.

Тож треба в праці знаходити радість, це робить нас щасливими.

-Давайте пограємо в гру.

- "Кому що потрібно для роботи" (діти розкладають у відповідності картинки із зображенням знарядь праці та працівників).

-"Відгадай, що ми робимо" (відтворення трудових дій).

Мета: активізувати знання дітей про види роботи дорослих, професії; розвивати уяву, рухову активність, образне мислення; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; дружні взаємини, позитивне ставлення до народних ігор.

ХІД ГРИ: За допомогою лічилки або за бажанням діти діляться на дві команди. Одна команда домовляється про те, яку роботу чи професію вони будуть показувати рухами, не вимовляючи жодного звука. Завдання другої команди — назвати, що показують їм друзі. Потім команди міняються ролями. Вихователь може корегувати рухи дітей відповідно до обраної професії.

 

        Днів у тижні рівно сім. Це давно відомо всім.

Кожний свою назву має, Один одного міняє.

Споконвіку так ведеться, Перший – Понеділком зветься!

Кажуть, що цей день важкий! І чому це він такий?

Другий день – Вівторком звати, А за ним, потрібно знати

Третій день одразу йде, Він нам Середу веде.

День четвертий в нас Четвер, Пам’ятаймо відтепер.

П’ятий – П’ятницею звуть І її зазвичай ждуть,

Бо попереду чекають Дні коли відпочивають.

Шостий день у нас Субота, Та ще хатня є робота.

Тому треба помагати Батькам в хаті все прибрати,

На городі і в саду Все привести до ладу.

Сьомий день у нас Неділя. День святковий, день дозвілля.

Йдуть до церкви і гуляють, Всі в цей день відпочивають!

-         Ви любите вихідні? Можна  відпочивати, грати, співати, танцювати.

Руханка – танок. 

            -Відпочинок не означає бездіяльності та лінивства.  Це оновлення тілесних та духовних сил через зміну діяльності. Дозвілля допомагає  помістити Бога у центрі нашого життя та віднайти його в людях навколо нас. Майстрування, хобі, бесіди у колі родини, час молитви, зустрічі друзів є прикладами такої діяльності.

           Подивіться на картинки (показ ілюстрацій гарних пейзажів). Сама природа, як найчудовіша картина, нагадує нам про свого Божественного Автора. Людина певною мірою теж є співтворцем, бо людська творчість - це дар Божий. Господь дав людині заповідь трудитися. Без фізичної праці неможливо досягти добробуту, а без духовного вдосконалення - спасти душу.

 Творчість і труд завжди ідуть поруч. Без щирої віри в Бога творчість вироджується і стає бездушною, а праця - марною. Отже, кожний   художник, скульптор, музикант, поет має творити все заради Божої слави. Як оточуючий нас світ розповідає нам про Творця, так само і творчість має крок за кроком наближати нас до пізнання Бога та очищення душі. Ми з вами можемо зробити гарний подарунок для наших рідних, щоб їх порадувати.

    Діти виготовляють з педагогом аплікацію або малюнок.

Заняття розробила

 вихователь-методист ЗДО № 4

м.Южного Одеської області

Оборіна Тетяна Володимирівна

 

docx
Додано
11 квітня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку