Заняття з екології для дошкільнят

Про матеріал
: Розширити знання дітей про Всесвіт. Вчити дітей брати участь у полілогах (узагальнювальні бесіди на визначені теми); дати дітям уявлення про те, що природі потрібна допомога людини, її турбота, любов. Розвивати вміння складати розповідь; продовжувати навчати дітей відповідати на запитання, обґрунтовуючи свою відповідь; формувати інтерес до природоохоронної діяльності людини; виховувати відповідальність за збереження природних багатств, розумне використання корисних копалин. Спонукати дітей до посильної участі у збереженні природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, вміння правильно поводитися в природі
Перегляд файлу

Тема: Занедужала Земля

Мета: Розширити знання дітей про Всесвіт. Вчити дітей брати участь у полілогах (узагальнювальні бесіди на визначені теми); дати дітям уявлення про те, що природі потрібна допомога людини, її турбота, любов. Розвивати вміння складати розповідь; продовжувати навчати дітей відповідати на запитання, обґрунтовуючи свою відповідь; формувати інтерес до природоохоронної діяльності людини; виховувати відповідальність за збереження природних багатств, розумне використання корисних копалин. Спонукати дітей до посильної участі у збереженні природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, вміння правильно поводитися в природі.

Матеріали: мультимедійна дошка, слайди із зображенням планет, дидактичний матеріал до ігор «Посортуй сміття», «Космічна тінь», «Прикрась планету», пазли; загадки про корисні копалини (пісок, глина, крейда, вугілля), «Чорний ящик», конверти із завданнями; вірші; аудіозапис танок-руханка «Мандрую по Землі».

Хід заняття

Вітання з дітьми:

Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям і гостям про початок заняття.

Добрий ранок,

Добрий день!

Хай плещуть долоньки,

Тупають ніжки,

Працюють голівки

Та сяють усмішки.

 

Вітання з гостями:

Не заняття – справжнє свято, бо полинем у світи,

Мандруватимем багато, юний друже, я і ти.

У польоті будь уважним, добре думай, не спіши,

Знай, що вчитись дуже важко – легше буде у житті.

 

Вихователь: Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні я отримала сигнал SOS, одна з планет нашої Сонячної системи просить нас про допомогу, але я не знаю яка. Отже, я вас запрошую в дуже незвичну подорож. Ми полетимо у надзвичайний безповітряний безмежний простір, в якому зустрінемося з зірками, кометами, планетами…  Як ви гадаєте, куди ми з вами полетимо? (у космос)

А на чому можна вирушити в космос? (на ракеті, космічному кораблі)

А щоб зайняти місце в ракеті, нам потрібні квитки. (діти отримують квитки і займають свої місця)

Наш екіпаж до польоту готовий? (Готовий)

Вірш:

Ось швидка наша ракета

Для польоту на планети

Ми у космос вирушаєм,

Ще у нім всього не знаєм

Ми місця скоріш займаймо,

Пуск і швидше вирушаймо

 

Закриваємо очки, летимо. А тепер дивимося в ілюмінатори. Що ми бачимо?

  1. Та це ж Меркурій – найближча до Сонця і найменша в Сонячній системі планета. Ще її називають планетою кратерів. Але тут тихо, немає нічого живого. Не ця планета кликала на допомогу. Летимо далі.
  2. А ось і найбільша і найшвидша планета Сонячної системи – Юпітер. Це газовий гігант, який в два з половиною рази більший за всі інші планети Сонячної системи разом узяті. А ще в Юпітера найбільше супутників. Та все ж живих істот тут нема і сигнал лунав не з цієї планети.
  3. Перед нами Уран – найхолодніша планета. Уран не обертається як його колеги, а котиться в космічних просторах наче м’ячик. І має кільця з льоду та пилу. На цьому крижаному газовому велетні теж немає життя, тому рухаймось далі.
  4. Наступна планета Венера – найгарячіша і найяскравіша. Її дуже гарно видно на нічному небі. Венера - найближча сусідка Землі, але жити там неможливо, це світ вулканів і блискавок. Тому шукаємо далі хто ж надіслав нам сигнал.
  5. Може це Нептун – найвіддаленіша планета нашої Сонячної системи? Ні, бо ніхто б сюди не забрався. Нептун найхолодніша планета, а ще тут панують найсильніші вітри, хоча сам крижаний гігант рухається найповільніше за усіх своїх друзів-планет.
  6. Сатурн – планета з найбільшими кільцями. Його кільця складаються з льоду та пилу, а сама планета – газовий велетень, і тому ніхто не міг послати нам звідси сигнал про допомогу.
  7. Що це за червона планета? Це ж Марс. Ґрунт планети виглядає червоним тому, що вона покрита іржею. Сьогодні населення Марса становить сім роботів, яких відправили туди наші вчені, а в недалекому майбутньому можливо, що ця планета стане придатною для життя. 
  8. Прислухайтесь, дітки, ви чуєте цей звук? Саме цей сигнал я чула. Що ж це за планета? Ой, та це ж наша рідна (Земля) Що ж сталося?

Вихователь читає вірш «Захворіла Земля, занедужала…»

Захворіла Земля, занедужала,

В неї жар! То – туман, то – знобить…

Сині очі від спеки примружила,

Все немиле Землі, все болить.

Біля неї і Місяць, і Сонечко,

Біля неї велика рідня:

– Ти в матусі улюблена донечка,

Тебе Сонце голубить щодня.

Примовляє Земля, побивається:

– Підкажіть, що робити мені,

Як погляну, терпець уривається,

Сонце любить мене, люди – ні!

Мої ріки блакитні забруднені,

З’їла пилка зелені ліси,

Всі поля в целофановім гудинні…

Ні здоров’я тепер, ні краси.

 

(Показ слайдів занедужання Землі)

Вихователь: Від чого Земля наша занедужала? Діти відповідають (забруднення річок, вирубування лісів, викидання сміття…)

Як можна вилікувати нашу планету? Діти відповідають ( потрібно навчитися сортувати сміття)

Гра «Посортуй сміття»

Вихователь: Подивіться як багато сміття розкидано, давайте позбираємо його і посортуємо в контейнери для кращої переробки. (діти збирають і сортують сміття)

(під тканиною малюнок Землі, що посміхається)

Вихователь: Подивіться, дітки, як зраділа наша Земля, вона стала усміхненою і хоче погратися з вами у цікаву гру. (діти підходять до столу)

Подивіться, що це за цікаві конверти? Можливо це якісь завдання нам Земля приготувала. А щоб цікавіше нам було, ми покрутимо дзиґу і вона нам підкаже яке перше завдання ми будемо виконувати. (дитина крутить дзиґу, вихователь рахує вголос до шести, поки дзиґа не зупиниться)

  1. Дайте відповідь на запитання:
  1. Яка найближча планета до Сонця? (Меркурій)
  2. У якої планети є кільця? (Сатурн)
  3. Яка планета є газовим гігантом? (Юпітер)
  4. Яка планета найгарячіша? (Венера)
  5. На якій планеті існує життя? (Земля)
  6. Скільки планет є в Сонячній системі? (8)
  7. Яку планету називають червоною? (Марс)
  1.    Ця гра називається «Чорний ящик». Цікаво, що всередині? Відгадайте і покажіть відгадку.

(Вихователь читає загадку, діти відгадують і показують (пісок, глина, камінь, крейда, залізо, вугілля))

Вихователь:  Як це все можна назвати одним словом? (корисні копалини)

А чому їх називають корисними, яку користь вони приносять? (з них будують будинки, отоплюють приміщення…)

  1. Фізкультхвилинка «Скрипічний ключ»

Танок-руханка «Мандрую по Землі»

  1. Завдання «Знайди собі пару» (3 пазли по 2 фрагменти)

Вихователь:  Візьміть по одній частинці і спробуйте знайти собі пару, вказавши що у нас вийшло. (водойми, гори, ліси)

Подивіться що ви склали, скільки всього прекрасного є на нашій планеті.

  1. Гра «Знайди космічну тінь»
  2. «Закінчи речення»:

Сонце світить вдень, а місяць (вночі)

Взимку день коротший, а влітку (довший)

Місяць один, а зірок (багато)

Пташки літають низько, а ракети (високо)

Сонце гаряче, а місяць (холодний)

Завдання: Портрет Землі.

Вихователь:  Дітки, давайте прикрасимо портрет нашої чудової планети Землі, щоб вона більше ніколи не сумувала (діти приклеюють до малюнка метелики і квітки)

Вам сподобалась сьогоднішня подорож? (так)

Пам’ятайте, що кожна людина – частинка безмежного і прекрасного всесвіту, тому має оберігати все, що довкола неї.

Вірш «Прекрасний світ навколо тебе»

Світ прекрасний навколо тебе —

Сонце ясне і синє небо,

Птахи і звірі, гори і ріки —     

Нехай він буде таким навіки!

Нехай людина добро приносить,

Бо світ навколо любові просить.

 

Ви допомогли нашій прекрасній планеті одужати, а вона за це дарує вам смачненькі подарунки.

docx
Пов’язані теми
Екологія, Інші матеріали
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
610
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку