Тема: Занедужала Земля
Мета: Розширити знання дітей про Всесвіт. Вчити дітей брати участь у полілогах (узагальнювальні бесіди на визначені теми); дати дітям уявлення про те, що природі потрібна допомога людини, її турбота, любов. Розвивати вміння складати розповідь; продовжувати навчати дітей відповідати на запитання, обґрунтовуючи свою відповідь; формувати інтерес до природоохоронної діяльності людини; виховувати відповідальність за збереження природних багатств, розумне використання корисних копалин. Спонукати дітей до посильної участі у збереженні природи; виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу, вміння правильно поводитися в природі.
Матеріали: мультимедійна дошка, слайди із зображенням планет, дидактичний матеріал до ігор «Посортуй сміття», «Космічна тінь», «Прикрась планету», пазли; загадки про корисні копалини (пісок, глина, крейда, вугілля), «Чорний ящик», конверти із завданнями; вірші; аудіозапис танок-руханка «Мандрую по Землі».
Хід заняття
Вітання з дітьми:
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям і гостям про початок заняття.
Добрий ранок,
Добрий день!
Хай плещуть долоньки,
Тупають ніжки,
Працюють голівки
Та сяють усмішки.
Вітання з гостями:
Не заняття – справжнє свято, бо полинем у світи,
Мандруватимем багато, юний друже, я і ти.
У польоті будь уважним, добре думай, не спіши,
Знай, що вчитись дуже важко – легше буде у житті.
Вихователь: Діти, ви любите подорожувати? Сьогодні я отримала сигнал SOS, одна з планет нашої Сонячної системи просить нас про допомогу, але я не знаю яка. Отже, я вас запрошую в дуже незвичну подорож. Ми полетимо у надзвичайний безповітряний безмежний простір, в якому зустрінемося з зірками, кометами, планетами… Як ви гадаєте, куди ми з вами полетимо? (у космос)
А на чому можна вирушити в космос? (на ракеті, космічному кораблі)
А щоб зайняти місце в ракеті, нам потрібні квитки. (діти отримують квитки і займають свої місця)
Наш екіпаж до польоту готовий? (Готовий)
Вірш:
Ось швидка наша ракета
Для польоту на планети
Ми у космос вирушаєм,
Ще у нім всього не знаєм
Ми місця скоріш займаймо,
Пуск і швидше вирушаймо
Закриваємо очки, летимо. А тепер дивимося в ілюмінатори. Що ми бачимо?
Вихователь читає вірш «Захворіла Земля, занедужала…»
Захворіла Земля, занедужала,
В неї жар! То – туман, то – знобить…
Сині очі від спеки примружила,
Все немиле Землі, все болить.
Біля неї і Місяць, і Сонечко,
Біля неї велика рідня:
– Ти в матусі улюблена донечка,
Тебе Сонце голубить щодня.
Примовляє Земля, побивається:
– Підкажіть, що робити мені,
Як погляну, терпець уривається,
Сонце любить мене, люди – ні!
Мої ріки блакитні забруднені,
З’їла пилка зелені ліси,
Всі поля в целофановім гудинні…
Ні здоров’я тепер, ні краси.
(Показ слайдів занедужання Землі)
Вихователь: Від чого Земля наша занедужала? Діти відповідають (забруднення річок, вирубування лісів, викидання сміття…)
Як можна вилікувати нашу планету? Діти відповідають ( потрібно навчитися сортувати сміття)
Гра «Посортуй сміття»
Вихователь: Подивіться як багато сміття розкидано, давайте позбираємо його і посортуємо в контейнери для кращої переробки. (діти збирають і сортують сміття)
(під тканиною малюнок Землі, що посміхається)
Вихователь: Подивіться, дітки, як зраділа наша Земля, вона стала усміхненою і хоче погратися з вами у цікаву гру. (діти підходять до столу)
Подивіться, що це за цікаві конверти? Можливо це якісь завдання нам Земля приготувала. А щоб цікавіше нам було, ми покрутимо дзиґу і вона нам підкаже яке перше завдання ми будемо виконувати. (дитина крутить дзиґу, вихователь рахує вголос до шести, поки дзиґа не зупиниться)
(Вихователь читає загадку, діти відгадують і показують (пісок, глина, камінь, крейда, залізо, вугілля))
Вихователь: Як це все можна назвати одним словом? (корисні копалини)
А чому їх називають корисними, яку користь вони приносять? (з них будують будинки, отоплюють приміщення…)
Танок-руханка «Мандрую по Землі»
Вихователь: Візьміть по одній частинці і спробуйте знайти собі пару, вказавши що у нас вийшло. (водойми, гори, ліси)
Подивіться що ви склали, скільки всього прекрасного є на нашій планеті.
Сонце світить вдень, а місяць (вночі)
Взимку день коротший, а влітку (довший)
Місяць один, а зірок (багато)
Пташки літають низько, а ракети (високо)
Сонце гаряче, а місяць (холодний)
Завдання: Портрет Землі.
Вихователь: Дітки, давайте прикрасимо портрет нашої чудової планети Землі, щоб вона більше ніколи не сумувала (діти приклеюють до малюнка метелики і квітки)
Вам сподобалась сьогоднішня подорож? (так)
Пам’ятайте, що кожна людина – частинка безмежного і прекрасного всесвіту, тому має оберігати все, що довкола неї.
Вірш «Прекрасний світ навколо тебе»
Світ прекрасний навколо тебе —
Сонце ясне і синє небо,
Птахи і звірі, гори і ріки —
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить.
Ви допомогли нашій прекрасній планеті одужати, а вона за це дарує вам смачненькі подарунки.