Інтегроване заняття для дітей І молодшої групи на тему:
«Подорож до Сонечка»
Мета: Продовжувати вчити дітей за зовнішнім виглядом розрізняти та називати лісових звірів: зайчика, ведмедика, білочку; вводити в словник малят слова, що означають назви дій, ознак істот. Закріпити знання дітей про сонечко, колір, форму та сезонні зміни – світить та не гріє. Сприяти розвитку у дітей уваги, мислення, дрібної моторики рук, вміння слухати інструкцію вихователя та діяти згідно з нею. Виховувати інтерес та турботливе ставлення до тварин, любити та оберігати рідну природу.
Матеріал: М’які іграшки зайчика, ведмедика, білочки, пісок, горішки, шишки.
Хід заняття:
-Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені!
(Стук у двері. Надійшов лист від Сонечка. Вихователь читає його і пропонує дітям вирушити у подорож, щоб допомогти Сонечку. Підходять до розкиданого сміття. Бесіда про небезпеку та естетичний вигляд. Прибираємо з дітьми сміттячко. Подорожуємо далі лісом. Зустрічаємо зайчика.)
-Діти, відгадайте загадку і дізнаєтеся кого ми зустріли.
Довгі вуха, куций хвіст,
Невеликий сам на зріст.
На городі побував,
Там капусти пожував.
Довгі лапи: скік та скік;
Ми погнались, а він втік.
-Так, це зайчик. Давайте ми з ним привітаємось.
(Звернути увагу на зовнішній вигляд зайчика, де живе, що їсть.)
-Зайчику, зайчику, скажи.
Зайчику, зайчику, покажи.
Як знайти доріжку до Сонечка?
-Покажу, але спочатку виконайте моє прохання. Я в пісочку загубив подарунок для друга, знайдіть його.
1. «Пальчики вітаються» (Знайомимось з пісочком: запропонувати дітям доторкнутися до нього по черзі пальчиками однієї, а потім другої руки, далі усіма пальчиками одночасно).
2. «Долоньки вітаються» (Торкнутися піску всією долонею – Внутрішньою та тильною стороною).
3. «Ручки радіють пісочку» (Перетирати пісок між пальчиками, долонями, взяти пісок в кулачок, потім поволі висипати).
(Звернути увагу, що пісок сухий, добре сиплеться, розсипається, його можна пересипати з руки в руку, сіяти через ситечко, але з сухого піску не можна ліпити, будувати. Попередити, що ігри з піском бувають небезпечні, потрібно бути уважними і стежити, щоб пісок випадково не потрапив у очі).
4. «Йдуть ведмежата» (Дитина кулачками силою натискає на пісок).
5. « Стрибають зайчата» (Кінчиками пальців дитина ударяє по піску в різних напрямках).
6. «Повзуть змійки» (Дитина розслабленими пальчиками робить поверхню хвилястою)
7. «Біжать жучки – павучки» (Дитина рухає всіма пальчиками).
-Пропоную занурити руки глибоко в пісочок та знайти що загубив зайчик. (Діти знаходять горішки і граються ними).
(Зайчик дякує та показує дорогу. Ідемо по «слідах», підходимо до барлогу, де спить ведмідь. Розглянути ведмедика, бесіда про нього).
-Ой там, в лісі хтось лежить,
Це, напевно, спить ведмідь.
Ми тихенько обійдемо,
До ведмедя підійдемо!
Тихше, діти, не будіть,
Бо то, може спить ведмідь.
Ой! Тікайте, бо той гість,
Як устане - всіх поїсть!
-Лишаємо ведмедику бочечку з медом і стежинкою йдемо далі.
-А зараз відгадайте загадку і дізнаєтесь кого ми зустрінемо далі.
Пухова руденька шуба,
Із сосни стриба на дуба.
Хвіст у неї, як мітла,
А сама на зріст мала.
Очі сяють, як намисто,
Мов дві цяточки вогнисті.
В неї хата гарна, тиха,
Взимку повненька горіхів.
В лісі любить вона жити,
Відгадайте, хто це, діти?
-Молодці, це білочка. (Описуємо білочку: маленька, з пухнастим хвостиком, прудка, стрибає з гілочки на гілку, їсть горішки, гриби, живе в дуплі).
-Білочко, білочко, скажи.
Білочко, білочко покажи.
Як знайти доріжку до Сонечка?
-Покажу, але пограйтеся зі мною.
Гра з шишками.
(Ідемо до Сонечка. Підходимо і бачимо, що воно засмучене, прикрите хмаркою).
-Давайте, діти, ми його розвеселимо і заспіваємо пісеньку.
Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір'ячко.
На весняні квіточки,
На маленькі діточки,
Там вони граються,
Тебе дожидаються.
-Наше Сонечко ще сумне, невеселе. Давайте ми з ним пограємось.( Висипаємо з пісочку промінці, граємось із сонечком.)
Встане вранці ясне сонце,
Визирне в своє віконце.
Ми до нього потягнемось -
За промінчики візьмемось.
Радо будем присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали - сіли.
Встали - сіли.
Бачите, як звеселіли.
Стало сонце посміхатись,
До таночка закликати,
Нумо разом, нумо всі
Затанцюєм по росі.